Napraat 2.0, deel 1 (zonder geklets)

10-07-2020 16:56 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 133' overig/napraattopic-deel-133/list_messa ... #p31665526.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
71.20% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
16-09-2020 15:16
Mensen die ergens bij betrokken zijn, zoals al blijkt uit de reacties gisteren bijvoorbeeld, lijken me niet in staat om objectief te modereren.
Wat een onderschatting van de gemiddelde forummer zeg.
Ik vind jou op z'n zachtst gezegd niet zo'n heel prettige forummer, maar als ik mod was zou ik mijn persoonlijke voorkeur best kunnen negeren.

Andersom denk ik niet dat jij in mijn objectiviteit zou geloven als ik je dan idd een ban zou geven wegens bijv negatief forummen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-09-2020 18:47
Wat een onderschatting van de gemiddelde forummer zeg.
Ik vind jou op z'n zachtst gezegd niet zo'n heel prettige forummer, maar als ik mod was zou ik mijn persoonlijke voorkeur best kunnen negeren.

Andersom denk ik niet dat jij in mijn objectiviteit zou geloven als ik je dan idd een ban zou geven wegens bijv negatief forummen.
Ik denk dat niemand z’n persoonlijke voorkeur of afkeer kan negeren. Niet gewoon in een gesprek op een topic, maar ook niet als mod.
En dat kan twee kanten op. Of je houdt iemand een hand boven t hoofd of juist niet.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
16-09-2020 19:03
Ik denk dat niemand z’n persoonlijke voorkeur of afkeer kan negeren.
Natuurlijk kan dat wel.

Wat me dan wel weer opvalt is dat het altijd dezelfden zijn die dat betwijfelen. Iets met pot en ketel vermoed ik.
Solomio schreef:
16-09-2020 18:47
Wat een onderschatting van de gemiddelde forummer zeg.
Ik vind jou op z'n zachtst gezegd niet zo'n heel prettige forummer, maar als ik mod was zou ik mijn persoonlijke voorkeur best kunnen negeren.

Andersom denk ik niet dat jij in mijn objectiviteit zou geloven als ik je dan idd een ban zou geven wegens bijv negatief forummen.

Het was een reactie op een voorstel om een groep van 5 tot 7 forummers als moderator op te laten treden. Dus scheidsrechter zijn in een wedstrijd waarin je zelf meespeelt.

Hoe wil jij mijn posts objectief kunnen beoordelen als ik die discussie met jou heb? Mag ik nog een mening hebben over alles, of ' moet ik dan per se overal mijn plasje over doen '?

Vooropgesteld, ik vind jou op een eerlijke en open manier reageren in je posts, dus niet op jezelf betrekken, maar de enigen die problemen met mij hebben zijn de mensen van de napraat en dan met name een specifieke groep. Er zijn daar ook genoeg vaste schrijvers die zich er niet mee bemoeien.

En ik weet ook vrijwel zeker dat als ik de dingen die tegen mij gezegd worden door sommigen tegen diezelfde forummers zou zeggen ik gestaft zou worden.

Vooralsnog heb ik nog geen enkele waarschuwing ontvangen en dat wil ik ook zo houden.

Dus ik zeg niet dat jij geen mod zou kunnen zijn, het is alleen wel te hopen dat junior moderators ( vaak leden ) volgens bepaalde voorschriften modereren. Het lijkt mij dat je niet in een discussie waarin jezelf betrokken bent mag modereren, dat zou pas echt raar zijn.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 16-09-2020 19:16
1.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-09-2020 19:08
Natuurlijk kan dat wel.

Wat me dan wel weer opvalt is dat het altijd dezelfden zijn die dat betwijfelen. Iets met pot en ketel vermoed ik.
Tuurlijk niet. Maar voor wie t wel denkt te kunnen: hier is een stralenkransje :A:

Ik zou t niet kunnen, maar dat zeg/heb gezegd ik dan ook.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk echt wel dat mods objectief oordelen hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
16-09-2020 19:08
...dat junior moderators ( vaak leden )...
Waaruit blijkt dat?
De vaste bezoekers van CM modereren? :whut:
madamzonderm schreef:
16-09-2020 19:18
Waaruit blijkt dat?

Als het goed is blijkt dat uit niets. Heb het hier onder andere gelezen in een antwoord van een mod op een vraag. Je kan het voor de zekerheid vragen, weet je het helemaal zeker.
De vriend/innen van de Juniors weten natuurlijk weer wel wie ze normaal als lid zijn, maar wij weer niet :cry:
Niq schreef:
16-09-2020 19:25
De vriend/innen van de Juniors weten natuurlijk weer wel wie ze normaal als lid zijn, maar wij weer niet :cry:

Lijkt me alleen mogelijk als een junior een ander lid daarvan op de hoogte stelt in een pb, anders hebben ze ook inzage in gegevens van leden die ze niet mogen. Afgezien van het feit dat waarschijnlijk veel mensen een speciaal mail adres hebben voor het forum.

Jij doet het trouwens prima!
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 16-09-2020 19:29
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
16-09-2020 19:22
De vaste bezoekers van CM modereren? :whut:
En de meld het de mods, vraag het de mods, Napraat met en zonder geklets topics.

Je voelt m al? :-D
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ja maar waar kan ik dat topic vinden? Of is dat een gedachtegoed?
Eigenlijk modereren we allemaal al hè. Gewoon staffen en de hoofdmod het af laten werken.
ardni schreef:
16-09-2020 16:19
Agressief? Nu wordt het grappig.

Ik ben ook super agressief,overigens.
Sneu dit. Eerst herfraseer je de post van bethweeter naar iets wat er niet staat, daarna doe je het hetzelfde met mijn post. Ik vond je post agressief, ik heb niets over jou als persoon gezegd.
Je posts daarna onderschrijven mijn eerdere observatie, rare onvriendelijke toon.
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
16-09-2020 13:06
Mmm het evaluatietopic is dicht, 'k ben te laat.
Mijn reactie zou zijn geweest: geef de CM- en andere mod taken officieel aan degenen ( 5 ? 7 ? ) die t meest posten in CM topic, Vraag het de mods, meld het de mods, Napraat met geklets, Napraat 2.0 zonder geklets.
@Nic.

Heb ik gezegd, hier in dit topic.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
16-09-2020 19:29
En de meld het de mods, vraag het de mods, Napraat met en zonder geklets topics.

Je voelt m al? :-D

Lees net dat dat best kan, geen probleem qua objectiviteit, objectief ben je nu eenmaal.

Ik ben ook onwijs objectief en eerlijk, maar een kameel gaat nog makkelijker door het oog van de naald dan dat ik ooit in van de 5 mods in dat topic word, ook al post ik me een ongeluk.

Wie bepaalt eigenlijk of je mod mag worden in een topic. Ik snap nou waarom ik vaak het verwijt krijg dat ik het niet begrijp.
Alle reacties Link kopieren
Een juun mag helemaal niet bannen, dat mogen alleen de mods, toch?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
16-09-2020 15:23
Apart dit, dus je moet je plaatst kennen en vervolgens je reputatie verdienen, Bethweter.
Jij zal het wel beter weten.

:blabla: :biggrin:
Nee hoor. Heeft niks met je plaats kennen te maken. Als ik in de supermarkt kom en iedereen staat tegelijk in de bak komkommers te graaien wat ik niet handig vind, ga ik ook niet meteen vertellen hoe het zou moeten. Dan wacht ik ook even af wat voor groep het is. Ik kom ook niet op een verjaardag binnen waar ik niemand ken om vervolgens meteen over de stoelopstelling te beginnen. Dan kijk ik ook eerst even hoe het eraan toegaat.

Maar jij ziet dat dus als je plaats kennen? En jij vertelt iedere nieuwe groep mensen direct hoe het zou moeten?

Dus :blabla: terug
simbalabimba schreef:
16-09-2020 19:35
@Nic.

Heb ik gezegd, hier in dit topic.
Ja ik las dat, en dacht dat ik iets had gemist (een nieuw/ander evaluatietopic). Maar goed plan, moeten we uitvoeren!
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 16-09-2020 19:39
7.45% gewijzigd
Ardni had gelijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
16-09-2020 19:35
Lees net dat dat best kan, geen probleem qua objectiviteit, objectief ben je nu eenmaal.

Ik ben ook onwijs objectief en eerlijk, maar een kameel gaat nog makkelijker door het oog van de naald dan dat ik ooit in van de 5 mods in dat topic word, ook al post ik me een ongeluk.

Wie bepaalt eigenlijk of je mod mag worden in een topic.
Ik snap nou waarom ik vaak het verwijt krijg dat ik het niet begrijp.
?

Loop je nu vooruit op een fictieve situatie?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
doornroosje9 schreef:
16-09-2020 19:36
Een juun mag helemaal niet bannen, dat mogen alleen de mods, toch?

Dan nog zullen ze wel advies geven over zaken. Naast het feit dat een post wissen, door het stempel van de reden, of topic bijvoorbeeld, wel degelijk gevolgen kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
16-09-2020 16:32


Je weet het niet, je weet het niet.
Nooit meer in de rij staan bij de slager, ik ga gewoon vooraan staan en roepen dat ik agressief ben en nu onmiddellijk een beenhammetje nodig heb.

Dat is dus precies het gedrag dat jij goedkeurt met het afzeiken van mijn post. Succes. Ik hoor wel hoe het bij de slager was
simbalabimba schreef:
16-09-2020 19:40
?

Loop je nu vooruit op een fictieve situatie?

Nee, ik was even wat cynisch in mijn reactie. De nadelen die benoemd worden, worden van tafel geveegd omdat men beweert objectief te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven