kinderprijs/korting

21-05-2010 10:54 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
weet iemand waarom kinderen altijd minder hoeven te betalen bij bijv zwembaden en musea?

ze nemen ook gewoon plek in,gaan naar de wc en als ik eerlijk ben heb ik meer last van onopgevoede kinderen die lawaai maken/wc's vies maken/dingen stuk maken dan van volwassenen..

In een restaurant snap ik het wel,ze eten toch een stuk minder maar weet iemand waarom dit dan is bij zwembaden/dierentuin/musea?

Beetje gekke vraag misschien maar soms erger ik me er echt aan
Tis maar waar je je druk om maakt.
Ze nemen minder plek in vooral in de hoogte, schijnt te schelen.
Omdat kinderen op drukke dagen waarschijnlijk alleen maar vooral benen zien? Omdat ze maar een klein plekje innemen t.o.v een volwassene? Omdat volwassenen overal in/naartoe kunnen/mogen en kleine kinderen niet?

Je hebt altijd een keus: of je ergert je er aan, of niet.
ja maar zus rekenen ze dan 2 kinderen voor 1 volwassene?

Zou toch ook vreemd zijn met calamiteiten want grond staat nog net zo vol..

En schravel ik had dit soort reacties ook wel verwacht hoor..wat wil je anders op zo'n moederrijk forum haha

het viel me gewoon even op, en soms scheelt het echt veel!
quote:prikker schreef op 21 mei 2010 @ 10:54:

weet iemand waarom kinderen altijd minder hoeven te betalen bij bijv zwembaden en musea?

ze nemen ook gewoon plek in,gaan naar de wc en als ik eerlijk ben heb ik meer last van onopgevoede kinderen die lawaai maken/wc's vies maken/dingen stuk maken dan van volwassenen..

In een restaurant snap ik het wel,ze eten toch een stuk minder maar weet iemand waarom dit dan is bij zwembaden/dierentuin/musea?

Beetje gekke vraag misschien maar soms erger ik me er echt aan

Goh, wat heeft iedereen toch altijd maar onopgevoede kinderen om zich heen.

Woon ik in zo'n raar stukje Nederland dat de meeste kinderen die ik tegenkom mij geen last bezorgen?

(Of is mijn definitie van 'last hebben' zo anders?)

On topic:

Ik denk dat het een soort solidariteitsidee is; dat het anders voor veel gezinnen niet te betalen is om dit soort dingen te doen. Net als dat bejaarden korting krijgen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Broedkippetje: ik woon in de randstad en ik kan me wel heel goed voorstellen dat kinderen hier drukker (en minder opgevoed) dan kinders die opgroeien op een boerderij in drenthe...

En dat van grote gezinnen had ik idd nog niet aan gedacht..dat is wel logisch opzich
quote:Broedkippetje schreef op 21 mei 2010 @ 11:01:

[...]

On topic:

Ik denk dat het een soort solidariteitsidee is; dat het anders voor veel gezinnen niet te betalen is om dit soort dingen te doen. Net als dat bejaarden korting krijgen.Je krijgt in ieder geval minimaal 1 volwassene binnen die wel volwassen consumeert. Ik denk dat wanneer de prijzen voor kinderen net zo hoog zouden zijn als voor volwassenen, heel veel musea, pretparken en dierentuinen hun deuren kunnen sluiten bij gebrek aan animo.
Pfffffffffffff kom op zeg, de zon schijnt! Waarom zo'n rare ergernissen op een mooie dag als vandaag?

On topic: eens met broedkippetje.
Is het zelfde als met vakanties, daar heb je ook kinderkorting.
quote:siesa schreef op 21 mei 2010 @ 11:06:

Pfffffffffffff kom op zeg, de zon schijnt! Waarom zo'n rare ergernissen op een mooie dag als vandaag?

On topic: eens met broedkippetje.Waar woon je, want hier is het erg lekker maar geen zon te bekennen
quote:prikker schreef op 21 mei 2010 @ 11:03:

Broedkippetje: ik woon in de randstad en ik kan me wel heel goed voorstellen dat kinderen hier drukker (en minder opgevoed) dan kinders die opgroeien op een boerderij in drenthe...

Waarom kun je je dat voorstellen? Is geografische ligging bepalend voor de opvoeding?

Hahaha wat een logica!

Zo lekker idyllisch ook nog..
Ik heb ook nooit last van andere kinderen. Maar ik ben dan ook van mening dat als je dat wel zo ervaart je die plekken niet moet bezoeken.

Verder lijkt het mij ook vrij logisch. Leuk hoor een dagje zwembad of pretpark. Maar mijn dochter van 2 mag niet van de glijbaan, in de achtbaan, in de zweefmolen ed. Dan zou het ook niet eerlijk zijn als zij daar wel voor moet betalen.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Sjongejonge Prikker..... Geen kinderen zeker?

Kinderen vinden bijvoorbeeld in een dierentuin de speeltuin nog het allerleukst. Om dan de volle mep te betalen zodat ze op de schommel kunnen.

Ik weet trouwens niet waarom ik nu een uitleg ga zitten verzinnen..... Lekker belangrijk. Eensch met Siesa: ga lekker met je neus in de zon zitten, is GRATIESH!

En dat van grote gezinnen had ik idd nog niet aan gedacht..dat is wel logisch opzichDus omdat het in de randstad drukker is is MIJN kind minder opgevoed. Denk dat je je een beetje ongelukkig uitdrukt, dus vat het maar niet persoonlijk op.
Wat een enorme zuurpruim ben jij zeg...
Ik woon overigens niet op een boerderij in Drenthe

Eerder in de Randstad!
Ik kan mij voorstellen dat kinderen er vaak minder aan hebben. In een pretpark moet je bijvoorbeeld een bepaalde lengte hebben om in een achtbaan te mogen, dat soort dingen.

Ik neem aan dat het niets te maken heeft met de kosten. Ik zou het belachelijk vinden dat, mensen die zelf bewust voor kinderen kiezen, korting krijgen omdat het anders te duur wordt.
misschien heb ik die zin verkeerd neergezet maar ik merk al het verschil tussen het dorp waar ik woon ( waar kinderen je komen helpen met oud papier weggooien) en het middelgrote stadje waar me moeder woont (voetbal tegen auto schoppen als je langsrijd in de straat ipv even wachten tot auto voorbij is)

dus ik Merk het...het is niet iets wat ik denk
quote:vlinder72 schreef op 21 mei 2010 @ 11:07:

[...]

Waar woon je, want hier is het erg lekker maar geen zon te bekennen

Soms is het wél fijn om in het Zuiden des lands te wonen

Nee hoor, grapje.. ik woon hier graag, de mensen zijn leuk.. voordat ik daar straks weer vragen over krijg
quote:vicodin schreef op 21 mei 2010 @ 11:15:

Ik kan mij voorstellen dat kinderen er vaak minder aan hebben. In een pretpark moet je bijvoorbeeld een bepaalde lengte hebben om in een achtbaan te mogen, dat soort dingen.

Ik neem aan dat het niets te maken heeft met de kosten. Ik zou het belachelijk vinden dat, mensen die zelf bewust voor kinderen kiezen, korting krijgen omdat het anders te duur wordt.

Waarom?

En vind je het ook belachelijk dat bejaarden zowat overal korting op krijgen? En studenten?
Het zal anders denk ik te duur worden voor veel gezinnen. 65-plussers krijgen ook vaak korting.

Ik woon trouwens niet in de randstad, maar ook niet op een boerderij in Drenthe. Gek genoeg zit daartussenin ook nog van alles en zijn er buiten de randstad zelfs complete steden te vinden (met opgevoede en onopgevoede kinderen).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
En vind je dan ook dat mensen met maar 1 been voor de helft naar binnen mogen???
ja pretparken is er duidelijk verschil maar in een dierentuin of museum heb je voornamelijk 'kijk-attracties' dus dan zou het niet uit maken toch?

Of is het dan nog zielig voor de kindjes die volgens sommigen alleen tegen benen kijken?

Mijn ervaring is dat de kinderen vaak vooraan mogen staan of dat paps of mams ze op hun neck nemen waardoor ze alsnog alles goed kunnen zien..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven