Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 7 december 2025 om 19:29
Ik ben normaal niet van de Vienetta ( te vaak gehad denk ikRabarbara schreef: ↑07-12-2025 18:45Volgende week bij drie supermarkten de Vienetta in de aanbieding! Nu alleen nog bedenken hoe je die dan "vreet" zoals een niet nader te noemen forummer het omschrijft. Ik eet altijd gewoon van een bordje met een theelepel terwijl ik blij ben met mijn aanbiedingsvienetta, maar het moet blijkbaar anders.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
zondag 7 december 2025 om 19:32
Ik heb daar zo'n teringhekel aan, als mensen spreken van 'vreten'.Rabarbara schreef: ↑07-12-2025 18:45Volgende week bij drie supermarkten de Vienetta in de aanbieding! Nu alleen nog bedenken hoe je die dan "vreet" zoals een niet nader te noemen forummer het omschrijft. Ik eet altijd gewoon van een bordje met een theelepel terwijl ik blij ben met mijn aanbiedingsvienetta, maar het moet blijkbaar anders.
Graftak!
zondag 7 december 2025 om 19:35
Over vreten gesproken: ik dacht eens aardig te wezen en voor de carnivoren onder ons krabbetjes te braden, voor in de erwtensoep. Gooit mijn man de hele bende zo in de pan, zonder er een beetje soep voor mij uit te scheppen. Dus voor mij vandaag geen snert. Ik heb er meteen maar een rookworst in gedonderd ook, kunnen ze morgen nog een keer snert eten. En zoon is nu met de auto naar appie, om voor mij twee vervangende maaltijden te halen
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 07-12-2025 19:38
26.88% gewijzigd
Graftak!
zondag 7 december 2025 om 19:37
Ik zal het heus wel eens gebruikt hebben, ben ik bang. Maar dan in de context van graaigedrag bij een buffet en niet over een familie die aan de kerstdis Vienetta nuttigt.Lady*Voldemort schreef: ↑07-12-2025 19:32Ik heb daar zo'n teringhekel aan, als mensen spreken van 'vreten'.
Ik spreek natuurlijk van huis uit een streektaal waarin men sowieso wat grover in de mond is, dus ik moet altijd erg letten op mijn taalgebruik, vooral als ik moe of boos ben.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 7 december 2025 om 19:38
Rabarbara schreef: ↑07-12-2025 18:45Volgende week bij drie supermarkten de Vienetta in de aanbieding! Nu alleen nog bedenken hoe je die dan "vreet" zoals een niet nader te noemen forummer het omschrijft. Ik eet altijd gewoon van een bordje met een theelepel terwijl ik blij ben met mijn aanbiedingsvienetta, maar het moet blijkbaar anders.
Ik hou van Vienetta! Vooral die met caramel!
En, ik vreet het op dezelfde manier als jij.
zondag 7 december 2025 om 19:41
Lady*Voldemort schreef: ↑07-12-2025 19:35Over vreten gesproken: ik dacht eens aardig te wezen en voor de carnivoren onder ons krabbetjes te braden, voor in de erwtensoep. Gooit mijn man de hele bende zo in de pan, zonder er een beetje soep voor mij uit te scheppen. Dus voor mij vandaag geen snert. Ik heb er meteen maar een rookworst in gedonderd ook, kunnen ze morgen nog een keer snert eten. En zoon is nu met de auto naar appie, om voor mij twee vervangende maaltijden te halen![]()
Krabbetjes?
Of is dat een ander woord voor kribbetjes? (Speklapjes?)
Neem aan dat je niet die dingen uit de zee bedoelt?
zondag 7 december 2025 om 19:41
Dat is het probleem ook: het klinkt zo boos. En ik vind voedsel niet iets waar je boos over zou moeten worden. Maar goed, die ene forummer is altijd al wat bijzonder gebekt zakmazegge.Rabarbara schreef: ↑07-12-2025 19:37Ik zal het heus wel eens gebruikt hebben, ben ik bang. Maar dan in de context van graaigedrag bij een buffet en niet over een familie die aan de kerstdis Vienetta nuttigt.
Ik spreek natuurlijk van huis uit een streektaal waarin men sowieso wat grover in de mond is, dus ik moet altijd erg letten op mijn taalgebruik, vooral als ik moe of boos ben.
Graftak!
zondag 7 december 2025 om 19:44
Van Wiki:SirDidymus schreef: ↑07-12-2025 19:41Krabbetjes?![]()
Neem aan dat je niet die dingen uit de zee bedoelt?Zou heel bijzondere snert zijn dan... wie weet wel een gat in de markt!
Ik had ook geen idee hoor, maar ik zag het staan bij de bereidingswijze van zo'n erwtensoeppakket dus ik dacht ik zal eens aardig wezen. Nou, dat doen we dus ook voorlopig niet meerEen krabbetje (meestal: krabbetjes) is een benaming voor de rib met vlees van een geslacht varken. Krabbetjes worden vaak als ingrediënt aan erwtensoep toegevoegd.
Graftak!
zondag 7 december 2025 om 19:48
SirDidymus schreef: ↑07-12-2025 19:41Krabbetjes?![]()
Neem aan dat je niet die dingen uit de zee bedoelt?Zou heel bijzondere snert zijn dan... wie weet wel een gat in de markt!
Krabbetjes
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... krabbetjes
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 7 december 2025 om 19:49
Nee, doe maar niet.Lady*Voldemort schreef: ↑07-12-2025 19:44Van Wiki:
Ik had ook geen idee hoor, maar ik zag het staan bij de bereidingswijze van zo'n erwtensoeppakket dus ik dacht ik zal eens aardig wezen. Nou, dat doen we dus ook voorlopig niet meer![]()
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 7 december 2025 om 19:50
Gelukkig niet. Raar wel.Lady*Voldemort schreef: ↑07-12-2025 19:27Bij mijn weten ben ik niet op anoniem. Maar ik kan zelf iets gemist hebben natuurlijk.
Vanity of vanities; all is vanity
zondag 7 december 2025 om 20:11
zondag 7 december 2025 om 20:16
zondag 7 december 2025 om 20:18
Snap ik en het is met liefde gemaaktLady*Voldemort schreef: ↑07-12-2025 20:16Nou ja, de mannen vonden de snert erg lekker, en ze vinden het ook helemaal geen straf om het morgen nog een keer te moeten eten dus ik ben er alweer overheen hoor![]()
Wij eten altijd de snert nog een volgende dag, want dan is tie nog lekkerder.
Pieremachochel
zondag 7 december 2025 om 20:19
Ja dat laatste zei ik ook ook alnoglangnietjarig schreef: ↑07-12-2025 20:18Snap ik en het is met liefde gemaakt![]()
Wij eten altijd de snert nog een volgende dag, want dan is tie nog lekkerder.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 07-12-2025 20:21
0.62% gewijzigd
Graftak!
zondag 7 december 2025 om 20:20
Lady*Voldemort schreef: ↑07-12-2025 19:44Van Wiki:
Ik had ook geen idee hoor, maar ik zag het staan bij de bereidingswijze van zo'n erwtensoeppakket dus ik dacht ik zal eens aardig wezen. Nou, dat doen we dus ook voorlopig niet meer![]()
Grappig! Nooit van gehoord.
Maar ik heb dan ook nog nooit snert gemaakt zelf. Ik ben zo'n luie die het kant en klaar koopt of bedelt van familie of vrienden... haha.
zondag 7 december 2025 om 20:24
Oh ik gebruik altijd zo'n snertpakket van Appie, en dan laat ik man de boel snijden. Dus ik ben ook best lui hoor. Daar ging het ook mis vandaag, want man had de groenten gesneden en de krabbetjes ontdaan van de botjes en toen gooide hij per ongeluk het hele zooitje tegelijk in de panSirDidymus schreef: ↑07-12-2025 20:20Grappig! Nooit van gehoord.
Maar ik heb dan ook nog nooit snert gemaakt zelf. Ik ben zo'n luie die het kant en klaar koopt of bedelt van familie of vrienden... haha.
Graftak!
zondag 7 december 2025 om 21:48
Wat een snertavond.
Mijn kind moest vanaf Utrecht naar huis, in Haarlem. Had te snel gekeken op het bord en had 'Amersfoort' geïnterpreteerd als 'Amsterdam'. En merkte pas in Apeldoorn dat ze verkeerd zat.
Dat was een lange reis.
Mijn kind moest vanaf Utrecht naar huis, in Haarlem. Had te snel gekeken op het bord en had 'Amersfoort' geïnterpreteerd als 'Amsterdam'. En merkte pas in Apeldoorn dat ze verkeerd zat.
Dat was een lange reis.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 7 december 2025 om 21:53
Heerlijk het snertpakket van AppieLady*Voldemort schreef: ↑07-12-2025 20:24Oh ik gebruik altijd zo'n snertpakket van Appie, en dan laat ik man de boel snijden. Dus ik ben ook best lui hoor. Daar ging het ook mis vandaag, want man had de groenten gesneden en de krabbetjes ontdaan van de botjes en toen gooide hij per ongeluk het hele zooitje tegelijk in de pan![]()
zondag 7 december 2025 om 21:55
In ze in middels thuis?
Pieremachochel
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in