Mee-eten bij ouders
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:31
Ik ben benieuwd, hoe het bij andere families is.
Mijn schoonmoeder is in de 70 en een actieve vrouw, sinds haar man is komen te overlijden, woont ze alleen. Door de afstand van onze woonplaatsen komen wij maar ongeveer eens in de 2 maanden bij haar op visite, meestal rond 12.00 tot 19.00/20.00 uur. Dat houdt in dat wij dan ook mee-eten.
'S middags kregen wij een kleine snack, iedereen één mini foccacia uit de oven, bij de koffie één koekje, toen kwamen wat chips en kaasblokjes/komkomer op tafel.
Bij voorkeur maakt ze dan 's avonds altijd iets makkelijks, bijvoorbeeld snacks uit de frituurpan en frietjes of wij krijgen steeds weer dezelfde 2 of 3 gerechten.
Gisteren hadden wij aardappel anders, want "dat eet ik anders nooit", nu ja behalve toen wij het laast op visite waren. De ovenschaal was net half gevuld met een dun laagje kant en klare aardappelschijfjes en een glas aardappel anders. Erbij had ze wat sla. Mijn man en zoon eten geen sla. Verder was er geen vlees of iets anders, oh, jawel achteraf een toetje, normaal altijd vanilleijs, deze keer een bakje mona.
Dat moet dan voor 3 volwassenen en een kind genoeg zijn. Je durft haast niets op te scheppen en tijdens het eten vermeld ze ook altijd dat ze de rest morgen wil gaan eten en dat dit nog ruim voldoende is...
Het liefst was ik achteraf nog langs de Chinees gereden, normaal hebben wij vaak nog een restje avondeten in huis, maar gisteren helaas niet en je begint er dan ook niet meer met koken, maar ik had echt nog honger ( nu ja, trek).
Oh, ik heb hier zo een hekel aan. Ik weet dat ik verwent ben vanuit huis. Mijn moeder maakt altijd als wij komen eten, dat wij graag lusten, sowieso vlees, vaak een braadstuk, schnitzel of kippenpootjes. Voor iemand nog een extra groente of zo/ als die iets niet lust.
Ik vind eten belangrijk, iets gezelligs, waar moeite voor gedaan wordt. Ook ik heb dagen dat ik geen zin heb om uitgebreid te koken of weinig inspiratie, maar voor gasten doe ik toch mijn best. En het is niet zo dat wij elke week aanschuiven of dat ze het niet meer kan.
Ik heb natuurlijk al merdere keren met mijn man gepraat, wat hij ervan vindt, wat ze vroeger kookte, of waarom ze nooit bijvoorbeeld het lievelingsgerecht van hem maakt, maar die durft dan blijkbaar weer niets tegen haar te zeggen. ik weet echt niet hoe ik het subtiel bij mijn schoonmoeder kan aankaarten, maar misschien is het ook heel normaal en zijn Nederlanders wat dat betreft niet zo gastvrij.
Het is ook niet zo dat wij onverwacht blijven eten, dat ze misschien niets in huis heeft. Ze hoeft ook helemaal geen dure dingen in huis te halen, iets heel moeilijks of tijdrovends te koken. Gewoon een maaltijd die iedereen eet en normale porties.
En dat oudere mensen kleinere porties eten snap ik ook wel, maar daarom kun je toch voor de rest voldoende koken. Maar waarschijnlijk denkt ze dat het genoeg is, omdat altijd nog een portie overblijft ( omdat ze er tijdens het eten al de nadruk erop legt, dat ze dat morgen gaat opwarmen). Het is ook niet zo dat het niet te eten is, het smaakte wel.
Ik kan er gewoon niet bij dat ze er weinig moeite voor doet, niet nadenkt dat wij nog niets gegeten hebben als wij 12.00 uur 's middags komen.
Ik voel mij daardoor ook niet welkom, eerder een last, terwijl het misschien helemaal niet zo bedoeld is.
Mijn schoonmoeder is in de 70 en een actieve vrouw, sinds haar man is komen te overlijden, woont ze alleen. Door de afstand van onze woonplaatsen komen wij maar ongeveer eens in de 2 maanden bij haar op visite, meestal rond 12.00 tot 19.00/20.00 uur. Dat houdt in dat wij dan ook mee-eten.
'S middags kregen wij een kleine snack, iedereen één mini foccacia uit de oven, bij de koffie één koekje, toen kwamen wat chips en kaasblokjes/komkomer op tafel.
Bij voorkeur maakt ze dan 's avonds altijd iets makkelijks, bijvoorbeeld snacks uit de frituurpan en frietjes of wij krijgen steeds weer dezelfde 2 of 3 gerechten.
Gisteren hadden wij aardappel anders, want "dat eet ik anders nooit", nu ja behalve toen wij het laast op visite waren. De ovenschaal was net half gevuld met een dun laagje kant en klare aardappelschijfjes en een glas aardappel anders. Erbij had ze wat sla. Mijn man en zoon eten geen sla. Verder was er geen vlees of iets anders, oh, jawel achteraf een toetje, normaal altijd vanilleijs, deze keer een bakje mona.
Dat moet dan voor 3 volwassenen en een kind genoeg zijn. Je durft haast niets op te scheppen en tijdens het eten vermeld ze ook altijd dat ze de rest morgen wil gaan eten en dat dit nog ruim voldoende is...
Het liefst was ik achteraf nog langs de Chinees gereden, normaal hebben wij vaak nog een restje avondeten in huis, maar gisteren helaas niet en je begint er dan ook niet meer met koken, maar ik had echt nog honger ( nu ja, trek).
Oh, ik heb hier zo een hekel aan. Ik weet dat ik verwent ben vanuit huis. Mijn moeder maakt altijd als wij komen eten, dat wij graag lusten, sowieso vlees, vaak een braadstuk, schnitzel of kippenpootjes. Voor iemand nog een extra groente of zo/ als die iets niet lust.
Ik vind eten belangrijk, iets gezelligs, waar moeite voor gedaan wordt. Ook ik heb dagen dat ik geen zin heb om uitgebreid te koken of weinig inspiratie, maar voor gasten doe ik toch mijn best. En het is niet zo dat wij elke week aanschuiven of dat ze het niet meer kan.
Ik heb natuurlijk al merdere keren met mijn man gepraat, wat hij ervan vindt, wat ze vroeger kookte, of waarom ze nooit bijvoorbeeld het lievelingsgerecht van hem maakt, maar die durft dan blijkbaar weer niets tegen haar te zeggen. ik weet echt niet hoe ik het subtiel bij mijn schoonmoeder kan aankaarten, maar misschien is het ook heel normaal en zijn Nederlanders wat dat betreft niet zo gastvrij.
Het is ook niet zo dat wij onverwacht blijven eten, dat ze misschien niets in huis heeft. Ze hoeft ook helemaal geen dure dingen in huis te halen, iets heel moeilijks of tijdrovends te koken. Gewoon een maaltijd die iedereen eet en normale porties.
En dat oudere mensen kleinere porties eten snap ik ook wel, maar daarom kun je toch voor de rest voldoende koken. Maar waarschijnlijk denkt ze dat het genoeg is, omdat altijd nog een portie overblijft ( omdat ze er tijdens het eten al de nadruk erop legt, dat ze dat morgen gaat opwarmen). Het is ook niet zo dat het niet te eten is, het smaakte wel.
Ik kan er gewoon niet bij dat ze er weinig moeite voor doet, niet nadenkt dat wij nog niets gegeten hebben als wij 12.00 uur 's middags komen.
Ik voel mij daardoor ook niet welkom, eerder een last, terwijl het misschien helemaal niet zo bedoeld is.
anoniem_302489 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 06:50
0.85% gewijzigd
zondag 20 augustus 2017 om 09:11
Geen, dus onverwachtse eters = boodschappen doen, uit eten of thuisbezorgd.nl. Meestal de laatste twee, want ik hou niet van koken voor groepen. Als het mooi weer is, wordt het ook wel eens boodschappen doen + bbq.
zondag 20 augustus 2017 om 10:18
Ik vind het bizar en erg stereotiep om je (schoon)moeder te vragen gehaktballen te maken. De tijd dat je er als moeder-de-vrouw eer mee in moest legen dat je een goede maaltijd kon bereiden ligt gelukkig achter ons.
Na het overlijden van haar man is schoonma misschien best blij dat ze niet meer zo (traditioneel) hoeft te zorgen. Kan ze dingen doen die ze zelf leuk en belangrijk vindt.
Na het overlijden van haar man is schoonma misschien best blij dat ze niet meer zo (traditioneel) hoeft te zorgen. Kan ze dingen doen die ze zelf leuk en belangrijk vindt.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 20 augustus 2017 om 11:13
Herkenbaar hoor. En niets om je rot over te voelen.herfstappeltaart schreef: ↑20-08-2017 09:01Even een beetje offtopic maar ik vind het zelf altijd best moeilijk om een grotere hoeveelheid eten op tafel te toveren als mensen onverwacht mee-eten.
Ik vind het heel leuk als onze kinderen blijven hangen en vraag ook zelf of ze mee-eten (gezellig!), maar een echte keukenprinses ben ik niet en "even vlug eten uit mijn hoge hoed toveren" vind ik best moeilijk. Afhalen wil ik dan niet want ik wil niet de indruk geven me er met een Jantje van Leiden vanaf te maken.
Voorbeeldje: gehakt wat ik in huis kan hebben is bevroren dus duurt een poos voor ik ballen zou kunnen draaien, kipfilet idem.
Vlees wat niet bevroren is heb ik niet paraat voor onverwachte gasten. Aardappels, uitjes, bonen in blik e.d. heb ik wel altijd.
Kaas, melk yoghurt en eieren ook.
Wat hebben jullie voor snelle maaltijden paraat?
Boodschapjes, bestellen, of snelle salade erbij of pasta met saus en groente zonder vlees.
Wat je zou kunnen doen is een zak pasta, een glas of zak saus en een aantal blik leken tonijn in huis halen. Is houdbaar en heel vlug getransformeerd tot een flinke maaltijd voor het geval dat je snel iets nodig hebt zonder te hoeven ontdooien.
zondag 20 augustus 2017 om 11:14
Dat is ook lastig, ik heb vaak wel wat in de vriezer liggen, soepje of saus van het een of ander, brood kaas tomaten eieren daar kan ik vaak wel wat mee, inderdaad een groot blok gehakt of ander vlees is dan niet handig, dat ontdooit niet snel genoeg. en als er echt niets in huis is, en het is super gezellig, dan halen we wat, niemand die daar dan over valt, want spontaan.herfstappeltaart schreef: ↑20-08-2017 09:01Even een beetje offtopic maar ik vind het zelf altijd best moeilijk om een grotere hoeveelheid eten op tafel te toveren als mensen onverwacht mee-eten.
Ik vind het heel leuk als onze kinderen blijven hangen en vraag ook zelf of ze mee-eten (gezellig!), maar een echte keukenprinses ben ik niet en "even vlug eten uit mijn hoge hoed toveren" vind ik best moeilijk. Afhalen wil ik dan niet want ik wil niet de indruk geven me er met een Jantje van Leiden vanaf te maken.
Voorbeeldje: gehakt wat ik in huis kan hebben is bevroren dus duurt een poos voor ik ballen zou kunnen draaien, kipfilet idem.
Vlees wat niet bevroren is heb ik niet paraat voor onverwachte gasten. Aardappels, uitjes, bonen in blik e.d. heb ik wel altijd.
zondag 20 augustus 2017 om 11:29
Een stafje doen.....nina1966 schreef: ↑19-08-2017 13:15En die mening is zooo racistisch en zooo niet waar. En als je hier een jaartje woont ala maar je bent hier al lang blijkbaar en dan weet je heus wel hoe het ergens aan toe gaat. Dat je begint over "zo gaat het bij nederlanders" vind ik een reden om een stafje te doen. Als er had gestaan "zo gaat het bij moslims" nou dan had het al verwijderd geweest.
Nee zo gaat het niet bij de meeste Nederlanders. Wel trouwens bij de Portugese schoonouders van een vriendinOok bij het engelse volk loopt er wat rond die vinden dat één visstick genoeg is. Dus ga je mond spoelen met je racistische mening.
Doe normaal schooljuf
zondag 20 augustus 2017 om 11:34
De zoon vindt z'n moeders gehaktballen lekker, kan toch? Als het z'n vaders gehaktballen waren geweest, was het daarom gegaan. Ik vind het persoonlijk helemaal niet stereotype. We hebben het over een schoonouder, die niet genoeg op tafel zet. Genoeg mensen hier die vertellen van het helpen van (schoon)ouders met koken, maar nu het toevallig over een moeder gaat, mag dat weer niet?
Het gaat niet zozeer over een vrouw. Het gaat over iemand (m/v), die mensen uitnodigt te eten en niet genoeg op tafel zet, wat met gehaktballen op te lossen is. Ik vind het meer stereotype dat het nu ineens niet mag, omdat het over een moeder gaat.
Later is nu
zondag 20 augustus 2017 om 11:51
Dat het weinig en karig is daar ben ik het zeker mee eens.
Maar dat wil niet zeggen dat het zo bij veel Nederlanders gaat.
Vergeleken bij bepaalde andere culturen blijft het alsnog niet lekker of weinig, het ligt ook aan het klaag niveau van de gast.
Het is een beetje een gewoonte soms om af te geven over Hollands eten bij bepaalde culturen.
Mijn Turkse schoonmoeder is ook zo'n klagert.
Bij haar eet je altijd Turks en veel.
Het eten werd op een gegeven moment een beladen ondetwerp.
Zij vond mijn ontbijt en lunch ook niks.
Zij is dan gewend om salade, olijven, Turkse kaas met ei, tomaat en pepers te eten en s middags iets van soep met wat borek ( gevuld deeg) te eten of een deel van het avondeten wat s ochtens al klaar was.
Mijn ontbijt en lunch is meestal Nederlands en het diner is meestal rond 5, 6 uur klaar.
Wel kook ik in overvloed en diverser dus niet alleen Indisch/Nederlands ( mijn afkomst) maar kook uit alle hoeken vd wereld.
Mijn Turkse schoonmoeder kookt alleen Turks en dan uit haar gebied.
Bij mij eet ze dus alles, voor het eerst at ze Surinaams, Chinees, Indiaas, Italiaans, Grieks, Frans enz maar ook Turks uit heel andere gebieden wat ze totaal niet kent dus dat is dan weer mijn sterke punt ipv haar bekende gerechten.
Kan ook niet goed tegen haar kritiek en als ze zeurt over mijn eten vooral lunch en ontbijt en de tijden dan maak ik als diner expres een culinair hoogtepunt uit Verweggistan waar zij toch niet tegenop kan;-)
Want bij haar is het altijd sarma, Dolna, soepen pilav met.... en dat soort dingen.
Als we met haar bij andere Turkse mensen eten is het ook weer anders dan bij haar en dan zeg ik ook tegen degene die heeft gekookt dat ik dit en dat nog niet ken en wat heerlijk het is en niet wist dit ook Turks is.
Vindt schoonmoeder ook niet leuk, want zij wil de alleswetende over iig eten zijn.
Dus m'n schoonmoeder gaat graag de competitie aan en dan kan ze het krijgen, overigens maak ik ook alles dat zij maakt en vaak hoor ik mijn man en stiefzoon zeggen dat het van mij lekkerder is...moet je haar hoofd dan zien.
Tja heb dus niet zo'n goeie relatie met haar maar laat me niet afbekken zo.
Vergeleken bij bepaalde andere culturen blijft het alsnog niet lekker of weinig, het ligt ook aan het klaag niveau van de gast.
Het is een beetje een gewoonte soms om af te geven over Hollands eten bij bepaalde culturen.
Zij is dan gewend om salade, olijven, Turkse kaas met ei, tomaat en pepers te eten en s middags iets van soep met wat borek ( gevuld deeg) te eten of een deel van het avondeten wat s ochtens al klaar was.
Mijn ontbijt en lunch is meestal Nederlands en het diner is meestal rond 5, 6 uur klaar.
Wel kook ik in overvloed en diverser dus niet alleen Indisch/Nederlands ( mijn afkomst) maar kook uit alle hoeken vd wereld.
Bij mij eet ze dus alles, voor het eerst at ze Surinaams, Chinees, Indiaas, Italiaans, Grieks, Frans enz maar ook Turks uit heel andere gebieden wat ze totaal niet kent dus dat is dan weer mijn sterke punt ipv haar bekende gerechten.
Kan ook niet goed tegen haar kritiek en als ze zeurt over mijn eten vooral lunch en ontbijt en de tijden dan maak ik als diner expres een culinair hoogtepunt uit Verweggistan waar zij toch niet tegenop kan;-)
Want bij haar is het altijd sarma, Dolna, soepen pilav met.... en dat soort dingen.
Als we met haar bij andere Turkse mensen eten is het ook weer anders dan bij haar en dan zeg ik ook tegen degene die heeft gekookt dat ik dit en dat nog niet ken en wat heerlijk het is en niet wist dit ook Turks is.
Vindt schoonmoeder ook niet leuk, want zij wil de alleswetende over iig eten zijn.
Dus m'n schoonmoeder gaat graag de competitie aan en dan kan ze het krijgen, overigens maak ik ook alles dat zij maakt en vaak hoor ik mijn man en stiefzoon zeggen dat het van mij lekkerder is...moet je haar hoofd dan zien.
zondag 20 augustus 2017 om 12:34
Lijkt me verschrikkelijk......altijd die concurrentie te willen aangaan.Donna1971 schreef: ↑20-08-2017 11:51Dat het weinig en karig is daar ben ik het zeker mee eens.
Zelf ben ik geen keukenprinses. Ben zelf dus al heel snel geïmponeerd wanneer iemand iets zelf maakt. En dat uit ik ook, oprecht en positief.
Ik had een schoonmoeder die de rode loper uitgelegd wilde hebben wanneer er eters kwamen of wanneer zijzelf uitgenodigd werd. Dat bezorgde mij al 5 dagen vooraf buikpijn en slapeloze nachten. Niets leuks aan dus.
zondag 20 augustus 2017 om 12:45
Nou , sinds een jaar of wat bestaat er een heel handig apparaat De Magnetron! Dus ik heb vlees uit de vriezer echt wel in een half uur ontdooid hoor. En als ze onverwacht komen is dat niet precies op het moment dat je gaat eten lijkt me dus dat half uurtje, plus een halve om te koken, kunnen ze heus wel wachten.herfstappeltaart schreef: ↑20-08-2017 09:01Even een beetje offtopic maar ik vind het zelf altijd best moeilijk om een grotere hoeveelheid eten op tafel te toveren als mensen onverwacht mee-eten.
En je hebt toch wel voor meerdere dagen in huis? Aardappels snel opzetten, opbakken met een uitje en een paar ballen draaien. De groente die je voor die dag had en gewoon die voor de volgende dag en je bent toch een heel eind. Daar hoef je geen (vies, sorry) blik voor open te trekken.
Je kunt ook zorgen dat je een paar pizza''s in de vriezer hebt oid.
zondag 20 augustus 2017 om 12:46
Vreselijk Troeteltje. Daar zou ik ook enorme stress van krijgen. En faalangst. De gezelligheid is dan ver te zoeken.Troeteltje schreef: ↑20-08-2017 12:34Lijkt me verschrikkelijk......altijd die concurrentie te willen aangaan.
Zelf ben ik geen keukenprinses. Ben zelf dus al heel snel geïmponeerd wanneer iemand iets zelf maakt. En dat uit ik ook, oprecht en positief.
Ik had een schoonmoeder die de rode loper uitgelegd wilde hebben wanneer er eters kwamen of wanneer zijzelf uitgenodigd werd. Dat bezorgde mij al 5 dagen vooraf buikpijn en slapeloze nachten. Niets leuks aan dus.
zondag 20 augustus 2017 om 12:53
En hoe onderhouden jullie vriendschappen? Ik heb soms de indruk dat vrienden (maar ook familie) tegenwoordig elkaar steeds vaker uitnodigen om te komen eten I.p.v. "op de koffie " te gaan (eventueel gevolgd door een drankje met een hapje.
Of is dat alleen in mijn vrienden/familiekring?
Juist omdat ik zelf niet zo'n keukenprinses ben legt dat best wat druk op me. Ik voel me dan min of meer verplicht om mensen terug te vragen als wij steeds worden uitgenodigd om te komen eten.
Stiekem vind ik de "gewone" koffievisite meg lekkers en daarna borreltje met hapjes veel relaxter.
Of is dat alleen in mijn vrienden/familiekring?
Juist omdat ik zelf niet zo'n keukenprinses ben legt dat best wat druk op me. Ik voel me dan min of meer verplicht om mensen terug te vragen als wij steeds worden uitgenodigd om te komen eten.
Stiekem vind ik de "gewone" koffievisite meg lekkers en daarna borreltje met hapjes veel relaxter.
zondag 20 augustus 2017 om 13:01
Eerlijkheid duurt het langst.........ik zorg ervoor dat mijn omgeving weet dat ik geen kook ben.
Blijven eten bij anderen doe ik niet om te voorkomen dat het ook verwacht gaat worden van mij. Mocht het eens toch zo uitkomen, bv omdat iemand iets wil doen ivm een bedankje voor hulp etc, dan doe ik dat schoorvoetend en geef toch ook heel eerlijk aan zelf niet te kunnen koken anders dan voor eigen gezin.
Blijven eten bij anderen doe ik niet om te voorkomen dat het ook verwacht gaat worden van mij. Mocht het eens toch zo uitkomen, bv omdat iemand iets wil doen ivm een bedankje voor hulp etc, dan doe ik dat schoorvoetend en geef toch ook heel eerlijk aan zelf niet te kunnen koken anders dan voor eigen gezin.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 20-08-2017 13:09
0.98% gewijzigd
zondag 20 augustus 2017 om 13:04
Sorry maar ik vind in de magnetron ontdooide kip echt goor. Meestal zit er dan al zo'n halfgaar puntje aan. Daar kun je toch niks lekkers meer mee maken? En gehakt helemaal ontdooien zodat je er ballen van kan draaien gaat ook niet goed vind ik. Wordt heel slap en wil niet goed meer aan elkaar plakken als bal.nina1966 schreef: ↑20-08-2017 12:45Nou , sinds een jaar of wat bestaat er een heel handig apparaat De Magnetron! Dus ik heb vlees uit de vriezer echt wel in een half uur ontdooid hoor. En als ze onverwacht komen is dat niet precies op het moment dat je gaat eten lijkt me dus dat half uurtje, plus een halve om te koken, kunnen ze heus wel wachten.
En je hebt toch wel voor meerdere dagen in huis? Aardappels snel opzetten, opbakken met een uitje en een paar ballen draaien. De groente die je voor die dag had en gewoon die voor de volgende dag en je bent toch een heel eind. Daar hoef je geen (vies, sorry) blik voor open te trekken.
Je kunt ook zorgen dat je een paar pizza''s in de vriezer hebt oid.
En groente heb ik dus op zaterdagavond niet voor de volgende dag. Ik doe 1x in de week boodschappen en daar komt dus en eind aan op een bepaalde dag. Blikgroente gebruik ik nooit, behalve peulvruchten en rabarbermoes.
zondag 20 augustus 2017 om 13:07
Ik heb nooit vlees/vis in de vriezer omdat ik dat niet zo lekker vind als vers. Buiten dat ben ik maar alleen dus haal ook maar voor 1 persoon in huis omdat ik anders te vaak dingen weg kan gooien. Ook hou ik niet van onverwacht bezoek, laat staan als ze ook nog zouden willen blijven eten. Uit eten of afhaal kan dan 'n alternatief zijn.
zondag 20 augustus 2017 om 13:08
Waarschijnlijk heb je groot gelijk,..... ik ben zover nog niet. Wil dan toch graag mijn best doen.Troeteltje schreef: ↑20-08-2017 13:01Eerlijkheid duurt het langst.........ik zorg ervoor dat mijn omgeving weet dat ik geen kook ben.
Blijven eten bij anderen doe ik niet om te voorkomen dat het ook verwacht gaat worden van mij. Mocht het eens toch zo uitkomen, bv omdat iemand iets wil doen ivm een bedankje voor hulp etc, dan doe ik dat schoorvoetend en geef toch oogheelkunde eerlijk aan zelf niet te kunnen koken anders dan voor eigen gezin.
Tja,.als we gevraagd worden om te komen eten (want gezellig en dan kunnen we weer eens bijkletsen) vind ik het ook zo wat om het af te slaan.....het is zo lief bedoeld.
zondag 20 augustus 2017 om 13:13
Eens. Lief als je vader of moeder dit voor je doet, maar erom vragen?lolapaloeza schreef: ↑20-08-2017 11:42Nou pa hoeft van mij ook geen gehaktballen te maken hoor, voor zijn volwassen zoon.
Ik zou eerder zelf iets lekkers meenemen als ik zag dat één van mijn ouders wat ouder wordt en het allemaal niet meer zo goed ziet/weet. Of vragen of ik kan helpen bij de bereiding van het eten. Of hem/haar eens wat vaker bij mij thuis vragen.
Als het om mijn schoonouders ging, dan zou mijn man daar het voortouw in nemen.
zondag 20 augustus 2017 om 13:14
Lieverd, het is echt merkbaar dat jij niet anders dan je ouders, dus 2, gewend bent.redbulletje schreef: ↑20-08-2017 13:11Als ik het op voorhand weet vind ik het wel leuk om voor bezoek te koken, maar niet voor meer dan 3 personen in totaal.
Dit is niet bedoeld als aanval hoor. Het is iets wat me opvalt in vele reacties van jou.
zondag 20 augustus 2017 om 13:16
Ook per familie kan het erg verschillen. Mijn moeder is heel anders in wat ze haar gasten serveert dan mijn oma. Nu is mijn oma wel van de veel te grote hoeveelheden en na afloop iedereen eten meegeven, dus met een tandje minder lijdt je ook niet gelijk honger.
Niks ongeschreven regels hoor, gewoon leren van de ervaring. En per persoon zal dat verschillend zijn.
Niks ongeschreven regels hoor, gewoon leren van de ervaring. En per persoon zal dat verschillend zijn.