Koning Winter is terug en hoe!

06-01-2010 23:48 229 berichten
Alle reacties Link kopieren
Koning Winter is terug en hoe!

Als ik al die topics over de sneeuw en de overlast ervan lees, op de radio verneem dat de A9 en A 10 nog steeds files zijn ( mensen schijnen al meer dan 5 uur vast te zitten! ), het openbaar vervoer grote moeite heeft op tijd te rijden, de winkels al vol hangen met de zomercollectie ( hoera voor de kringloopwinkels!!! ), vraag ik me echt af of men is vergeten dat de winter goed kan huishouden en niet alleen maar een naam voor een jaargetijde is. Mensenkinderen, wat een gezeur en gedoe! Gemeentelijke diensten: JULLIE FALEN ENORM OP HET GEBIED VAN VOORZORGSMAATREGELEN! Dit kost de bedrijven en instanties miljoenen, geeft de burger alleen maar sores en kopzorgen.

Media, hou op de boel op te blazen en wordt met z'n allen eens volwassen!

Het is overduidelijk dat men geen echte winter meer gewend is.

Zo, moest me effies van het hart.

Hoe ik zelf erover denk, over een echte winter?

Tja, het heeft zo z'n charmes, maar het geeft ook een beetje overlast en als ik daar dan rekening mee hou valt het eigenlijk best wel mee. Inspelen op de situatie en dan heb je de helft al gewonnen.....
Volgens enkele weerdiensten had het in het ganse land gesneeuwd! Als je A'dam het ganse land noemt wel ja...
quote:nouschi schreef op 07 januari 2010 @ 00:09:

[...]

Met de auto?Ja. Ik wilde ergens anders heen maar kwam door de sneeuw niet verder. Heb daar geparkeerd en ben gaan lopen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Bloesie schreef op 07 januari 2010 @ 00:11:

Da's waar Caylinn, daar niet van. Maar ik ergerde me vorig jaar al rot om het idiote en zotte dat half Nederland totaal ontwricht geraakt zodra het maar even sneeuwt of vriest.....

om over de blaadjes van de bomen maar te zwijgen die het treinverkeer plotsklaps lam kan leggen, of dat er geen treinen rijden omdat de wissels vanwege de hitte niet te bedienen zijn.....

Of vastgevroren zijn....

Ik erger me altijd aan die ergenis daarover. logisch toch als het glad is en sneeuwt dat het verkeer vast komt te staan. Iedereen rijdt rustiger,gevolg langere files.

Idem met bladeren op de rails, wordt glad, trein rijdt langzamer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Ligeia schreef op 07 januari 2010 @ 00:12:

Volgens enkele weerdiensten had het in het ganse land gesneeuwd! Als je A'dam het ganse land noemt wel ja...

Woehahahahaha, dan was de sneeuw hier tot ongeveer een half uur geleden dan wel errug onzichtbaar

Het sneeuwt hier nu wel met grote vlokken trouwens....
Nou Nouschi, ik erger me niet, maar ik verbaas me wel dat hier bij een keertje winter het halve land qua infrastructuur op zijn gat ligt en dat dit in landen waar men nog wel op winters rekent toch minder is. Ik bedoel we leven niet in een land waar nooit winters zijn.
De Telgraaf heeft het opeens over een "witte hel" omdat het in de Randstad ook een beetje heeft gesneeuwd. Toen 2 weken geleden het Noorden en Oosten 20 cm sneeuw had, hoorde je ze er niet over.

In de randstad mag je iig blij zijn dat er word gestrooid en geveegd. In de landelijke buitengebieden zijn wegen waar nog helemaal geen strooiauto is geweest. Daar moeten de mensen uit dorpen ook maar uitzoeken hoe ze ergens moeten geraken.
Zo ist, Boarn!...
Ik verbaas me daar niet over. Hier staan elke dag al zo veel files dus als het weer een keer slecht wordt , wat niet echt vaak meer gebeurd, dan heb je gelijk een behoorlijke chaos.

Vriendin van mij woont in Tjechie maar daar valt zeker ieder jaar sneeuw en hebben ze wrs meer mensen en machines paraat staan en bovendien woont er niemand.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maar stonden ze bij jullie in het durp dan ook nog om 24.00 uur in de file?
idd boarn!
Wel een mooie zin trouwens "hoe ze ergens moeten geraken"
quote:Boarn schreef op 07 januari 2010 @ 00:20:

De Telgraaf heeft het opeens over een "witte hel" omdat het in de Randstad ook een beetje heeft gesneeuwd. Toen 2 weken geleden het Noorden en Oosten 20 cm sneeuw had, hoorde je ze er niet over.

In de randstad mag je iig blij zijn dat er word gestrooid en geveegd. In de landelijke buitengebieden zijn wegen waar nog helemaal geen strooiauto is geweest. Daar moeten de mensen uit dorpen ook maar uitzoeken hoe ze ergens moeten geraken.Helaas Boarn, ook in Amsterdam is het strooien een puinhoop. Althans in het stadsdeel waar ik woon omdat de stadsdeel er niets aan doet, zijn oudjes die dagen opgesloten zaten/zitten omdat stadsdeel niet wilde strooien. In mijn wijk heb ik geen strooiwagen gezien...
Iemand trouwens verder een suggestie wat je moet doen als je met hoge nood in een file - ik zie hier 5 uur - staat? Op bijv. de Ringweg rond Amsterdam? Uitstappen en broek laten zakken? Auto onderpiesen?
quote:nouschi schreef op 07 januari 2010 @ 00:27:

Maar stonden ze bij jullie in het durp dan ook nog om 24.00 uur in de file?

File is niet zn bijzonder fenomeen in de randstad toch?

Ik heb eerder medelij met de mensen die thuiszorg nodig hebben, maar dit al 2 weken niet kunnen krijgen omdat de verpleegkundigen ze niet kunnen bereiken. Of boeren die hun meld moeten dumpen omdat de tankauto's het erf niet op kunnen komen.
quote:Ligeia schreef op 07 januari 2010 @ 00:12:

Ligeia, hier in t noorden ook de hele avond sneeuw.Is echt weer een flinke laag gevallen.

Echter geen file
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Tot voor een half uur geleden stond hier een file op toevoerweg naar de A10....pfff
Klopt muis, in A'dam is echt niet alles gestrooid. Of je nu in een dorp woont op een wijk in A'dam het is overal glad. Vandaag met de bus naar noord en moest nog 5 min. lopen volgens ov-reisinfo maar heb er zeker 20 min. over gedaan. Wel met kind dat wel.
quote:nouschi schreef op 07 januari 2010 @ 00:27:

Maar stonden ze bij jullie in het durp dan ook nog om 24.00 uur in de file?Overigens heeft het woord file op het platteland een hele andere betekenis dan in de stad. Hier noemen we een rij van 30 auto's achter een langzaamrijdende trekker al een file, want dan moeten we wáchten.
quote:Muis66 schreef op 07 januari 2010 @ 00:31:

Iemand trouwens verder een suggestie wat je moet doen als je met hoge nood in een file - ik zie hier 5 uur - staat? Op bijv. de Ringweg rond Amsterdam? Uitstappen en broek laten zakken? Auto onderpiesen?

Tena meenemen, preventief??.

Een kennis van mij is vrachtwagenchauffeur, ja die heeft een fles......

Als ik 't niet meer kan houden, rijd ik de vluchtstrook op, portier open, en ga er achter zitten.

hoge nood breekt wetten.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Al dat volk stampt de sneeuw lekker aan, wordt het spekglad van. Maar voorlopig vind ik het alleen maar mooi, al kneep ik 'm even toen de bus naar huis niet reed vanavond - gelukkig de tram wel.
@boarn 2 weken?? Zo erg is het toch niet?
Dat is idd veel erger Boarn, maar had ook te doen met deze mensen.

Hier in Amsterdam geen strooiwagen of veger gezien.
quote:Boarn schreef op 07 januari 2010 @ 00:38:

[...]

Overigens heeft het woord file op het platteland een hele andere betekenis dan in de stad. Hier noemen we een rij van 30 auto's achter een langzaamrijdende trekker al een file, want dan moeten we wáchten. Dat bedoel ik.
Op de A9 staat nog altijd 15km file... Ik heb medelijden met die mensen die daar al úren staan.
Hier in een zeer oostelijk stukje Nederland is geen vlokje gevallen hoor! Ben wel blij dat ik niet door die sneeuw hoef. Sneeuw is supermooi en vaak leuk, maar het zorgt wel voor een hoop extra planning en veel onhandigheid.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven