kinderprijs/korting

21-05-2010 10:54 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
weet iemand waarom kinderen altijd minder hoeven te betalen bij bijv zwembaden en musea?

ze nemen ook gewoon plek in,gaan naar de wc en als ik eerlijk ben heb ik meer last van onopgevoede kinderen die lawaai maken/wc's vies maken/dingen stuk maken dan van volwassenen..

In een restaurant snap ik het wel,ze eten toch een stuk minder maar weet iemand waarom dit dan is bij zwembaden/dierentuin/musea?

Beetje gekke vraag misschien maar soms erger ik me er echt aan
en als ik een plakje worst wil koop ik het wel lol..

Zoethoudertje noemen ze dat en aangeziien ik niet moeilijk sta te doen (zoals veel kleine kinderen zonder geduld) krijg ik dus geen plakje worst..
quote:prikker schreef op 21 mei 2010 @ 11:33:

ik haat kinderen helemaal niet, integendeel heb veel plezier met nichtje en neefje en zou ook graag kinderen willen..

Maar ik snap die kinder en bejaardenkorting gewoon niet

Er worden daar argumenten voor gegeven.

Wat vind je daar dan van?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:prikker schreef op 21 mei 2010 @ 11:34:

Zoethoudertje noemen ze dat

*geeft plakje worst*

Hou je nu op met zeuren?
Daarbij kunnen kinderen lang niet overal gebruik van maken en is het bezoek met een paar uurtjes bekeken. Als de kinderen groter worden (vaak vanaf 12 jaar) betaalt men wel de volle mep. Die kinderen kunnen wel de hele dag naar de efteling en overal in ipv 2 uurtjes naar het sprookjesbos.

Ik had eerlijk gezegd, nog nooit nagedacht over kinderkorting tot dit topic

En ik betaal voor mijn kind inderdaad alleen administratiekosten voor mijn vakantie. Maar hij slaapt ook bij ons op de kamer en heeft geen eigen vliegtuigstoel. Bij een vol vliegtuig > gewoon op schoot. Terecht, maar hij neemt dan ook geen plaats in. Vanaf 2 jaar betaal je overigens vol.
Dat komt wel wanneer je zelf kinderen hebt....

Omdat je ook dus over het algemeen maar een paar uurtjes in het betreffende park bent (twee en half uur is hier echt de max).

Overigens is het ook niet zo dat wij elke week bij een pretpark/dierentuin/zwembad staan ivm die kinderkorting... :-)

Dus jouw redenatie m.b.t. dat jij ook misschien wel wat 'steun' kan gebruiken omdat je ook niet elke week zoiets luxe kan doen, gaat dan niet echt op.
quote:JOJO1 schreef op 21 mei 2010 @ 11:36:

Dat komt wel wanneer je zelf kinderen hebt....

Overigens is het ook niet zo dat wij elke week bij een pretpark/dierentuin/zwembad staan ivm die kinderkorting... :-)

Dus jouw redenatie m.b.t. dat jij ook misschien wel wat 'steun' kan gebruiken omdat je ook niet elke week zoiets luxe kan doen.Ik ben met mijn kind nog nooit naar de dierentuin/ het zwembad/ het attractiepark geweest. Ik laat kennelijk geld liggen
quote:prikker schreef op 21 mei 2010 @ 11:33:

ik haat kinderen helemaal niet, integendeel heb veel plezier met nichtje en neefje en zou ook graag kinderen willen..

Maar ik snap die kinder en bejaardenkorting gewoon niet

Ook niet na het lezen van al onze argumenten?

korting omdat kinderen/bejaarden/etc. niet optimaal gebruik kunnen maken van het gebodenekorting = meer klanten = winst = goed voor het bedrijfkorting = tevreden klanten = reclame
misschien heel misschien..als je kind maar 2 uur naar het zwembad wil..is het gewoon te klein?

Zijn andere (gratis) dingen ook nog heel leuk (kinderboerderij,speeltuin,strand,recreatieplas) voor kleine kinderen en denken ouders vooral dat kind luxere dingen ook echt leuker vind?
quote:prikker schreef op 21 mei 2010 @ 11:27:

best dat 65plussers gewoon tarief zouden kunnen betalen bij musea en dierentuinen..

Het is een luxe, je eigen keus dus dan kan je ook best een normaal kaartje betalen..Het is je eigen keus 65+ er te worden? Vertel me even hoe ik van die luxe kan afzien, want ik blijf liever permanent wat jonger als het even kan (blijf wel liever ook in leven).
quote:Bagheera schreef op 21 mei 2010 @ 11:37:

[...]

Ik ben met mijn kind nog nooit naar de dierentuin/ het zwembad/ het attractiepark geweest. Ik laat kennelijk geld liggen

Ja je bent gek dat je dat nog nooit hebt gedaan.... :-)
quote:prikker schreef op 21 mei 2010 @ 11:34:

Zoethoudertje noemen ze dat en aangeziien ik niet moeilijk sta te doen (zoals veel kleine kinderen zonder geduld) krijg ik dus geen plakje worst..

Hier krijgen de kinderen anders pas een plakje worst bij het afrekenen, dus wat valt er dan nog te 'zoet houden'? En ze krijgen het als ze niet 'moeilijk doen' maar ook als ze wel 'moeilijk doen'.

Je klinkt inderdaad alsof je een hekel hebt aan kinderen. En das prima, maar begin er dan zelf vooral ook niet aan.
Ik haat kinderen niet. Het zal inderdaad puur marketing zijn. Daar is inderdaad niets mis mee want, zoals iemand hier al schreef, is dat ook vaak de doelgroep. Toch blijf ik erbij dat, als dit wel bedacht was omdat het voor gezinnen anders te duur zou worden, ik het er niet mee eens zou zijn. Maar dat is dus niet het geval.
quote:prikker schreef op 21 mei 2010 @ 11:39:

misschien heel misschien..als je kind maar 2 uur naar het zwembad wil..is het gewoon te klein?

Zijn andere (gratis) dingen ook nog heel leuk (kinderboerderij,speeltuin,strand,recreatieplas) voor kleine kinderen en denken ouders vooral dat kind luxere dingen ook echt leuker vind?

Is niet echt een kwestie van willen... Mijn zoontje van twee is totall loss na 2 uur zwembad (en moet dan nodig naar bed), maar vind het ook erg leuk. Dus heel soms doe ik dit dan samen met hem.

Overigens maken wij dankbaar gebruik van alle gratis voorzieningen in onze stad (speeltuin, kinderboerderij e.d.).
ja yette tuurlijk snap ik het allemaal wel...maar vind het gewoon raar dat sommige bevolkingsgroepen met veel dingen worden voorgetrokken terwijl ik hard werk en gewooon de volle pond betaal en dus ook maar 1 of 2 keer per jaar zoiets kan doen..en nee betekend niet dat ik korting wil maar het viel me gewoon op

Als een kind het 2 uur volhoudt in het zwembad is ie zeker niet te klein! Das langer dan ik het volhoud!

Vind je het ook zo oneerlijk dat jij geen zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof krijgt omdat je niet zwanger bent en geen kinderen hebt?
Volgens mij geeft iedereen (met kinderen) aan dat ze ook maar maximaal 2 of 3 keer per jaar zoiets doen...

Overigens als je met z'n tweetjes naar zoiets gaat, ben je altijd nog goedkoper uit dan wanneer je ook nog één of meerdere kinderen meeneemt.... dus waar heb je het over?
Ah joh, als je nou echt zo principieel bent, hebben ze er vast geen bezwaar tegen als je de volle mep wilt betalen als je je neefje en nichtje meeneemt naar de dierentuin.

Wat is dat nou weer voor rare redenatie?

Newsflash: voor een jong kind is geen enkele activiteit langer dan 2 uur te doen, behalve slapen.

Kleine kinderen kunnen prima naar een zwembad, hebben daar veel plezier van (en is goed voor de ontwikkeling van de motoriek).
@ miffy ik bedoelde natuurlijk dat het een eigen keus is om luxe dingen (dierentuin musea) te doen en niet om oud te worden.

@ evalientje. Integendeel vind dat ouderschaps/zwangerschapsverlof nog heel wat uitgebreider zou moeten zijn. En niet voor mij dus maar voor de ouders lol
Waar ik nog aan zat te denken:

Jij vindt het wel prima dat voorzieningen als speeltuinen en kinderboerderijen gratis zijn voor iedereen?

Als je doorredeneert dan maak jij er ook geen gebruik van, maar je betaalt er wel voor via de gemeentebelasting.

Bedankt namens alle ouders met kinderen in jouw gemeente.. :-)
quote:vicodin schreef op 21 mei 2010 @ 11:41:

Ik haat kinderen niet. Het zal inderdaad puur marketing zijn. Daar is inderdaad niets mis mee want, zoals iemand hier al schreef, is dat ook vaak de doelgroep. Toch blijf ik erbij dat, als dit wel bedacht was omdat het voor gezinnen anders te duur zou worden, ik het er niet mee eens zou zijn. Maar dat is dus niet het geval.

Dan vraag ik weer: waarom?

Het is vrij gangbaar om mensen die zelf geen/weinig inkomen kunnen genereren (kinderen, bejaarden, studenten, gehandicapten) korting te geven op van alles (uitjes, maar ook vervoer, bibliotheek, verzekeringen, etc). Zodat ook die mensen een beetje kunnen meedraaien in de maatschappij.

Vind jij dat dan allemaal onzin?
@ yette ik was vorige zomer met m'n nichtje naar het sprookjesbos en daar moest ik inderdaad voor haar de volle pond betalen maar wij mochten met korting..was het volle prijs had me ook niet uitgemaakt leuk dagje uit is belangrijker...dus?
quote:JOJO1 schreef op 21 mei 2010 @ 11:47:

Waar ik nog aan zat te denken:

Jij vindt het wel prima dat voorzieningen als speeltuinen en kinderboerderijen gratis zijn voor iedereen?

Als je doorredeneert dan maak jij er ook geen gebruik van, maar je betaalt er wel voor via de gemeentebelasting.Scherp!
quote:prikker schreef op 21 mei 2010 @ 11:42:

ja yette tuurlijk snap ik het allemaal wel...maar vind het gewoon raar dat sommige bevolkingsgroepen met veel dingen worden voorgetrokken terwijl ik hard werk en gewooon de volle pond betaal en dus ook maar 1 of 2 keer per jaar zoiets kan doen..en nee betekend niet dat ik korting wil maar het viel me gewoon opMaar iedereen komt op zijn beurt toch in aanmerking voor die kortingen? Jij bent ook kind geweest en wordt hopelijk ook een 65-plusser. Nu heb je alleen even geen recht op korting want je verdient en hebt niet de extra kosten van kinderen.
quote:Broedkippetje schreef op 21 mei 2010 @ 11:47:

[...]

Dan vraag ik weer: waarom?

Het is vrij gangbaar om mensen die zelf geen/weinig inkomen kunnen genereren (kinderen, bejaarden, studenten, gehandicapten) korting te geven op van alles (uitjes, maar ook vervoer, bibliotheek, verzekeringen, etc). Zodat ook die mensen een beetje kunnen meedraaien in de maatschappij.

Vind jij dat dan allemaal onzin?Absoluut niet hoor! Maar dan zou ik het liever anders zien, inkomensgebonden bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven