Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Grobbekuiken_ schreef:
04-02-2018 15:42
Een mooie vrouw trouwens, Bo.
Dat meen je toch niet serieus he :facepalm: Net zo mooi als Renate v/d Gijp.
Allebei mannen met pruik, lippenstift en vrouwenkleding. Oke, Bo heeft een mooiere pruik.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 15:41
Oke, jij bedoelt dat ze het is. Dat weten wij allebei niet maar het kan. Het lijkt mij heel erg moeilijk als later blijkt dat je met iemand bent getrouwd en je huwelijk is een grote leugen geweest omdat je 'man' nooit eerlijk tegen je is geweest. Ik zou me echt wel bedrogen voelen, dan maar niet zo ruimdenkend hoor.
Wat we wel weten is dat zij het al heel lang wist. Op vakanties met het gezin ging Boudewijn al als vrouw door het leven (begreep ik oa uit interview DWDD). Zal heus niet alleen maar makkelijk zijn geweest, maar ze zijn nog altijd samen. Jij houdt toch ook niet alleen van de buitenkant van je man, neem ik aan/hoop ik? Een mens is zoveel meer dan dat.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
04-02-2018 15:46
Dat meen je toch niet serieus he :facepalm: Net zo mooi als Renate v/d Gijp.
Allebei mannen met pruik, lippenstift en vrouwenkleding. Oke, Bo heeft een mooiere pruik.
Ja hoor, bloedserieus.
Vind haar als vrouw mooier dan als man. Maar goed, weet verder niet wie ze is, behalve van een paar foto's.
There is always something happening, and it's usually right now
:rofl: Verontwaardigd omdat iemand jouw grapjes niet snapt? Hilariteit alom!
We should have each other with cream.
doemijdiemaardan schreef:
04-02-2018 15:47
Wat we wel weten is dat zij het al heel lang wist. Op vakanties met het gezin ging Boudewijn al als vrouw door het leven (begreep ik oa uit interview DWDD). Zal heus niet alleen maar makkelijk zijn geweest, maar ze zijn nog altijd samen. Jij houdt toch ook niet alleen van de buitenkant van je man, neem ik aan/hoop ik? Een mens is zoveel meer dan dat.
Ik zou het echt niet trekken als mijn man in de vakantie in vrouwenkleren rond had gelopen. Ik wil een echte vent, heb daar ook voor gekozen. Een man die zich vrouw voelt zou voor mij een enorme afknapper zijn. Is het nou echt zo bekrompen en raar dat ik een echte mannelijke vent wil.
Grobbekuiken_ schreef:
04-02-2018 15:48
Ja hoor, bloedserieus.
Vind haar als vrouw mooier dan als man. Maar goed, weet verder niet wie ze is, behalve van een paar foto's.
Afbeelding
Weet je wat grappig is? Over elkaar heen buitelen om ten strijde te trekken tegen VI vanwege hun ongepaste grappen, maar toch elke keer weer kijken en precies weten te vertellen wat er gezegd is en hoe kwetsend het wel niet is.
Ik zou niet weten wat er gezegd is in het programma (want ik kijk het niet), maar er wordt zó allejezus veel aandacht aan besteed door mensen die het allemaal niet vinden kunnen (maar het kennelijk állemaal gezien hebben) dat ik niet eens hoef te kijken.
Tip: er zit een knop aan die tv.
strikjemetstippels schreef:
04-02-2018 15:51
Afbeelding
Deze inderdaad.
Blondie456 schreef:
Ik zou het echt niet trekken als mijn man in de vakantie in vrouwenkleren rond had gelopen. Ik wil een echte vent, heb daar ook voor gekozen. Een man die zich vrouw voelt zou voor mij een enorme afknapper zijn. Is het nou echt zo bekrompen en raar dat ik een echte mannelijke vent wil.
Nee, dat kan ik op zich heus nog prima begrijpen. Niet iedereen zal dit kunnen. Maar dat jij het niet zou kunnen, maakt niet dat niemand het zou kunnen. Genoeg voorbeelden die dat hebben bewezen. En gelukkig maar, wat mij betreft.
Blondie456 schreef:
In al je posts in dit topic bevestig je nog maar eens hoe belangrijk het is dat transgender normaler gevonden moet worden.
Als iemand daar namelijk mee zit en er pas na weet ik veel hoe veel jaar voor uit durft te komen komt dat mede door de domme reacties van mensen zoals Van der Gijp en consorten.

Dat jij je dan te kakken gezet zou voelen bevestigt nog extra hoe weinig ruimdenkend je bent.

Een 'echte' vent........ :facepalm:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
strikjemetstippels schreef:
Afbeelding
Als vrouw ziet hij er jonger uit omdat hij dan meer haren heeft en dit is wel een hele goede pruik maar hij is en blijft om te zien een man met een pruik op. Mooi als hij hierdoor zich gelukkiger voelt .
nessemeisje schreef:
04-02-2018 15:52
Weet je wat grappig is? Over elkaar heen buitelen om ten strijde te trekken tegen VI vanwege hun ongepaste grappen, maar toch elke keer weer kijken en precies weten te vertellen wat er gezegd is en hoe kwetsend het wel niet is.
Ik zou niet weten wat er gezegd is in het programma (want ik kijk het niet), maar er wordt zó allejezus veel aandacht aan besteed door mensen die het allemaal niet vinden kunnen (maar het kennelijk állemaal gezien hebben) dat ik niet eens hoef te kijken.
Tip: er zit een knop aan die tv.
Dit is toch een discussie die verder gaat dan alleen 'iemand deed iets stoms op tv, nou kijk dan niet'. Wat mij betreft wel in ieder geval.

Ik heb het ook niet gezien, maar vind het toch erg dat zoiets blijkbaar gebeurt.
https://www.trouw.nl/cultuur/wie-wil-we ... ~a5a06bcc/

Iedereen wist er al van af.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 15:57
Als vrouw ziet hij er jonger uit omdat hij dan meer haren heeft en dit is wel een hele goede pruik maar hij is en blijft om te zien een man met een pruik op. Mooi als hij hierdoor zich gelukkiger voelt .
ik zou het ook geen mooie vrouw noemen hoor. Niet dat dat nou verder boeit, maar ik vind het een politiek correcte kramp om deze transformatie per se mooi te noemen, net als Caitlyn Jenner gewoon niet mooi is. Is ook logisch op die leeftijd nog beginnen met hormoon therapie en dergelijke, dat werkt minder goed dan bij een 18 jarige.
Solomio schreef:
04-02-2018 15:55
In al je posts in dit topic bevestig je nog maar eens hoe belangrijk het is dat transgender normaler gevonden moet worden.
Als iemand daar namelijk mee zit en er pas na weet ik veel hoe veel jaar voor uit durft te komen komt dat mede door de domme reacties van mensen zoals Van der Gijp en consorten.

Dat jij je dan te kakken gezet zou voelen bevestigt nog extra hoe weinig ruimdenkend je bent.

Een 'echte' vent........ :facepalm:
Ja sorry hoor maar wat ik zie onder een "echte man" dat is dus niet een man die mijn kleding en make-up wilt dragen. Ik krijg hier weinig bijval maar denk toch , nee weet zeker dat er vele zo over denken net als ik.
Ik vind het wel beledigend als mensen steeds grappen maken over iemands tekortkomingen. Een keertje, oke. Maar het blijven doen als iemand het niet leuk vind, noem ik pesten.
RégineFilange schreef:
04-02-2018 15:58
Dit is toch een discussie die verder gaat dan alleen 'iemand deed iets stoms op tv, nou kijk dan niet'. Wat mij betreft wel in ieder geval.

Ik heb het ook niet gezien, maar vind het toch erg dat zoiets blijkbaar gebeurt.
Je hebt het niet zelf gezien, maar hebt gehoord dat het Heul Erg is en vindt het dan nodig om mee gekwetst te zijn?
Wat ontzettend zonde van je energie en tijd.
Ik heb dat hele Gijpgedoe alleen van dit forum.
Ik sluit me aan bij de forummers die proberen onderscheid te maken tussen satire en kortzichtigheid. Mijn gevoel voor humor is naar en snoeihard, maar eronder schemert toch altijd een soort van wereldverbeterneiging. En dat mag je van mij aanmatigend of arrogant vinden.

Daarnaast vind ik zelfspot een groot goed en vind ik het zorgelijk als mensen zich altijd beledigd voelen. Maar dat betekent natuurlijk niet dat de altijd-zich-beledigd-voelende mens nooit gelijk heeft, natuurlijk. En alhoewel je van mij alles mag zeggen wat je wil, is een hoop toch wel contextafhankelijk.

Jan Böhmermann, op wie ik een beetje verkikkerd ben, koos een tamelijk beledigende vorm in zijn grappen over Erdogan. Maar wat je in de Nederlandse media niet zag, was dat zijn grappen steeds gingen over hoe achterhaald de wetgeving met het oog op belediging van een bevriend staatshoofd was en hoe onduidelijk de grenzen van wat je wel en niet kunt zeggen. Dat is toch van heel andere orde dan een meneer die een pruik opzet, niet om de discussie los te maken over de acceptatie van transgenders ("Wat nou als ik, stoere Van der Gijp, ook transgender zou zijn, hoe zouden jullie dan reageren?"), maar om nogmaals te bevestigen hoe afwijkend transgenders zijn en dat afwijkend om te lachen is en niet normaal ("We moeten niet gaan denken dat dit normaal is")

Ik vind dit echt een interessant onderwerp.
Star² schreef:
04-02-2018 15:00
Nee, niet als het van een duidelijk traceerbaar individu is.

Maar ik noemde eerder als voorbeelden Koefnoen, de TV Kantine en LuckyTV maar alle mensen daarin zijn ook herkenbare individuen. En toen werd door iemand gezegd dat het ligt aan het programma. Maar daar denk jij dus weer anders over. Dan blijkt toch maar weer wel dat iedereen toch andere humor en andere grenzen heeft?
Blondie456 schreef:
04-02-2018 16:03
Ja sorry hoor maar wat ik zie onder een "echte man" dat is dus niet een man die mijn kleding en make-up wilt dragen. Ik krijg hier weinig bijval maar denk toch , nee weet zeker dat er vele zo over denken net als ik.
dat zie je vaak in de topics die wel eens worden geopend van 'zou jij af knappen op een man in vrouwen kleding' geopend door een man die dat graag zelf doet.

Ik zou het ook niet aantrekkelijk vinden. Niet dat ik het zou willen verbieden, maar dan wordt een relatie niets.
nessemeisje schreef:
04-02-2018 16:05
Je hebt het niet zelf gezien, maar hebt gehoord dat het Heul Erg is en vindt het dan nodig om mee gekwetst te zijn?

Ik ben niet persoonlijk gekwetst.
Ik heb plaatjes gezien van Van der Gijp met zijn pruik, en gelezen wat er is gezegd. (En ik ken wel andere fragmenten van VI, dus ik weet hoe het eraan toegaat daar aan tafel). Vond ik wel genoeg, had geen zin om me verder kwaad te maken door het te kijken.

Ik heb mijn energie en tijd prima besteed op deze zondag al zeg ik het zelf.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 16:03

Doe mij maar een man met eyeliner hoor.
Neuh, geen last van politiek correcte oprispingen. Op basis van die foto vind ik dat echt. Verder kan ik me er echt niet druk om maken.
Dit is een mooie serie om te kijken.

Hij is een Zij
https://www.npo.nl/hij-is-een-zij/31-01-2017/KN_1688546
nessemeisje schreef:
04-02-2018 16:05
Zoals ik al zei, het is een status symbool geworden om gekwetst te zijn. Het is het moderne volksgericht op basis van een zwakte. Ik word daar alleen maar steeds conservatiever van eigenlijk, totaal tegenovergesteld effect van wat men wil bereiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven