Moeder accepteert tattoo niet
vrijdag 9 februari 2018 om 14:40
Hi allemaal,
Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.
Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.
Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
zaterdag 10 februari 2018 om 12:47
Ja dat zou eventueel mogelijk zijn en dat is ook een mogelijkheid waar ik aan gedacht heb bij het bedenken van het ontwerp.ava75 schreef: ↑10-02-2018 10:17Pacificmoon is het mogelijk om later de tatoeage nog uit te breiden met de geboortebloemen van evt. kinderen?
Bedenk ook dat je tot zes weken na het zetten de tatoeage niet aan de zon moet blootstellen dus dan loop je in mei en juni met lange mouwen.En als je 'm echt mooi wil houden voortan de tatoeage met factor 50 insmeert.
En dan nog afwachten hoe je huid reageert, bij de een ziet een tatoeage er na twee maanden al uit of ie er jaren op zit en bij een ander na een jaar nog als net gezet .
Ik heb al 2 kleine tattoeages en weet dus al ongeveer hoe mijn huid er op zal reageren, natuurlijk wordt deze een stuk groter al denk ik niet dat het veel verschil zal zijn.
Ik snap dat sommigen misschien kritiek hebben op mijn ontwerp omtrent de geboortebloemen. Mijn research heb ik gedaan en weet welke bloemen ik ga gebruiken, er is geen reden om hier verder op in te gaan aangezien dit topic niet over het ontwerp gaat.
Ondanks dat ik het nog steeds graag op mijn onderarm zou willen ben ik er nu over aan het nadenken of misschien de binnenkant van de bovenarm ook een mooie plek is. Dan zit het alsnog dicht bij me, voor mij zichtbaar en makkelijk te verbergen.
Mijn moeder heeft mij gister een bericht gestuurd met:
"Ik weet niet wat erger is; een kind die zijn moeder nooit ziet of een moeder met tatoeages."
Dit heeft mij toch wel geraakt, helemaal omdat mijn moeder blijkbaar denkt dat een moeder met tatoeages erg zou zijn voor een kind terwijl het helemaal niks zegt over hoe je je kind opvoedt of hoeveel liefde je het geeft. Ondanks deze opmerkingen van mijn moeder ben ik nog steeds van plan om de tatoeage gewoon neer te zetten. Nu twijfel ik dus alleen nog of het de onderarm wordt (mijn favoriete plek, kan eventuele moeilijkheden geven in de toekomst) of de bovenarm (makkelijker te verbergen en toch dicht bij mij).
En voor de context; met een paar maanden bedoel ik zo rond de 9/10 maanden.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:28
zaterdag 10 februari 2018 om 13:29
"Mijn moeder heeft mij gister een bericht gestuurd met:Pientjexxxx schreef: ↑10-02-2018 13:28Ik begrijp helemaal niets van die hele tattoo-rage. Ik vind het zo afschuwelijk lelijk. Dan zie je van die oudere vrouwen van boven de 50 met allerlei beschilderingen. Of iemand in een chique jurk met getatoeerde armen of rug. Bah, bah, bah!
Kortom, ik begrijp je moeder helemaal!!!
"Ik weet niet wat erger is; een kind die zijn moeder nooit ziet of een moeder met tatoeages."
Jij zou ook zoiets sturen?
zaterdag 10 februari 2018 om 13:32
Nee, dat zou ik nooit doen.
Ik begrijp dat hele bericht sowieso niet, want het is toch de dochter die tatoeages heeft?
zaterdag 10 februari 2018 om 13:36
Dat zal een foutje zijn.Pientjexxxx schreef: ↑10-02-2018 13:32Nee, dat zou ik nooit doen.
Ik begrijp dat hele bericht sowieso niet, want het is toch de dochter die tatoeages heeft?
Een moeder met een dochter die tatoeages heeft
Of zoiets
zaterdag 10 februari 2018 om 13:38
zaterdag 10 februari 2018 om 13:39
Ik heb geen enkele tattoo maar ik vind sommige hartstikke mooi. Ik heb mijn zoons weleens gevraagd of ze een tattoo willen maar helaas
En nee ik hoef ze zelf niet meer maar als ik 30 jaar jonger was geweest had ik het misschien wel gedaan.
Dus ik zou er totaal niets tegen hebben als moeder zijnde dus gewoon doen je moeder went er maar aan.
Dus ik zou er totaal niets tegen hebben als moeder zijnde dus gewoon doen je moeder went er maar aan.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:39
Dat is toch gewoon haar probleem en hoeft ze TO niet mee lastig te vallen.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:41
Ze bedoelt volgens mij: een kind dat zijn moeder nooit ziet of een kind dat een moeder met tatoeages heeft is even erg.Pientjexxxx schreef: ↑10-02-2018 13:32Nee, dat zou ik nooit doen.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:43
Gedoeeee om een taaaaaattooooo.
http://natalievijfhuizen.nl/mijn-mislukte-tattoo/
Hilarisch, een kompas op haar rug. Voor als ze de weg kwijt is ofzo
http://natalievijfhuizen.nl/mijn-mislukte-tattoo/
Hilarisch, een kompas op haar rug. Voor als ze de weg kwijt is ofzo
anoniem_64387 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 13:47
31.93% gewijzigd
zaterdag 10 februari 2018 om 13:45
Mijn moeder bedoelde er mee als IK ooit kinderen mocht krijgen. Dus ze niet weet wat erger is een moeder die er nooit is (een moeder die vrijwel geen aandacht/liefde aan kind geeft, en nooit in de buurt is) of een moeder met tatoeages (hierin bedoelde ze mij met mijn mogelijk nieuwe tatoeage, en natuurlijk in de theorie of ik ooit kinderen mag krijgen).
zaterdag 10 februari 2018 om 13:45
Dan kijkt ze maar niet.
Dus als haar dochter een in haar ogen lelijke broek, of truitje draagt. Of lelijke lippenstift. Of een kort puttig kapsel (als ze dat vreselijk vindt) mag ze daar ook elke keer maar weer over zeiken?
Vreselijk vermoeiend zulke mensen.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:46
Ok.pacificmoon schreef: ↑10-02-2018 13:45Mijn moeder bedoelde er mee als IK ooit kinderen mocht krijgen. Dus ze niet weet wat erger is een moeder die er nooit is (een moeder die vrijwel geen aandacht/liefde aan kind geeft, en nooit in de buurt is) of een moeder met tatoeages (hierin bedoelde ze mij met mijn mogelijk nieuwe tatoeage, en natuurlijk in de theorie of ik ooit kinderen mag krijgen).
Blijft emotionele chantage. Zo onaantrekkelijk.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:49
En waarschijnlijk heeft haar moeder in de ogen van sommige mensen ook onaantrekkelijk uiterlijke trekken. (Naast haar onaantrekkekijke innerlijk)Pientjexxxx schreef: ↑10-02-2018 13:43Ze vindt het waarschijnlijk zonde van haar mooie dochter en vindt ze het, net als ik, tatoeages behoorlijk ordinair staan.
Ben benieuwd hoe ze zou reageren als mensen daarover almaar blijven doorzeiken
zaterdag 10 februari 2018 om 13:49
Inderdaad emotionele chantage. Ik snap dat ze het niets vindt, maar daar gaat ze wel erg ver in.pacificmoon schreef: ↑10-02-2018 13:45Mijn moeder bedoelde er mee als IK ooit kinderen mocht krijgen. Dus ze niet weet wat erger is een moeder die er nooit is (een moeder die vrijwel geen aandacht/liefde aan kind geeft, en nooit in de buurt is) of een moeder met tatoeages (hierin bedoelde ze mij met mijn mogelijk nieuwe tatoeage, en natuurlijk in de theorie of ik ooit kinderen mag krijgen).