Muntje in sleutelgat auto, help!
woensdag 13 februari 2019 om 21:41
In de categorie domme dingen. Kind heeft in de auto zitten spelen en in een onbewaakt ogenblik een muntje van 50 cent in de opening gestopt waar de autosleutel in moet om te starten. Het is een rechthoekig gat met een soort klepje ervoor die als je ertegenaan duwt naar beneden gaat, dan steek je een rechthoekig klein kastje erin en druk je op de knop ernaast om auto te starten.
Ik deed de sleutel erin maar kon niet verder duwen, het muntje blokkeert dus. Ik kan de auto overigens wel gestart krijgen en gewoon rijden. In die zin is het niet zon groot probleem denk ik zelf. Maar is dat zo, kan dat muntje niet verder vallen in de auto en dan problemen veroorzaken ( ik ben echt niet technisch dus geen idee). Moet ik hier iets mee? Ik zit niet echt te wachten op een gigantische rekening. Of zouden ze het klepje heel makkelijk open kunnen maken ofzo? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Overigens is de hele rechter zijkant van de auto vandaag aan gort gereden door een passerende vrachtwagen die dacht dat hij er wel langs kon. Dus hij moet toch naar de garage. Ik kan dus ook daar even advies vragen maar ze kunnen mij alles wijsmaken. Wellicht zitten hier techneuten of ervaringsdeskundigen.
Ik deed de sleutel erin maar kon niet verder duwen, het muntje blokkeert dus. Ik kan de auto overigens wel gestart krijgen en gewoon rijden. In die zin is het niet zon groot probleem denk ik zelf. Maar is dat zo, kan dat muntje niet verder vallen in de auto en dan problemen veroorzaken ( ik ben echt niet technisch dus geen idee). Moet ik hier iets mee? Ik zit niet echt te wachten op een gigantische rekening. Of zouden ze het klepje heel makkelijk open kunnen maken ofzo? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Overigens is de hele rechter zijkant van de auto vandaag aan gort gereden door een passerende vrachtwagen die dacht dat hij er wel langs kon. Dus hij moet toch naar de garage. Ik kan dus ook daar even advies vragen maar ze kunnen mij alles wijsmaken. Wellicht zitten hier techneuten of ervaringsdeskundigen.
woensdag 13 februari 2019 om 22:32
De magnetische schroevendraaier is te zwak. Secondelijm is ook een goeie, ga ik morgen proberen bij daglicht. Ik zie ook geen bal meer nu.Coerage schreef: ↑13-02-2019 22:16Als de magnetische schroevendraaier niet werkt: heel klein beetje secondenlijm aan het puntje doen en kijken of je het muntje er daar mee uit kan trekken?
Erg grappig inderdaad (voor jou niet) dat je pas aan het einde van het topic vertelt dat ie sowieso naar de garage moet. En hey, je kan de garage echt wel bellen om advies.
Ben je lid van de ANWB met thuisservice? Die willen ook wel komen helpen denk ik.
Ben wel lid ja, zal ecen nakijken if we thuisservice hebben.
woensdag 13 februari 2019 om 22:33
Haha, ik moet erg om me zelf lachen; toen ik het schreef was ik dat zelfs al even vergeten.
Tijd om naar bed te gaan.
Druppeltjeswater: auto dus wel op de rechterzijkant zetten hè?
* sorry, ik lach je niet uit - het komt sowieso wel goed met dat kwartje *
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
woensdag 13 februari 2019 om 22:38
Moet je natuurlijk wel heel voorzichtig doen.
Mijn McGiver-husband vond het wel een goed idee, hij heeft echt handige oplossingen vaak die ook goed werken.
Maar goed, ik ben zelf ook niet zo handig en zou er dan natuurlijk weer teveel lijm opgooien. Ik zou de ANWB bellen.
Overigens heeft diezelfde ANWB bij mij wel een keer een afgebroken sleutel uit het contactslot gehaald op die manier. Beetje lijm op de afgebroken sleutel die ik dus in mijn handen had, erin gestoken en trekt zó de andere helft uit het sleutelgat. Ging heel vlot. Maar dat is wel iets anders dan met lijm in een vrije ruimte harken, ben ik met je eens.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
woensdag 13 februari 2019 om 22:40
Oh ja fuck, de enige muntjes die ik heb hangen aan mijn sleutelbos. Voor de winkelwagentjes
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 13 februari 2019 om 22:42
woensdag 13 februari 2019 om 22:43
De deur eruit halen. Of is het al aan de gedeukte kant?ik_ben_moppie70 schreef: ↑13-02-2019 22:40Neeeeeeee geen secondenlijm!!
Als dat in je slot komt, dan wordt het pas ECHT een dure grap!!!
Is het hele slot naar de vaantjes....
woensdag 13 februari 2019 om 23:07
Dat klepje wat er voor zit kan ook kapot. Ff met een stanleymes of een schaar wat mollen. Klepje kapot (maar wat maakt het uit), en muntje er uit.
Start de auto nog wel? Bij sommige Volvo's hoeft de sleutel niet in het gat te zitten, maar kan je hem gewoon starten met de sleutel in je broekzak.
Zn ding bedoel je toch?
https://mrwheelson.nl/imagecache/custom ... leutel.jpg
Start de auto nog wel? Bij sommige Volvo's hoeft de sleutel niet in het gat te zitten, maar kan je hem gewoon starten met de sleutel in je broekzak.
Zn ding bedoel je toch?
woensdag 13 februari 2019 om 23:14
Klepje mollen kan ook ja, dat zal er zitten om tegen vuil/stof te beschermen. Verder niets denk ik.Boarn schreef: ↑13-02-2019 23:07Dat klepje wat er voor zit kan ook kapot. Ff met een stanleymes of een schaar wat mollen. Klepje kapot (maar wat maakt het uit), en muntje er uit.
Zn ding bedoel je toch?
De auto doet het wel ja. Hij kan niet starten met sleutel in broekzak geloof ik. Maar sleutel kan er een klein stukje in en dat is blijkbaar ver genoeg.
woensdag 13 februari 2019 om 23:19
Ik dacht eerst een schroevendraaier met daarop een heel stevige magneet? Zo'n super koelkastmagneet ofzo. En dan daarmee het muntje vangen. Maar 50 cent muntjes zijn helemaal niet van ijzer en plakken dus niet aan een magneet...Druppeltjeswater schreef: ↑13-02-2019 22:32De magnetische schroevendraaier is te zwak. Secondelijm is ook een goeie, ga ik morgen proberen bij daglicht. Ik zie ook geen bal meer nu.
Ben wel lid ja, zal ecen nakijken if we thuisservice hebben.
Denk dat ik het ook aan de garage zou vragen. Doen ze het voor een niet al te hoog bedrag bij de hele kapotte zijkantreparatie terwijl je 'm daar toch hebt staan. Pas als het bedrag veel hoger is dan ik zou willen betalen zou ik verder gaan prutsen.
Enne
woensdag 13 februari 2019 om 23:26
50 cent muntjes blijven niet aan magneten plakken.
1 en 2 euro wel een beetje, 5 cent heel goed.