Napraattopic 22

23-01-2015 21:25 3084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

lees hier de OP van het napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Nu ben ik sowieso geen kattenmens, maar het topic over de poes met gedragsproblemen vind ik wel heel bizar.
Wat vind je bizar?
Ik ben wel een kattenmens, maar als ik hoor over een diagnose en een behandelingsplan en een prognose in het kader van gedragstherapie voor een gestoorde kat gaat bij mij het lichtje ook uit hoor. Men kan ook te ver gaan in het vermenselijken van gezelschapsdieren.
De vergelijking met mensen met een psychische stoornis. Gedragstherapie voor een kat. Dat vind ik bizar.
Altijd handig die duidelijke topictitels.

"Wat moet ik doen?"

"Wat kan ik doen?"

En dan nog vlak onder elkaar in de lijst ook.
quote:Lady-Voldemort schreef op 23 januari 2015 @ 22:13:

Ik ben wel een kattenmens, maar als ik hoor over een diagnose en een behandelingsplan en een prognose in het kader van gedragstherapie voor een gestoorde kat gaat bij mij het lichtje ook uit hoor. Men kan ook te ver gaan in het vermenselijken van gezelschapsdieren.

Helemaal eens hoor. Mijn ouders hadden ook een verknipte kat. Ze hebben wel nog homeopathie geprobeerd, maar het beestje uiteindelijk in laten slapen. Het leven was voor het beest helemaal niet leuk.

Mijn kat is ook gestoord, maar naar mij en kind is ze lief en zolang anderen haar niet aanraken gaat het goed.
Had je niet ooit een programma waar iemand met dieren kon "communiceren"? Kreeg je te horen "je hond verveelt zich de pleuris, je moet vaker buiten lopen". Of "je kat houdt niet van buikkriebelen dus niet meer doen".
En het meest bizarre vind ik 450euro uitgeven voor gedragstherapie voor een kat. Dat lijkt me je reinste kwakzalverij.
Zo'n kat hebben we vroeger ook gehad. Voor ons was ze lief, en voor mijn opa ook want die nam altijd wat lekkers voor haar mee. Maar anderen konden maar beter een beetje bij haar uit de buurt blijven want dan wilde ze wel eens een beetje narrig worden. Maar dat leidde nooit tot ziekenhuisbezoeken of zo.
Mijn kat heeft gewoon een enorme handleiding, maar kind en ik weten die, dus doet ze ons niets. Maar ze bijt wel echt tot bloedens toe.
Oja, en de scharrel mag haar aaien en gaat ze bij op schoot liggen. Rare kat.
Maar als je bij jouw kat uit de buurt blijft, valt die niet ineens aan toch?

Ik neem aan dat de vrienden die op de EHBO beland zijn, geen poging gedaan hebben tot aaien.

Ik zie nu trouwens wel een beeld voor me van een kat die bovenop de kast zit te loeren naar het bezoek en vanuit het niets naar beneden springt en aanvalt
quote:MissJodiF schreef op 23 januari 2015 @ 21:42:

[...]

Daar zat ik nog. Loop altijd een beetje achter de feiten aan.+1
Life is short. Eat dessert first.
quote:Amaqanda schreef op 23 januari 2015 @ 22:22:

Maar als je bij jouw kat uit de buurt blijft, valt die niet ineens aan toch?

Ik neem aan dat de vrienden die op de EHBO beland zijn, geen poging gedaan hebben tot aaien.

Ik zie nu trouwens wel een beeld voor me van een kat die bovenop de kast zit te loeren naar het bezoek en vanuit het niets naar beneden springt en aanvalt

Ik krijg er een beetje een horrorfilm bij. Bezeten kat, valt in de rug aan en is niet te stoppen. Bloedspetters in het rond, half afgerukte ledematen.

Mijn kat gedraagt zich zolang je haar niet aanraakt.
quote:doornroosje9 schreef op 23 januari 2015 @ 22:22:

[...]

+1
quote:Istar_ schreef op 23 januari 2015 @ 22:24:

[...]

Ik krijg er een beetje een horrorfilm bij. Bezeten kat, valt in de rug aan en is niet te stoppen. Bloedspetters in het rond, half afgerukte ledematen.

Mijn kat gedraagt zich zolang je haar niet aanraakt.Ja zoiets ja. Ik hoor zelfs het onheilspellende muziekje.
Ja, ik ook

https://www.youtube.com/watch?v=TUWi9ytJhDc
Ik hou er van!
67ste!

Shit, da's 4 posts later dan vorige keer
Je bent zelf een theepot
Ik heb 6 van die heerlijke monstertjes. Met allemaal hun eigen karaktertje.
quote:yasmijn schreef op 23 januari 2015 @ 22:36:

Ik heb 6 van die heerlijke monstertjes. Met allemaal hun eigen karaktertje.Yas het gekke kattenvrouwtje
Lionlily

Ginger

Huts!
Wat is er mis met een plantenspuit bij katten die niet luisteren? Goedkoper dan ¤450
Je bent zelf een theepot
quote:Amaqanda schreef op 23 januari 2015 @ 22:14:

De vergelijking met mensen met een psychische stoornis. Gedragstherapie voor een kat. Dat vind ik bizar.

Niet zo bizar hoor Ama, ik zit zelf in groepstherapie. Met een Haflinger, een circuspaard, een transseksuele ruin, een mini-Shetlander en een wilde, Indiase ezel.

Happy deel 22 allemaal
test

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven