Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
yasmijn schreef:
04-02-2018 11:59
Dat zit dus echt in jezelf.

En blijkbaar half Nederland die het ‘grapje’ ook niet leuk vonden. Johan Derksen zei ook nog: ‘we moeten niet denken dat dit normaal is’. Misselijkmakend gewoon.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
04-02-2018 11:59
Dat zit dus echt in jezelf.
moet dan alles maar gezegd kunnen worden en mag niemand daar meer over vallen? Dan snap ik de ophef niet over de aktueelpijler waar ook "grapjes" gemaakt worden over vluchtelingen en zo
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik ben het helemaal met je eens!!!!
Doreia schreef:
04-02-2018 11:48
Ik heb me kapot gelachen om Renate van der Gijp. Maar ik begrijp nu dat ik mij daar ernstig voor moet schamen.
Natuurlijk moesten mensen lachen om Renate van der Gijp. De doelgroep vindt dat leuk. Voetbalpubliek, dat is de doelgroep. Die groep noemt dat humor. Dat zegt niets over de kwaliteit van de zogenaamde grap, dat zegt alles over het denkvermogen van de gemiddelde kijker. Het denkvermogen dat gelijk staat aan dat van het publiek dat wekelijks bij de voetbalwedstrijden voor rellen zorgt.
Ttass schreef:
04-02-2018 12:04
En blijkbaar half Nederland die het ‘grapje’ ook niet leuk vonden. Johan Derksen zei ook nog: ‘we moeten niet denken dat dit normaal is’. Misselijkmakend gewoon.
Daar gaat het niet om of half NL het wel of niet leuk vond. Het gaat erom dat JIJ je heel snel en makkelijk beledigd voelt. Zou ik eens wat aan doen als jou was.
Lijkt me enorm vermoeiend.
Geen bijzonderheden
Ttass schreef:
Wat iemand grappig vind is voor iedereen anders. Het is gewoon verschil van smaak en daarover valt niet te twisten. Jij vind het zoals meerdere mensen misselijkmakend ik vind het met ook meerdere mensen heel erg grappig.
iets beledigend vinden, wil niet zeggen dat je zelf je beledigd voelt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ttass schreef:

Ik vond het grapje ook niet leuk, maar ben niet zwaar beledigd.
tja, je kunt het hebben over fatsoen respect en weet ik het wat, maar vrijheid is imo het belangrijkste. Je kunt wel zaken gaan verbieden maar het komt terug als een boomerang hoor.

Ook is het een status symbool tegenwoordig om gekwetst te zijn. Man man man, ik word daar echt simpel van. Grow some balls, dames, heren en uhm gender neutralen.

edit: Ik ben zelf een enorm mietje, ik trek mij zaken best snel aan en lees genoeg op viva dat beledigend is voor mij. Ook jij maakt je schuldig daar aan Ttas. Bottomline is dat we allemaal elkaar wel beledigen, en dat jouw gevoelens niet meer waard zijn dan die van een ander. Is ook niet te meten, die emoties. en dat zouden we ook niet moeten willen.
Anoniem17062022182122 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 12:12
33.97% gewijzigd
Scratte schreef:
04-02-2018 11:42
+1
rosanna08 schreef:
04-02-2018 12:06
moet dan alles maar gezegd kunnen worden en mag niemand daar meer over vallen? Dan snap ik de ophef niet over de aktueelpijler waar ook "grapjes" gemaakt worden over vluchtelingen en zo
Dat is even heel wat anders. Das racisme.

De TO voelt zich heel snel beledigd ( dat wisten we al) en heeft amper gevoel voor humor en zelfspot.
Geen bijzonderheden
Ik voel me niet persoonlijk beledigd, ik ben geen transgender immers. Ik vind het alleen van een ongelooflijke domheid getuigen dat René zoiets doet. Hij zet daarmee transgenders weg als een lachertje, als mensen die ze niet helemaal op een rijtje hebben, die je gewoon een beetje belachelijk kan zitten maken met een pruik. Stel eens voor dat hij op dezelfde manier homo's te kakken zet. Dat vinden we nu toch ook allemaal niet meer kunnen?

Ik vind mezelf iemand met een goed gevoel voor humor, ook de wat grovere humor, Hans Teeuwen, Theo Maassen, whatever, maar dit was gewoon dom. En het feit dat je zoiets doet op tv laat ook zien dat je een houding hebt van 'we zijn het er allemaal wel over eens dat dit belachelijk is hè?'. Nog dommer.
strikjemetstippels schreef:
04-02-2018 12:10
tja, je kunt het hebben over fatsoen respect en weet ik het wat, maar vrijheid is imo het belangrijkste. Je kunt wel zaken gaan verbieden maar het komt terug als een boomerang hoor.

Ook is het een status symbool tegenwoordig om gekwetst te zijn. Man man man, ik word daar echt simpel van. Grow some balls, dames, heren en uhm gender neutralen.
+ 1.

Ik krijg ook de zenuwen van dat hyperovergevoelige gedoe.

Maar ik vind dat niet raar, ik vind dat bijzonder. (To be on the safe side)
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
04-02-2018 11:30
Zonder humor is er geen bal aan. En zonder zelfspot ook niet.

Dit.
En juist aan zelfspot ontbreekt het heel veel mensen.
There is always something happening, and it's usually right now
Is typisch Hollands... alles moet maar gezegd kunnen worden, kut en jezus is normaal geworden op nationale televisie en ga zo nog maar even door. Normen en waarden zijn ver te zoeken tegenwoordig. Je ziet het ook aan Nederlandse films. Sex scenes worden tot in het detail gefilmd en duren heel lang, waar vaak buitenlandse films veel meer bescheiden zijn en minder ordinair.
yasmijn schreef:
04-02-2018 12:13

:proud:
yasmijn schreef:
+ 1.

"Apart" is dat toch? ;-)
yasmijn schreef:
+ 1.

Oh please Yas, rot op.
Star² schreef:
04-02-2018 12:15
Oh please Yas, rot op.
Dat vind ik ook humor.
Geen bijzonderheden
Ik vind van der Gijp nooit leuk. Derksen ook niet.

Ik lig plat om comedians als Billy Connolly en Jim Jefferies. Die kunnen heel grof zijn. Ik hou ervan.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
04-02-2018 12:10
Dat is even heel wat anders. Das racisme.
:rofl: grappig dat je niet ziet hoe grappig je hier bent
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
yasmijn schreef:
04-02-2018 12:18
Ik vind van der Gijp nooit leuk. Derksen ook niet.

Ik lig plat om comedians als Billy Connolly en Jim Jefferies. Die kunnen heel grof zijn. Ik hou ervan.

+1 (joh ;-))
Net als Teeuwen en Maassen.
Star² schreef:
04-02-2018 12:19
+1 (joh ;-))
Net als Teeuwen en Maassen.
Allicht, sister in arms :high5:
Geen bijzonderheden
Over zelfspot:
Als je mensen niet goed kent, en laten we eerlijk zijn, een forum is geen vriendenclub, vind ik het logisch dat je fatsoensnormen in acht neemt.
Als ik met mijn broek open in de kantine op het werk uitgebreid alle mannen van commentaar ga zitten voorzien inclusief schattingen lengte geslachtsdeel en uithoudingsvermogen, en daarna grappen over mijn eigen hangbuikzwijn achtige voorkomen maak, is dat erg vreemd.
Doe ik dat bij een vriendin op de bank dan noemen we dat een gezellige avond.
Mensen lijken te vergeten dat je voor sommige grappen wat dichter bij iemand moet staan en dat het al helemaal tricky is om ze buiten context en in korte berichten te maken.
Heeft wat mij betreft met een bepaalde sociale intelligentie te maken.
Helaas kunnen veel mensen moeilijk een inschatting maken of snappen nuance niet
('mijn antilliaanse vriendin noemt haar kind apie dus dan is dat toch leuk om te zeggen' ) dus je denkt wel 2 keer na voordat je een opmerking post, die je in kleine kring makkelijk zou maken.
yasmijn schreef:
04-02-2018 12:07
Daar gaat het niet om of half NL het wel of niet leuk vond. Het gaat erom dat JIJ je heel snel en makkelijk beledigd voelt. Zou ik eens wat aan doen als jou was.
Lijkt me enorm vermoeiend.
Ik ben niet beledigd hoor. Grapje was ging niet over mij. Ik vond dat grapje niet leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven