Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

zondag 4 februari 2018 om 11:23
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo

zondag 4 februari 2018 om 13:11
RégineFilange schreef: ↑04-02-2018 13:02Jij ziet het verschil niet tussen satire/imitatie/komedie, en iemands persoonlijke kwetsbare verhaal te kakken zetten in een programma dat over voetbal zou moeten gaan?
Dit. Ik kan heel hard lachen om keiharde of zwarte humor, maar wat die Van der Gijp deed is niets meer dan platvloers vermaak voor domme, kortzichtige Telegraaflezers. Het zegt in ieder geval veel meer over degenen die dit leuk vinden dan om degenen die er niet om kunnen lachen.

zondag 4 februari 2018 om 13:12
Vreselijk platvloers gebeuren maar hey we hebben geen humor kennelijk, racistische grappen die kunnen niet ( vind ik ook ) maar transgenders te kakken zetten is kennelijk wel humor om te lachen.clemance schreef: ↑04-02-2018 12:33Dit dus.
Ik heb het item over / met Bo van Spilbeeck gezien bij DWDD, een heel eerlijk en kwetsbaar verhaal over zoiets intiems en persoonlijks in iemand leven. Meer dan walgelijk dat zoiets dan op die manier te kakken wordt gezet door zo'n marginaal figuur als van der Gijp. Dat zo'n randfiguur zendtijd krijgt is echt te gek voor woorden.
Jim jefferies daarentegen kan ik erg waarderen hoe vrouwonvriendelijk hij ook is, maar gewoon iemand persoonlijk te kakken zetten hoeft voor mij niet .

zondag 4 februari 2018 om 13:13
Dat jij vind dat deze mannen over de schreef gaan is jouw persoonlijke mening. Veel mensen vinden namelijk dat ze helemaal niet over de schreef gaan. Zelf geef ik niks om voetbal maar kijk vaak naar VI omdat ik er zo om kan lachen.RégineFilange schreef: ↑04-02-2018 13:08Oh ja hoor, nu gaat het om 'snappen'. Ik denk dat dat snappen een groter probleem is bij de mensen die niet inzien waarom René (en de rest) keer op keer over de schreef gaat.

Eens.Kuzu schreef: ↑04-02-2018 12:42Er zijn een heleboel 'grappen' die geen betrekking op mij hebben, maar die ik toch onnodig vind.
Ik begrijp niet echt waarom het nou perse nodig is om grappen te maken over dingen waar grote groepen mensen door gekwetst of beledigd worden.
Niet met de bedoeling om censuur toe te passen maar een beetje denken aan elkaars gevoel kan toch geen kwaad....
Aan grenzen morrelen en heilige huisjes omver duwen kan heel nuttig en bevrijdend zijn. Maar grove, platte en kwetsende smakeloosheid verkopen als vrijheid van meningsuiting gaat naar mijn mening te ver. Dit grondrecht is te kostbaar om daarvoor misbruikt te worden.
En ja, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen grenzen, maar er bestaat toch nog wel zoiets als algemeen menselijk inlevingsvermogen mag ik hopen.
Deze grap zie ik ook niet zo.
Aan de andere kant kan ik blauw liggen om programma's als Kanniewaarzijn en vroeger Ook dat nog. Of Koefnoen.
Daar worden krek gezien natuurlijk ook mensen flink belachelijk gemaakt, en toch vind ik dat dan weer wel humor.
Aan de andere kant kan ik blauw liggen om programma's als Kanniewaarzijn en vroeger Ook dat nog. Of Koefnoen.
Daar worden krek gezien natuurlijk ook mensen flink belachelijk gemaakt, en toch vind ik dat dan weer wel humor.
There is always something happening, and it's usually right now

RégineFilange schreef: ↑04-02-2018 13:08Oh ja hoor, nu gaat het om 'snappen'. Ik denk dat dat snappen een groter probleem is bij de mensen die niet inzien waarom René (en de rest) keer op keer over de schreef gaat.
En dit (en het verbaast me niet dat juist deze forummer beweert dat je het moet 'snappen', ze heeft al eerder laten zien hoe weinig intellect en empathie ze in zich heeft).

zondag 4 februari 2018 om 13:16
Ja ik heb me inmiddels een levendig beeld gevormd van deze forummer. Weinig empathie weet ik niet, de rest zal ik me maar niet over uitlaten.

zondag 4 februari 2018 om 13:17
Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:13Zelf geef ik niks om voetbal maar kijk vaak naar VI omdat ik er zo om kan lachen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-02-2018 16:55
Reden: Op de man
Reden: Op de man
22.49% gewijzigd

zondag 4 februari 2018 om 13:19
Je kent mij helemaal niet maar je gaat off topic en op de man.RégineFilange schreef: ↑04-02-2018 13:16Ja ik heb me inmiddels een levendig beeld gevormd van deze forummer. Weinig empathie weet ik niet, de rest zal ik me maar niet over uitlaten.

zondag 4 februari 2018 om 13:20
Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:19Je kent mij helemaal niet maar je gaat off topic en op de man.
Waarom op de man, ik laat me nergens over uit toch?

zondag 4 februari 2018 om 13:21
Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:19Je kent mij helemaal niet maar je gaat off topic en op de man.
En Van der Gijp, ging hij niet op de man?
zondag 4 februari 2018 om 13:22
Beetje flauw dit.
Waarom zou ze dat niet mogen zeggen? Daar gaat de hele discussie toch over, over wat mensen wel/niet vinden kunnen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-02-2018 16:57
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
17.74% gewijzigd
Ik denk dat dit verschil voor heel veel mensen heel moeilijk is, getuige veel van de reacties hier.RégineFilange schreef: ↑04-02-2018 13:02Jij ziet het verschil niet tussen satire/imitatie/komedie, en iemands persoonlijke kwetsbare verhaal te kakken zetten in een programma dat over voetbal zou moeten gaan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Maar wat was dan de grap? Leg het eens uit, kunnen wij misschien ook meelachen.Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:13Dat jij vind dat deze mannen over de schreef gaan is jouw persoonlijke mening. Veel mensen vinden namelijk dat ze helemaal niet over de schreef gaan. Zelf geef ik niks om voetbal maar kijk vaak naar VI omdat ik er zo om kan lachen.
Over smaak valt niet te twisten en niet iedereen heeft dezelfde smaak wat humor betreft. Dat sommigen iets niet om te lachen vinden of vinden dat het niet kan om er grappen over te maken, maakt niet dat het onderwerpen zijn die zouden moeten uitgesloten worden van spot. Alles moet geridiculiseerd kunnen worden.

zondag 4 februari 2018 om 13:29
Ik vond het komisch om te zien hoe Rene daar zat met pruik, lippenstift en jurk zonder te lachen. Niks mis mee als je dit niet grappig vind. Zo kan ik weer niet lachen om Brigitte Kaandorp en Paul de Leeuw. Die 'humor' zou je mij dan weer uit moeten leggen. Ieder zijn smaak.
zondag 4 februari 2018 om 13:32
Eens.vaporilla schreef: ↑04-02-2018 13:22Over smaak valt niet te twisten en niet iedereen heeft dezelfde smaak wat humor betreft. Dat sommigen iets niet om te lachen vinden of vinden dat het niet kan om er grappen over te maken, maakt niet dat het onderwerpen zijn die zouden moeten uitgesloten worden van spot. Alles moet geridiculiseerd kunnen worden.
Voor mij maakt dat het leven een stuk prettiger in ieder geval.

zondag 4 februari 2018 om 13:33
Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:29Ik vond het komisch om te zien hoe Rene daar zat met pruik, lippenstift en jurk zonder te lachen.
Oke. Prima, dat kan grappig zijn, zonder de context.
Maar vind je het nog steeds grappig als je weet dat iemand jarenlang geworsteld heeft met haar identiteit, daar voor uit durft te komen op televisie, en dan iemand vervolgens met een pruik in een voetbalprogramma dat afdoet als gekkigheid?

zondag 4 februari 2018 om 13:37
Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 13:29Ik vond het komisch om te zien hoe Rene daar zat met pruik, lippenstift en jurk zonder te lachen. Niks mis mee als je dit niet grappig vind. Zo kan ik weer niet lachen om Brigitte Kaandorp en Paul de Leeuw. Die 'humor' zou je mij dan weer uit moeten leggen. Ieder zijn smaak.
Dus jij vind het grappig als mannen zich verkleden als vrouwen, omdat dat de enige manier voor ze is om het leven draaglijk te maken, omdat ze alleen zo zichzelf kunnen zijn? En als je zoon hetzelfde zou doen? Nog steeds lachen gieren brullen? En als je zoon zelfmoord zou plegen, omdat ie het graag zou willen, maar omdat z'n moeder 'm dan uit zou lachen? Rol je dan nog steeds van de bank van het lachen? Want dit zijn feiten, transgenders die zelfmoord plegen omdat ze zichzelf niet durven te zijn. Vanwege lolbroeken zoals Rene van der Gijp, en jij blijkbaar.

zondag 4 februari 2018 om 13:37
vaporilla schreef: ↑04-02-2018 13:22Over smaak valt niet te twisten en niet iedereen heeft dezelfde smaak wat humor betreft. Dat sommigen iets niet om te lachen vinden of vinden dat het niet kan om er grappen over te maken, maakt niet dat het onderwerpen zijn die zouden moeten uitgesloten worden van spot. Alles moet geridiculiseerd kunnen worden.
Daar ben ik het mee eens. Maar er is een verschil tussen een onderwerp in zijn algemeenheid, en iemand persoonlijk, een paar dagen na iemands kwestbare coming out.
Als Theo Maassen of Jim Jefferies op het podium een grap maakt over transseksualiteit (vaak om een punt te maken, want dit soort komieken zijn er vaak juist níet op uit om het belachelijk te maken), dan is dat toch iets anders dan dom een pruik opzetten en iemands verhaal wegzetten als gekkigheid?
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 13:39
4.50% gewijzigd

zondag 4 februari 2018 om 13:39
RégineFilange schreef: ↑04-02-2018 13:33Oke. Prima, dat kan grappig zijn, zonder de context.
Maar vind je het nog steeds grappig als je weet dat iemand jarenlang geworsteld heeft met haar identiteit, daar voor uit durft te komen op televisie, en dan iemand vervolgens met een pruik in een voetbalprogramma dat afdoet als gekkigheid?
Nog erger: ''We moeten niet net doen alsof dit normaal is”, werd er gezegd.