Muntje in sleutelgat auto, help!
woensdag 13 februari 2019 om 21:41
In de categorie domme dingen. Kind heeft in de auto zitten spelen en in een onbewaakt ogenblik een muntje van 50 cent in de opening gestopt waar de autosleutel in moet om te starten. Het is een rechthoekig gat met een soort klepje ervoor die als je ertegenaan duwt naar beneden gaat, dan steek je een rechthoekig klein kastje erin en druk je op de knop ernaast om auto te starten.
Ik deed de sleutel erin maar kon niet verder duwen, het muntje blokkeert dus. Ik kan de auto overigens wel gestart krijgen en gewoon rijden. In die zin is het niet zon groot probleem denk ik zelf. Maar is dat zo, kan dat muntje niet verder vallen in de auto en dan problemen veroorzaken ( ik ben echt niet technisch dus geen idee). Moet ik hier iets mee? Ik zit niet echt te wachten op een gigantische rekening. Of zouden ze het klepje heel makkelijk open kunnen maken ofzo? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Overigens is de hele rechter zijkant van de auto vandaag aan gort gereden door een passerende vrachtwagen die dacht dat hij er wel langs kon. Dus hij moet toch naar de garage. Ik kan dus ook daar even advies vragen maar ze kunnen mij alles wijsmaken. Wellicht zitten hier techneuten of ervaringsdeskundigen.
Ik deed de sleutel erin maar kon niet verder duwen, het muntje blokkeert dus. Ik kan de auto overigens wel gestart krijgen en gewoon rijden. In die zin is het niet zon groot probleem denk ik zelf. Maar is dat zo, kan dat muntje niet verder vallen in de auto en dan problemen veroorzaken ( ik ben echt niet technisch dus geen idee). Moet ik hier iets mee? Ik zit niet echt te wachten op een gigantische rekening. Of zouden ze het klepje heel makkelijk open kunnen maken ofzo? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Overigens is de hele rechter zijkant van de auto vandaag aan gort gereden door een passerende vrachtwagen die dacht dat hij er wel langs kon. Dus hij moet toch naar de garage. Ik kan dus ook daar even advies vragen maar ze kunnen mij alles wijsmaken. Wellicht zitten hier techneuten of ervaringsdeskundigen.
donderdag 14 februari 2019 om 00:16
Hoe dan?wolkewitje schreef: ↑13-02-2019 23:30Ik heb wel eens een afgebroken sleutel uit het slot gehaald met een figuurzaagje, zou dat hier ook een oplossing kunnen zijn?
•
donderdag 14 februari 2019 om 07:00
Dit doet me denken aan mijn zoontje die eens in een onbewaakt moment meerdere cd's in de autoradio had gestopt
. Ik kreeg ze er niet meer uit. Na van alles geprobeerd te hebben is het uiteindelijke gelukt met 2 aardappesschilmesjes. Dat kun je proberen. Dus proberen om het muntje tussen de mesjes te krijgen. Pincet en schroevendraaier lukte niet, maar met die mesjes dus wel. Succes
donderdag 14 februari 2019 om 07:05
Belg007 schreef: ↑13-02-2019 21:50Met een magnetische platte schroevendraaier het muntje te pakken proberen te krijgen?
En als de wagen toch binnen moet ... zou ik het toch echt aan de garage overlaten.
Dan liever wat extra betalen en dat het in orde raakt dan zelf eindeloos moeten prullen en dat het slot op de duur moet uitgebroken worden.
Kopermagneet?
donderdag 14 februari 2019 om 07:44
Ducttape
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 14 februari 2019 om 08:02
donderdag 14 februari 2019 om 08:58
Daar vond ik toevallig laatst een handige truc voor: vloeibare braadboter erop smeren. Dat werkt verbazingwekkend goed! Dat spul hecht zo ongeveer aan alles, behalve boter blijkbaar. Je moet wel snel zijn uiteraard.
donderdag 14 februari 2019 om 09:44
donderdag 14 februari 2019 om 17:42
donderdag 14 februari 2019 om 19:14
donderdag 14 februari 2019 om 19:41
Het muntje ligt plat en ligt een stukje onder het klepje wat je naar beneden duwt. Dus wat je ook probeert, hij kan er niet uit met klepje naar beneden maar zonder het klepje naar beneden sowieso niet. De man van de garage moest lachen maar hij gaat er naar kijken of ze het hele bakje eruit kunnen halen of alleen het klepje. Opzich kan het ook niet zoveel kwaad zei hij.