Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

zondag 4 februari 2018 om 11:23
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo

zondag 4 februari 2018 om 16:08
Helemaal mee eens , en vind van der gijp ook alles behalve een echte vent met zijn homofobe gedrag en nu ook een transgender te kakken zetten. Stoere vent hoor ....Solomio schreef: ↑04-02-2018 15:55In al je posts in dit topic bevestig je nog maar eens hoe belangrijk het is dat transgender normaler gevonden moet worden.
Als iemand daar namelijk mee zit en er pas na weet ik veel hoe veel jaar voor uit durft te komen komt dat mede door de domme reacties van mensen zoals Van der Gijp en consorten.
Dat jij je dan te kakken gezet zou voelen bevestigt nog extra hoe weinig ruimdenkend je bent.
Een 'echte' vent........![]()
zondag 4 februari 2018 om 16:09
Nee, natuurlijk niet, laat je niet gek maken.Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 15:51Ik zou het echt niet trekken als mijn man in de vakantie in vrouwenkleren rond had gelopen. Ik wil een echte vent, heb daar ook voor gekozen. Een man die zich vrouw voelt zou voor mij een enorme afknapper zijn. Is het nou echt zo bekrompen en raar dat ik een echte mannelijke vent wil.

We should have each other with cream.
zondag 4 februari 2018 om 16:13

zondag 4 februari 2018 om 16:16
zondag 4 februari 2018 om 16:18
Ik vind het ook gewoon een enge ontwikkeling: anderen opdragen wat ze leuk moeten vinden en wat ze wel en niet op tv mogen kijken. En als je niet doet en voelt zoals mensen die zich moreel superieur voelen, dan heb je afgedaan.strikjemetstippels schreef: ↑04-02-2018 16:08Zoals ik al zei, het is een status symbool geworden om gekwetst te zijn. Het is het moderne volksgericht op basis van een zwakte. Ik word daar alleen maar steeds conservatiever van eigenlijk, totaal tegenovergesteld effect van wat men wil bereiken.
Ik vind de TV-kantine een belediging voor de intellect van de mens en alle Nederlandstalige komedies echt om te huilen zo erg, maar ik ga voor een ander niet bepalen of het wel of niet op tv mag.

zondag 4 februari 2018 om 16:18
Identiteitscrisis tijdens een midlife crisis wat een horror.Grobbekuiken_ schreef: ↑04-02-2018 16:17Dat hoop ik toch wel zeg, anders weet ik niet wie of wat ik dan wél ben![]()

zondag 4 februari 2018 om 16:19
Inderdaad, die tv kantine, ik was blij dat het een tijdje van de buis was. Helaas hebben ze het weer van stal gehaald.nessemeisje schreef: ↑04-02-2018 16:18Ik vind het ook gewoon een enge ontwikkeling: anderen opdragen wat ze leuk moeten vinden en wat ze wel en niet op tv mogen kijken. En als je niet doet en voelt zoals mensen die zich moreel superieur voelen, dan heb je afgedaan.
Ik vind de TV-kantine een belediging voor de intellect van de mens en alle Nederlandstalige komedies echt om te huilen zo erg, maar ik ga voor een ander niet bepalen of het wel of niet op tv mag.

zondag 4 februari 2018 om 16:19
Het is toch vrij duidelijk wat Blondie bedoelt hoor. Ze wil gewoon een conservatieve man. Ik trouwens ook. Ik ben niet eens zo conservatief, maar ik hou van vrouwelijke vrouwen en mannelijke mannen. Idd, via de traditionele gender rollen. En nee, dat houdt niet in dat ik vind dat de vrouw achter het aanrecht hoort maar gematigd conservatisme kan ik me prima in vinden, zonder dat aan mensen op te willen leggen.

zondag 4 februari 2018 om 16:20

zondag 4 februari 2018 om 16:22
Dit, en alles moet politiek geladen zijn. De nieuwe Star Wars? KUT, want het is meer een afvinklijstje van verplichte minderheden en een afzet tegen traditie dan gewoon een space opera zo als de originele films. Daar word ik ook wel eens moe van, dat alles zo beladen moet zijn en #ophef veroorzaakt. Een dag niet beledigd zijn is een dag niet geleefd of zo.nessemeisje schreef: ↑04-02-2018 16:18Ik vind het ook gewoon een enge ontwikkeling: anderen opdragen wat ze leuk moeten vinden en wat ze wel en niet op tv mogen kijken. En als je niet doet en voelt zoals mensen die zich moreel superieur voelen, dan heb je afgedaan.
zondag 4 februari 2018 om 16:23
Walgen is een woord wat ik niet snel zal gebruiken, maar ik vind make-up over het algemeen niet mooi.Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 16:20Voor mij is een vrouw met of zonder make-up een vrouw. een man daarentegen met make-up of helemaal fout eyeliner is nooit een echt vent. Ik besef dat het altijd verschil in smaak is maak ik walg van een man met make-up,
Maar goed, 'echte' man of vrouw is sowieso iets waar ik niks van vind en ook niks van wil vinden.
Ik wil graag omgaan met 'echte' mensen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 4 februari 2018 om 16:25
Dat lijkt me best vervelend, als je walgt van mensen alleen omdat ze eyeliner dragen.Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 16:20Voor mij is een vrouw met of zonder make-up een vrouw. een man daarentegen met make-up of helemaal fout eyeliner is nooit een echt vent. Ik besef dat het altijd verschil in smaak is maak ik walg van een man met make-up,
Ik walg zelden van mensen. Natuurlijk vind je de ene persoon aantrekkelijker dan de ander, maar ik hou zoveel van mijn man en we hebben zoveel samen doorgemaakt. Hij heeft me altijd gesteund en is een fantastische vader. Ik vraag me af of ik hem de deur uit zou kunnen zetten als hij me zou vertellen dat hij eigenlijk een zij is. In die piemel zit zijn humor, zijn vriendelijkheid en zijn zorgzaamheid niet.

zondag 4 februari 2018 om 16:31
Ik vind het vooral een hoop geschreeuw en weinig wol. René opent een item door zich als vrouw te verkleden. Mijn inziens niet grappig, maar ook niet wereldschokkend. Nergens wordt Boudewijn persoonlijk geschoffeerd. Johan vind het " bijzonder" wat Boudewijn gedaan heeft en heeft er zo zijn mening over. Dat mag. Hij wenst hem niks kwaads toe.

zondag 4 februari 2018 om 16:32
Het gaat hier niet om iemand die het lekker vindt om af en toe vrouwenkleren, een pruik en make-up te dragen hè. Deze man (-> vrouw) zit nog midden in zijn transitie. Kun je je dan nog niet het minste voorstellen bij het ongelukkig zijn omdat je je niet 'thuis voelt' in je eigen lichaam?Blondie456 schreef: ↑04-02-2018 16:20Voor mij is een vrouw met of zonder make-up een vrouw. een man daarentegen met make-up of helemaal fout eyeliner is nooit een echt vent. Ik besef dat het altijd verschil in smaak is maak ik walg van een man met make-up,

zondag 4 februari 2018 om 16:36
Als mannen zich op willen maken moeten ze dat zelf weten maar ik zou niet willen dat de mijne dat doet. Ik val ook op mannen die dat zelf ook niet zouden willen dus dat is ook nooit punt van discussie.vrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 16:25Dat lijkt me best vervelend, als je walgt van mensen alleen omdat ze eyeliner dragen.
Ik walg zelden van mensen. Natuurlijk vind je de ene persoon aantrekkelijker dan de ander, maar ik hou zoveel van mijn man en we hebben zoveel samen doorgemaakt. Hij heeft me altijd gesteund en is een fantastische vader. Ik vraag me af of ik hem de deur uit zou kunnen zetten als hij me zou vertellen dat hij eigenlijk een zij is. In die piemel zit zijn humor, zijn vriendelijkheid en zijn zorgzaamheid niet.