Napraattopic 136 - Met geklets

12-09-2020 14:47 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 136!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Zowizo schreef:
29-09-2020 20:16
Mijn test was negatief gelukkig!!!
Ik zat te kokhalzen als een klein kind, nog even werken aan mijn deepthroat technieken :hihi:

Dan snap ik wel dat die test negatief was :biggrin:
wij hebben sinds NU, op mijn werk een commercieel bedrijf, waar we testen afnemen. Direct terecht, en dan direct geloof max 12 uur) resultaat. Dat zou de GGD ook moeten kunnen bieden.
Lady*Voldemort schreef:
29-09-2020 18:09
Mijn testsoap is trouwens naar grote tevredenheid verlopen: er gaat niet worden getest. Ik heb contact gehad met de GGD alhier en na wat gezeur van 'u kunt best even dertig kilometer gaan fietsen want dat moest ik vroeger ook naar school' kwamen ze met het idee dat ik de boel ook best uit kan zieken mits ik minimaal een week thuis blijf en 24 uur klachtenvrij voor ik weer aan het werk ga. Nou dat was mijn idee dus ook want dat zijn precies de RIVM-regels voor mensen die behept zijn met milde corona, en gelukkig vond de Grote Baas van mijn bedrijf het ook onzin om mij dertig kilometer te laten fietsen met mijn snotkop, dus zij nam het advies van de GGD over. Ik ben zelfs een echte Casus geworden voor HRM, want ze hadden daar nog niet bedacht dat er ook wel eens verkouden wasvrouwen zouden kunnen zijn zonder auto :rofl:

Oh ja, en die teststraat in Zutphen bestaat dus inderdaad niet. Hij staat wel op de planning maar ook de GGD heeft geen enkel idee hoe en wat en wanneer. En dan praten we over een stad met bijna 50.000 inwoners :facepalm:
Ik doe even een duit in het soapzakje.

Ik ben mindervalide (kan niet meer fietsen en autorijden) en heb in de herfst en winter regelmatig korte verkoudheidjes al zolang ik me kan herinneren. Enkele weken geleden begon het weer en braaf als ik ben, meteen de GGD gebeld voor een test. De dichtstbijzijnde testplek is 20-25 kilometer van mij weg.

Nou, ik moest maar iemand vragen om mij te rijden, en anders de valys of zo nemen, want thuistesten deden ze alleen met mensen die niet uit bed konden komen :facepalm: Natuurlijk joh, met klachten gewoon bij een ander in de auto kruipen, en de valys neemt geen mensen met klachten mee. En dat waarschijnlijk elke week opnieuw :nut:

Ik heb toen contact opgenomen met mijn huisarts en hem gevraagd of ik bij hem kon testen omdat ik niet zo makkelijk naar de testlocatie kon. Hij wist niet of testen in ons gezondheidscentrum kon, maar na overleg belde hij me terug en hebben we afgesproken dat ik bij klachten niet meteen in isolatie moest of getest moest worden. Boodschappen doen en contacten moest ik met een mondkapje doen zolang ik de klachten had. Als de klachten langer dan een paar dagen achtereen duurden of heftiger werden, moest ik contact opnemen met iemand van het gezondheidscentrum en die zou dan uitzoeken of ik thuis of daar getest kon worden.

Ik bezoek geen horeca, werk niet meer en heb geen al te bruisend sociaal leven, dus hij achtte de kans op besmetting niet groot.
Zowizo schreef:
29-09-2020 20:16
Mijn test was negatief gelukkig!!!
Ik zat te kokhalzen als een klein kind, nog even werken aan mijn deepthroat technieken :hihi:
:rofl:
Lastig om daar een goeie weg in te vinden Quattro.
quattro-stagioni schreef:
30-09-2020 10:10

Ik bezoek geen horeca, werk niet meer en heb geen al te bruisend sociaal leven, dus hij achtte de kans op besmetting niet groot.
lijkt me ook niet hoor, maar aan de andere kant: als je een verkoudheid op kunt lopen dan ook Corona?

Hoe gaat het testen in verpleeghuizen eigenlijk? op locatie lijkt me?
lilalinda schreef:
30-09-2020 10:33
lijkt me ook niet hoor, maar aan de andere kant: als je een verkoudheid op kunt lopen dan ook Corona?

Hoe gaat het testen in verpleeghuizen eigenlijk? op locatie lijkt me?
Die zijn vaak bedlegerig en dan komen ze wel thuistesten, heb ik begrepen.

Ik kan ook kucherig zijn vanwege mijn longkwaal en snotterig omdat mijn allergie ergens door getriggerd wordt (pilletje helpt, maar niet 100%). Maar ik heb natuurlijk ook risico op coronabesmetting, bijv. bij boodschappen doen. Het is een raar virus want wie weet hoeveel besmette mensen er rondlopen zonder klachten. Daarom: mondkapje voor, geen drukke plekken opzoeken, voorzichtig zijn, maar ook niet te benauwd (no pun intended) leven, was de boodschap van de huisarts.
-Shifty- schreef:
30-09-2020 10:29
Lastig om daar een goeie weg in te vinden Quattro.
Klopt. Wat ik ook doe, er zit altijd een "ja maar" aan vast.
België heeft een regering!!! :cheer2:

Ja, je verwacht het niet meer hè.
Life is short. Eat dessert first.
Quattro, dat lijkt me niet makkelijk. Enig idee hoe of waar je die verkoudheden oploopt?
doornroosje9 schreef:
30-09-2020 11:08

Juich niet te hard Roosje.... ik vrees dat er ook weer heel snel geen regering meer is. ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
doornroosje9 schreef:

Gecondoleerd
doornroosje9 schreef:

Proficiat! En, merk je al verschil? :)
doornroosje9 schreef:

Wist niet eens meer dat jullie er nog steeds geen hadden :facepalm:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Niet zo negatief jullie! Tsssssssssssss.
doornroosje9 schreef:
30-09-2020 11:10
Quattro, dat lijkt me niet makkelijk. Enig idee hoe of waar je die verkoudheden oploopt?
Eigenlijk vooral verkoudheidsverschijnselen (dus niet echt een besmetting van wat dan ook ) die één of twee dagen aanwezig zijn. Door astma, allergie en nog een andere longkwaal. Op zich heb ik er meestal weinig last van en ga ik gewoon mijn gang. Schone zakdoek mee, inhalator in mijn tas voor als het nodig is. Maar elk snottertje, niesje of kuchje is tegenwoordig verdacht.

Soms draait het wel uit op een luchtweginfectie en moet ik even langs de dokter voor antibiotica en een prednisonkuur. Maar dat heb ik al een paar jaar niet meer gehad. Meestal gaat het goed. Maar ik ga dus van pakweg september tot pakweg april regelmatig kuchend, snotterend of niezend door het leven. Ik weet niet beter, maar nu is het inderdaad lastig.
Ah, geen echte verkoudheid dus. Lastig idd, maar als het maar een dag of twee is, zou ik idd zoveel mogelijk binnen blijven totdat het voorbij is of echt veel afstand houden als je toch naar buiten moet.
doornroosje9 schreef:
30-09-2020 11:30
Ah, geen echte verkoudheid dus. Lastig idd, maar als het maar een dag of twee is, zou ik idd zoveel mogelijk binnen blijven totdat het voorbij is of echt veel afstand houden als je toch naar buiten moet.
En een mondkapje voor, voor het geval het toch mis zou zijn.

Ik werk niet meer, bezoek geen horeca en zo, en mijn sociale leven staat al jaren op een laag pitje (ik ben niet zielig eenzaam, ik heb voornamelijk via whatsapp en social media contact). Ik heb wel wat activiteiten zoals revalidatie en aangepaste gymnastiek, en daar vinden ze het oké als ik een mondkapje draag bij klachten.

Mijn boodschappen wil ik voor zover mogelijk graag zelf blijven doen. De picnic bezorgt hier niet en vanwege een laag inkomen met een vast, laag weekbudget koop ik veel afgeprijsde spullen op datum en bij een groenteboer die goedkoper is dan de supermarkt. Dat kan niet als ik bij de supermarkt voor minstens 50 euro moet bestellen plus nog een aantal euro bezorgkosten. Ik kan goed met weinig geld rondkomen, maar toen ik een aantal jaar geleden mindervalide was geraakt en mijn hulpmiddelen nog niet had heb ik een tijd gedwongen thuis moeten zitten en moest ik boodschappen bestellen waardoor ik veel meer geld kwijt was. Ik stuurde mijn volwassen kinderen ook wel eens naar de supermarkt, maar dan kwamen ze vaak met het verkeerde thuis of met lege handen als iets net was uitverkocht. En ik kijk ter plekke ook naar de afprijsstickertjes en bepaal dan wat ik ga eten. Omdat ik beperkt zelfredzaam ben, is het voor mij ook belangrijk om dat beetje eigen regie nog vast te kunnen houden (voor zover mogelijk natuurlijk).

Maar wel met een mondkapje.
Lijkt me prima zo hoor. :)
Eigen regie is heel belangrijk Quattro, volgens mij doe je het echt prima.
:hello:

:jump:

:cheer2:
:cheer2:
Wel gek na 10 jaar :whistle:
Nee! Eindelijk weer zoals het hoort.
Kan iemand me rooksignalen geven? Was je vorige nick met een L?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven