Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

zondag 4 februari 2018 om 11:23
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo

zondag 4 februari 2018 om 13:41
Om te kotsen. En ik heb het niet eens helemaal gekeken, want ik word daar te kwaad van.
Sommige programma's (zoals Hij is een Zij) doen zo hun best om het uit de abnormaliteit te trekken en te laten zien dat het allemaal mensen zijn, en Derksen en Van der Gijp doen dat in één klap weer teniet.
zondag 4 februari 2018 om 13:42
Als ik blondie goed begrijp, alleen het eerste.clemance schreef: ↑04-02-2018 13:37Dus jij vind het grappig als mannen zich verkleden als vrouwen, omdat dat de enige manier voor ze is om het leven draaglijk te maken, omdat ze alleen zo zichzelf kunnen zijn? En als je zoon hetzelfde zou doen? Nog steeds lachen gieren brullen? En als je zoon zelfmoord zou plegen, omdat ie het graag zou willen, maar omdat z'n moeder 'm dan uit zou lachen? Rol je dan nog steeds van de bank van het lachen? Want dit zijn feiten, transgenders die zelfmoord plegen omdat ze zichzelf niet durven te zijn. Vanwege lolbroeken zoals Rene van der Gijp, en jij blijkbaar.
De rest heeft ze volgens mij niet meegekregen.
aliva wijzigde dit bericht op 04-02-2018 13:43
3.35% gewijzigd

zondag 4 februari 2018 om 13:43
Tja, dat grondrecht dekt wel ook die grappen.popita schreef: ↑04-02-2018 13:13Eens.
Aan grenzen morrelen en heilige huisjes omver duwen kan heel nuttig en bevrijdend zijn. Maar grove, platte en kwetsende smakeloosheid verkopen als vrijheid van meningsuiting gaat naar mijn mening te ver. Dit grondrecht is te kostbaar om daarvoor misbruikt te worden.
En ja, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen grenzen, maar er bestaat toch nog wel zoiets als algemeen menselijk inlevingsvermogen mag ik hopen.
in dit topic worden telegraaf lezers beledigd, mensen die om Gijp lachen beledigd. Nu boeit mij dat niet, maar wat ik al eerder zei is dat als je mensen maar genoeg laat praten ze allemaal wel íemand beledigen. Ik ook, jij ook, iedereen. En als het enige verschil dan het zogenaamd moreel gelijk is, wat is dat dan en waar om is dat zo? want dan bestaat er iets als de 'juiste mening' en dat neigt al naar censuur.

zondag 4 februari 2018 om 13:43
Ik kijk er misschien ook wat anders tegenaan omdat ik niks heb met die Boudewijn. Ik vind hem een oetlul en al helemaal niet dapper. Ie,and die met zijn identiteit worstelt moet helemaal niet gaan trouwen en al helemaal geen kinderen op de wereld zetten. Het werd onderhand eens hoog tijd dat hij eerlijk werd en wat mij betreft veel te laat.RégineFilange schreef: ↑04-02-2018 13:33Oke. Prima, dat kan grappig zijn, zonder de context.
Maar vind je het nog steeds grappig als je weet dat iemand jarenlang geworsteld heeft met haar identiteit, daar voor uit durft te komen op televisie, en dan iemand vervolgens met een pruik in een voetbalprogramma dat afdoet als gekkigheid?
zondag 4 februari 2018 om 13:44
Ik vond het niet grappig. Ik vond het ook niet kwetsend.
Het is gewoon opzienbarend en opmerkelijk als een man voortaan als een vrouw door het even wil gaan. Dus daar wordt over gepraat. Zoals ze alles en iedereen in dat programma becommentariëren. In het echte leven praat je ook over opmerkelijke dingen die je meemaakt
En dan kun je dat beter op een
"grappige" manier doen dan bloedserieus. Want in het laatste geval zijn mensen echt beledigd als er dan per ongeluk wat verkeerds wordt gezegd.
Het is gewoon opzienbarend en opmerkelijk als een man voortaan als een vrouw door het even wil gaan. Dus daar wordt over gepraat. Zoals ze alles en iedereen in dat programma becommentariëren. In het echte leven praat je ook over opmerkelijke dingen die je meemaakt
En dan kun je dat beter op een
"grappige" manier doen dan bloedserieus. Want in het laatste geval zijn mensen echt beledigd als er dan per ongeluk wat verkeerds wordt gezegd.

Dave chapelleJoostisandersgeaard2 schreef: ↑04-02-2018 12:27Probeer Daniel Tosh. Die maakt grappen over slavernij, pedofilie, alles.
Voor TO raad ik Dave Chappelle aan om te oefenen.

Wat een briljante man is dat. Zelfspot tot en met en alsnog weet hij een wijze les tussen neus en lippen door te geven.

Waarmee hij het homofobe, racistische en seksistische karakter van het programma nog eens extra onderstreepte. We moeten juist wél doen of het normaal is. Het is namelijk volkomen normaal dat mensen ervoor durven uitkomen wie ze zijn. Juist door er zo dom om te gaan zitten lachen helpt dat programma de emancipatie van transgenders (en homo's, vrouwen, donkere mensen) om zeep. Lachen joh!

Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:43Ik kijk er misschien ook wat anders tegenaan omdat ik niks heb met die Boudewijn. Ik vind hem een oetlul en al helemaal niet dapper. Ie,and die met zijn identiteit worstelt moet helemaal niet gaan trouwen en al helemaal geen kinderen op de wereld zetten. Het werd onderhand eens hoog tijd dat hij eerlijk werd en wat mij betreft veel te laat.
Oke. Ja sorry, ik kan je nu niet meer serieus nemen als gesprekspartner.
zondag 4 februari 2018 om 13:45
Tegen wie moest hij eerlijk zijn?Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:43Ik kijk er misschien ook wat anders tegenaan omdat ik niks heb met die Boudewijn. Ik vind hem een oetlul en al helemaal niet dapper. Ie,and die met zijn identiteit worstelt moet helemaal niet gaan trouwen en al helemaal geen kinderen op de wereld zetten. Het werd onderhand eens hoog tijd dat hij eerlijk werd en wat mij betreft veel te laat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 4 februari 2018 om 13:47
+1strikjemetstippels schreef: ↑04-02-2018 13:43Tja, dat grondrecht dekt wel ook die grappen.
in dit topic worden telegraaf lezers beledigd, mensen die om Gijp lachen beledigd. Nu boeit mij dat niet, maar wat ik al eerder zei is dat als je mensen maar genoeg laat praten ze allemaal wel íemand beledigen. Ik ook, jij ook, iedereen. En als het enige verschil dan het zogenaamd moreel gelijk is, wat is dat dan en waar om is dat zo? want dan bestaat er iets als de 'juiste mening' en dat neigt al naar censuur.
There is always something happening, and it's usually right now

zondag 4 februari 2018 om 13:48
Eens!Tr0tter schreef: ↑04-02-2018 13:44Waarmee hij het homofobe, racistische en seksistische karakter van het programma nog eens extra onderstreepte. We moeten juist wél doen of het normaal is. Het is namelijk volkomen normaal dat mensen ervoor durven uitkomen wie ze zijn. Juist door er zo dom om te gaan zitten lachen helpt dat programma de emancipatie van transgenders (en homo's, vrouwen, donkere mensen) om zeep. Lachen joh!![]()

zondag 4 februari 2018 om 13:48
strikjemetstippels schreef: ↑04-02-2018 13:43Tja, dat grondrecht dekt wel ook die grappen.
Als we nou eens beginnen met iemand die net iets persoonlijks en kwetsbaars heeft verteld niet belachelijk maken te met grappen. Heel ingewikkeld lijkt me dat niet. Daar zijn geen moeilijke discussies voor nodig. Is gewoon menselijkheid toch? Tuurlijk, het mág, maar maak jij met je collega's grappen over een andere collega die net heeft gezegd kanker te hebben?
En dan mogen er gewoon grappen gemaakt worden over pedofilie of slavernij op een podium. Punt is namelijk dat die grappen doorgaans onderdeel zijn van een groter geheel. Niet om pedofilie, of homo's, of het koningshuis, of de islam te beledigen, maar om een punt te maken over die onderwerpen.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 13:52
7.37% gewijzigd

zondag 4 februari 2018 om 13:49
Oh wow. Blijkbaar ben je het eens met TO, en geef je vooral sjiek voorbeeldgedrag door tegelijk maar even op de man te spelen, bijzonder.
En dankjewel. Dit is nl. de hypocrisie waar de mensheid last van heeft. Iedereen weet het zo goed, maar doet er vooral ook zelf aan mee. Vaak gevalletjes van de splinter in andermans oog zien, maar de balk in eigen niet.
Ik ervaar het als verwonderend en belerend dat er mensen zijn die hun moraal zo geweldig vinden dat ze, als ze iets niet begrijpen of het ermee oneens zijn, maar direct gaan roepen dat de andere niet empatisch is of dat deze minder intelligent is.

zondag 4 februari 2018 om 13:50
Inderdaad een goede komiek houdt zijn publiek een spiegel voor, net zoals een hofnar vroeger de koning mocht beledigen. Dat is heel iets anders dan iemand te kakken zetten.RégineFilange schreef: ↑04-02-2018 13:37Daar ben ik het mee eens. Maar er is een verschil tussen een onderwerp in zijn algemeenheid, en iemand persoonlijk, een paar dagen na iemands kwestbare coming out.
Als Theo Maassen of Jim Jefferies op het podium een grap maakt over transseksualiteit (vaak om een punt te maken, want dit soort komieken zijn er vaak juist níet op uit om het belachelijk te maken), dan is dat toch iets anders dan dom een pruik opzetten en iemands verhaal wegzetten als gekkigheid?

zondag 4 februari 2018 om 13:50

zondag 4 februari 2018 om 13:51
Dan is het niet andermans taak om daar wat aan te doen. Jouw leven, jouw aanpak.Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:50Ik zou toch wel heel erg kwaad zijn als mijn man nadat we getrouwd zijn en kinderen hebben er mee aan komt dat hij liever als vrouw door het leven gaat. Ik zou woest zijn en zou me heel erg besodemieterd voelen.

zondag 4 februari 2018 om 13:52
En wat is het verschil tussen van der Gijp en jou?
Hij doet dit uit zijn eigen naam. Jij haalt iemand door de modder vanachter een anoniem account. En hebt de persoon nodig waarop je afgeeft om je eigen gedrag goed te praten.
Jammer.
GenieInABottle schreef: ↑04-02-2018 13:49Oh wow. Blijkbaar ben je het eens met TO, en geef je vooral sjiek voorbeeldgedrag door tegelijk maar even op de man te spelen, bijzonder.
En dankjewel. Dit is nl. de hypocrisie waar de mensheid last van heeft. Iedereen weet het zo goed, maar doet er vooral ook zelf aan mee. Vaak gevalletjes van de splinter in andermans oog zien, maar de balk in eigen niet.
Ik ervaar het als verwonderend en belerend dat er mensen zijn die hun moraal zo geweldig vinden dat ze, als ze iets niet begrijpen of het ermee oneens zijn, maar direct gaan roepen dat de andere niet empatisch is of dat deze minder intelligent is.
Dit!

GenieInABottle schreef: ↑04-02-2018 13:49maar direct gaan roepen dat de andere niet empatisch is of dat deze minder intelligent is.
Dat is niet 'direct' hoor, dat is gebaseerd op eerdere berichten van deze forummer, onder andere die waarin ze zelf mensen keihard schoffeert.

zondag 4 februari 2018 om 13:53
GenieInABottle schreef: ↑04-02-2018 13:52En wat is het verschil tussen van der Gijp en jou?
Hij doet dit uit zijn eigen naam. Jij haalt iemand door de modder vanachter een anoniem account. En hebt de persoon nodig waarop je afgeeft om je eigen gedrag goed te praten.
Jammer.
Ik heb niemand door de modder gehaald. Een andere forummer deed dat al voor mij.

zondag 4 februari 2018 om 13:54
Lange tenen zijn zo gevoelig. De kans op schade aan voet en schoeisel is erg groot. Zucht!

zondag 4 februari 2018 om 13:55
Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:50Ik zou toch wel heel erg kwaad zijn als mijn man nadat we getrouwd zijn en kinderen hebben er mee aan komt dat hij liever als vrouw door het leven gaat. Ik zou woest zijn en zou me heel erg besodemieterd voelen.
Zie hier een voorbeeldje van het gebrek aan empathie. Ik zou het vooral erg sneu vinden voor mijn man dat hij zich al die jaren niet vrij genoeg voelde om voor zijn ware aard uit te komen. Ik zou het vreselijk vinden om te weten dat hij al die jaren zo heeft geworsteld met zijn gevoel.

zondag 4 februari 2018 om 13:56
Goede reden om voor jezelf goed te praten dat op de man spelen helemaal gerechtvaardigd is als het jou uitkomt. Wel verontwaardigd zijn dat een ander dat doet. Zoals gezegd, bijzonder.