Knusselend het nieuwe jaar in! ❤

31-12-2018 12:16 2357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,

Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.

Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.

.

Lees hier het ontstaan van dit topic.

overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800

En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ja Lolly, nu kunnen er ook echt concrete plannen gemaakt worden voor het samenwonen (en dat vind ik oneindig veel spannender dan de nieuwe baan). We hebben wel al besproken dat we de verhuizing niet in 1 weekend gaan proppen en dat mijn bank en stoelen pas verhuisd worden als de katten een nieuw huis hebben (ze vinden de bank en stoelen vele malen interessanter dan hun krabpalen).
Ik weet niet goed hoe ik moet omschrijven hoe ik mij nu voel, want het voelt heel dubbel, ik ben heel blij met mijn nieuwe baan en heb er ook zin in om samen te gaan wonen met lief, maar het voelt een beetje als in het diepe springen zonder zwembadjes om.
Eat glitter for breakfast and shine all day
Glittertje: Je hebt een hele grote zwemband om: Fijne relatie, baan in de buurt, huis dat in orde is... Het is inderdaad een 'nieuwe' zwemband, maar hij is ook groter en steviger :)
Mij geeft een 'stappenplan' altijd rust. Dus gaan zitten en lijstje maken van wat er wanneer moet gebeuren. En 'goed' inpakken scheelt heel veel gedoe. Dus dozen niet te zwaar maken en er meteen opschrijven wat er in zit (zo ongeveer) en naar welke kamer ze moeten. Succes Bepje!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
@Glittertje Niet gek hoor dat je dat spannend vind. Hoe fijn je het ook samen hebt, het is toch een flinke stap in jullie relatie. Maar bedenk je maar zo, zolang je huis niet weg is kun je altijd nog terug ;)

Lijkt me ook moeilijk om je poezels weg te moeten doen 💋
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Blond, ik ga zeker een lijstje maken, alleen al voor het inpakken van mijn appartement en duidelijk opschrijven wat wel mee gaat en wat niet (dubbele inboedel dus een deel kan verkocht). De metafoor van de zwemband ga ik zeker onthouden want je hebt helemaal gelijk.

Lolly, ik besef ook dat het voor hem niet makkelijk is om ze weg te doen, daarom gaan ze ook pas weg als hij een goed gevoel heeft bij hun nieuwe huis, voor poezel B is dat een huis waar hij lekker veel naar buiten kan en voor poezel J is dat een huis waar hij heerlijk op schoot kan zonder iedere keer opgeschrikt te worden door een niesbui van deze Glitter
Eat glitter for breakfast and shine all day
Ik hoop dat hij een fijn huisje voor ze vind 💋
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
*Was beetje boos weggeslopen maar sluipt stiekem weer naar binnen om haar op een ander topic beloofde knuffel te komen halen. En om terug te knuffelen want dat is veel leuker dan boos zijn* :$ :$ :$
Phoebe-returns schreef:
29-04-2019 16:48
*Was beetje boos weggeslopen maar sluipt stiekem weer naar binnen om haar op een ander topic beloofde knuffel te komen halen. En om terug te knuffelen want dat is veel leuker dan boos zijn* :$ :$ :$
Jeeeej, knuffels :hug:

Hoe is het lieverd? 💋

Sorry dat ik je berichtjes had gemist of niet heb gereageerd. Weet dat ik dat in dit topic in elk geval niet met opzet doe. Sommige andere topics en mensen daarentegen 😝
Oh Pheebs! Ik was hier een paar dagen niet en zag pas later dat je je berichten gegumd had. Geen idee wat je schreef. Maar kom, gooi het eruit, dan ben je het kwijt. En echt niet dat hier bewust iemand genegeerd wordt. Daar zijn we allemaal veel te lief voor.
Ik strooi de verjaardagsknussels van Maman jouw richting uit!
Glittertje, ik heb goede ervaringen met verhuisdieren.nl . Misschien dat zij iets voor de poezels kunnen betekenen?
@Blond je hebt reactie ;)
:$ Was achteraf allemaal een beetje onnodig geloof ik...
Jullie zijn lief :redrose:

We hebben dus een tijdje terug een soort break ingelast. Hij was te druk en veel stress en ik zat niet lekker in vel door oude patronen die mij onzeker maakte.
Anyway, gister is dus iets totaal onverwachts gebeurt. Ik was een stuk wandelen en eindigde in het centrum waar ik nog even wat dingen halen wilde.
Totaal onverwacht kwam ik vriend tegen en we zijn wat gaan drinken en hebben een lang gesprek gehad.
Dat was fijn, maar toen ik thuis kwam werd het me allemaal te veel.
Ik kan dit niet op dit moment en ik wil dit niet, maanden tussen hoop en vrees leven.
Ik word inderdaad weer met oude patronen geconfronteerd, en ik ben weer zoveel in mijn koppie bezig dat ik überhaupt gister ineens niet eens wist wat en of ik momenteel (nog) voelde voor hem. (Dat merkte ik toen we in gesprek waren gister, schrok ik van)
Ik had dus gisteren besloten om voorlopig de knoop doorhakken ipv afstand want het werd me echt te veel.

Ik vriend bellen om te zeggen dat ik praten wilde, zouden we vandaag doen maar vriend belde gisteren avond of hij langs mocht komen, hij wist al waar het over ging, we vonden het allebei niet handig om dat uit te stellen.
We hebben een erg prettig gesprek gehad, hij vond het niet leuk, we vinden deze oplossing allebei niet erg fijn maar voor nu is het wel even nodig om bij allebei de druk van de ketel te halen.
Het is ook niet dat we elkaar nu nooit meer zien, we willen allebei heel graag met elkaar omgaan en vrienden blijven, voorlopig. (En dat meen ik ook echt, niet omdat ik hoop dat het weer goed komt maar omdat ik hem als persoon, ook als niet geliefde, erg waardeer en hij is belangrijk voor mij. Misschien dat het ook als lovers wel weer een keer goed komt, maar dat laat ik nu even los.)
Gek, vanmiddag ineens dacht ik, ik trek dit niet meer zo, daar schrok ik enorm van maar nu ben ik erg opgelucht.
Het ligt wat ons betreft overigens niet aan een van ons, hij is niet fout en ik ook niet, maar nu is hij ontzettend gestresst en ik zit niet lekker in mijn vel, en het gaat nu even niet.

Het is overigens geen howdo toodeloo tot nooit meer ziens, dat zeker niet. We geven veel om elkaar, blijven leuke dingen doen en blijven elkaar zien, op dit moment als hele goede vrienden. Daar focussen we ons nu op en verder zien we wel hoe dat gaat en wat de toekomst brengen mogen.
Het is me erg duidelijk geworden dat er heel veel liefde is tussen ons, alleen is voor ons allebei het op dit moment even geen goede periode voor een relatie.
Controle willen hebben heeft helemaal geen zin dus ik laat het nu even los en dat lucht enorm op, ook bij vriend.
Ik heb er een enorm goed gevoel over en ik ben enorm opgelucht.
Niet zo dramatisch allemaal geloof ik.
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 18:55
Reden: Bericht aangepast, dit is wat duidelijker
61.25% gewijzigd
Dat is nogal een beslissing Pheebs! Ik hoop dat het voor jullie werkt. Ik denk dat dat voor mij niet zou werken: iemand waar ik romantisch van hou alleen vriendschappelijk zien. Ik vrees dat er bij mij toch verwachtingen zouden komen die niet stroken met de afspraak. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Dus ik hoop dat jullie de balans wel vinden!
Pheebs, ik negeer je niet, maar als ik niks zinnigs te melden heb, post ik niet.
Als ik je zo lees, denk ik dat het goed is om aan een aantal dingen te werken, zoals je controledrang, maar ook aan wat er voor zorgt dat je hier steeds wegrent als je het gevoel hebt dat je genegeerd wordt. Je wordt niet bewust genegeerd, maar soms is er gewoon geen reactie.
Het is goed dat jullie een goed gesprek hebben gehad en dat jullie een voorlopige oplossing hebben gevonden. Net als Blondje lijkt me best lastig, maar als jullie daar een vorm in kunnen vinden, hartstikke goed!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Oudblond schreef:
29-04-2019 18:40
Dat is nogal een beslissing Pheebs! Ik hoop dat het voor jullie werkt. Ik denk dat dat voor mij niet zou werken: iemand waar ik romantisch van hou alleen vriendschappelijk zien. Ik vrees dat er bij mij toch verwachtingen zouden komen die niet stroken met de afspraak. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Dus ik hoop dat jullie de balans wel vinden!

Snap ik maar dit is voor dit moment i.m.o even het beste, mekaar ruimte geven en het loslaten. Ik kan niet in de toekomst kijken.
Er is overduidelijk enorm veel liefde tussen ons, maar momenteel is het even een slechte timing.
Ik moet eerst weer echt lekker in mijn vel gaan zitten en meer in balans komen.

Ik heb het bericht overigens behoorlijk uitgebreid en aangepast, terwijl jij al gereageerd had ;-)
Zit je opluchting er niet ook in dat je nu even geen liefdesrelatie hoeft aan te gaan? Je op een bepaalde manier weer afstand kunt scheppen? Dat zou het voor mij wel zijn, want iemand dichtbij, vind ik echt f*cking eng
Dat is inderdaad een heftige beslissing Pheebs! Wel heel goed van je dat je die knoop doorgehakt hebt.

Hier terug na een fijn weekend met mijn ouders, broertjes, zusje en man (en sinds vanmiddag ex-vriendin van broertje, zo'n raar idee!). Ik merk wel dat ik helemaal gaar ben. Al is iedereen vertrouwd en ben ik van vroeger uit gewend aan al die drukte van deze mensen, en was er een hoop mogelijkheid tot even terug trekken ... ik ben het gewoon niet meer gewend. Manlief is zo heerlijk rustig meestal, en nu had ik ineens nog 6 liefleuke mensen en een op haar manier ook liefleuk mens om me heen met wie ik allemaal tijd wilde doorbrengen ;-D Grenzen, waar zijn jullie gebleven?
juist dit soort weekendjes, hoe leuk ook, vreten energie Nanny!
:hug: Phoebe Ik zou dit ook niet kunnen, maar fijn dat jullie hebben gepraat en voor nu een oplossing hebben gevonden. En wat het jullie ook mag brengen, zolang dat maar goed is en wat jullie nodig hebben 💋

Zo herkenbaar Nanny. Weekendjes met dierbaren zijn zo fijn, maar ook zo vermoeiend :P
Ik binnenkort een weekend met vrienden en ik zal echt mijn energie in de gaten moeten houden, anders gaat het hem op maandag echt niet worden als ik daarna gewoon weer moet werken, maar dat leer ik steeds beter 😊
Ja, ik ook, maar ik vind het nog steeds lastig ... ;-D Maar ach, ik heb wel een pad belopenklommen met een fikse helling, en ik kwam nog bovenaan uit ook! En een hoop gekletst met mijn mammie en mijn zusje, en geknuffeld met mijn broertje, en en en en en ... Het was het helemaal waard :proud:
Dat is het aller belangrijkste Nanny 💋
Heeey Phoebe!
Wat goed dat je je knuffel komt halen. ;-D
Ik ben vooral blij dat jullie elkaar nog wel blijven zien. Als het niet aan de liefde ligt, maar aan andere dingen, dan is het zo jammer als dan in één keer álles stopt.
Ben eigenlijk altijd al nieuwsgierig geweest naar de achtergrond van hem, aangezien mijn man ook import ;-D is. Als je het kwijt wil; mijn PB staat open.

Afbeelding
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik had afgelopen week ook wat familiedagen, en inderdaad heel vermoeiend... (ook omdat er een semi-nieuw familielid bij is, wat nog wennen is).
Toen we weer thuis waren, nodigde man spontaan zíjn familie uit voor een avond. Oef. Het ligt op zo'n moment gevoelig om te zeggen: 'nee, nu liever niet'. Dus daarna was ik écht gevloerd. Begin me vandaag weer een beetje normaal te voelen. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
29-04-2019 19:19
Ja, ik ook, maar ik vind het nog steeds lastig ... ;-D Maar ach, ik heb wel een pad belopenklommen met een fikse helling, en ik kwam nog bovenaan uit ook! En een hoop gekletst met mijn mammie en mijn zusje, en geknuffeld met mijn broertje, en en en en en ... Het was het helemaal waard :proud:
Ik kom ook altijd gaar terug van zulke bijeenkomsten. Maar de lieve knuffels, het gevoel van verbondenheid biedt gelukkig flink tegengewicht. Meestal heb ik daarna gewoon tijd nodig om alles te laten landen. En ik heb sowieso veel me-time nodig, dus zo'n weekend is echt schipperen. Sinds ik dat weet, gaat het me makkelijker af. :lips:
Allen: dank voor jullie lieve reacties!

Coerage: natuurlijk! Ik houd van knuffels en ik vond je berichtje erg lief.
Mooi gezegd, ik laat de details weg anders ben ik tegen kerst nog niet uitgetypt, maar na gisteren is het mij echt duidelijk dat er veel liefde is tussen ons en dat het inderdaad aan andere dingen ligt. En ja elkaar tijd en ruimte geven is moeilijk maar i.m.o meer waard dan alles met het badwater weggooien.
Klinkt misschien zoetsappig maar de knoop voor nu even doorhakken dat doe ik ook uit liefde, doorgaan op de oude manier zou de boel namelijk echt ruïneren.

Lolly: bedoel je voor nu even de knoop doorhakken? Had ik ook niet verwacht van mezelf :$.
Het is meer eigenlijk de controle loslaten wat ik hiermee doe. (En dat moet een keer want mn leven wordt verpest door op alles controle willen hebben en ik word daar onzeker van.

Nutteloos nieuws: ik ben door de 40 dagen bijna 5 kilo afgevallen en mn kleren zakken ongeveer van mijn kont. Niet leuk want ik houd niet van winkelen.. ;-D
Arme ik... :-D

Jullie zijn lief... :flirting: :smooch:
ik wil wel 5 kg doneren hoor, ga ik wel sjoppen :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven