Napraat 2.0, deel 1 (zonder geklets)

10-07-2020 16:56 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 133' overig/napraattopic-deel-133/list_messa ... #p31665526.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
71.20% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
16-09-2020 19:29


Jij doet het trouwens prima!
Zo. Een pluim van de meester. Maar In_Tenebris doet niet aan groepjesvormjng hoor
Alle reacties Link kopieren
Op een topic op Actueel mag je toch ook binnen vallen en ingaan tegen discriminatie, racisme enzo?
Waarom zou je elders je mond moeten houden als je iets signaleert dat je niet leuk vindt?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Iemand laat een proefballonnetje op, meer was het niet. Daar kun je dan een heel verhaal van maken, maar de kans dat je verhaal uitkomt is niet heel groot.
Niq schreef:
16-09-2020 19:38
Ardni had gelijk hoor.
Dus ardni had gelijk dat ze agressief is?
Kijk, zo constructief is dat flauwe herfraseren dus. Zo krijg je altijd 'gelijk'.
bethweeter schreef:
16-09-2020 19:45
Zo. Een pluim van de meester. Maar In_Tenebris doet niet aan groepjesvormjng hoor
Koekoek
Het nieuwe herfraseren.
bethweeter schreef:
16-09-2020 19:45
Zo. Een pluim van de meester. Maar In_Tenebris doet niet aan groepjesvormjng hoor

Ik doe misschien aan groepsvorming in jou ogen, maar dit was gewoon een toespeling op het feit dat Niq een tijdje terug aangaf mod te willen worden, al dan niet als een grapje.

Daarvoor ging het erover dat sommige mensen best zullen weten wie de junior moderators zijn.

Dus ja, gewoon een grapje eigenlijk. Weet niet of dat onder groepsvorming valt.
Betty_Slocombe schreef:
16-09-2020 19:47
Iemand laat een proefballonnetje op, meer was het niet.
Bedoel je dat van Simba of is die ballon al eerder ergens opgegooit door een ander, want ik snap er weer niks van.
Ik snapte jouw grapje wel hoor Tenie!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-09-2020 19:57
Reden: verkeerde topic
95.56% gewijzigd
Als Simba hier voor oftopic is gewist dan jij helemaal!
Niq schreef:
16-09-2020 19:47
Koekoek

Dat had ik ook kunnen zeggen, wel korter. Gelukkig zijn ze wel objectief en kan men goed lezen. Dat het niet gedaan wordt maakt niet uit om toch van alles neer te plempen.
Ik ga het straks allemaal nalezen en uitleggen.
[quote=Cookielover post_id=31909882 time=1600278890 user_id=380435]


Goed opgelost!
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 16-09-2020 19:58
Reden: Is al geregeld
59.89% gewijzigd
Niq schreef:
16-09-2020 19:52
Bedoel je dat van Simba of is die ballon al eerder ergens opgegooit door een ander, want ik snap er weer niks van.
Van Simba. Voor zover ik na kan gaan dan.
Niq schreef:
16-09-2020 19:48
Het nieuwe herfraseren.
Het is helaas niet nieuw, het is vooral sneu.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
16-09-2020 19:35
Lees net dat dat best kan, geen probleem qua objectiviteit, objectief ben je nu eenmaal.

Ik ben ook onwijs objectief en eerlijk, maar een kameel gaat nog makkelijker door het oog van de naald dan dat ik ooit in van de 5 mods in dat topic word, ook al post ik me een ongeluk.

Wie bepaalt eigenlijk of je mod mag worden in een topic. Ik snap nou waarom ik vaak het verwijt krijg dat ik het niet begrijp.
Hou je niet zo van de naïeve domme. Er is geen mod per topic en een mod is in dienst. Die doet haar werk en wordt daarop beoordeeld door degene die haar salaris voldoet en waar ze een arbeidsovereenkomst mee heeft.
Juuns zijn forummers die het klappen van de zweep kennen. Die hebben niet veel meer mogelijkheden dan 'gewone' forummers. Behalve dat ze een 'Junior' account hebben en daarmee bijvoorbeeld kunnen posten 'dat ze de vraag/opmerking doorgeven aan de mods/TD/Cm..' en een rechtstreeks lijntje met de mods/CM hebben. Ze hebben geen toegang tot gegevens in andere accounts o.d.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat agressieve posts niet vielen onder de algemene normen en waarden die gelden in het maatschappelijk verkeer , zoals Viva zo mooi beschrijft.


Ik wacht even op mijn eerste ban ever, ik houd mij immers niet aan de huisregels.

Wellicht kunnen forummers tegenwoordig ook bannen. Stel je voor dat het kon, het zou een vrij leeg forum zijn. Lijkt mij saai en niet wenselijk.

Het was weer gezellig, fijne avond ladies .
ardni wijzigde dit bericht op 16-09-2020 20:27
5.71% gewijzigd
simbalabimba schreef:
16-09-2020 19:45
Op een topic op Actueel mag je toch ook binnen vallen en ingaan tegen discriminatie, racisme enzo?
Waarom zou je elders je mond moeten houden als je iets signaleert dat je niet leuk vindt?
Mag maar niet iedereen hoeft het met je eens te zijn.
Ik ben niet verbaasd als ik weerwoord krijg, maar de mensen die het vaakst weerwoord geven lijken alleen met bijval te kunnen omgaan.
Wel willen uitdelen, nul incasseringsvermogen en alleen met flauwe trucjes een soort gelijk kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
16-09-2020 19:45
Op een topic op Actueel mag je toch ook binnen vallen en ingaan tegen discriminatie, racisme enzo?
Waarom zou je elders je mond moeten houden als je iets signaleert dat je niet leuk vindt?
Racisme en discriminatie mag niet en zo.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
16-09-2020 16:32
Dat ik medelijden met je heb. Lijkt me heel moeilijk om zo in het leven te staan; iedereen liegt en alleen jij weet hoe het echt zit.
Ironie is arbitrair, net als humor. Dat is mijn punt. Ik heb het woord liegen niet opgeschreven dat maak jij ervan.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
16-09-2020 09:28
Ironie is je vreemd begrijp ik. :-D


Als ik serieus was geweest...was ik al in het meldtopic geweest om te gaan janken hoor.
OH gelukkig maar. Dat heb je toch niet gedaan hoop ik?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
16-09-2020 16:38
Lees even terug. Het gaat niet over wat jij zegt.

Luci zegt A. Derby zegt..nou ik geloof je niet en ik denk toch dat jij B bedoelt.
Dat vind ik nogal bijzonder. En sneu.
Murrmurr heeft gelijk. Jij niet. Goed lezen is lastig blijkbaar
Dat is exact weer wat er gaande is. En ja, ik word dat zat. Net als Waterman die hier ook alleen maar komt om te kloten. Echt zo jammer van dit leuke topic!
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
DerryGirl schreef:
16-09-2020 20:44
Ironie is arbitrair, net als humor. Dat is mijn punt. Ik heb het woord liegen niet opgeschreven dat maak jij ervan.
Ironie is een vorm van humor, dus valt onder humor.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
16-09-2020 19:44
Nee, ik was even wat cynisch in mijn reactie. De nadelen die benoemd worden, worden van tafel geveegd omdat men beweert objectief te zijn.
Ik beweer objectief te kunnen zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven