Napraat, deel 133 (met geklets)

19-07-2020 14:58 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 133!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Gezelligheid.
Hai Peixe! Lekkere vakantie gehad?
Peixe schreef:
29-07-2020 19:50
Gezelligheid.

Geef maar toe dat je het gemiste hebt :biggrin:
Peixe schreef:
29-07-2020 18:53
En hoiiii ik ben terug van vakantie.

Iets gemist hier?
:hello: welkom terug vakantieganger!
-Shifty- schreef:
29-07-2020 18:50
Volgens mij ligt het aan je manier van lezen. Er zijn gewoon een hoop die in deze specifieke situatie onvoldoende aanleiding zien om in dit geval toeslagenfraude aannemelijk genoeg vinden om iemand aan te geven.

Dat is wel wat anders dan toeslagenfraude op zichzelf meer dan oké te vinden.
Nou nee, zelfs als je heel erg duidelijk erbij zette dat je het zou melden als het verhaal zoals de TO het schreef (en later aanvulde) waar was, waren er nog steeds die dat belachelijk vonden want ... en dan kwam er een partij onzin die meestal neerkwam op dat het zo zielig was voor de kinderen als het gemeld werd en ze in de financiële problemen zouden komen door een melding.

Dus het voorbehoud van waarheidsvinding is meer dan eens gemaakt. Alleen ten behoeve van de discussie is het zo lam als je steeds moet zeggen dat je geen stelling neemt als je de andere kant van het verhaal niet hebt gehoord, want tja, forum, die andere kant horen we meestal niet. En als we die wel horen is dat meestal een trol.
VANTA schreef:
29-07-2020 19:53
Hai Peixe! Lekkere vakantie gehad?

Zalig!
Veel gezien, veel gesnorkeld en blijkbaar ook teveel gegeten want vanmorgen ging mijn spijkerbroek met moeite dicht.
Peixe schreef:
29-07-2020 20:00
Zalig!
Veel gezien, veel gesnorkeld en blijkbaar ook teveel gegeten want vanmorgen ging mijn spijkerbroek met moeite dicht.
Dat zijn goede vakanties :P
Peixe schreef:
Zalig!
Zoals het hoort :heart:
Avocado met Hollandse garnalen, calamaris en een biertje. Vanavond vallende sterren.
Peixe schreef:
Zalig!

Klinkt goed! En welkom terug :)
-Red- schreef:
29-07-2020 19:58
Nou nee, zelfs als je heel erg duidelijk erbij zette dat je het zou melden als het verhaal zoals de TO het schreef (en later aanvulde) waar was, waren er nog steeds die dat belachelijk vonden want ... en dan kwam er een partij onzin die meestal neerkwam op dat het zo zielig was voor de kinderen als het gemeld werd en ze in de financiële problemen zouden komen door een melding.

Dus het voorbehoud van waarheidsvinding is meer dan eens gemaakt. Alleen ten behoeve van de discussie is het zo lam als je steeds moet zeggen dat je geen stelling neemt als je de andere kant van het verhaal niet hebt gehoord, want tja, forum, die andere kant horen we meestal niet. En als we die wel horen is dat meestal een trol.

Het verhaal zal best waar zijn; het gaat er om of het aannemelijk is dat de aanname in dat verhaal klopt. En dat weten we niet omdat TO dat ook niet weet.

De reacties die ik lees waren voornamelijk gericht op het niet melden zonder meer overtuigend bewijs; niet tegen melden op zich als er wel meer overtuigend bewijs zou zijn.

Natuurlijk zijn er dan nog steeds een paar die dan vinden dat je je afzijdig moet houden; maar die zie ik niet in de meerderheid. Ik denk dat als je eenzelfde topic zou openen met wel een overtuigend bewijs dat je een heel ander beeld krijgt van dezelfde forummers
-Shifty- schreef:
29-07-2020 20:05
Het verhaal zal best waar zijn; het gaat er om of het aannemelijk is dat de aanname in dat verhaal klopt. En dat weten we niet omdat TO dat ook niet weet.

De reacties die ik lees waren voornamelijk gericht op het niet melden zonder meer overtuigend bewijs; niet tegen melden op zich als er wel meer overtuigend bewijs zou zijn.

Natuurlijk zijn er dan nog steeds een paar die dan vinden dat je je afzijdig moet houden; maar die zie ik niet in de meerderheid. Ik denk dat als je eenzelfde topic zou openen met wel een overtuigend bewijs dat je een heel ander beeld krijgt van dezelfde forummers
Dat vraag ik me ernstig af bij degenen die me in dat topic het meest opvielen :P
LīlyRose schreef:
29-07-2020 20:03
Avocado met Hollandse garnalen, calamaris en een biertje. Vanavond vallende sterren.
:kwijl:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
29-07-2020 20:26
:kwijl:
Avocado met garnalen is zo lekker.
Welkom terug Peixe
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
LīlyRose schreef:
29-07-2020 20:32
is idd een hele lekkere combi, kan ik van de week ook wel weer eens eten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Peixe schreef:
Zalig!
Dé ideale vakantie :love:
LīlyRose schreef:
29-07-2020 20:32
Is dit warm of koud, meer info nodig :lijstje:

Hier was het warmoes, puree en kalkoen met prei en appeltjes (combinatie prei en appels viel best wel in de smaak).
Moirmel schreef:
29-07-2020 22:17
Is dit warm of koud, meer info nodig :lijstje:

Hier was het warmoes, puree en kalkoen met prei en appeltjes (combinatie prei en appels viel best wel in de smaak).
Goed rijpe avocado halveren, pit er uit, oppervlakkig uithollen, volstorten met een berg garnalen al dan niet verlengd met wat cocktailsaus.

En dan uitlepelen.
Dat klinkt idd lekker, iets voor volgende week.
Bedankt.
Ooooooo, er is zo'n rust in mijn leven neergedaald.
Wegens privacy kan ik er helaas niet meer over zeggen.

Afbeelding
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
29-07-2020 23:22

Afbeelding

Super fijn voor je! In de privacy modus feliciteer ik je... :bigkiss:
Solomio schreef:
29-07-2020 23:22

Afbeelding
Ik rende gelijk naar het bantopic maar dat is het dus niet :proud:
Heb je die gif niet zonder tekst?
prada schreef:
29-07-2020 23:30
Ik rende gelijk naar het bantopic maar dat is het dus niet :proud:
Dat zou wel mooi zijn ja.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven