Napraattopic 151

03-05-2022 08:50 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 151!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 150: overig/twee-violen-een-trommel-en-een-f ... #p33748831

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-05-2022 08:54
17.12% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Met mijn vorige Nick heb ik ook regelmatig meegeschreven op napraat. En moet zeggen dat ik nooit het gevoel had niet welkom te zijn. Werd eigenlijk gelijk wel opgenomen in de lopende gesprekken. Echter ben ik niet een regelmatige meeprater hier alleen een meelezer en ik vind het moeilijk om na maanden weer ergens aan te sluiten. Beetje alsof je een vriendengroep verwaarloosd hebt en weer terug aansluiting wil. Tenminste zo voelt dat dan voor mij. Dus de stap om weer mee te schrijven wordt dan alleen maar groter gevoelsmatig.
Een clubje heeft misschien de verkeerde intonatie maar ja vriendengroepje lijkt het vaak wel op. En daar is niks mis mee want sommigen kennen elkaar al jaren.

Wat ik ook moeilijk vind is dat je op bepaalde topics bijvoorbeeld andere meningen hebt dat ik dan bang ben dat het ook hier "tegen" je gebruikt zou kunnen worden. Het is dus meer mijn eigen angst die misschien wel of niet gegrond is.

In ieder geval heb ik toen ik meeschreef zelden een vervelende reactie van iemand hier gehad. Ik voelde me wel welkom gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ben bijna een jaar weg geweest van het forum. Begon weer mee te schrijven, en dat jaar viel gewoon weg. Kreeg eerder reacties van 'waar was je nou?' dan dat er lullig werd gedaan.

Beetje zelfspot kan trouwens ook geen kwaad, en daar ontbreekt er hier en daar wel aan naar mijn mening.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 03-05-2022 11:21
0.53% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
zolang je geen racistische uitlatingen doet, wordt het echt niet tegen je gebruikt. En soms clash je hier en komt het weer goed of niet en dat is ook prima. Het is niet zo dat iedereen hier dezelfde mening (moet) heeft/hebben.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Grobbekuiken_ schreef:
03-05-2022 11:19
Ben bijna een jaar weg geweest van het forum. Begon weer mee te schrijven, en dat jaar viel gewoon weg. Kreeg eerder reacties van 'waar was je nou?' dan dat er lullig werd gedaan.

Beetje zelfspot kan trouwens ook geen kwaad, en daar ontbreekt er hier en daar wel aan naar mijn mening.
Nou sorry hoor het lijkt er op alsof de meest rottige uitspraken gecultiveerd worden. Daar mag je je wel iets over gaan afvragen. En het komt gedateerd over. Jou zie ik trouwens niet eens als iemand veel op napraat.
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 03-05-2022 11:25
Reden: Type fout
0.26% gewijzigd
Birdie schreef:
03-05-2022 11:03
Het is een bewolkte dag. Dus beetje over het eiland crossen en stoppen zodra de zon doorbreekt of als we een bijzonder plekje zien.


Gisteren waren we oa hier https://discoveribiza.com/thingstodo/ex ... ival-club/
Wat stom.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
03-05-2022 11:20
zolang je geen racistische uitlatingen doet, wordt het echt niet tegen je gebruikt. En soms clash je hier en komt het weer goed of niet en dat is ook prima. Het is niet zo dat iedereen hier dezelfde mening (moet) heeft/hebben.
Ik vind die ondefinieerbare groepstucht eigenlijk wel zo gemakkelijk. GMTA. Hoef ik zelf niet na te denken. Wel zo prettig voor een huismus.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
03-05-2022 11:24
Nou sorry hoor het lijkt er op alsof de meest rottige uitspraken gecultiveerd worden. Daar mag je je wel iets over gaan afvragen. En het komt gedateerd over. Jou zie ik trouwens niet eens als iemand veel op napraat.
maar klopt jouw beeld dan wel? Grobje is hier geregeld, maar in jouw ogen blijkbaar geen naprater.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
miekemv schreef:
03-05-2022 11:24
Nou sorry hoor het lijkt er op alsof de meest rottige uitspraken gecultiveerd worden. Daar mag je je wel iets over gaan afvragen. En het komt gedateerd over. Jou zie ik trouwens niet eens als iemand veel op napraat.

Je kunt ook gewoon niet in de gaten houden wie er veel en wie er weinig op Napraat zijn. Er is geen aanwezigheidsplicht en ook geen plicht om je af te melden. Er wordt gekletst door de mensen die er op dat moment zijn.

Ik schrijf soms mee, maar soms als ik hele delen over. Nooit het gevoel gehad dat ik niet welkom was. Ik doe mee, of niet, maar altijd zonder gezeik. Het kan, als je het zelf wilt.

Laat je lange tenen thuis, en het komt vanzelf goed.
Alle reacties Link kopieren
Woll*Stone schreef:
03-05-2022 09:14
Vanmorgen liep er een muisje over mijn balkon, 6hoog.
Hopelijk zitten we niet met een plaag.
Of je buurman houdt slangen.
Alle reacties Link kopieren
Lieneke schreef:
03-05-2022 10:42
Mieke heeft wel een punt vind ik, de Napraat is vrij gesloten, je komt er als niet regelmatige forumbezoeker gewoon niet tussen en ik lees weleens dat er niet zo fijn gesproken wordt over andere forummers. Vaak niet met naam en toenaam, maar in een soort geheime taal waar ik niets van begrijp. "Ik stuur Joost wel even naar je toe (postduif, pb?)" zodat iets er niet concreet staat.
Dat viel me op en dat vind ik echt heel flauw. Daarom schreef ik eerder ook niet op de Napraat.
Maar ik zou me niet zo druk maken Mieke, ik pas ook niet in de Napraat en daar heb ik vrede mee. Wel vind ik die geheime taal niet prettig, het geeft aan dat de Napraat eigenlijk een heel besloten club is.
Dat zouden jullie niet moeten doen Napraters, maar goed, ik ga daar niet over.
Het is geen geheime taal van napraat, zo wordt dat op dit forum gezegd. Totaal niets van napraat alleen.

Ik snap dat sommigen het niet fijn vinden dat er zo gesproken wordt over andere forummers, maar dat is toch de bedoeling van napraat? Dat het in één topic blijft, dat je geen andere topics gaat vervuilen en dat je geen fitties in verschillende topics gaat uitvechten.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
03-05-2022 11:00
Het gaat hier altijd van de hak op de tak joh, gelegenheid genoeg om weer aan te haken.
Dit!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
03-05-2022 11:24
Nou sorry hoor het lijkt er op alsof de meest rottige uitspraken gecultiveerd worden. Daar mag je je wel iets over gaan afvragen. En het komt gedateerd over. Jou zie ik trouwens niet eens als iemand veel op napraat.

En als je iemand wel zo zo ziet? Heb je er dan ineens "een gevoeletje" bij of zo?

Ik vind het allemaal ietwat overdreven. En de eerste zin is überhaupt al niet herkenbaar. Om niet te zeggen klets.
bellatrixvandetta wijzigde dit bericht op 03-05-2022 11:42
26.53% gewijzigd
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
rosanna08 schreef:
03-05-2022 11:30
maar klopt jouw beeld dan wel? Grobje is hier geregeld, maar in jouw ogen blijkbaar geen naprater.
Grobje ken ik van veel eerder.
Nog steeds geen namen, dus nog steeds geen idee over wat en wie het gaat.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
03-05-2022 11:41
Grobje ken ik van veel eerder.
de rest niet? Volgens schrijven heel veel mensen hier al langer dan Grobje. Bedoel je dat je forummers die je ergens anders van kent, niet als naprater ziet, ongeacht of ze hier schrijven?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
03-05-2022 10:49
Geheime taal? Als je niet begrijpt wat er bedoelt wordt, kun je het gewoon vragen. De mensen hier bijten niet. En iedereen is welkom hier. Haak aan bij een opmerking of gesprekje. Gewoon doen.
Dit.

Dan zou je weten dat er verschillende postduiven vliegen (Joost en Sjoerd geloof ik), wat gewoon betekent dat iemand een pb heeft. Aangezien de pb-meld-functie niet goed werkt is het vrij normaal om iemand te melden dat ie even z'n inbox moet bekijken.
Dat is niet voorbehouden aan napraat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
03-05-2022 11:45
Dit.

Dan zou je weten dat er verschillende postduiven vliegen (Joost en Sjoerd geloof ik), wat gewoon betekent dat iemand een pb heeft. Aangezien de pb-meld-functie niet goed werkt is het vrij normaal om iemand te melden dat ie even z'n inbox moet bekijken.
Dat is niet voorbehouden aan napraat.
Maar wel heel vervelend die joost en sjoerd die komen poepen. Echt zo infantiel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, ik trek dat infantiele geneuzel soïso slecht. En zwak ziek en misselijk. Soms even slikken en doorrrrr.
Het blijft toch een topic waar ik kom lezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Solomio schreef:
03-05-2022 11:45
Dit.

Dan zou je weten dat er verschillende postduiven vliegen (Joost en Sjoerd geloof ik), wat gewoon betekent dat iemand een pb heeft. Aangezien de pb-meld-functie niet goed werkt is het vrij normaal om iemand te melden dat ie even z'n inbox moet bekijken.
Dat is niet voorbehouden aan napraat.

Maar Napraat is wel vaak de plaats om dat te melden, want 'neutraal terrein' en velen komen hier dagelijks.

En nu moet ik even serieus aan het werk, want ik zit maar te woggen. 'Moet' want ik heb het beloofd, twee broeken inkorten. Klusje van niks, maar zo stom en saai dat ik er niet aan wil beginnen.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 03-05-2022 11:54
0.15% gewijzigd
Lieneke schreef:
03-05-2022 10:58
@Nouschi, @Surebaby: Als ik eerlijk ben: als ik het gevoel heb dat mensen met elkaar iets bespreken wat niet voor mij bedoeld is dan haak ik gewoon af.
Maar dat doe je dan zelf. Dat is niet omdat napraters zo naar doen.
Ik zit hier al sinds napraat 1 en het gaat vaak zat over dingen die me niet boeien of die niet voor mij bedoeld zijn en ik volg de "geheimtaal" heel vaak niet. Dan ga ik iets anders doen of ik vraag waar het over gaat. Whatever.
Het is voor niemand die hier schrijft altijd leuk, interessant, gezellig.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
03-05-2022 11:24
Nou sorry hoor het lijkt er op alsof de meest rottige uitspraken gecultiveerd worden. Daar mag je je wel iets over gaan afvragen. En het komt gedateerd over. Jou zie ik trouwens niet eens als iemand veel op napraat.
Maar jij vraagt je niet af of jouw manier van zuigen posten mss die irritatie opwekt?
Interessant wel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
03-05-2022 11:48
Maar wel heel vervelend die joost en sjoerd die komen poepen. Echt zo infantiel.
Ja, mee eens.
Maar goed, wij zijn dan ook een apart groepje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Woll*Stone schreef:
03-05-2022 11:52
Maar dat doe je dan zelf. Dat is niet omdat napraters zo naar doen.
Ik zit hier al sinds napraat 1 en het gaat vaak zat over dingen die me niet boeien of die niet voor mij bedoeld zijn en ik volg de "geheimtaal" heel vaak niet. Dan ga ik iets anders doen of ik vraag waar het over gaat. Whatever.
Het is voor niemand die hier schrijft altijd leuk, interessant, gezellig.
En dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Andersom schreef:
03-05-2022 11:32
Je kunt ook gewoon niet in de gaten houden wie er veel en wie er weinig op Napraat zijn. Er is geen aanwezigheidsplicht en ook geen plicht om je af te melden. Er wordt gekletst door de mensen die er op dat moment zijn.

Ik schrijf soms mee, maar soms als ik hele delen over. Nooit het gevoel gehad dat ik niet welkom was. Ik doe mee, of niet, maar altijd zonder gezeik. Het kan, als je het zelf wilt.

Laat je lange tenen thuis, en het komt vanzelf goed.
Ja weet je dit is weer zo’n gedateerd verhaal. Als ik maar dit doe en dat doe …feit is dat ik me helemaal niet hoef aan te passen aan basisschool gedrag. .

Fijn dat jij dat gevoel hebt en had maar het zal wel niet voor niks geweest zijn dat er toen twee versies waren van napraat. En daar had ik niks mee van doen. Een roddelrubriek in een groepje staat in en naast een groepje wat het gezellig heeft met elkaar. Vervolgens komen nieuwe (?) forummers venijnig doen die uiteraard de hemel in worden geprezen. Ik hoef jou niet uit te leggen hoe het werkt. En ik had geen enkele behoefte om hier mijn opwachting te doen maar sommige posts kunnen echt niet.
En gezien de Posts in mijn mailbox sta ik daar niet alleen in.
Verder leeft het idee dat er met twee maten wordt gemeten. Ik heb niet de illusie dat het anders gaat worden, ik zie wel dat veel mensen het niet meer leuk vinden.
Henk-in-Roelie schreef:
03-05-2022 11:38
Of je buurman houdt slangen.
:O Als die dan maar mooi daar blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven