Napraattopic 13

12-12-2014 20:29 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Mss beter bitcoins.
quote:Frizz schreef op 13 december 2014 @ 20:17:

[...]

Yep, als je geld of andere dingen van waarde ontvangt moet je dat opgeven aan je uitkeringsinstantie (in het geval van een bijstandsuitkering in ieder geval) en dan wordt het van je uitkering afgetrokken. Dus er zijn dan twee opties:

1. TO schiet er niks mee op;

2. Je werkt fraude door TO in de hand.Pffft. Ik denk dat iedereen die WWB ontvangt wel eens een tientje in zijn handen gestopt krijgt. Daar ga ik me echt niet druk over maken hoor. Ik stopte mijn moeder wel ergere bedragen in haar handen .
quote:Frizz schreef op 13 december 2014 @ 20:17:

[...]

Yep, als je geld of andere dingen van waarde ontvangt moet je dat opgeven aan je uitkeringsinstantie (in het geval van een bijstandsuitkering in ieder geval) en dan wordt het van je uitkering afgetrokken. Dus er zijn dan twee opties:

1. TO schiet er niks mee op;

2. Je werkt fraude door TO in de hand.

Ja, dat zei ik dus ook al.

Daarom is het niet slim om haar geld te gaan sturen en heeft ze meer aan alle tips over eten die ze ook krijgt.

Ze vroeg ook om tips en niet om geld.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 20:21:

[...]

Pffft. Ik denk dat iedereen die WWB ontvangt wel eens een tientje in zijn handen gestopt krijgt. Daar ga ik me echt niet druk over maken hoor. Ik stopte mijn moeder wel ergere bedragen in haar handen .Ja snap ik wel hoor, maar toch.
En fraude nog wel. Schiet op zeg.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 20:21:

[...]

Pffft. Ik denk dat iedereen die WWB ontvangt wel eens een tientje in zijn handen gestopt krijgt. Daar ga ik me echt niet druk over maken hoor. Ik stopte mijn moeder wel ergere bedragen in haar handen .

En daar ga ik weer: niet iedereen is zuiver op de graat.

Ik zeg dit omdat ik het heb zien gebeuren bij mijn oude overburen. Die zaten ook in de schuldsanering en zij werkte er zwart bij (sanitair op een camping schoonmaken). Mooi dat ze door een bekende is verraden. Tot op de dag van vandaag weet ze niet wie die bekende is geweest.

Edit: je weet ook dat er hier genoeg mensen zijn die fél tegen frauderen of zwart werken zijn he....

Er zullen frusties tussen zitten die het heel normaal zullen vinden om zo iemand aan te geven terwijl ze haar helemaal niet kennen.

En ja, nu zeg ik eigenlijk hetzelfde als Amaqanda net. Maar het schijnt maar niet tot mensen door te dringen dat iemand in deze situatie geld geven niet slim is. Om meerdere redenen. En dus ook deze.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 20:25:

En fraude nog wel. Schiet op zeg.Eeehhhh ja zo heet dat. Ik vind het me nogal een wetgeving, maar toch. Het hele ding is, ze heeft er niet eens om gevraagd en dan breng je iemand wel in zo'n parket. Het zal maar net zijn dat de bewindvoerder het wel ziet ofzo.
quote:Nouschi schreef op 13 december 2014 @ 20:12:

[...]

Ik vind geld naar onbekende forummers sturen niet slim. Ik vind het niet slim om je adres rond te pb-en. Ik houd niet van gebedel op fora, etc.

Dan doe jij het niet, wat een ander doet moet hij/zij weten..

Gr. Forummer van het jaar 2014

quote:Miss.Innuendo schreef op 13 december 2014 @ 20:26:

[...]

En daar ga ik weer: niet iedereen is zuiver op de graat.

Als ik kwaad wil kan ik haar per pb ook haar adres ontfutselen en haar 'aangeven'.

Ik zeg dit omdat ik het heb zien gebeuren bij mijn oude overburen. Die zaten ook in de schuldsanering en zij werkte er zwart bij (sanitair op een camping schoonmaken). Mooi dat ze door een bekende is verraden. Tot op de dag van vandaag weet ze niet wie die bekende is geweest.Ja dat kan. Ik zei ook al dat de manier waarop het nu gaat achteraf gezien niet zo handig gekozen is, we hadden beter een centraal 'afgiftepunt' kunnen afspreken. Maar om fraude nou te gebruiken als argument om dat eurootje maar niet af te storten vind ik echt een beetje braafste-meisje-van-de-klas hoor. Zeg dan gewoon dat je niks wilt geven, dat mag namelijk ook gewoon.
quote:ketller schreef op 13 december 2014 @ 20:29:

[...]

Dan doe jij het niet, wat een ander doet moet hij/zij weten..

Ket, je hebt een beeb gekregen. Forummer v/h jaar 2014 junior!
Maakt zo'n bewindvoerder dan ook kerstkaarten open
quote:Miss.Innuendo schreef op 13 december 2014 @ 20:24:

[...]

Ja, dat zei ik dus ook al.

Daarom is het niet slim om haar geld te gaan sturen en heeft ze meer aan alle tips over eten die ze ook krijgt.

Ze vroeg ook om tips en niet om geld.Ik denk dat tips ook veel waardevoller zijn. En we hebben het gewoon maar over kerst, dat komt elk jaar weer terug en iedereen heeft toch weleens een waardeloze kerst gehad? Die schuldsanering is ook eindig en daarna kunnen ze weer kerst vieren met wat meer budget.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:StoraHuntur schreef op 13 december 2014 @ 20:31:

Maakt zo'n bewindvoerder dan ook kerstkaarten open

Volgens mij niet dus.

DOREIAAAAA!!!! JOEHOE!!!
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 20:30:

[...]

Ja dat kan. Ik zei ook al dat de manier waarop het nu gaat achteraf gezien niet zo handig gekozen is, we hadden beter een centraal 'afgiftepunt' kunnen afspreken. Maar om fraude nou te gebruiken als argument om dat eurootje maar niet af te storten vind ik echt een beetje braafste-meisje-van-de-klas hoor. Zeg dan gewoon dat je niks wilt geven, dat mag namelijk ook gewoon.

Tja, ik heb haar tips gegeven over hoe ze van niks iets kan maken.

Dat was haar vraag.

Ik kan best een euro missen. Daar gaat het niet om.

Ik vind het niet slim. Die ene euro van jou maakt inderdaad niets uit.

Maar als er 50 mensen zijn (dit forum is groot he en je weet het niet) dan is het toch een fiks bedrag waarmee ze best een probleem kan krijgen in hun situatie.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 december 2014 @ 20:32:

[...]

Ik denk dat tips ook veel waardevoller zijn. En we hebben het gewoon maar over kerst, dat komt elk jaar weer terug en iedereen heeft toch weleens een waardeloze kerst gehad? Die schuldsanering is ook eindig en daarna kunnen ze weer kerst vieren met wat meer budget.Natuurlijk zijn tips waardevoller, en ik ben dan ook blij dat ze die ook bij de vleet krijgt. Maar een klein doekje voor het bloeden is ook wel eens leuk zo rond de kerst.
Blast. Wilde een klein typefoutje verbeteren en toen moest ik mezelf zo nodig quoten
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 20:30:

[...]

Ja dat kan. Ik zei ook al dat de manier waarop het nu gaat achteraf gezien niet zo handig gekozen is, we hadden beter een centraal 'afgiftepunt' kunnen afspreken. Maar om fraude nou te gebruiken als argument om dat eurootje maar niet af te storten vind ik echt een beetje braafste-meisje-van-de-klas hoor. Zeg dan gewoon dat je niks wilt geven, dat mag namelijk ook gewoon.Huh? Braafste meisje van de klas? Haha daar heb ik dat fraudeverhaal niet voor nodig als excuus. Ik heb werkelijk waar nog nooit gestort voor (een cadeau) voor een forummer en was dat ook niet van plan. Gewoon, principe.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 20:35:

Blast, Wilde een klein typefoutje verbeteren en toen moest ik mezelf zo nodig quoten

Ik heb dat regelmatig, ben blij te zien dat ik de enige niet ben.

Zie anderen dat trouwens ook vaak doen.
quote:StoraHuntur schreef op 13 december 2014 @ 20:30:

[...]

Ket, je hebt een beeb gekregen. Forummer v/h jaar 2014 junior!

Jeeeej! Pics or i didnt give birth!!

quote:Frizz schreef op 13 december 2014 @ 20:36:

[...]

Huh? Braafste meisje van de klas? Haha daar heb ik dat fraudeverhaal niet voor nodig als excuus. Ik heb werkelijk waar nog nooit gestort voor (een cadeau) voor een forummer en was dat ook niet van plan. Gewoon, principe.Daar kan ik wel wat mee . Maar omdat je iets schreef van 'fraude in de hand werken'. Het zal best fraude zijn, als het uitkomt, maar als het niet uitkomt zal dat mij aan mijn dikke reet roesten eerlijk gezegd. Het enige wat ik nu nog wil weten is of zo'n bewindvoerder ook kerstkaarten open maakt .
Je mag iemand in de wsnp geen geld geven, maar toch wel een cadeautje of kleinigheidje? Ik ken iemand die er ook in zit en die kreeg van de hele vriendengroep een kaartje voor een festival waar ze anders nooit heen had gekund. Dat was wel meer waard dan 50 euro. Mag dat dan ook niet?
Zeg maar Spijker.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 20:39:

[...]

Daar kan ik wel wat mee . Maar omdat je iets schreef van 'fraude in de hand werken'. Het zal best fraude zijn, als het uitkomt, maar als het niet uitkomt zal dat mij aan mijn dikke reet roesten eerlijk gezegd. Het enige wat ik nu nog wil weten is of zo'n bewindvoerder ook kerstkaarten open maakt .Ik ben de braafste niet, maar ik zou dan wel zelf willen kiezen waar ik een beetje speel met de wet, en niet ineens voor een voldongen feit willen staan omdat men besluit mij geld toe te sturen. Dat bedoel ik.
quote:ketller schreef op 13 december 2014 @ 20:38:

[...]

Jeeeej! Pics or i didnt give birth!!

S.P. headquarters.
quote:Frizz schreef op 13 december 2014 @ 20:40:

[...]

Ik ben de braafste niet, maar ik zou dan wel zelf willen kiezen waar ik een beetje speel met de wet, en niet ineens voor een voldongen feit willen staan omdat men besluit mij geld toe te sturen. Dat bedoel ik.Dat snap ik helemaal. Vandaar dat ik hier zo hard zit te roepen om Doreia .
Over een klein bedrag met kerst ofzo krijg je echt niet meteen gedonder. Ze zijn heus niet altijd zó rigide, krijg je 500,- dan wordt het anders.

Maar waar gaat het over? Ik kom net binnen rollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven