Napraat, deel 133 (met geklets)
zondag 19 juli 2020 om 14:58
Beste forummers,
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 4 augustus 2020 om 18:00
Ja! Word ik echt blij van. En het is schoon!

dinsdag 4 augustus 2020 om 18:16
Ik heb vandaag getest en vind het fantastisch. Eens kijken hoe het de rest van de week gaat. Ik denk dat er niet echt wat aan te happen is, er steekt niets uit.
Ik zou het proberen

dinsdag 4 augustus 2020 om 18:17
Lady*Voldemort schreef: ↑04-08-2020 18:10Of de robotstofzuiger vreet de hondjes op, dan ben je verder van huis![]()
Hahahaa ja zou wat zijn... kom je thuis... weg hondjes...
Maar nee lijkt mij echt ideaal!!!

dinsdag 4 augustus 2020 om 18:22
Mijn robotstofzuiger staat al twee jaar stof te vangen. Vond het helemaal niet handig want ik moest vooraf eerst van alles omhoog zetten en daarna weer op de vloer. Dan kan ik daar tegelijkertijd net zo goed zelf de stofzuiger door halen. Dan is het stof ook op de moeilijke plekken weg en het is sneller klaar.
dinsdag 4 augustus 2020 om 18:24
Yep, als je veel spullen op de vloer hebt staan is het onhandig.VANTA schreef: ↑04-08-2020 18:22Mijn robotstofzuiger staat al twee jaar stof te vangen. Vond het helemaal niet handig want ik moest vooraf eerst van alles omhoog zetten en daarna weer op de vloer. Dan kan ik daar tegelijkertijd net zo goed zelf de stofzuiger door halen. Dan is het stof ook op de moeilijke plekken weg en het is sneller klaar.
Ik wil 'm iig nooit meer kwijt.
Life is short. Eat dessert first.

dinsdag 4 augustus 2020 om 18:26
En als hij niet tussen de stoelpoten door kan of niet onder de bank past of als je een vloerkleed hebt..doornroosje9 schreef: ↑04-08-2020 18:24Yep, als je veel spullen op de vloer hebt staan is het onhandig.
Ik wil 'm iig nooit meer kwijt.

dinsdag 4 augustus 2020 om 18:27
Dat dacht ik al. Ik heb hetzelfde met vaatwassers. Tegen die tijd dat ik de smerigste dingen heb afgespoeld en het kreng netjes heb gevuld heb ik dat afwasje op de hand al lang gedaan. Ik heb trouwens ook veel te weinig keukengerei om een hele vaatwasser vol te krijgen, moet ik dat er ook eerst weer bij kopen want elke keer een halfvolle vaatwasser laten draaien is nou ook weer zoiets.VANTA schreef: ↑04-08-2020 18:22Mijn robotstofzuiger staat al twee jaar stof te vangen. Vond het helemaal niet handig want ik moest vooraf eerst van alles omhoog zetten en daarna weer op de vloer. Dan kan ik daar tegelijkertijd net zo goed zelf de stofzuiger door halen. Dan is het stof ook op de moeilijke plekken weg en het is sneller klaar.

dinsdag 4 augustus 2020 om 18:30
Ik heb geen rotzooi op de vloer.VANTA schreef: ↑04-08-2020 18:22Mijn robotstofzuiger staat al twee jaar stof te vangen. Vond het helemaal niet handig want ik moest vooraf eerst van alles omhoog zetten en daarna weer op de vloer. Dan kan ik daar tegelijkertijd net zo goed zelf de stofzuiger door halen. Dan is het stof ook op de moeilijke plekken weg en het is sneller klaar.

dinsdag 4 augustus 2020 om 18:30
Ik spoel nooit wat af.Lady*Voldemort schreef: ↑04-08-2020 18:27Dat dacht ik al. Ik heb hetzelfde met vaatwassers. Tegen die tijd dat ik de smerigste dingen heb afgespoeld en het kreng netjes heb gevuld heb ik dat afwasje op de hand al lang gedaan. Ik heb trouwens ook veel te weinig keukengerei om een hele vaatwasser vol te krijgen, moet ik dat er ook eerst weer bij kopen want elke keer een halfvolle vaatwasser laten draaien is nou ook weer zoiets.

dinsdag 4 augustus 2020 om 18:32
dinsdag 4 augustus 2020 om 18:33
Ik heb 'no go' lijnen rond de eetkamertafel. Hij komt idd niet langs de stoelen door daar. Geen vloerkleden.
In de keuken heb ik een Medion. Die is rond en heel licht, rijdt zich nooit vast en heeft geen problemen met stoelen. Ook een fijn ding.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 4 augustus 2020 om 18:42
Hier zit hij af en toe vast op de stoelpoten maar meestal gaat het goed.
Verder zetten we 2 stoelen aan de kant zodat hij onder de tafel kan komen en we zetten een poef omhoog, dat is het. Niet veel werk dus.
Als hij vast zit roept hij: I'm stuck, please move me a little
Verder zetten we 2 stoelen aan de kant zodat hij onder de tafel kan komen en we zetten een poef omhoog, dat is het. Niet veel werk dus.
Als hij vast zit roept hij: I'm stuck, please move me a little

I like being a mess. It's who I am.

dinsdag 4 augustus 2020 om 18:45
AllyMcBeal schreef: ↑04-08-2020 18:42Hier zit hij af en toe vast op de stoelpoten maar meestal gaat het goed.
Als hij vast zit roept hij: I'm stuck, please move me a little![]()

Toen ik hem blokkeerde ( ja kleuter) I’m stuck, please free me!
dinsdag 4 augustus 2020 om 19:12
Ik hartje mijn vaatwasser.Lady*Voldemort schreef: ↑04-08-2020 18:27Dat dacht ik al. Ik heb hetzelfde met vaatwassers. Tegen die tijd dat ik de smerigste dingen heb afgespoeld en het kreng netjes heb gevuld heb ik dat afwasje op de hand al lang gedaan. Ik heb trouwens ook veel te weinig keukengerei om een hele vaatwasser vol te krijgen, moet ik dat er ook eerst weer bij kopen want elke keer een halfvolle vaatwasser laten draaien is nou ook weer zoiets.
Robotstofzuiger gaat hier geen zin hebben.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 4 augustus 2020 om 19:18
Volgens mij is mijn woonkamer veel te klein voor een robotstofzuiger, die loopt overal vast
. Ik heb dan weer wel een swiffer. Daar ga ik een paar keer per week even mee over het laminaat en 1x per week stofzuig ik het hele huis.
Vaatwasser doe ik nooooooit meer weg. Ik heb echt tientallen jaren zonder gedaan maar zou hem nu niet meer willen missen. Ik gebruik hem om de andere dag, pannen doe ik met de hand want (bijna) elke dag nodig en die vind ik teveel plek innemen in de vw.

Vaatwasser doe ik nooooooit meer weg. Ik heb echt tientallen jaren zonder gedaan maar zou hem nu niet meer willen missen. Ik gebruik hem om de andere dag, pannen doe ik met de hand want (bijna) elke dag nodig en die vind ik teveel plek innemen in de vw.