Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 31 juli 2025 om 19:06
Ik ook.Lady*Voldemort schreef: ↑31-07-2025 19:03Die buien zijn prima voor de plantjes. Ik ben helemaal voor hoor.
Helaas nog altijd 24,5 graden binnen.
Pluviofiel
donderdag 31 juli 2025 om 19:06
Lady*Voldemort schreef: ↑31-07-2025 18:49Ik vind het tot nu toe ook een prima zomer hoor. Ik heb echt helemaal niks van dat gezweet en gedrijf. En niks geen vestjes hier, ik loop en fiets gewoon in mijn blote hempie.
Echt heerlijk hè, echt ouderwets Hollands zomerweer

Bij beweging gaat mijn vest meteen uit, het is echt alleen maar als ik een tijd stilzit in huis. Ik gok dat het bij jou in huis iets warmer is dan 18 graden en je niet in de trek van de openstaande ramen zit

donderdag 31 juli 2025 om 19:07
donderdag 31 juli 2025 om 19:11
OlleGrieze schreef: ↑31-07-2025 18:56Ik zweet niet snel en als ik het koud heb, trek ik wel een extra laagje aan. Helaas heb ik ontzetten veel last van stramme en pijnlijke gewrichten met dit weer. Het enige dat daar een beetje tegen helpt is een warm bad. Ik ben dus weer blij met mijn mooie badkamer met diepe badkuip en met Man die er voor gezorgd heeft dat ik hier ook fijn muziek kan luisteren en series kan kijken.
Dat klinkt heel fijn en is de investering dan dubbel en dwars waard

donderdag 31 juli 2025 om 19:16
Goed gegokt, 22 graden nu binnen. Maar gelukkig heb ik nog een ventilator naast bij bed. Op mijn werk is het nog een haartje warmer dus daar zweet ik nog steeds als vanouds

Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
donderdag 31 juli 2025 om 19:17
donderdag 31 juli 2025 om 19:25
Ik hou van grote planten en dat weten mijn buren. Dus toen een buur me belde met de boodschap dat ze gaan emigreren en of ik een grote Zamioculcas wilde adopteren, zei ik meteen ja.
Die werd dus net afgeleverd... en is in doorsnee dik 2 meter... Dat wordt even schuiven en passen maar prachtig is ie wel!
Die werd dus net afgeleverd... en is in doorsnee dik 2 meter... Dat wordt even schuiven en passen maar prachtig is ie wel!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
donderdag 31 juli 2025 om 20:09
OlleGrieze schreef: ↑31-07-2025 19:25Ik hou van grote planten en dat weten mijn buren. Dus toen een buur me belde met de boodschap dat ze gaan emigreren en of ik een grote Zamioculcas wilde adopteren, zei ik meteen ja.
Wat lief! Dan moet je wel flink groot wonen. Lekker!
•
vrijdag 1 augustus 2025 om 07:37
OlleGrieze schreef: ↑31-07-2025 19:17Het is vooral met vochtige 'kou' dat mijn gewrichten zwellen en pijn doen. Vroeger lachte ik mijn moeder uit als die het weer weer eens voorspelde aan de hand van haar kwaaltjes tot ik dat zelf ook op ging merken.
Dat is wel een veel rotter 'karma' dan het mijne: ik lachte mijn moeder vroeger altijd uit als ze iets van dichtbij niet goed kon zien/lezen en maar zat te hannessen met de afstand en de stand van haar hoofd... nu mag ik zelf dat 'plezier' beleven

Het is natuurlijk geen karma, maar zo grap ik er weleens over.
Na volgende week ziet het er beter uit voor jou denk ik?
vrijdag 1 augustus 2025 om 07:41
Hoest met jouw zoon? Scheelt het dat ie nu gips heeft?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 1 augustus 2025 om 07:52
Dat scheelt veel inderdaad. Kan nu ook wat meer naar z'n zij draaien.
Tramadol lijkt niet meer nodig te zijn. Heeft er nog twee achter de hand maar 4x2 paracetamol i.c.m. 4 x 1 400 mg ibuprofen lijkt nu voldoende te zijn.
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 1 augustus 2025 om 07:54
Fijn dat het scheelt.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-08-2025 07:52Dat scheelt veel inderdaad. Kan nu ook wat meer naar z'n zij draaien.
Tramadol lijkt niet meer nodig te zijn. Heeft er nog twee achter de hand maar 4x2 paracetamol i.c.m. 4 x 1 400 mg ibuprofen lijkt nu voldoende te zijn.
Toch nog best een behoorlijke hoeveelheid pijnstilling hoor.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 1 augustus 2025 om 07:56
Fijn Grob! Dat moest ook wel want met alleen een brace blijft de boel steeds over elkaar schuiven (ook als het zeer minimaal is) en dat levert pijn op. Ik vond het echt heel bijzonder dat hij niet gegipst was, fijn voor hem dat ze dat hier wel gedaan hebben.
Kan ook dat de pijn nu langzaam nog wel iets minder wordt, doordat de boel nu tot rust kan komen zonder telkens irritatie door beweging.
Kan ook dat de pijn nu langzaam nog wel iets minder wordt, doordat de boel nu tot rust kan komen zonder telkens irritatie door beweging.
vrijdag 1 augustus 2025 om 08:02
Ik vermoed omdat hij in principe daar geopereerd zou worden en stil op bed lag.
Waarom ze hem afgelopen zaterdag dan niet alsnog in het gips hebben gezet is me nu ook een raadsel.
Voor zover je het al prettig kan noemen, dit is iig prettiger dan die brace idd.
Pijnstilling is idd nog fors. Paracetamolspiegel kan zo blijven, ibu erbij als het toch weer rottig wordt.
En hopelijk heeft S-Groot gelijk en zakt de pijn sowieso nog.
vrijdag 1 augustus 2025 om 08:07
En tegen dat de pijn (bijna) weg is wordt ie geopereerd. Waarna weer pijn.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-08-2025 08:02Ik vermoed omdat hij in principe daar geopereerd zou worden en stil op bed lag.
Waarom ze hem afgelopen zaterdag dan niet alsnog in het gips hebben gezet is me nu ook een raadsel.
Voor zover je het al prettig kan noemen, dit is iig prettiger dan die brace idd.
Pijnstilling is idd nog fors. Paracetamolspiegel kan zo blijven, ibu erbij als het toch weer rottig wordt.
Positivo hier.

David Dunning
David Dunning
vrijdag 1 augustus 2025 om 08:12
Daar moest ik ook aan denken.
Gisteren telefonisch gesprek met anesthesist. Hij heeft de keuze uit algehele narcose of een ruggenprik. Die keuze had ie in Duitsland overigens ook. In eerste instantie zei hij narcose te willen want hij 'hoefde echt niet mee te maken hoe ze in z'n knie aan het rommelen zijn'.
Uiteindelijk toch voor de ruggenprik, met roesje, gekozen omdat die verdoving na de operatie langer aanhoudt.
vrijdag 1 augustus 2025 om 08:18
Grobbekuiken_ schreef: ↑01-08-2025 08:02Ik vermoed omdat hij in principe daar geopereerd zou worden en stil op bed lag.
Dat idee had ik ook inderdaad, vandaar dat ik toen jullie weg zouden gaan opperde om te overleggen over gipsen. Maar gelukkig is het nu ook gewoon gebeurd. Beweegt hij nu wat minder dan de eerste dagen thuis? Want teveel gehannes met dat been zal ook niet helpen met de pijn. Het is effe rot, maar nu nog maar een week tot de operatie, dat is zo weer voorbij!
vrijdag 1 augustus 2025 om 08:21

vrijdag 1 augustus 2025 om 08:25
Dat is volgens mij ook niet het doel van een maandban.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 1 augustus 2025 om 08:25
Het 'opvoedend effect' is vaak erg beperkt inderdaad

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in