Napraattopic deel 101

27-07-2018 08:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
JollyRider schreef:
11-08-2018 12:12
Je doet me pijn :cry:
Sorry :hug:
Ik zal voortaan beter opletten als je mij virtueel pijnigt.
FiIee schreef:
11-08-2018 12:16
Nu heb ik trek in pizza en Berlinerbollen :jump:
Vergeet Jolly zijn worst niet.
Ana_Isabel** schreef:
11-08-2018 12:21
Ik hou op dit moment niet van worst :whistle:

Althans, niet van Jolly zijn worst.
FiIee schreef:
11-08-2018 12:22
Ik hou op dit moment niet van worst :whistle:

Althans, niet van Jolly zijn worst.
Ik mag geen worst.
Althans.. :biggrin:
anoniem_374390 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 12:24
5.69% gewijzigd
FiIee schreef:
11-08-2018 12:00
Ze heeft een antieke kast gekocht via marktplaats. Mooi ding dat wel, maar helaas moet ik daarvoor wel helemaal naar het noorden van het land.

En als je bij haar bent, stel je haar MP-account meteen zo in dat ze niet verder kan zoeken dan een straal pakweg 50km van haar locatie. MP staat vol met antieke kasten.
Such fun!1
Ana_Isabel** schreef:
11-08-2018 12:23
Ik mag geen worst.
Althans.. :biggrin:
Ik hoef geen worst
Ana_Isabel** schreef:
11-08-2018 12:23
Ik mag geen worst.
Dus dan houden we het bij pizza, afhaalchinees en berlinerbollen.
FiIee schreef:
11-08-2018 12:24
Dus dan houden we het bij pizza, afhaalchinees en berlinerbollen.
:rofl: strak plan.
Alles wat over is, bewaren we in de kast van je moeder.
MarindaH schreef:
11-08-2018 12:24
En als je bij haar bent, stel je haar MP-account meteen zo in dat ze niet verder kan zoeken dan een straal pakweg 50km van haar locatie. MP staat vol met antieke kasten.
Gewoon met haar praten kan ook he?
Ouderen behandelen als onmondige, kleine kinderen :nope:
JollyRider schreef:
11-08-2018 12:17
Soms heb ik het gevoel dat mijn leven begon met worst
:rofl:

Dat verklaart dan misschien zoons grote liefde voor Bratwurst in allerlei varianten. Nooit bij stil gestaan eigenlijk, maar best logisch.
There is always something happening, and it's usually right now
karin6789 schreef:
11-08-2018 12:28

Ja je hebt me door, zo ben ik.
Such fun!1
MarindaH schreef:
11-08-2018 12:35
Ja je hebt me door, zo ben ik.
Dat had ik nou nooit achter je gezocht. Valt me van je tegen, maar respect voor je eerlijkheid.
karin6789 schreef:
11-08-2018 12:28

Of doen jouw kinderen dat ook? :biggrin:
Ana_Isabel** schreef:
11-08-2018 12:21
:rofl:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Mensen, ik vind het echt jammer dat Napraat vooral een gezelligheidsvereniging van forummers is geworden, met allerlei in-side grapjes en gebbetjes.
Ik misgun niemand haar of zijn lol, maar op deze manier kapen jullie een topic wat eigenlijk voor iets anders bedoeld is.
Hoe groot is de moeite om een bar/café-topic te openen en het daar gezellig te hebben ?
En kom alsjeblieft niet met flauwe opmerkingen dat ik jaloers zou zijn of iets anders in die trant.
nounou
zazamaenade schreef:
11-08-2018 13:09
Mensen, ik vind het echt jammer dat Napraat vooral een gezelligheidsvereniging van forummers is geworden, met allerlei in-side grapjes en gebbetjes.
Ik misgun niemand haar of zijn lol, maar op deze manier kapen jullie een topic wat eigenlijk voor iets anders bedoeld is.
Hoe groot is de moeite om een bar/café-topic te openen en het daar gezellig te hebben ?
En kom alsjeblieft niet met flauwe opmerkingen dat ik jaloers zou zijn of iets anders in die trant.
Wat zou je precies anders willen?
(Dead Kennedys)
Uiteindelijk komen we via de Koreaanse topics die geen Chinezen zijn maar wel, onder protest (!), met hun over één Aziatische kam geschoren worden, via de internationale keuken, uit bij de worst van Jolly.

In principe zijn we dan nog steeds 'on-topic', toch?
JollyRider schreef:
11-08-2018 13:10

:shout: Get a room, bedoelt ze.
Such fun!1
MarindaH schreef:
11-08-2018 13:18
:shout: Get a room, bedoelt ze.
We have a room
(Dead Kennedys)
zazamaenade schreef:
11-08-2018 13:09
Dit is nooit anders geweest.
shifty schreef:
10-08-2018 14:18
Excuus (aan allen) voor het neerplempen van een onleesbare lap tekst.
Dat was inderdaad niet handig/leesbaar/goed

(...)
Nou, dan ben ik maar even de uitzondering op de regel. (En spuit 11 inderdaad. I know.)
Ik vind het wel een fijne en leesbare lap tekst.

Ik kom altijd in de verleiding dergelijke topics te openen, omdat ik me graag laaf aan dit soort uitspraken.
Maar ik doe het zelden meer, omdat ik onderhand wel weet hoe het toch altijd weer ontspoort. Dan mis ik de parels, maar ook een hoop onnodige ergernis.

Nu zie ik toch de parels, maar weet ik door de discussie hier dat het toch beter is het topic verder links te laten liggen (en mezelf daarmee de onvermijdelijke ergernis te besparen).

Bedankt dus voor je lap tekst, Shifty.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
JollyRider schreef:
11-08-2018 13:10

Wat ik zou willen is dat er een topic is waar mensen hun opmerkingen, gedachten of twijfels over wat ze elders in topics zien kwijt kunnen, en waar ze vrij kunnen praten wanneer dat in een bepaald topic, om allerlei redenen, niet kan. Dat is toch de omschrijving van Napraat ?
Ik heb zelf al wat moeite of schroom om ertussen te komen met een opmerking of vraag, en ik kan me voorstellen dat dat voor een flink aantal andere forummers zeker zo is.
Soms krijg ik toch het gevoel een gezellige avond te verpesten met een zakelijke opmerking over een heel ander onderwerp.
Plus dat je maar moet afwachten of één van degenen die het gezellig hebben niet even een steek onder water uitdeelt. Mij kan dat niet heel veel schelen, maar dat geldt niet voor iedereen, natuurlijk.

Wat je de laatste tijd ziet is dat het moderator-topic fungeert als moppertopic, en als plek waar mensen over allerlei oplossingen nadenken. Maar als het de mods niet zint wordt er weer een paar dagen gewist, en blijft er niets hangen van de soms goede suggesties of discussies die daar ontstaan.
En verzoekjes van forummers die daar zeer on-topic zijn, zoals een verzoek tot anonimiseren, verdwijnen in de zee van andere reacties.
nounou
zazamaenade schreef:
11-08-2018 13:23
Wat ik zou willen is dat er een topic is waar mensen hun opmerkingen, gedachten of twijfels over wat ze elders in topics zien kwijt kunnen, en waar ze vrij kunnen praten wanneer dat in een bepaald topic, om allerlei redenen, niet kan. Dat is toch de omschrijving van Napraat ?
Ik heb zelf al wat moeite of schroom om ertussen te komen met een opmerking of vraag, en ik kan me voorstellen dat dat voor een flink aantal andere forummers zeker zo is.
Soms krijg ik toch het gevoel een gezellige avond te verpesten met een zakelijke opmerking over een heel ander onderwerp.
Plus dat je maar moet afwachten of één van degenen die het gezellig hebben niet even een steek onder water uitdeelt. Mij kan dat niet heel veel schelen, maar dat geldt niet voor iedereen, natuurlijk.

Wat je de laatste tijd ziet is dat het moderator-topic fungeert als moppertopic, en als plek waar mensen over allerlei oplossingen nadenken. Maar als het de mods niet zint wordt er weer een paar dagen gewist, en blijft er niets hangen van de soms goede suggesties of discussies die daar ontstaan.
En verzoekjes van forummers die daar zeer on-topic zijn, zoals een verzoek tot anonimiseren, verdwijnen in de zee van andere reacties.
Dus je wil hier doen wat anderen hier ook doen, maar jij voelt daar schroom bij, begrijp ik dat goed?
(Dead Kennedys)
Volgens mij werd er direct op je gereageerd. Dus moeite met er tussen te komen? En als een normale opmerking van jou over een topic hier iemands avond zou verpesten, dan is dat wel heel erg overdreven.

Ik heb in elk geval nooit moeite gevoeld om hier een keer wat neer te zetten. Als je het over een topic wil hebben, zal iemand de eerste moeten zijn die er een reactie over plaatst.
JollyRider schreef:
11-08-2018 13:27
Dus je wil hier doen wat anderen hier ook doen, maar jij voelt daar schroom bij, begrijp ik dat goed?

Joh, heb je je jolly lolly nog niet gehad? Je snapt heel goed wat Zaza bedoelt en ze heeft nog gelijk ook. Er is al eerder geageerd tegen de Napraat als kletstopic. Meestal houdt het vanzelf weer op.
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven