Moeder accepteert tattoo niet

09-02-2018 14:40 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.

Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
pacificmoon schreef:
10-02-2018 12:47
Ja dat zou eventueel mogelijk zijn en dat is ook een mogelijkheid waar ik aan gedacht heb bij het bedenken van het ontwerp.
Ik heb al 2 kleine tattoeages en weet dus al ongeveer hoe mijn huid er op zal reageren, natuurlijk wordt deze een stuk groter al denk ik niet dat het veel verschil zal zijn.

Ik snap dat sommigen misschien kritiek hebben op mijn ontwerp omtrent de geboortebloemen. Mijn research heb ik gedaan en weet welke bloemen ik ga gebruiken, er is geen reden om hier verder op in te gaan aangezien dit topic niet over het ontwerp gaat.

Ondanks dat ik het nog steeds graag op mijn onderarm zou willen ben ik er nu over aan het nadenken of misschien de binnenkant van de bovenarm ook een mooie plek is. Dan zit het alsnog dicht bij me, voor mij zichtbaar en makkelijk te verbergen.

Mijn moeder heeft mij gister een bericht gestuurd met:
"Ik weet niet wat erger is; een kind die zijn moeder nooit ziet of een moeder met tatoeages."
Dit heeft mij toch wel geraakt, helemaal omdat mijn moeder blijkbaar denkt dat een moeder met tatoeages erg zou zijn voor een kind terwijl het helemaal niks zegt over hoe je je kind opvoedt of hoeveel liefde je het geeft. Ondanks deze opmerkingen van mijn moeder ben ik nog steeds van plan om de tatoeage gewoon neer te zetten. Nu twijfel ik dus alleen nog of het de onderarm wordt (mijn favoriete plek, kan eventuele moeilijkheden geven in de toekomst) of de bovenarm (makkelijker te verbergen en toch dicht bij mij).

En voor de context; met een paar maanden bedoel ik zo rond de 9/10 maanden.
Je moeder is knetter gestoord en als ze altijd zo manipulatief is had ik zelf het contact wel verbroken. Ik kots van moeders die menen altijd maar hun mening te mogen verkondigen alleen maar om dat zij hun kind gebaard hebben. Ziek.
Corona67 schreef:
10-02-2018 12:54
Mijn moeder heeft mij gister een bericht gestuurd met:
"Ik weet niet wat erger is; een kind die zijn moeder nooit ziet of een moeder met tatoeages."

Nou, gelukkig voor je moeder heeft zij geen tatoeages ;)

Negeren. Naar van haar om haar mening zo aan je op te dringen.
:hihi: Misschien is moeders bang voor zoiets.
https://www.ad.nl/rotterdam/debora-27-w ... ~a5ec599a/
Elfje112 schreef:
09-02-2018 18:55
Heb je die ava gezien? Die leeft net als The Flinstones nog in het Stenen Tijdperk ;)
:rofl:
je bent 20 ..

ik heb ook een dochter van die leeftijd.. Ik zou hooguit zeggen dat ik het niet mooi vind maar haar lijf haar keuze.. Mag dan alleen maar hopen dat het makkelijk te bedekken is met kleding..
2Italy2 schreef:
10-02-2018 13:56
:hihi: Misschien is moeders bang voor zoiets.
https://www.ad.nl/rotterdam/debora-27-w ... ~a5ec599a/
Een shop die moet verkopen via Groupon, die ook nog eens een kapsalon is én die niet eerst een voorbeeld maakt. Sorry, maar dan ben je wel heel erg dom.
overigens vind het het zelf echt heel lelijk en zou het zelf nooit doen..
Dreamer schreef:
10-02-2018 11:42
.
Wat jammer dat je ouderliefde afhangt van wel of niet een tattoo...

Mijn 20 jarige zochter heeft inmiddels meerdere tatoeages op haar onderarm. Ja, dat hebben wij ook afgeraden, man is het er eigenlijk nog steeds niet mee eens, maar het is haar lichaam en haar keuze. Daar konden we niets meer aan doen he. Vanaf een bepaalde leeftijd is adviseren het enige dat je nog kunt doen en mogen ze hun eigen keuzes maken.
Nog transgender ook? :sarcastic:
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
10-02-2018 14:34
Nog transgender ook? :sarcastic:
Woord van 2018. Ik voel het!
Wat een snert berichtje van je moeder, zeg. Ik zou pis- en pislink geweest zijn. Wat heb je terug gestuurd ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou vooral terug sturen:

Beter een dochter met tattoo's dan een moeder met emo chantage!
Wat een kutbericht zeg. Wie denkt je moeder wel dat ze is? :blabla:
blijfgewoonbianca schreef:
10-02-2018 14:52
Wat een snert berichtje van je moeder, zeg. Ik zou pis- en pislink geweest zijn. Wat heb je terug gestuurd ?
Ik zou toch ook liever een afwezige moeder hebben dan een moeder die volstaat met tattoo's.
Ik zou mijn moeder toch écht niet serieus nemen als heel haar armen bezaaid zijn met grote tattoo's.
Een vader ook niet overigens ...

En van zodra het wettelijk mogelijk is, breek ik met die mensen.
(Op mijn 6de kan ik er weinig tegen doen. Op mijn 18de trap ik het toch gewoon af zonder nog ooit iets te laten horen.
Als de Kinderbescherming dan al niet heeft ingegrepen.)

Ik vind het dus niet zo'n vreemd bericht.
Het is echt heel bijzonder wat ik hier lees.
Tornacense schreef:
10-02-2018 16:17
Ik zou toch ook liever een afwezige moeder hebben dan een moeder die volstaat met tattoo's.
Ik zou mijn moeder toch écht niet serieus nemen als heel haar armen bezaaid zijn met grote tattoo's.

(Op mijn 6de kan ik er weinig tegen doen. Op mijn 18de trap ik het toch gewoon af zonder nog ooit iets te laten horen.

jij hebt echt een heel bijzonder standpunt

of je loopt gewoon te stangen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
10-02-2018 16:42
jij hebt echt een heel bijzonder standpunt

of je loopt gewoon te stangen
Dit natuurlijk.
Tornacense schreef:

Net zoals ik jou ook niet serieus neem?

Jij zou breken met je ouders als ze tattoos hebben? :there:
Tornacense schreef:

Ik heb dan weer liever een moeder die vol staat met tattoos, dan een moeder die me opgevoed heeft tot een kortzichtig bevooroordeeld persoon.
-Red- schreef:
10-02-2018 18:56
Ik heb dan weer liever een moeder die vol staat met tattoos, dan een moeder die me opgevoed heeft tot een kortzichtig bevooroordeeld persoon.
+1
Tornacense schreef:

Hoe is het toch mogelijk dat ouders zonder tattoos jouw opvoeding zo verklooit hebben. :sarcastic:
ElizabethThatcher schreef:
10-02-2018 19:06
Hoe is het toch mogelijk dat ouders zonder tattoos jouw opvoeding zo verklooit hebben. :sarcastic:
Ouders zonder hart denk ik.
Jezus Tornacense, ga even wat nuttigs doen. Je roes uitslapen of zo.
Ojee, ik heb ook 3 tattoos en ook nog piercings. Word ik nu ont-moederd?
Natte tosti..
MevrouwTomatensoep schreef:
10-02-2018 19:28
Ojee, ik heb ook 3 tattoos en ook nog piercings. Word ik nu ont-moederd?
Jij voedt je kind toch wel normaal op?
Tornacense schreef:

Waarom verbaast me dit nou niks?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven