Napraattopic 58
donderdag 24 maart 2016 om 18:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
dinsdag 19 april 2016 om 16:16
quote:Dana schreef op 19 april 2016 @ 16:13:
[...]
Dat vraag ik me eerlijk gezegd af....
Maar goed, dan nog denk ik dat Barbie het erom doet en ervan geniet om door mensen die zij stom vindt op deze manier afgebrand te worden.
Ik heb haar weleens de tip gegeven om haar foto's op partyflock te posten, daar vinden veel mensen haar stijl wél leuk. Maar dat wilde ze dan weer niet.
Alsssss dat er achter zit, wat ik alleen niet denk, dan is het natuurlijk een omwijs goede test wie de opvoeding van hun ouders " als je niets aardigs kunt zeggen zeg dan maar niets " ter harte nemen en wie er een beetje zelfbeheersing heeft en zo.
Ik zou me echt bescheuren als het een goed uitgedacht psychologisch onderzoek zou zijn.
[...]
Dat vraag ik me eerlijk gezegd af....
Maar goed, dan nog denk ik dat Barbie het erom doet en ervan geniet om door mensen die zij stom vindt op deze manier afgebrand te worden.
Ik heb haar weleens de tip gegeven om haar foto's op partyflock te posten, daar vinden veel mensen haar stijl wél leuk. Maar dat wilde ze dan weer niet.
Alsssss dat er achter zit, wat ik alleen niet denk, dan is het natuurlijk een omwijs goede test wie de opvoeding van hun ouders " als je niets aardigs kunt zeggen zeg dan maar niets " ter harte nemen en wie er een beetje zelfbeheersing heeft en zo.
Ik zou me echt bescheuren als het een goed uitgedacht psychologisch onderzoek zou zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 19 april 2016 om 16:18
quote:Hayek schreef op 19 april 2016 @ 16:16:
[...]
Ik noem een boer ook een boer, maar die spreek ik niet aan met boer. Zo heb ik ook nog nooit "goedemiddag caissière" gezegd.
Ik zeg dan wel weer " dokter " tegen mijn dokter.
En glazenwasser tegen mijn glazenwasser. ( " kopjekoffieglazenwasser " )
[...]
Ik noem een boer ook een boer, maar die spreek ik niet aan met boer. Zo heb ik ook nog nooit "goedemiddag caissière" gezegd.
Ik zeg dan wel weer " dokter " tegen mijn dokter.
En glazenwasser tegen mijn glazenwasser. ( " kopjekoffieglazenwasser " )
dinsdag 19 april 2016 om 16:19
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 april 2016 @ 16:16:
[...]
[...]
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 april 2016 @ 16:12:
[...]
Ja. Maar is op zich best gek, hoor.
" dag, hoer. Lekker weer vandaag, he ? "
" hoer, kunt u een briefje van 50 wisselen ? "
" dag, hoer, ,tot de volgende keer maar weer " .
Ik zou het zelf niet zeggen.
ik geef toe dat dit wat vreemd klinkt.
maar je kunt wel zeggen 'zij is een hoer.'
of klinkt dat te ordinair omdat het ook als scheldwoord wordt gebruikt?
[...]
very metal
quote:MevrouwJack schreef op 19 april 2016 @ 16:14:
[...]
Jouw ava heeft ook niet bijster veel kleren aan trouwens , maar die valt dan weer niet onder hoerig. De hoeveelheid make-up telt toch blijkbaar ook mee. Of dat zwaard.Ik jaag angst aan.
[...]
Jouw ava heeft ook niet bijster veel kleren aan trouwens , maar die valt dan weer niet onder hoerig. De hoeveelheid make-up telt toch blijkbaar ook mee. Of dat zwaard.Ik jaag angst aan.
dinsdag 19 april 2016 om 16:21
quote:-KING- schreef op 19 april 2016 @ 16:19:
[...]
Er worden zo veel dingen als scheldwoord gebruikt.
Weet je wat eigenlijk veel beter is, vind ik : " zij speelt de hoer " .
[...]
Er worden zo veel dingen als scheldwoord gebruikt.
Weet je wat eigenlijk veel beter is, vind ik : " zij speelt de hoer " .
dinsdag 19 april 2016 om 16:27
dinsdag 19 april 2016 om 16:29
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 april 2016 @ 16:00:
[...]
In al die fototopics is er echt nog nooit iemand afgebrand. De een kreeg hoogstens meer lovend commentaar als de ander. Lijkt mij echt stug dat er niemand gepost heeft die alleen door mij als muizerig oid zou worden bestempeld.
Als jij in het echt vraagt aan je zus ( ik verzin maar wat ) hoe je er uit ziet met je nieuwe kapsel, met je nieuwe jurk, in je bruidsjurk en de " hoer, dikke zeugen, tokkie, als een rollade op pootjes, opgebaard lijk, " vliegen je om de oren ben je ook niet blij. Misschien wel met de tip dat iets niet zo denderend staat, maar niet met de omschrijving. Zou ik tenminste niet zijn. Waarom kwetsend als het ook tactisch kan?
k zie deze post nu pas
De fototopics die ík hier weleens gezien heb waren heel anders van opzet, dat waren gewoon van die 'wie zitten er nou eigenlijk achter de nicks' topics. Dan krijg je ook andere reacties.
Maar mensen reageren in de hele samenleving sterk op afwijkende uiterlijken. Het is echt niet zo dat dat alleen met preutsheid te maken heeft. Moet je hier eens kijken wat er op het forum zoal geschreven wordt over de 'pittig rood kapsel'-types. Of over heel dikke of heel dunne mensen. Of over mensen die hier (in mijn ogen vaak al heel erg snel) als onverzorgd betiteld worden.
Daar kan je op allerlei manieren mee omgaan. Een daarvan is zulke reacties bewust uit gaan lukken - en dat is de manier die Barbie kiest. Dus kennelijk haalt ze daar iets uit wat ze fijn vindt, ze hoeft het immers niet te doen, dat soort topics openen.
[...]
In al die fototopics is er echt nog nooit iemand afgebrand. De een kreeg hoogstens meer lovend commentaar als de ander. Lijkt mij echt stug dat er niemand gepost heeft die alleen door mij als muizerig oid zou worden bestempeld.
Als jij in het echt vraagt aan je zus ( ik verzin maar wat ) hoe je er uit ziet met je nieuwe kapsel, met je nieuwe jurk, in je bruidsjurk en de " hoer, dikke zeugen, tokkie, als een rollade op pootjes, opgebaard lijk, " vliegen je om de oren ben je ook niet blij. Misschien wel met de tip dat iets niet zo denderend staat, maar niet met de omschrijving. Zou ik tenminste niet zijn. Waarom kwetsend als het ook tactisch kan?
k zie deze post nu pas
De fototopics die ík hier weleens gezien heb waren heel anders van opzet, dat waren gewoon van die 'wie zitten er nou eigenlijk achter de nicks' topics. Dan krijg je ook andere reacties.
Maar mensen reageren in de hele samenleving sterk op afwijkende uiterlijken. Het is echt niet zo dat dat alleen met preutsheid te maken heeft. Moet je hier eens kijken wat er op het forum zoal geschreven wordt over de 'pittig rood kapsel'-types. Of over heel dikke of heel dunne mensen. Of over mensen die hier (in mijn ogen vaak al heel erg snel) als onverzorgd betiteld worden.
Daar kan je op allerlei manieren mee omgaan. Een daarvan is zulke reacties bewust uit gaan lukken - en dat is de manier die Barbie kiest. Dus kennelijk haalt ze daar iets uit wat ze fijn vindt, ze hoeft het immers niet te doen, dat soort topics openen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
dinsdag 19 april 2016 om 16:31
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 april 2016 @ 16:12:
[...]
Als ik mijn beste vriend bel dan neemt hij regelmatig op met 'hái hoer!'
Maar goed, dat is humor uit de gayscene en daar hou ik erg van.
[...]
Als ik mijn beste vriend bel dan neemt hij regelmatig op met 'hái hoer!'
Maar goed, dat is humor uit de gayscene en daar hou ik erg van.
dinsdag 19 april 2016 om 16:34
quote:Dana schreef op 19 april 2016 @ 16:29:
[...]
k zie deze post nu pas
Het zou wel eens geinig zijn om te zien wat er gebeurt als iedereen lovend reageert, of als er niemand reageert, of als mensen alleen recepten posten.
Dat gaat niet gebeuren, dat weet ik ook wel, maar ik vraag het me wel af.
[...]
k zie deze post nu pas
Het zou wel eens geinig zijn om te zien wat er gebeurt als iedereen lovend reageert, of als er niemand reageert, of als mensen alleen recepten posten.
Dat gaat niet gebeuren, dat weet ik ook wel, maar ik vraag het me wel af.
dinsdag 19 april 2016 om 16:34
dinsdag 19 april 2016 om 16:35
Ik geloof trouwens niet dat ik zelf zo grof reageer - voordat de indruk nu ontstaat dat ik voortdurend door Barbies topics loop te stampen met scheldwoorden. Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat ze zulke reacties bewust uitlokt. Ze is een beetje als de vegetariër die keer op keer de slagerij inloopt om mee te delen dat ze vegetariër is.
dinsdag 19 april 2016 om 16:38
quote:Dana schreef op 19 april 2016 @ 16:35:
Ik geloof trouwens niet dat ik zelf zo grof reageer - voordat de indruk nu ontstaat dat ik voortdurend door Barbies topics loopt te stampen met scheldwoorden. Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat ze zulke reacties bewust uitlokt. Ze is een beetje als de vegetariër die keer op keer de slagerij inloopt om mee te delen dat ze vegetariër is.Een slimme, kalme, zelfbewuste slager zegt dan " o " en hooguit vraagt hij wat ze vanavond dan gaat eten. Maar waarom zou een slager haar uitschelden voor vies konijnenvoer vretende preistengel ?
Ik geloof trouwens niet dat ik zelf zo grof reageer - voordat de indruk nu ontstaat dat ik voortdurend door Barbies topics loopt te stampen met scheldwoorden. Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat ze zulke reacties bewust uitlokt. Ze is een beetje als de vegetariër die keer op keer de slagerij inloopt om mee te delen dat ze vegetariër is.Een slimme, kalme, zelfbewuste slager zegt dan " o " en hooguit vraagt hij wat ze vanavond dan gaat eten. Maar waarom zou een slager haar uitschelden voor vies konijnenvoer vretende preistengel ?