Napraattopic 65

31-08-2016 13:41 4136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Blondie456 schreef op 09 september 2016 @ 14:08:

[...]

Ik zou ze ook gewoon bij hun huidskleur noemen maar ik zie er ook totaal niks verkeerd in om bv te zeggen van die bruine mevrouw.Nee ik dus ook niet maar kennelijk is dat uit den boze. Maar een geschikt alternatief kunnen ze blijkbaar ook niet bedenken aangezien ze niet reageren...
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:14:

[...]

je spreekt toch Nederlands? Of heb je een supersonische computer die voor jou je Finse reacties direct in foutloos Nederlands vertaalt?Je woon toch in Nederland niet in timboektoe
quote:barbaracartland schreef op 09 september 2016 @ 14:15:

[...]

Dit zegt dat je een westerling bent, als we dan toch aan het vooroordelen zijn. Mensen uit het Noorden en Oosten zijn een stuk gezeglijker en niet assertief of lawaaiig. En ik haal mijn mayonaise in Duitsland.Pff, ga anders lekker aan de inhoud van mijn post voorbij. Ik bedoelde slechts te zeggen dat de aanduiding "Nederlands" binnen Europa veel meer zegt dan de aanduiding "blank".
Am Yisrael Chai!
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 14:15:

[...]

Je woont toch in Nederland?Ja, en daardoor voldoe ik gelijk aan de kenmerken hierboven? Dikke onzin zeg.
quote:*-_lilith_-* schreef op 09 september 2016 @ 14:05:

[...]

Ik quote mezelf maar even.

Ben best benieuwd hoe ik dit zou moeten doen dan volgens de anti-huidskleur mensen.De meer gepigmenteerde.
quote:Amaqanda schreef op 09 september 2016 @ 14:15:

[...]

Ik vind dat wat jij noemt allemaal totaal nietszeggend over hoe ik ben en wat voor mens ik ben.Dat zegt ze toch niet. Je bebt Nederlands je woon in Nederland je spreekt Nederlands.
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:13:

[...]

Natuurlijk wel, maar dat is toch ook zo'n beetje de enige situatie waarin het echt relevant is? In je paspoort en als de politie je zoekt. In vrijwel alle andere situaties zeggen al jouw andere kenmerken veel meer over jou dan "vrouw, blank, blond, blauwe ogen" ooit kunnen zeggen.Fijn. Dan zijn we eindelijk waar ik wilde zijn. Dit is, voor mij, de enige situatie waarin ik huidskleur moet benoemen. Omdat me in dit topic gezegd is, dat ik niet zwart mag zeggen, wilde ik alleen maar weten welk woord dan wél mocht, in deze specifieke situaties. Daar heb ik nog geen antwoord op, vrees ik.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 14:15:

[...]

Je woont toch in Nederland?Ben jij Nederlander of Surinamer?
quote:Phaedra_ schreef op 09 september 2016 @ 14:18:

[...]

Ben jij Nederlander of Surinamer?Allebei het meest Nederlands.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 14:17:

[...]

Dat zegt ze toch niet. Je bebt Nederlands je woon in Nederland je spreekt Nederlands.

En dat zegt helemaal niks over mij als persoon.

Volgens fv zegt waar je vandaan komt meer over je dan de kleur van je huid. Ik ben het daar niet mee eens, het zegt beide niks over iemand als persoon.
quote:Jejoue schreef op 09 september 2016 @ 14:17:

[...]

De meer gepigmenteerde.
quote:Phaedra_ schreef op 09 september 2016 @ 14:18:

[...]

Ben jij Nederlander of Surinamer?

Precies. Afkomst zegt mij in ieder geval net zo weinig als huidskleur als het om het incidenteel moeten omschrijven van iemand zonder rode tas en rode hakken.

En wat zegt het over iemands karakter? Want dat is eigenlijk waar het om gaat.
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:16:

[...]

Pff, ga anders lekker aan de inhoud van mijn post voorbij. Ik bedoelde slechts te zeggen dat de aanduiding "Nederlands" binnen Europa veel meer zegt dan de aanduiding "blank".Daar ben ik het niet mee eens. Want ik heb veel meer gemeenschappelijk met de Duitsers hier vlak over de grens dan met iemand uit Amsterdam. En als er 100 Groningers op een camping in Istrie staan, zal dat een ander campinggevoel opleveren dan met 100 Bakkumers.
quote:Amaqanda schreef op 09 september 2016 @ 14:19:

[...]

En dat zegt helemaal niks over mij als persoon.he

Volgens fv zegt waar je vandaan komt meer over je dan de kleur van je huid. Ik ben het daar niet mee eens, het ze beide niks over iemand als persoon.Net zoals FV pik ik ook zo de Nederlanders eruit op vakantie. Dan heb ik het niet over kleur dat is niet relevant.
Wanneer wordt er eigenlijk een napraat 66 geopend? Een vers topic, waarin we weer kunnen roddelen over TO's en andere forummers. Net als vroeger...
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:15:

[...]

Aan de foto te zien is het een Nederlander.Klopt, "eendaagse-training-omgaan-met-agressie-" geeft het wel een beetje weg
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 14:19:

[...]

Net zoals FV pik ik ook zo de Nederlanders eruit op vakantie. Dan heb ik het niet over kleur dat is niet relevant.Ik ook, die praten dezelfde taal als ik.
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 14:21:

[...]

Ik ook, die praten dezelfde taal als ik.Nou niet altijd. Ik versta geen bal van Fries.
quote:Amaqanda schreef op 09 september 2016 @ 14:02:

[...]

Ik vind cultuur helemaal niet kenmerkend. Nederlandse cultuur zegt mij echt niks. Ik ben ik en ik ben niet te definiëren als Nederlander. Ik ben Nederlandse en daar is het wel mee gezegd. Verder zou ik het zeer onprettig vinden als mensen een bepaald oordeel over mij hebben omdat ik toevallig Nederlands ben.Dat zegt weer veel over jou.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Goede-Fee schreef op 09 september 2016 @ 14:21:

[...]

Nou niet altijd. Ik versta geen bal van Fries.Ohja, dat is waar.
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 14:21:

[...]

Ik ook, die praten dezelfde taal als ik.Wow! Jij hebt echt talent
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:04:

[...]

Wat lullen jullie toch steeds slap. Ik heb het over zaken als kledingstijl, manier van praten, accent, lichaamstaal, manier van met elkaar omgaan, taal, etc.

Daaraan zie je toch direct of iemand een Nederlander of een Engelsman is, bijvoorbeeld? Dat staat volkomen los van huidkleur, kleur ogen, kleur haar, lengte, gewicht, etc.

Neuh, dan nog niet.

Wel de juiste kant op maar niet precies waar vandaan.

Ik vind het slap gelul om te zeggen dat je dat áltijd kunt zien.
quote:*-_lilith_-* schreef op 09 september 2016 @ 14:23:

[...]

Wow! Jij hebt echt talent
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 09 september 2016 @ 14:20:

Wanneer wordt er eigenlijk een napraat 66 geopend? Een vers topic, waarin we weer kunnen roddelen over TO's en andere forummers. Net als vroeger... Nog 550 posts ongeveer. Maar ja wedden dat iemand dan weer zo'n discussie begint. Iets met aandacht.
FV en Cookie: dringt het onderhand al tot jullie door dat niemand hier racistische uitspraken heeft gedaan mbt welke huidskleur dan ook. Talloze mensen waaronder ikzelf blijven maar aangeven aan jullie dat het benoemen van huidskleur niks met racisme te maken heeft. Het is een makkelijke manier om duidelijk te maken wie je bedoelt. Bepaalde uiterlijkheden vallen gewoon op en die benoem je dan. Dat hoeft niet altijd huidskleur te zijn maar kan wel natuurlijk net zoals dik, dun kleur haar etc. Vinden jullie het fijn om in de slachtofferrol te blijven zitten. Als jullie nu nog niet snappen dat mensen het gewoon lief en goed bedoelen dan hebben jullie wel een plaat voor je hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven