Muntje in sleutelgat auto, help!

13-02-2019 21:41 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de categorie domme dingen. Kind heeft in de auto zitten spelen en in een onbewaakt ogenblik een muntje van 50 cent in de opening gestopt waar de autosleutel in moet om te starten. Het is een rechthoekig gat met een soort klepje ervoor die als je ertegenaan duwt naar beneden gaat, dan steek je een rechthoekig klein kastje erin en druk je op de knop ernaast om auto te starten.
Ik deed de sleutel erin maar kon niet verder duwen, het muntje blokkeert dus. Ik kan de auto overigens wel gestart krijgen en gewoon rijden. In die zin is het niet zon groot probleem denk ik zelf. Maar is dat zo, kan dat muntje niet verder vallen in de auto en dan problemen veroorzaken ( ik ben echt niet technisch dus geen idee). Moet ik hier iets mee? Ik zit niet echt te wachten op een gigantische rekening. Of zouden ze het klepje heel makkelijk open kunnen maken ofzo? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Overigens is de hele rechter zijkant van de auto vandaag aan gort gereden door een passerende vrachtwagen die dacht dat hij er wel langs kon. Dus hij moet toch naar de garage. Ik kan dus ook daar even advies vragen maar ze kunnen mij alles wijsmaken. Wellicht zitten hier techneuten of ervaringsdeskundigen.
Je krijgt het er niet uit met een platte pincet?
Met een magnetische platte schroevendraaier het muntje te pakken proberen te krijgen?

En als de wagen toch binnen moet ... zou ik het toch echt aan de garage overlaten.
Dan liever wat extra betalen en dat het in orde raakt dan zelf eindeloos moeten prullen en dat het slot op de duur moet uitgebroken worden.
lemoos2 schreef:
13-02-2019 21:43
Je krijgt het er niet uit met een platte pincet?
Nee helaas niet. Een stukje van het muntje blijft onder het klepje zitten waardoor het de draai niet kan maken. Elke keer denk je dat je m bijna hebt maar toch niet.
Druppeltjeswater schreef:
13-02-2019 21:51
Nee helaas niet. Een stukje van het muntje blijft onder het klepje zitten waardoor het de draai niet kan maken. Elke keer denk je dat je m bijna hebt maar toch niet.
Dan zou ik het eens vragen bij de garage aangezien de auto toch daar een paar dagen onder de pannen is vanwege de schade.
Belg007 schreef:
13-02-2019 21:50
Met een magnetische platte schroevendraaier het muntje te pakken proberen te krijgen?

En als de wagen toch binnen moet ... zou ik het toch echt aan de garage overlaten.
Dan liever wat extra betalen en dat het in orde raakt dan zelf eindeloos moeten prullen en dat het slot op de duur moet uitgebroken worden.
Hmm dat is een goeie, dat kan ik nog proberen.
lemoos2 schreef:
13-02-2019 21:52
Dan zou ik het eens vragen bij de garage aangezien de auto toch daar een paar dagen onder de pannen is vanwege de schade.
Dit
als je hem steeds bijna hebt, gaat het bij de garage vast wel lukken
Wat zeiden ze bij de garage toen je hier telefonisch advies over in won ?
Niet geschoten is altijd mis
Renault?

Misschien heeft de garage een snelle oplossing.
Je zit niet te wachten op een gigantische rekening en vertelt vervolgens dat de hele zijkant van de auto aan gort is? :hihi:

Ik zou eerst een afwachten of die auto niet economisch total loss is. Want dan maakt dat sleutelgat ook niet meer uit.
Bitje93 schreef:
13-02-2019 21:55
Wat zeiden ze bij de garage toen je hier telefonisch advies over in won ?
Heb ik nog niet gedaan. Mij kun je alles wijsmaken. Dan zeggen ze wellicht nou mevrouw dat kan echt niet daar moeten we meteen iets mee en dat ik dan een rekening krijg van honderden euros terwijl het misschien niet eens hoeft omdat ik nog kan rijden. Ik ben graag een beetje voorbereid voor dit soort dingen.
miekemv schreef:
13-02-2019 21:57
Renault?

Misschien heeft de garage een snelle oplossing.
Volvo.
Je kan het trouwens niet op die idiote vrachtwagen en zijn verzekering steken?

Kan jij eraan doen dat die kloefklapper je raakt en door die schok dat muntje dat je in je hand had in dat sleutelgat belandt ...
RikM schreef:
13-02-2019 21:59
Je zit niet te wachten op een gigantische rekening en vertelt vervolgens dat de hele zijkant van de auto aan gort is? :hihi:

Ik zou eerst een afwachten of die auto niet economisch total loss is. Want dan maakt dat sleutelgat ook niet meer uit.
Haha ja maar dat hoef ik niet te betalen, dat is verzekeringswerk.
Maar inderdaad... dat zou ook nog een optie kunnen zijn...
Kun je het muntje bewegen als in: het gat in het muntje naar boven draaien? Misschien kun je er dan een stukje binddraad of ijzerdraad doorheen halen zodat je meer kracht kunt zetten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
13-02-2019 22:07
Haha ja maar dat hoef ik niet te betalen, dat is verzekeringswerk.

Ach ja, da's waar. Maar het stond er zo grappig. Eerst een moeilijk verhaal over een muntje in een sleutelgat en dan P.S. de halve auto ligt aan gort. :-D
Als de magnetische schroevendraaier niet werkt: heel klein beetje secondenlijm aan het puntje doen en kijken of je het muntje er daar mee uit kan trekken?

Erg grappig inderdaad (voor jou niet ;-D) dat je pas aan het einde van het topic vertelt dat ie sowieso naar de garage moet. En hey, je kan de garage echt wel bellen om advies.
Ben je lid van de ANWB met thuisservice? Die willen ook wel komen helpen denk ik.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Klepje met sateprikker/tandenstoker opzij duwen?.
Belg007 schreef:
13-02-2019 22:06

Kan jij eraan doen dat die kloefklapper je raakt en door die schok dat muntje dat je in je hand had in dat sleutelgat belandt ...
Eh dat lukt je in België misschien, maar in Nederland niet...
Misschien even de auto ondersteboven houden? Valt het muntje er zo uit. :idee:
RikM schreef:
13-02-2019 22:24
Misschien even de auto ondersteboven houden? Valt het muntje er zo uit. :idee:

Had ik ook al bedacht: auto even op de zijkant zetten. :proud:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
13-02-2019 22:25
Had ik ook al bedacht: auto even op de zijkant zetten. :proud:

Die is toch al naar de klote. :-D
Tickel schreef:
13-02-2019 22:13
Kun je het muntje bewegen als in: het gat in het muntje naar boven draaien? Misschien kun je er dan een stukje binddraad of ijzerdraad doorheen halen zodat je meer kracht kunt zetten.
Ehm.. welk gat in het muntje bedoel je?
Belg007 schreef:
13-02-2019 22:06

13-02-2019 22:29
Hahaha dat zou mooi zijn. Maar nee ik denk het niet. De auto stond geparkeerd en er zat niemand in gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven