Labret piercing
woensdag 16 december 2009 om 15:56
Zijn hier mensen met een labretpiercing?
Ik overweeg er een te laten zetten maar na mijn googlesessies begin ik te twijfelen. Het schijnt erg slecht te zijn voor je tanden/tandvlees. Eigenlijk wel logisch natuurlijk
Maar ik lees veel uiteenlopende verhalen (die ook niet meer zo recent zijn) dus ik hoor graag van de 'deskundigen'
Is je tandvlees na verloop van tijd teruggetrokken? Is dit te voorkomen door de bioplaststaafjes? Of door de piercing wat hoger te laten zetten?
Wie o wie?
Ik overweeg er een te laten zetten maar na mijn googlesessies begin ik te twijfelen. Het schijnt erg slecht te zijn voor je tanden/tandvlees. Eigenlijk wel logisch natuurlijk
Maar ik lees veel uiteenlopende verhalen (die ook niet meer zo recent zijn) dus ik hoor graag van de 'deskundigen'
Is je tandvlees na verloop van tijd teruggetrokken? Is dit te voorkomen door de bioplaststaafjes? Of door de piercing wat hoger te laten zetten?
Wie o wie?

woensdag 16 december 2009 om 15:58
Ik heb er eentje gehad. En mijn tandvlees ging inderdaad zakken door die piercing. Ik had een bioplast achterkantje, dat is ''beter'' voor je tanden en tandvlees maar helaas, mijn tandvlees ging zakken en toen heb ik hem eruit gehaald.
Inmiddels heb ik een mooie oplossing: ik heb een verticale labretpiercing, zeg maar die aan de onderkant van je lip erin gaat en aan de bovenkant er weer uit komt. Geen gezeik meer met terugtrekkend tandvlees enzo.
Inmiddels heb ik een mooie oplossing: ik heb een verticale labretpiercing, zeg maar die aan de onderkant van je lip erin gaat en aan de bovenkant er weer uit komt. Geen gezeik meer met terugtrekkend tandvlees enzo.
woensdag 16 december 2009 om 16:02
Dat was de 2e keus, een verticale. Maar dan heb je meteen 2 bolletjes in het zicht en voor een eerste piercing vind ik het nog iets 'too much'. Maar het is een optie idd.
Zijn daar ook mooie piercing voor te krijgen of alleen die met 2 bolletjes?
Maar een bioplast of titanium achterkant maakt eigenlijk niks uit dan?
Zijn daar ook mooie piercing voor te krijgen of alleen die met 2 bolletjes?
Maar een bioplast of titanium achterkant maakt eigenlijk niks uit dan?

woensdag 16 december 2009 om 16:04
nee, die achterkantjes verneuken gewoon je tanden en je tandvlees, of het nou van titanium, goud, staal, bioplast of iets anders zijn.
Mijn verticale labret is maar met een 1,2 mm staafje gepierced dus die balletjes zijn ook heel klein. Niemand vind het storend.
Kan eventueel vanavond wel even een close upje van mijn mond maken voor je. Heb je een beter idee.
Mijn verticale labret is maar met een 1,2 mm staafje gepierced dus die balletjes zijn ook heel klein. Niemand vind het storend.
Kan eventueel vanavond wel even een close upje van mijn mond maken voor je. Heb je een beter idee.
woensdag 16 december 2009 om 16:07
woensdag 16 december 2009 om 16:08
Ik heb een ringetje gehad, niet zo lang hoor, maar volgens mij zit dat minder in je tandvlees dan de achterkant van zo'n staafje. Of een ringetje wél goed is voor je tanden? Geen idee. Ik denk van niet, maar ik heb hem niet zó lang ingehad dat ik daar iets van heb gemerkt. Na een halfjaar was ik hem namelijk al zat.

woensdag 16 december 2009 om 16:10
nou ja het ligt meer aan je anatomie en vooral ook geluk hebben. Van tevoren kun je namelijk niet weten of die piercing voor problemen gaat zorgen met je tandvlees. Ik weet wel dat mijn voortanden echt losser gingen zitten en dat dat voor mij het moment was waarop ik besloot om de piercing eruit te halen. Jammer maar helaas. Maar ik heb geen zin in neptanden of andere complicaties (bijvoorbeeld kaakbot ontsteking ofzo)

woensdag 16 december 2009 om 16:42
quote:Nammma schreef op 16 december 2009 @ 16:17:
Volgens mijn vriendin, die bij een tandarts werkt, is zo'n piercing (en door je tong) heel gevaarlijk, omdat er allerlei bacterien daardoor in je mond komen. Je zal het niet direct merken, ze komen dan in je bloedbaan...Ik heb een jaar of 5 een ringetje door mijn lip gehad (was hem itt Coffeepot niet zo snel beu ) en mijn tandarts zei elke keer dat ik er kwam dat ze bang was dat mijn tanden beschadigden, maar mijn tanden en tandvlees zijn nog in perfecte staat. Mijn lip vormde een soort bescherming aan de binnenkant, zodat het ringetje nooit tegen mijn tanden kwam. Deze piercing-ringetjes zijn sowieso erg licht en de vorm geeft minder kans tot beschadigingen in je mond. Maar je moet 't maar net leuk vinden.
Volgens mijn vriendin, die bij een tandarts werkt, is zo'n piercing (en door je tong) heel gevaarlijk, omdat er allerlei bacterien daardoor in je mond komen. Je zal het niet direct merken, ze komen dan in je bloedbaan...Ik heb een jaar of 5 een ringetje door mijn lip gehad (was hem itt Coffeepot niet zo snel beu ) en mijn tandarts zei elke keer dat ik er kwam dat ze bang was dat mijn tanden beschadigden, maar mijn tanden en tandvlees zijn nog in perfecte staat. Mijn lip vormde een soort bescherming aan de binnenkant, zodat het ringetje nooit tegen mijn tanden kwam. Deze piercing-ringetjes zijn sowieso erg licht en de vorm geeft minder kans tot beschadigingen in je mond. Maar je moet 't maar net leuk vinden.
woensdag 16 december 2009 om 16:47
ik heb al jaren een labret piercing en mijn staafje net zo vaak aangepast tot dat die niet meer tegen mijn tanden aan komt. mijn tandvlees zakt niet... hij beschadigt mijn tanden niet... nergens last van.
En wat betreft die bacteriën.. uhmm als je je tanden niet goed poest krijg je ook bacteriën in je mond! dus dat is niet zo... en je heb heel wat af weer! en als ze bij de tandarts werkt weet ze dat je mond een Grote bron van bacteriën is.
En wat betreft die bacteriën.. uhmm als je je tanden niet goed poest krijg je ook bacteriën in je mond! dus dat is niet zo... en je heb heel wat af weer! en als ze bij de tandarts werkt weet ze dat je mond een Grote bron van bacteriën is.
woensdag 16 december 2009 om 16:48
Ann Liv, zie je bij jou ook nog steeds een gaatje zitten aan de buitenkant van je lip? Dat viel mij wel even tegen, dacht dat het na zo'n korte tijd wel weer mooi dicht groeit, maar je ziet het nog steeds. Niet dat het mensen opvalt hoor, alleen als ze lang naar mijn mond zitten te staren maar dat gebeurt gelukkig niet zo vaak .
woensdag 16 december 2009 om 16:58
woensdag 16 december 2009 om 17:06
woensdag 16 december 2009 om 17:09
quote:CoffeePot schreef op 16 december 2009 @ 16:48:
Ann Liv, zie je bij jou ook nog steeds een gaatje zitten aan de buitenkant van je lip? Dat viel mij wel even tegen, dacht dat het na zo'n korte tijd wel weer mooi dicht groeit, maar je ziet het nog steeds. Niet dat het mensen opvalt hoor, alleen als ze lang naar mijn mond zitten te staren maar dat gebeurt gelukkig niet zo vaak .
Ja je ziet zeker een puntje, maar gelukkig heb ik hier geen last van. Het valt mensen toch wel op, ik krijg er weleens vragen over. Terwijl het gaatje behoorlijk hoog zit (weer een voordeel van een ringetje).
Schravelvot, waarom moet je eerst een staafje hebben?
Ja je ziet zeker een puntje, maar gelukkig heb ik hier geen last van. Het valt mensen toch wel op, ik krijg er weleens vragen over. Terwijl het gaatje behoorlijk hoog zit (weer een voordeel van een ringetje).
Schravelvot, waarom moet je eerst een staafje hebben?