Napraattopic 13

12-12-2014 20:29 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 21:15:

[...]

Ah. Dus een paar kerstkaarten met een eurootje erin geplakt zullen niet meteen leiden tot een kladderadatsch? Want dat zou ik dan ook weer niet op mijn geweten willen hebben in de goedheid mijns harten.Het allerbeste is om dit te melden bij de wsnp bewindvoerder, om de boel zuiver te houden. Strikt gezien dient alles boven VTLB ( vrij te laten bedrag) naar de boedelafdracht (schuldeisers) te gaan.
quote:Doreia schreef op 13 december 2014 @ 21:15:

[...]

Ik wijzig als bewindvoerder het correspondentie adres bij woningbouw, gas en licht, water, zorgverzekering kortom alle vaste lasten. Een klant van mij die dus in de WSNP komt, daar heeft een postblokkade vaak weinig zin, omdat de klant mij zelf al de administratie heeft gegeven en ik dus al de relevante post ontvang.Ja, zo zie ik het bij het sorteren ook gebeuren, met postbussen dus. En dan als geadresseerde 'de bewindvoerder van meneer Huppeldepup'.
quote:Thordis2.0 schreef op 13 december 2014 @ 21:10:

[...]

Alleen instanties toch? De bewindvoerder van mijn cliënten krijgt toch echt alleen de post van instanties. Want de oma en vrienden van cliënten worden toch niet aangeschreven dat de post richting bewindvoerder moet? En het gaat ook niet automatisch daar naartoe. Het huisadres blijft hetzelfde, dus als ome jan een kerstkaart stuurt krijgt de bewindvoerder dat niet onder ogen hoor.Zo gaat het inderdaad wel bij mijn broertje (ook in bewind).
Amaqanda: "Zien wij er uit als een zwangerschapstest?"
quote:GrannyWeatherwax schreef op 13 december 2014 @ 19:52:

Paulaner ik krijg iedere x dorst als ik je naam lees Ik ook, maar ik mag eigenlijk geen bier meer.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Precies LV.
quote:paulaner schreef op 13 december 2014 @ 21:18:

[...]

Ik ook, maar ik mag eigenlijk geen bier meer. Och jammer. Door de diabetes of operatie?
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:Doreia schreef op 13 december 2014 @ 21:17:

[...]

Het allerbeste is om dit te melden bij de wsnp bewindvoerder, om de boel zuiver te houden. Strikt gezien dient alles boven VTLB ( vrij te laten bedrag) naar de boedelafdracht (schuldeisers) te gaan.Dus in theorie kan een pennenlikker van een bewindvoerder al die eurootjes inpikken en er de rekeningen van betalen?
quote:BrutusExemplaar schreef op 13 december 2014 @ 21:18:

[...]

Zo gaat het inderdaad wel bij mijn broertje (ook in bewind).

Na 13 maanden gaat de postblokkade er weer af. Als dat met Kerst is, dan komen ze gewoon binnen.

Ik heb eens (ook zo leuk!) een wsnp bewindvoerder gehad, die de doorgestuurde post, voorzien van levensgrote stickers; 'van bewindvoerder aan saniet' (anders kom je namelijk nooit tot post bij de saniet in de bus gooien vanwege dat alles naar de bewindvoerder moet) doorstuurde aan mij als bewindvoerder! Kon ik alsnog de post weer doorsturen (met een nieuwe postzegel) en in een nieuwe envelop, met die sticker eraf gepeuterd, anders kwam hij weer terug bij de wsnp bewindvoerder. Leuk hoor, die blokkade
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 21:20:

[...]

Dus in theorie kan een pennenlikker van een bewindvoerder al die eurootjes inpikken en er de rekeningen van betalen?Mocht je er zo een treffen, is dat een mogelijkheid...
quote:paulaner schreef op 13 december 2014 @ 21:18:

[...]

Ik ook, maar ik mag eigenlijk geen bier meer.
Ook mooie kerst ava Doreia.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:Spijk-er schreef op 13 december 2014 @ 20:53:

[...]

geen bijstand, wel wsnp. Dat kan ook nog he ;)Daarom zei ik ik weet het niet.
Toen ik nog postbode was moesten postbodes zelf hun wijk sorteren en zetten. Je kreeg dan de post van 1 wijk helemaal door elkaar, en die ging je ingooien in een kast met allemaal vakjes. Voor ieder huis in die wijk een vakje (meestal kon je op 1 kast meerdere wijken sorteren, dus best n handig systeem).

Zat er iemand in bewind tussen (een saniet dus heb ik net geleerd) dan lag er een geplastificeerd kaartje in dat vakje. Haalde je na het ingooien de post uit de akjes dan zag je vanzelf dat kaartje, en stuurde de post door naar de bewindvoerder. Alle post dus, ook de persoonlijke.
Zeg maar Spijker.
Ik vind het hoofd een beetje eng.
quote:harry13 schreef op 13 december 2014 @ 21:25:

Ook mooie kerst ava Doreia.World of Warcraft fan, maar geen tijd. En de nieuwe uitbreiding vraagt of ik misschien 10 dagen gratis wil proberen
quote:StoraHuntur schreef op 13 december 2014 @ 21:25:

Ik vind het hoofd een beetje eng.Nee, wel leuk. Maar ben ook wel stripliefhebber. En dan bedoel ik de comics.
Stoor. Was jij een fan van Bollie en Billie of van Bessy?
quote:Doreia schreef op 13 december 2014 @ 21:22:

[...]

Mocht je er zo een treffen, is dat een mogelijkheid...Hmmzzz.
quote:harry13 schreef op 13 december 2014 @ 21:29:

Stoor. Was jij een fan van Bollie en Billie of van Bessy?Dit was meer een vraag voor het spuugpaleis.
quote:Doreia schreef op 13 december 2014 @ 21:22:

[...]

Mocht je er zo een treffen, is dat een mogelijkheid...

Dus dan zijn de Viva-dames de schulden van TO aan het afbetalen.

Ook nobel
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:harry13 schreef op 13 december 2014 @ 21:20:

[...]

Och jammer. Door de diabetes of operatie?

Door de diabetes schijnt.. (is een nieuwe materie voor mij, moet me nog inlezen)

@.Stora Dank.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
"Mam, als er een orkaan komt moet je foto's van je huis maken voor de verzekering."

Uhh, okay.
Goedenavond!
Heel nobel! Tenzij er natuurlijk niets is af te dragen omdat inkomsten lager zijn dan VTLB. Of wanneer er een saneringskrediet is afgesloten. Dan kan het weer wel. Mogelijkheden, mogelijkheden. Maarre... over welk topic gaat dit? Kannumnievinde....
quote:Istar_ schreef op 13 december 2014 @ 21:37:

"Mam, als er een orkaan komt moet je foto's van je huis maken voor de verzekering."

Uhh, okay.Had je dat nog niet gedaan dan?? Huiseigenaar van lik-me-versie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven