Moeder accepteert tattoo niet

09-02-2018 14:40 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.

Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
Tornacense schreef:
09-02-2018 19:23
En denk je dat ze in België geen "leefloon" kennen?
Geen idee, jij hebt het over bijstand tegen voornamelijk Nederlandse forummers namelijk.
Tornacense schreef:
09-02-2018 19:33
Als ik buiten westen ben, heb ik er weinig aan te zeggen.

Als ik mijn been gebroken heb, komt ie er niet in.
Oh, fraai. Mooie grootspraak ook.
Tornacense schreef:

:-D
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-02-2018 11:51
Reden: schelden
98.48% gewijzigd
Tornacense schreef:

Natuurlijk, zeer geloofwaardig ook.
Tornacense schreef:

Ik zou een bordje ophangen bij de voordeur. Gaan ze gewoon weer weg als je een hartinfarct krijgt.
Lucifermiauww schreef:
09-02-2018 19:43
Ik zou een bordje ophangen bij de voordeur. Gaan ze gewoon weer weg als je een hartinfarct krijgt.
Of ze slaan haar eerst buiten westen en gaan haar dan helpen. Stuk rustiger ook.
Afbeelding
Elfje112 schreef:
09-02-2018 19:44
Of ze slaan haar eerst buiten westen en gaan haar dan helpen. Stuk rustiger ook.
Van mij zouden ze dat niet hoeven hoor, gewoon niet behandelen als ze niet wil. Respecteer haar mening. :roll: :-D
ElizabethThatcher schreef:
09-02-2018 19:46
Afbeelding
:hihi:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Tornacense schreef:
09-02-2018 18:02
Je doet wat je niet laten kan.

Maar als mijn hypothetisch kind ooit een tattoo zet, komt ze gewoon mijn huis niet meer binnen.
Als ze haar lijf wil verminken én de tokkie wil uithangen (met ook nog es het risico op werkloosheid), ze doet maar ... maar niet meer in mijn buurt dan.

Ik snap je moeder dus, opstartster.
ik hoop dat je sarcastisch bent anders :woa:
Ik las ergens iets over een geboortebloem, dus ik dacht: wat zal die van mij dan zijn? Maar op vier verschillende websites staan vier verschillende bloemsoorten genoemd voor mijn geboortemaand.
Hoe zit dat?

Van mij mag je tatoeëren wat je wil hoor, ik hou er niet van, maar je bevindt je over 30 jaar in goed gezelschap met andere mensen die op hun twintigste wisten dat ze er echt heel goed over nagedacht hadden, wel máánden - en die er misschien inmiddels anders over denken - of er misschien nog steeds laaiend enthousiast over zijn. Zolang mijn kinderen het maar niet doen ;) Doen ze het wel, dan houd ik nog steeds van ze.
pacificmoon schreef:
09-02-2018 16:01
Elke maand heeft een geboortebloem. Ben je bijvoorbeeld in augustus geboren dan is de gladiool je geboortebloem.

Nog nooit van gehoord, dus even gegoogled. En bij mijn geboorteland heb ik al 3 verschillende bloemen gevonden, al naar gelang welke site ik aanklikte. En ik vind bloemen sowieso stinken.

Hadden de mensen die je op je onderarm wil net zoveel met hun geboortebloemen als jij?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Pacificmoon is het mogelijk om later de tatoeage nog uit te breiden met de geboortebloemen van evt. kinderen?
Bedenk ook dat je tot zes weken na het zetten de tatoeage niet aan de zon moet blootstellen dus dan loop je in mei en juni met lange mouwen.En als je 'm echt mooi wil houden voortan de tatoeage met factor 50 insmeert.
En dan nog afwachten hoe je huid reageert, bij de een ziet een tatoeage er na twee maanden al uit of ie er jaren op zit en bij een ander na een jaar nog als net gezet .
himalaya schreef:
09-02-2018 20:31
Nog nooit van gehoord, dus even gegoogled. En bij mijn geboorteland heb ik al 3 verschillende bloemen gevonden, al naar gelang welke site ik aanklikte. En ik vind bloemen sowieso stinken.

Hadden de mensen die je op je onderarm wil net zoveel met hun geboortebloemen als jij?
Maar een getatoeërde bloem niet he :proud:
ik zie voor augustus: klaproos, gladiool, zonnebloem. Moet je die dan alledrie?
Corona67 schreef:
10-02-2018 10:55
:HA:
Corona67 schreef:
10-02-2018 10:55

Tenzij je tatoe gaat ontsteken.. ;P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tornacense schreef:

Nou nou. Alsof elke hulpverlener met een tattoo jou wil neuken als je een gebroken been hebt.
Tornacense schreef:
09-02-2018 18:46
Op dit vlak vind ik er weinig raars aan.

Zij hebben mij zonder lelijke prenten op de wereld gezet.
En ze zijn tegen lijf-verminking.
Draag je trouwens oorbellen?
Ik zou er ook niet zo blij mee zijn als ouder zijnde. Man heeft op die leeftijd ook een zichtbare tattoo laten zetten die hij erg mooi vond en paar jaar later erg veel spijt van. Hier zit een shop waarbij je om die reden onder de 23 ook geen tattoo krijgt daar.
En niet alleen qua ontwerp, op jonge leeftijd vind je een shop vaak te snel goed genoeg en wanneer je ouder bent denk je, had ik toch maar meer gespaard en een maandenlange wachtrij bij een goede shop voor lief genomen.
Corona67 schreef:
10-02-2018 11:17
Nou nou. Alsof elke hulpverlener met een tattoo jou wil neuken als je een gebroken been hebt.
Nou, de vraag om je volledig uit te kleden om tatoeages te checken kan natuurlijk anders worden geïnterpreteerd.
Tornacense schreef:
09-02-2018 18:02
Je doet wat je niet laten kan.

Maar als mijn hypothetisch kind ooit een tattoo zet, komt ze gewoon mijn huis niet meer binnen.
Als ze haar lijf wil verminken én de tokkie wil uithangen (met ook nog es het risico op werkloosheid), ze doet maar ... maar niet meer in mijn buurt dan.

Ik snap je moeder dus, opstartster.
.
Wat jammer dat je ouderliefde afhangt van wel of niet een tattoo...

Mijn 20 jarige zochter heeft inmiddels meerdere tatoeages op haar onderarm. Ja, dat hebben wij ook afgeraden, man is het er eigenlijk nog steeds niet mee eens, maar het is haar lichaam en haar keuze. Daar konden we niets meer aan doen he. Vanaf een bepaalde leeftijd is adviseren het enige dat je nog kunt doen en mogen ze hun eigen keuzes maken.
Later is nu
Tornacense schreef:
09-02-2018 18:58
Moet ik dan vriendelijk zijn over zoiets marginaal, tokkie en lelijk?
Waarbij je je eigen leven zowat de vernieling inrijdt?

En waarbij ik als belastingbetaler ook nog es opdraai voor die bijstand waar jij jezelf in doet belanden?
.
Er zijn hier allemaal mensen mét banen, die vertellen dat ze tatoeages hebben. Er zijn mensen, die vertellen over partners met hoge functies en zichtbare tatoeages. En toch blijf jij hameren op bijstand en 'in de goot belanden'.
Je vindt het niet mooi, dat kan. Ieder z'n smaak. Maar ik dacht dat door de andere berichten wel duidelijk was dat tatoeage niet hetzelfde is als 'de vernieling inrijden' en 'in de bijstand belanden'. Misschien moet je eens leren lezen :hug:
Later is nu
Reagerend op de OP: volgende keer je moeder niet meer vooraf inlichten. Scheelt een hoop gezeur voor jou. Je bent twintig, jouw beslissing, en het klinkt als een weloverwogen keuze. Alvast veel plezier met je tattoo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven