Napraat, deel 133 (met geklets)

19-07-2020 14:58 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 133!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
VANTA schreef:
03-08-2020 19:17
:rofl: godsamme Shifty!

En dan moet die hittegolf nog beginnen ... :sun:
Merys schreef:
03-08-2020 19:29
LIDL :rofl:
Die doen daar ook aan toch?
Dreamer schreef:
Ik at stamppot sla met meegekookte eieren. Had niet goed afgegoten, dus ik stamppot-sla-soep, weer eens wat nieuws.
Wat gooi je daar allemaal doorheen?
Costa Erica klinkt wel een stuk leuker. Ik kom nog wel eens in Erica, maar daar zijn echt geen hagelwitte stranden en mooie wilde dieren. Wel kassen en snackbars.
VANTA schreef:
03-08-2020 19:22
Maar hutspot Zowizo?
Lekkerrrrr maakt mij niet uit middenin de zomer, lekker met spek... haha...

En ja ik doe daar altijd beetje azijn doorheen... beetje gek maar wel lekker
Zowizo schreef:
03-08-2020 19:32
Lekkerrrrr maakt mij niet uit middenin de zomer, lekker met spek... haha...

En ja ik doe daar altijd beetje azijn doorheen... beetje gek maar wel lekker

Ik doe altijd azijn door de stamppot rauwe andijvie ;)
Dreamer schreef:
Ik at stamppot sla met meegekookte eieren. Had niet goed afgegoten, dus ik stamppot-sla-soep, weer eens wat nieuws.

Klinkt .. euh .. heel apart :biggrin:
Ja code oranje in Costa Rica? Dan volgend jaar gaan... fantastisch daar. Weinig azijn dat wel...
Zowizo schreef:
03-08-2020 19:34
Ja code oranje in Costa Rica? Dan volgend jaar gaan... fantastisch daar. Weinig azijn dat wel...
Ik wil nu en zeker geen azijn.
LīlyRose schreef:
03-08-2020 19:31
Wat gooi je daar allemaal doorheen?
Aardappelen, sla (net als andijvie, op het laatst) en vlak voor de sla de eieren. Zout en peper. Dan stampen en nog wat melk erdoor. Ofzo. Maar afgieten blijkt wel nodig.
Later is nu
Betty_Slocombe schreef:
03-08-2020 19:32
Costa Erica klinkt wel een stuk leuker. Ik kom nog wel eens in Erica, maar daar zijn echt geen hagelwitte stranden en mooie wilde dieren. Wel kassen en snackbars.

Die wilde dieren zijn daar niet zover vandaan, toch?
Later is nu
Dreamer schreef:
03-08-2020 19:36
Aardappelen, sla (net als andijvie, op het laatst) en vlak voor de sla de eieren. Zout en peper. Dan stampen en nog wat melk erdoor. Ofzo. Maar afgieten blijkt wel nodig.

Het idee klinkt wil goed, inclusief afgieten.
Dreamer schreef:

Huh? Eerst aardappelpuree maken met warme melk toch? En dan de sla of andijvie erdoorheen roeren en nog even meewarmen tot het ergste rauwe eraf is?
Wildlands idd
-Shifty- schreef:
03-08-2020 19:34
Klinkt .. euh .. heel apart :biggrin:

Jaaaa, het is goed dat ik altijd een prutje alleen voor mezelf maak (ik eet vegetarisch, man en zoon niet) want dit was niet enthousiast ontvangen bij de rest. :-] Maar het smaakt hetzelfde, alleen wateriger. Beetje aardappelsoep met sla-achtig.
Later is nu
Dreamer schreef:
03-08-2020 19:39
Jaaaa, het is goed dat ik altijd een prutje alleen voor mezelf maak (ik eet vegetarisch, man en zoon niet) want dit was niet enthousiast ontvangen bij de rest. :-] Maar het smaakt hetzelfde, alleen wateriger. Beetje aardappelsoep met sla-achtig.

:HA:
Dreamer schreef:
Hm, ga ik eens proberen.
-Shifty- schreef:
03-08-2020 19:38
Het idee klinkt wil goed, inclusief afgieten.

Die eieren waren nog een experiment en die/dat is op zich geslaagd.
Later is nu
herfstappeltaart schreef:
03-08-2020 19:38
Huh? Eerst aardappelpuree maken met warme melk toch? En dan de sla of andijvie erdoorheen roeren en nog even meewarmen tot het ergste rauwe eraf is?
Ik doe andijvie (of sla) altijd nog een halve minuut bij de aardappelen voordat ik afgiet, dan wordt het iets slapper en daardoor makkelijker door te stampen. Ik heb ook altijd veel te veel sla/andijvie voor de paar aardappels.
Later is nu
Dreamer schreef:
03-08-2020 19:42
Ik doe andijvie (of sla) altijd nog een halve minuut bij de aardappelen voordat ik afgiet, dan wordt het iets slapper en daardoor makkelijker door te stampen. Ik heb ook altijd veel te veel sla/andijvie voor de paar aardappels.

Ow oké. Nooit geprobeerd.
Dreamer schreef:
03-08-2020 19:42
Eerst stampen, melk en boter, nog wat stampen, pan op laag vuur en dan hand voor hand de andijvie erdoor roeren.
LīlyRose schreef:
03-08-2020 19:43
Eerst stampen, melk en boter, nog wat stampen, pan op laag vuur en dan hand voor hand de andijvie erdoor roeren.

Ja zo doe ik het ook. Slinkt dan vanzelf.
Tafeltje Dekje.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik deed dat ook altijd, maar ik gooi er altijd teveel sla bij, voor die 2 aardappeltjes die ik voor mezelf kook. Dus nu doe ik het zo. Dan is het wat minder :proud:
Later is nu
Edamame avocadosalade.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven