Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
04-02-2018 12:20
Allicht, sister in arms :high5:

Probeer Daniel Tosh. Die maakt grappen over slavernij, pedofilie, alles.

Voor TO raad ik Dave Chappelle aan om te oefenen.
yasmijn schreef:
04-02-2018 12:10
Dat is even heel wat anders. Das racisme.

De TO voelt zich heel snel beledigd ( dat wisten we al) en heeft amper gevoel voor humor en zelfspot.
Ik ben het wel eens met Rosanna. Beetje raar om het nu persoonlijk te gaan maken.
Het-groepje schreef:
04-02-2018 12:26
Over zelfspot:
Als je mensen niet goed kent, en laten we eerlijk zijn, een forum is geen vriendenclub, vind ik het logisch dat je fatsoensnormen in acht neemt.
Als ik met mijn broek open in de kantine op het werk uitgebreid alle mannen van commentaar ga zitten voorzien inclusief schattingen lengte geslachtsdeel en uithoudingsvermogen, en daarna grappen over mijn eigen hangbuikzwijn achtige voorkomen maak, is dat erg vreemd.
Doe ik dat bij een vriendin op de bank dan noemen we dat een gezellige avond.
Mensen lijken te vergeten dat je voor sommige grappen wat dichter bij iemand moet staan en dat het al helemaal tricky is om ze buiten context en in korte berichten te maken.
Heeft wat mij betreft met een bepaalde sociale intelligentie te maken.
Helaas kunnen veel mensen moeilijk een inschatting maken of snappen nuance niet
('mijn antilliaanse vriendin noemt haar kind apie dus dan is dat toch leuk om te zeggen' ) dus je denkt wel 2 keer na voordat je een opmerking post, die je in kleine kring makkelijk zou maken.
Werk je bij ons?
Joostisandersgeaard2 schreef:
04-02-2018 12:29
Werk je bij ons?
😂😂😂
Geen bijzonderheden
rosanna08 schreef:
04-02-2018 12:08
iets beledigend vinden, wil niet zeggen dat je zelf je beledigd voelt
Kwartet eens!!!
sinnombre schreef:
04-02-2018 12:07
Natuurlijk moesten mensen lachen om Renate van der Gijp. De doelgroep vindt dat leuk. Voetbalpubliek, dat is de doelgroep. Die groep noemt dat humor. Dat zegt niets over de kwaliteit van de zogenaamde grap, dat zegt alles over het denkvermogen van de gemiddelde kijker. Het denkvermogen dat gelijk staat aan dat van het publiek dat wekelijks bij de voetbalwedstrijden voor rellen zorgt.
Dit dus.

Ik heb het item over / met Bo van Spilbeeck gezien bij DWDD, een heel eerlijk en kwetsbaar verhaal over zoiets intiems en persoonlijks in iemand leven. Meer dan walgelijk dat zoiets dan op die manier te kakken wordt gezet door zo'n marginaal figuur als van der Gijp. Dat zo'n randfiguur zendtijd krijgt is echt te gek voor woorden.
clemance schreef:
04-02-2018 12:33
Dit dus.

Ik heb het item over / met Bo van Spilbeeck gezien bij DWDD, een heel eerlijk en kwetsbaar verhaal over zoiets intiems en persoonlijks in iemand leven. Meer dan walgelijk dat zoiets dan op die manier te kakken wordt gezet door zo'n marginaal figuur als van der Gijp. Dat zo'n randfiguur zendtijd krijgt is echt te gek voor woorden.
Hij krijgt zendtijd omdat er heel veel naar het programma gekeken wordt en er dus zat mensen zijn die het een humoristisch programma vinden. Ze zijn niet voor niks al een paar keer in de prijzen gevallen. Daar stemmen mensen dus zelf op.
Daniël Tosh :lol:
Geen bijzonderheden
Blondie456 schreef:
04-02-2018 12:37
Hij krijgt zendtijd omdat er heel veel naar het programma gekeken wordt en er dus zat mensen zijn die het een humoristisch programma vinden. Ze zijn niet voor niks al een paar keer in de prijzen gevallen. Daar stemmen mensen dus zelf op.
Nou, precies dat. Hij brengt geld in het laatje. Handel is handel. En als je er niks aan vindt: doorzappen. In mijn geval dus zeker, ik vind hem niet grappig. Maar als de helft van NL dat wel vindt: prima. Ik erger me niet want ik kijk niet. Klaar.
Geen bijzonderheden
Zijn programma's als Koefnoen en de TV kantine dan ook over de schreef? Het is niet mijn humor, maar zulke 'grappen' bestaan al lang maar het commentaar over wanneer het kan en wanneer niet is zo selectief. Ik zie TO nog geen topic aanmaken over dat 'de lucky' zo beledigend is voor Maxima.
chocolol wijzigde dit bericht op 04-02-2018 12:43
0.34% gewijzigd
Er zijn een heleboel 'grappen' die geen betrekking op mij hebben, maar die ik toch onnodig vind.
Ik begrijp niet echt waarom het nou perse nodig is om grappen te maken over dingen waar grote groepen mensen door gekwetst of beledigd worden.

Niet met de bedoeling om censuur toe te passen maar een beetje denken aan elkaars gevoel kan toch geen kwaad....
clemance schreef:
Dit dus.

Precies.
clemance schreef:
Dit dus.

Amen!
Kuzu schreef:
04-02-2018 12:42
Er zijn een heleboel 'grappen' die geen betrekking op mij hebben, maar die ik toch onnodig vind.
Ik begrijp niet echt waarom het nou perse nodig is om grappen te maken over dingen waar grote groepen mensen door gekwetst of beledigd worden.

Niet met de bedoeling om censuur toe te passen maar een beetje denken aan elkaars gevoel kan toch geen kwaad....
Precies.
Joostisandersgeaard2 schreef:
04-02-2018 12:29
Werk je bij ons?
Oh even ter aanvulling: De kantine is bij ons een soort 'openbaar'. De personeelsruimte komen dit soort teferelen dan wel weer voor.
yasmijn schreef:
04-02-2018 12:18
Ik vind van der Gijp nooit leuk. Derksen ook niet.

Ik lig plat om comedians als Billy Connolly en Jim Jefferies. Die kunnen heel grof zijn. Ik hou ervan.

Jim Jefferies. Mooi voorbeeld. Super vrouwonvriendelijk maar geweldige humor.

Zonder zelfspot zijn we nergens meer mensen.
I wanna live my life with the volume full!
Blondie456 schreef:
04-02-2018 12:37
Kennelijk is er inderdaad een markt voor dit soort humor.
Daar moet ik niet te lang over nadenken, want daar word ik best mismoedig van, maar wat mij betreft valt het onder de vrijheid van meningsuiting.
Eidde schreef:
04-02-2018 12:56
Jim Jefferies. Mooi voorbeeld. Super vrouwonvriendelijk maar geweldige humor.

Zonder zelfspot zijn we nergens meer mensen.
Een transgender die nét z'n coming out heeft gehad te kakken zetten, op wat voor manier is dat zelfspot??
chocolol schreef:
04-02-2018 12:42
Zijn programma's als Koefnoen en de TV kantine dan ook over de schreef?

Jij ziet het verschil niet tussen satire/imitatie/komedie, en iemands persoonlijke kwetsbare verhaal te kakken zetten in een programma dat over voetbal zou moeten gaan?
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 13:04
11.76% gewijzigd
Doreia schreef:
04-02-2018 11:48
Ik heb me kapot gelachen om Renate van der Gijp. Maar ik begrijp nu dat ik mij daar ernstig voor moet schamen.
Maar waar zat het grappige dan?

Ik heb twee stukjes gezien op YouTube
- deel 1 "ik wil door het leven als Renate" - gebulderlach
- deel 2 - komt verkleed aan tafel - gebulderlach

Is er ergens nog een deel waar de grap zit, dat ik niet gezien heb?

Humor moet wel iets toevoegen: iets spitsvondig, iets goed bedacht, iets verrassend, iets scherp, iets dat doet denken...

Als dat er allemaal niet inzit, en het is niet meer dan een personage dat opkomt en waarmee gelachen wordt, dan is het toch gewoon uitlachen?
Doreia schreef:
04-02-2018 11:48
Ik heb me kapot gelachen om Renate van der Gijp. Maar ik begrijp nu dat ik mij daar ernstig voor moet schamen.

Ik had jou een stuk hoger zitten, ja.
Amen.
aliva schreef:
04-02-2018 13:02
Maar waar zat het grappige dan?

Ik heb twee stukjes gezien op YouTube
- deel 1 "ik wil door het leven als Renate" - gebulderlach
- deel 2 - komt verkleed aan tafel - gebulderlach

Is er ergens nog een deel waar de grap zit, dat ik niet gezien heb?

Humor moet wel iets toevoegen: iets spitsvondig, iets goed bedacht, iets verrassend, iets scherp, iets dat doet denken...

Als dat er allemaal niet inzit, en het is niet meer dan een personage dat opkomt en waarmee gelachen wordt, dan is het toch gewoon uitlachen?
Als je uit moet gaan leggen wat er grappig aan is dan snap je inderdaad deze vorm van humor niet.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 13:06
Als je uit moet gaan leggen wat er grappig aan is dan snap je inderdaad deze vorm van humor niet.

Oh ja hoor, nu gaat het om 'snappen'. Ik denk dat dat snappen een groter probleem is bij de mensen die niet inzien waarom René (en de rest) keer op keer over de schreef gaat.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 13:06
Lég het dan voor deze ene keer eens uit.

Wat vind jij er zo grappig aan?
(Oprechte vraag)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven