Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
eva-luna schreef:
04-02-2018 14:25
De zogenaamde grappen van de VI-mannen zijn niet bedoeld om een zwaar onderwerp luchtiger te maken of om het meer bespreekbaar te maken,maar om hun bekrompen en conservatieve ideeën te kunnen spuien.

‘Grappen’maken sec om mensen in een kwetsbaar moment in hun leven en plein public te beledigen en ridiculiseren mag uiteraard. Vrijheid van meningsuiting enzo.

Het bevestigt voor mij alleen wel dat het type man dat daar zit absoluut niet het type persoon is dat ik hoog heb zitten of waar ik mee om wil gaan. Hetzelfde voor het type kijker dat hun humor en hun uitspraken wel leuk vindt.
Dit dus.
RégineFilange schreef:
04-02-2018 13:48
Als we nou eens beginnen met iemand die net iets persoonlijks en kwetsbaars heeft verteld niet belachelijk maken te met grappen. Heel ingewikkeld lijkt me dat niet. Daar zijn geen moeilijke discussies voor nodig. Is gewoon menselijkheid toch? Tuurlijk, het mág, maar maak jij met je collega's grappen over een andere collega die net heeft gezegd kanker te hebben?

En dan mogen er gewoon grappen gemaakt worden over pedofilie of slavernij op een podium. Punt is namelijk dat die grappen doorgaans onderdeel zijn van een groter geheel. Niet om pedofilie, of homo's, of het koningshuis, of de islam te beledigen, maar om een punt te maken over die onderwerpen.
je schrijft heel erg van uit jouw visie, maar anderen hebben een andere visie. Wat maakt de jouwe beter? Ik zeg niet dat ik het niet met jouw visie eens ben, maar het is lijkt me redelijk zinloos om een vrijheid aan jouw moraal te koppelen.

Overigens vind ik 'enkel op een podium' vreemd en beperkend.
RégineFilange schreef:
04-02-2018 14:04
Kijk maar uit hoor, straks krijg je nog een ban wegens 'op de man'. O_o

Omgekeerde wereld hier.
maar het IS op de man.

Niet dat ik het eens ben met zulke bannen, helemaal niet zelfs. Maar het is wel op de man. Vrouw. Gender neutrale.
Doreia schreef:
04-02-2018 14:21
Er zit een verschil tussen iets posten naar mensen toe die zich kwetsbaar opstellen en onderuit op de bank met een schaaltje chips en een drankje hersenloos een beetje VI kijken. Of wie is de mol. Of vanavond de luizenmoeder (met dank aan Johan Derksen trouwens).
Ik lig blauw om monthy python. Ook zo hersenloos. Laatst weer de deadliest Joke ever written gekeken. Ik had buikpijn van het lachen. Sorry.

Dat is niet te vergelijken met 1 iemand belachelijk maken :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ach.... Wat moet die kansloze van der Gijp anders doen? ???. Hij kan niks anders dan een beetje dom zitten lachen.
Werkelijk 0 talent deze man
strikjemetstippels schreef:
04-02-2018 14:36
maar het IS op de man.

Niet dat ik het eens ben met zulke bannen, helemaal niet zelfs. Maar het is wel op de man. Vrouw. Gender neutrale.

Op de persoon.
04-02-2018 14:34

Overigens vind ik 'enkel op een podium' vreemd en beperkend.
Niet per se énkel op een podium. Maar er nogal verschil hoe humor geuit wordt.

Omdat hier telkens gezegd wordt 'ik vind Jim Jefferies heel grappig', of 'ik hou van harde humor over slavernij en vrouwen, dat moet kunnen'. Maar dat soort humor wordt doorgaans gebezigd als vorm van cabaret, satire, theater, komedie, in een bepaalde context en niet tegen één persoon.
Aan de kantinetafel tegen Mieke, of ze even naar het aanrecht gaat omdat ze daar thuishoort, of een pruik meenemen nadat collega Stefan heeft gezegd voortaan als Stefanie door het leven te gaan, dat lijken me toch andere situaties die wel gewoon kwetsend zijn en iedereen denk ik wel uit zijn hoofd laat, ook al mag het.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 14:43
5.02% gewijzigd
Maar goed, dat punt was al 100 keer gemaakt eigenlijk. :P
RégineFilange schreef:
04-02-2018 14:39
Omdat hier telkens gezegd wordt 'ik vind Jim Jefferies heel grappig', of 'ik hou van harde humor over slavernij en vrouwen, dat moet kunnen'. Maar dat soort humor wordt doorgaans gebezigd als vorm van cabaret, satire, theater, komedie, in een bepaalde context en niet tegen één persoon.
Aan de kantinetafel tegen Mieke, of ze even naar het aanrecht gaat omdat ze daar thuishoort, of een pruik meenemen nadat collega Stefan heeft gezegd voortaan als Stefanie door het leven te gaan, dat lijken me toch andere situaties die wel gewoon kwetsend zijn en iedereen denk ik wel uit zijn hoofd laat, ook al mag het.
tuurlijk, maar als persoon A als mening heeft dat transgenders absurd zijn, en dit tegen iemand zegt, dan is dat ook gewoon vrijheid van meningsuiting en dient het niet per se een hoger doel anders dan gewoon een meningen met een ander delen. Kan jij er ook weer iets van zeggen tegen persoon A als je het er wel/niet mee eens bent, et cetera.

Ik bedoel hier beetje lullen tegen elkaar dient ook niet bepaald een hoger doel :P
Froezel schreef:
04-02-2018 14:37
Ach.... Wat moet die kansloze van der Gijp anders doen? ???. Hij kan niks anders dan een beetje dom zitten lachen.
Werkelijk 0 talent deze man
Met dat 0 talent verdient hij toch genoeg geld mee. Het boek over zijn leven verkoopt ook goed. Daar blijkt toch uit dat veel mensen hem wel leuk vinden.
04-02-2018 14:36
maar het IS op de man.

Misschien had ik mijn opmerking achterwege moeten laten. Maar ik sta er wel achter, haal 'm niet weg en dus ik zie wel wat het doet. :-]
04-02-2018 14:42
Ik bedoel hier beetje lullen tegen elkaar dient ook niet bepaald een hoger doel :P

Mwa, ik vind best dat we als doel mogen hebben om transgenders uit de abnormaliteit te halen. Omdat er mensen pijn en verdriet ervaren, met zichzelf worstelen. Los van wat je visie of mening is, we willen toch niet dat mensen verdriet ervaren?
Of is dit dan weer iets aan mijn moraal koppelen?

Ik weet het ook niet meer, ik ga stofzuigen :D
RégineFilange schreef:
04-02-2018 13:02
Jij ziet het verschil niet tussen satire/imitatie/komedie, en iemands persoonlijke kwetsbare verhaal te kakken zetten in een programma dat over voetbal zou moeten gaan?

Nee, daarom VRAAG ik het toch ook? Ik ken VI niet, kon die grap van Renate van der Gijp ook niet, maar volgens mij hebben ze daar wel vaker platte opmerkingen en grappen en gaat het niet alleen over voetbal. Maar als van Bo een parodie van werd gemaakt in een satirisch programma, dan was het wel oke?
chocolol schreef:
04-02-2018 14:53
Nee, daarom VRAAG ik het toch ook? Ik ken VI niet, kon die grap van Renate van der Gijp ook niet, maar volgens mij hebben ze daar wel vaker platte opmerkingen en grappen en gaat het niet alleen over voetbal. Maar als van Bo een parodie van werd gemaakt in een satirisch programma, dan was het wel oke?

Nee, niet als het van een duidelijk traceerbaar individu is.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 13:50
Ik zou toch wel heel erg kwaad zijn als mijn man nadat we getrouwd zijn en kinderen hebben er mee aan komt dat hij liever als vrouw door het leven gaat. Ik zou woest zijn en zou me heel erg besodemieterd voelen.
Zij wisten ervan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
04-02-2018 15:13
Zij wisten ervan.
Jawel voordat hij er mee naar buiten kwam. Ik neem toch aan dat die vrouw niet wist dat hij zich vrouw voelde toen ze een relatie met hem aan ging. Precies hetzelfde met homo's die er niet voor uit willen komen en trouwen en een gezin stichten. Van die mannen die naar het bos gaan om homo's te ontmoeten . Ja die daar parkeren en een kinderstoeltje in de auto hebben. Ik vind dat lafaards die hun vrouw bedriegen. Later kunnen ze hun toneelspel toch niet meer voort zetten en o wat zijn ze dan zielig.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 13:50
Ik zou toch wel heel erg kwaad zijn als mijn man nadat we getrouwd zijn en kinderen hebben er mee aan komt dat hij liever als vrouw door het leven gaat. Ik zou woest zijn en zou me heel erg besodemieterd voelen.
Zijn vrouw wist het al jaren en is niet bij hem weggegaan. En dat gaat ze nu ook niet. Zijn kinderen zijn blij voor hem, nu haar, omdat ze nu gelukkiger is. Mooi dat dat kan hè.
doemijdiemaardan schreef:
04-02-2018 15:26
Zijn vrouw wist het al jaren en is niet bij hem weggegaan. En dat gaat ze nu ook niet. Zijn kinderen zijn blij voor hem, nu haar, omdat ze nu gelukkiger is. Mooi dat dat kan hè.
Ja dat vind ik heel knap van die vrouw want ik zou het niet kunnen. Ik vraag me ook af of zijn vrouw nog gelukkig kan worden.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 15:29
Ja dat vind ik heel knap van die vrouw want ik zou het niet kunnen. Ik vraag me ook af of zijn vrouw nog gelukkig kan worden.
Hoezo 'kan worden'?
Ana_Isabel2 schreef:
04-02-2018 13:44
Dave chapelle :heart:
Wat een briljante man is dat. Zelfspot tot en met en alsnog weet hij een wijze les tussen neus en lippen door te geven.
Over die inbraak in zijn huis :rofl: .

Er zit vaak een extra laag onder. Daarom zijn het grote komieken.

René heeft goedkoop willen scoren als ik het zo hoor.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 15:29
Dat jij dat niet kan wil niet zeggen dat een ander het niet kan, bij mij in de straat woont een echtpaar dat nu bestaat uit twee vrouwen voorheen man en vrouw.
Ze zien er heel gelukkig uit.
04-02-2018 15:32
Hoezo 'kan worden'?
Oke, jij bedoelt dat ze het is. Dat weten wij allebei niet maar het kan. Het lijkt mij heel erg moeilijk als later blijkt dat je met iemand bent getrouwd en je huwelijk is een grote leugen geweest omdat je 'man' nooit eerlijk tegen je is geweest. Ik zou me echt wel bedrogen voelen, dan maar niet zo ruimdenkend hoor.
Een mooie vrouw trouwens, Bo.
There is always something happening, and it's usually right now
04-02-2018 15:26
Ja heel fijn voor de betrokkenen. Maar ik vind dat mensen die er niet blij mee zouden zijn daar net zo veel recht op hebben en niet meteen intolerant zijn en egoïstisch en wat dan ook. Het is niet niets namelijk.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 15:41
Oke, jij bedoelt dat ze het is. Dat weten wij allebei niet maar het kan. Het lijkt mij heel erg moeilijk als later blijkt dat je met iemand bent getrouwd en je huwelijk is een grote leugen geweest omdat je 'man' nooit eerlijk tegen je is geweest. Ik zou me echt wel bedrogen voelen, dan maar niet zo ruimdenkend hoor.
Prima toch?
Je doet er iig niet schijnheilig over.
There is always something happening, and it's usually right now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven