Knusselend het nieuwe jaar in! ❤

31-12-2018 12:16 2357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,

Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.

Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.

.

Lees hier het ontstaan van dit topic.

overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800

En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik heb er ook nog wel 5 over... en er is doorgaans nog wel één hier die graag doneert. ;-D Maar wie weet heeft die de laatste tijd meer voortgang geboekt dan ik. :proud:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
rosanna08 schreef:
29-04-2019 20:36
ik wil wel 5 kg doneren hoor, ga ik wel sjoppen :proud:
:whip: Ho jij! Wie in de grootste nood zit verdient het eerste kilo's! That is I, me, iche, moi La grise!
Sorry Pheebs, je zal moeten shoppen. :hug:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dat sjoppen laat ik dan trouwens aan Roosje over, ik wil ze alleen maar kwijt. :proud:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Oudblond schreef:
29-04-2019 20:45
:whip: Ho jij! Wie in de grootste nood zit verdient het eerste kilo's! That is I, me, iche, moi La grise!

Hahaha.
Geloof me, er is meer dan genoeg! :rofl:
Oudblond schreef:
29-04-2019 20:45
ik heb er genoeg voor jullie allebei moppie :smooch:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Coerage schreef:
29-04-2019 20:46
Hahaha.
Geloof me, er is meer dan genoeg! :rofl:
Ik zou er 20 moeten. Mijn artsen zijn vrij positief en goedgelovig heb ik gemerkt. :whistle:
Oudblond schreef:
29-04-2019 20:50
Ik zou er 20 moeten. Mijn artsen zijn vrij positief en goedgelovig heb ik gemerkt. :whistle:
20 aan jou, 5 aan Pheeps, ik ben op mijn streefgewicht :proud:
rosanna08 schreef:
29-04-2019 20:47
ik heb er genoeg voor jullie allebei moppie :smooch:
Ech nie! Dan ben je een gratenpakhuisje :D
rosanna08 schreef:
29-04-2019 20:51
20 aan jou, 5 aan Pheeps, ik ben op mijn streefgewicht :proud:
Dan hebben we geen Dolfijntje meer :'(
rosanna08 schreef:
29-04-2019 20:36
ik wil wel 5 kg doneren hoor, ga ik wel sjoppen :proud:
Graag ik houd er niet van.
Alhoewel vandaag had ik wel zin, hele mooie jeans gekocht.
En van de week heb ik weer zin denk ik. (Stelt niet erg veel voor, na 3 winkels houd ik het voor gezien, heb ik geen zin meer en wil ik koffie :proud:)

Coerage: als het goed is/hopelijk heb je pb, dat kreng deed het niet geloof ik.., :wtf: :thunder:
(Of je hebt nu 3 pbs, kan ook...)
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 20:56
22.12% gewijzigd
Blondje, geloof me, dan blijft er nog genoeg van me over. Dan heb ik een keurige BMI
Jullie mogen ook wat van mij hoor.
Als ik 10 kilo kwijt ben hoef ik niet eens te shoppen 😳
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Pheebs: Wat heb je die vastentijd allemaal gelaten? 5 kg Klinkt als een perfect dieet voor veel mensen die af willen vallen.
rosanna08 schreef:
29-04-2019 20:56
Blondje, geloof me, dan blijft er nog genoeg van me over. Dan heb ik een keurige BMI
Ik kan het bijna niet geloven, maar jou geloof ik op je woord. Ik ben trouwens heel slecht in het inschatten van gewicht, leeftijd e.d. Komt waarschijnlijk omdat ik zelf ernstig ondergewicht heb, maar breed gebouwd ben en mensen wel zien dat ik erg slank ben, maar als ik mijn gewicht noem vallen ze van hun stoel. Beetje verwrongen beeld dus.
Oudblond schreef:
29-04-2019 21:03
Ik kan het bijna niet geloven, maar jou geloof ik op je woord. Ik ben trouwens heel slecht in het inschatten van gewicht, leeftijd e.d. Komt waarschijnlijk omdat ik zelf ernstig ondergewicht heb, maar breed gebouwd ben en mensen wel zien dat ik erg slank ben, maar als ik mijn gewicht noem vallen ze van hun stoel. Beetje verwrongen beeld dus.
is ook lastig
Dan zal je het met mij ook moeilijk hebben Blondje. ;-D Mijn leeftijd weet je al, en heb je vast ongeveer nog wel onthouden haha.

Pheebs, het waren er 2. :rofl:
Oudblond schreef:
29-04-2019 20:59
Pheebs: Wat heb je die vastentijd allemaal gelaten? 5 kg Klinkt als een perfect dieet voor veel mensen die af willen vallen.
Niet zoveel hoor, 2 dagen per vegetarisch en geen zoetigheid. (Koek en chocolade, dat eet ik normaal regelmatig :$)
Dat is blijkbaar genoeg voor een paar kilootjes, in combi met een paar keer per week een halfuur wandelen...

Coerage: dat valt nog mee.. ;-D
Dat geen zoetigheid vind ik eigenlijk al te lastig :$ Helpt niet dat mijn man ergens diep van binnen een enorme feeder is volgens mij. Als ik me meh voel moet ik oppassen dat er niet te veel chocola in gepropt wordt. Vooral als ik ongesteld ben. Soms ben ik dat wat heftiger, inclusief een dag dat ik niet voor het gezellige in beweging kom zeg maar. En als dat net op de dag valt dat we boodschappen zouden doen, dan mag man alleen de fiets pakken en boodschappen halen. Hij vindt ongesteld zijn eng, want dan bloedt zijn vrouw half leeg en wordt ze sacherijnig, dus dan wil hij me te vriend houden en extra voedingsstoffen geven of zo :P Of, wat ook niet helpt, dan zijn de superlekkere paaseitjes weer in de aanbieding na pasen ... paaseitjes die ik eigenlijk niet mag, want er zit een stofje in waar ik eczeem van krijg, maar met die eitjes neem ik dat voor lief :puh: Maar vier zakjes is dan wel erg veel! En dat sleept hij dus gerust mee als ik hem alleen boodschappen laat doen :bonk: en wie stopt het weer in haar mond? Gekke henkie hier.
Nanny :rofl:
Man heeft na de traktatie bakken dus een nieuwe hobby.... Bakken... En ik eet geen zoet. Ik proef: Lekker... maar ben dan klaar. Het hele gebouw eet hier intussen gebak want man is wil aan de lijn, wil het niet allemaal opeten maar wil ook niemand 'lastig' vallen. Dus ik offer me op om met schaaltjes gebak bij de buren aan te bellen en te zeggen: tja, man bakt een beetje teveel voor ons. Nee ik kom niet binnen, ik hoop dat het smaakt' :lol:
lastig zo'n man Nanny :P

Ik weet dat bij mijn diagnose obsessies horen en ik dacht steeds dat ik ze niet had. Althans niet erger dan andere mensen, maar ik weet inmiddels dat mijn obsessie gewoon iets minder opvallend is. Namelijk eten :facepalm:
Ik heb een lading chocola in huis, daar kom je de hongerwinter op door :P En niet dat ik het niet opeet, maar dan komt er weer een nieuwe smaak van iets en die moet ik dan proeven. En inderdaad die paaseitjes en dan kan ik niet kiezen en neem vrijwel alle smaken mee.
Ik heb ook echt een soort van Fear Of Missing Out op het gebied van eten. Das best ernstig als ik er zo over nadenk :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hahaha Lollypopje, FOMOF. :rofl:
Bij mij is het: als het zoete in huis is, gaat het ook op. Dus als ik dat zou combineren met FOMOF dan zou het hier he-le-maal uit de hand lopen. En het is de laatste weken al erg...

Nanny, dat met hormonen enzo heb ik niet, maar man uit zijn liefde inderdaad ook wel in lekkers meenemen. En dan niet één ding, maar meerdere. Argh. Dus ik sta weer op het punt om hem te 'verbieden' iets mee te nemen (of het anders te verbergen). Ook niet als ik het hem lief vraag... Hij kan eigenlijk goed zonder, dus hij vindt het doorgaans ook niet erg als er niks in huis is. Meestal haal ik het zelf in huis trouwens.
Als ik weer ben afgekickt gaat het wel, maar het is bij mij wel alles of niets. Ik kan niet af en toe een koekje ofzo. Dus ik ga weer een dappere ( ;-D ) poging doen om af te kicken en man mag dat niet doorkruisen...
anoniem_380791 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 23:36
0.35% gewijzigd
@Dappertje Chocola staat daarom ook uit het zicht opgeborgen :P
En je moet niet met mij naar een All You Can Eat of buffet iets, want ik wil alles proeven wat lekker klinkt.
En als ik na een All Inclusive resort zou gaan zou ik 5 kilo aankomen in een week. Want je zou denken dat je dan wel een keer alles hebt geproefd, en dat klopt, maar dan duikt de FOMOF op en moet het toch wel nog een keer, want als ik thuis ben dan is het er niet meer.
Doe mij dus maar gewoon een restaurant met een kleine kaart :P

En dat alles of niks ook heel herkenbaar, daarom tel ik (vanaf volgende week weer) calorieën als ik wil afvallen. 5 dagen tellen, 2 dagen niet. Want bij lekkere dingen kan ik het nooit bij een beetje houden. Ik eet niet meer tot ik overvol zit, maar dan nog kun je voordat je daar bent best veel chocola eten :facepalm:

En dan ben ik ook nog een emotie eter en een verveel eter en een impulseter (ik zie iets en het moet naar binnen), echt het is een wonder dat ik geen 200 kilo weeg :P
Oh Lolly, zó blij dat ik dat allemaal niet heb, want dan was ik echt tonnetje-rond. Ik heb maar één makke en dat is een suikerverslaving. Aan ander voedsel overeet ik me niet en ik eet verder ook redelijk gezond.
Chocolade en koekjes zijn bij mij alleen 'goed verstopt' als ze in de winkel liggen. Echt hoor, eenmaal in huis, dan is het bal. Tenzij ik het dus echt absoluut niet weet. :)
Als ik beter in mijn vel zit heb ik wel meer controle gelukkig, maar dan nog blijft het lastig.
En er moeten echt wat kilo's af, dus vanaf volgende week ga ik weer braaf tellen. Wil weer in bepaalde kleren passen en dat gaat me lukken. Het liefst dit jaar nog 5 er af en volgend jaar die andere 5 als bonus.

Het scheelt wel dat ik weet waar mijn valkuilen liggen, alleen het zijn er nogal veel :P
:)

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven