kinderprijs/korting
vrijdag 21 mei 2010 om 10:54
weet iemand waarom kinderen altijd minder hoeven te betalen bij bijv zwembaden en musea?
ze nemen ook gewoon plek in,gaan naar de wc en als ik eerlijk ben heb ik meer last van onopgevoede kinderen die lawaai maken/wc's vies maken/dingen stuk maken dan van volwassenen..
In een restaurant snap ik het wel,ze eten toch een stuk minder maar weet iemand waarom dit dan is bij zwembaden/dierentuin/musea?
Beetje gekke vraag misschien maar soms erger ik me er echt aan
ze nemen ook gewoon plek in,gaan naar de wc en als ik eerlijk ben heb ik meer last van onopgevoede kinderen die lawaai maken/wc's vies maken/dingen stuk maken dan van volwassenen..
In een restaurant snap ik het wel,ze eten toch een stuk minder maar weet iemand waarom dit dan is bij zwembaden/dierentuin/musea?
Beetje gekke vraag misschien maar soms erger ik me er echt aan
vrijdag 21 mei 2010 om 11:24
quote:Broedkippetje schreef op 21 mei 2010 @ 11:19:
[...]
Waarom?
En vind je het ook belachelijk dat bejaarden zowat overal korting op krijgen? En studenten?
Bij kinderen die nog te klein zijn om er iets aan te hebben vind ik het normaal dat ze voor minder naar binnen mogen. Bejaarden zullen in een pretpark ook niet meer overal in gaan/kunnen, dus vind ik het ook normaal dat ze minder betalen. Dat bedoel ik ook helemaal niet.
Gaat mij meer om het feit, dat als het bedacht is om de kosten voor gezinnen betaalbaar te houden, ik het er niet mee eens ben.
[...]
Waarom?
En vind je het ook belachelijk dat bejaarden zowat overal korting op krijgen? En studenten?
Bij kinderen die nog te klein zijn om er iets aan te hebben vind ik het normaal dat ze voor minder naar binnen mogen. Bejaarden zullen in een pretpark ook niet meer overal in gaan/kunnen, dus vind ik het ook normaal dat ze minder betalen. Dat bedoel ik ook helemaal niet.
Gaat mij meer om het feit, dat als het bedacht is om de kosten voor gezinnen betaalbaar te houden, ik het er niet mee eens ben.
@To: als wij naar de dierentuin gaan, doen we dat voornamelijk omdat onze kinderen dat leuk vinden. Oudste is twee.. Zijn onlangs naar de dierentuin geweest: hij heeft gekeken bij olifanten, giraffen en tijgers en daarna gespeeld in de speeltuin. Zijn welgeteld 2,5 uur daar geweest... Zou ik niet gedaan hebben als ik ook voor hem de volle mep moet betalen.
quote:prikker schreef op 21 mei 2010 @ 11:22:
siesa jouw vraag slaat dan weer als een tang op een varken..
De meeste mensen met 1 been zitten in een rolstoel dus in dat geval zijn er extra voorzieningen nodig dus zou het eigenlijk duurder (oeps wat zeg ik nou) moeten zijn
Aan het eind van mijn zwangerschap was ik rolstoel-gebonden.
Toen moest ik bij de dierentuin de normale entree betalen (logisch), maar mijn man mocht gratis naar binnen als 'begeleider van een gehandicapte' en mijn zoon was nog onder de 4 dus was ook gratis.
Kijk, dan zijn dan weer de kleine voordeeltjes van gehandicapt zijn...
De meeste mensen met 1 been zitten in een rolstoel dus in dat geval zijn er extra voorzieningen nodig dus zou het eigenlijk duurder (oeps wat zeg ik nou) moeten zijn
Aan het eind van mijn zwangerschap was ik rolstoel-gebonden.
Toen moest ik bij de dierentuin de normale entree betalen (logisch), maar mijn man mocht gratis naar binnen als 'begeleider van een gehandicapte' en mijn zoon was nog onder de 4 dus was ook gratis.
Kijk, dan zijn dan weer de kleine voordeeltjes van gehandicapt zijn...
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
vrijdag 21 mei 2010 om 11:26
Nou voor mezelf ga ik niet naar de dierentuin, speeltuin, pretpark hoor. Dat doe ik voor de kinderen. Ik speel niet en ik moet wel de volle prijs betalen voor mezelf. Kan dat dan ook even afgeschaft worden, of zou dat dan toch in de lagere kinderprijs verrekend zitten?
Zonder kinderen zou ik niet naar die dingen gaan.
Zonder kinderen zou ik niet naar die dingen gaan.
prikker dus omdat er in het stadje van je moeder een kind is dat de bal tegen te auto schopt zijn kinderen in grote steden minder goed opgevoed? Ik heb op het dorp waar ik woonde geleerd om van mij af te bijten omdat er gepest werd niet omdat wij van die keurig opgevoedde engeltjes waren. We plukte bloemen uit de tuin van die ene vrouw en schopte onze bal tegen de auto van haar man omdat het van die zuurpruimen waren. Toen verhuisde ik naar de grote stad en hoefde ik niet van me af te bijten, ballen schoppen of bloemen te plukken want dat waren allemaal leuke kinderen en volwassen mensen die elkaar accepteren zoals we zijn.
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:vicodin schreef op 21 mei 2010 @ 11:24:
[...]
Gaat mij meer om het feit, dat als het bedacht is om de kosten voor gezinnen betaalbaar te houden, ik het er niet mee eens ben.Maar als die gezinnen niet meer komen omdat 4 x 25 euro entree wel heel veel geld is, zijn veel dingen niet meer rendabel. Dus het is maar waar je voor kiest, verschraling voor iedereen of korting voor kinderen.
[...]
Gaat mij meer om het feit, dat als het bedacht is om de kosten voor gezinnen betaalbaar te houden, ik het er niet mee eens ben.Maar als die gezinnen niet meer komen omdat 4 x 25 euro entree wel heel veel geld is, zijn veel dingen niet meer rendabel. Dus het is maar waar je voor kiest, verschraling voor iedereen of korting voor kinderen.
Het is toch gewoon marketing! Je kan wel zeggen 'gezinnen hebben zelf voor kinderen gekozen, dus moeten ze er ook voor betalen', maar als ze het niet kunnen betalen en ze komen niet meer, dan heeft het pretpark/dierentuin een probleem!
Belangrijkste doelgroep zijn gezinnen, dus dat moeten ze wel aantrekkelijk houden.
Belangrijkste doelgroep zijn gezinnen, dus dat moeten ze wel aantrekkelijk houden.
vrijdag 21 mei 2010 om 11:27
nogmaals had ik het niet over pretparken en ik vind eigenlijk ook best dat 65plussers gewoon tarief zouden kunnen betalen bij musea en dierentuinen..
Het is een luxe, je eigen keus dus dan kan je ook best een normaal kaartje betalen..ik ben geen student,geen 65 plusser en geen kind..maar ik heb ook geen geld om elke week leuke dingen te doen..
Gaan ze nu een normale mensen maar die verdienen net niet genoeg-tarief maken?
Zo kan je voor iedereen wel wat verzinnen..
Het is een luxe, je eigen keus dus dan kan je ook best een normaal kaartje betalen..ik ben geen student,geen 65 plusser en geen kind..maar ik heb ook geen geld om elke week leuke dingen te doen..
Gaan ze nu een normale mensen maar die verdienen net niet genoeg-tarief maken?
Zo kan je voor iedereen wel wat verzinnen..
vrijdag 21 mei 2010 om 11:28
quote:prikker schreef op 21 mei 2010 @ 11:22:
De meeste mensen met 1 been zitten in een rolstoel dus in dat geval zijn er extra voorzieningen nodig dus zou het eigenlijk duurder (oeps wat zeg ik nou) moeten zijnDe vraag slaat blijkbaar niet als een tang op een varken met jouw reactie erop! Had niet gedacht dat je er ook nog serieus op zou ingaan.. ik wilde ermee duidelijk maken dat je heel kortzichtig redeneert in deze.
De meeste mensen met 1 been zitten in een rolstoel dus in dat geval zijn er extra voorzieningen nodig dus zou het eigenlijk duurder (oeps wat zeg ik nou) moeten zijnDe vraag slaat blijkbaar niet als een tang op een varken met jouw reactie erop! Had niet gedacht dat je er ook nog serieus op zou ingaan.. ik wilde ermee duidelijk maken dat je heel kortzichtig redeneert in deze.
vrijdag 21 mei 2010 om 11:28
quote:vicodin schreef op 21 mei 2010 @ 11:24:
[...]
Als bij kinderen voor alles (pretpark, dierentuin, museum, trein/bus/vliegtuig, verzekering, etc etc etc) hetzelfde zou moeten betalen als voor een volwassene, dan is het voor een groot deel van de samenleving niet te betalen. Dan zou het kind net zoveel kosten als een volwassene, terwijl het kind geen inkomen genereert.
Overigens denk ik dat bejaarden niet alleen korting krijgen omdat ze 'niet overal in kunnen' (bij de dierentuin ga je nergens in, en bejaarden krijgen ook korting op openbaar vervoer) maar óók om die solidariteit: dat ouderen met alleen AOW anders de hele dag achter de geraniums moeten zitten.
[...]
Als bij kinderen voor alles (pretpark, dierentuin, museum, trein/bus/vliegtuig, verzekering, etc etc etc) hetzelfde zou moeten betalen als voor een volwassene, dan is het voor een groot deel van de samenleving niet te betalen. Dan zou het kind net zoveel kosten als een volwassene, terwijl het kind geen inkomen genereert.
Overigens denk ik dat bejaarden niet alleen korting krijgen omdat ze 'niet overal in kunnen' (bij de dierentuin ga je nergens in, en bejaarden krijgen ook korting op openbaar vervoer) maar óók om die solidariteit: dat ouderen met alleen AOW anders de hele dag achter de geraniums moeten zitten.
vrijdag 21 mei 2010 om 11:29
Ik snap niet hoe mensen kinderen zo kunnen haten. Kinderhaters doen net of het een ander soort is, kinderen. Maar het zijn gewoon jonge mensen die nog veel moeten leren, zoals ze zelf ook ooit zijn geweest. En die later hun AOW gaan betalen en hun reet wassen.
Ik snap die haat en frustratie echt niet.
Ik snap die haat en frustratie echt niet.
vrijdag 21 mei 2010 om 11:30
quote:Bagheera schreef op 21 mei 2010 @ 11:26:
[...]
Maar als die gezinnen niet meer komen omdat 4 x 25 euro entree wel heel veel geld is, zijn veel dingen niet meer rendabel. Dus het is maar waar je voor kiest, verschraling voor iedereen of korting voor kinderen.Goed punt.
[...]
Maar als die gezinnen niet meer komen omdat 4 x 25 euro entree wel heel veel geld is, zijn veel dingen niet meer rendabel. Dus het is maar waar je voor kiest, verschraling voor iedereen of korting voor kinderen.Goed punt.