Napraattopic deel 101

27-07-2018 08:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
JollyRider schreef:
11-08-2018 13:19
We have a room

No, this is the corridor.

Jullie staan heel druk te praten op de gang en daar feestjes te organiseren.
Heel gezellig, maar het verstopt de boel wat en er kan niemand meer door ;-)
nounou
Ik snap Zaza wel, maar ik heb het opgegeven. Ik klik hier en daar eens een pagina aan van napraat, zap gelijk door als het alleen maar geprietpraat is en soms kom ik dan ineens tóch nog echte napraterij tegen en lees ik zo'n beetje terug waar dat over ging. En als ik daar dan nog iets over wil zeggen, plemp ik het hier maar gewoon neer. Zoals daarnet. En ga over tot de orde van de dag. (Ik word nog eens zen op mijn oude dag.)

Zaza, het heeft geen zin. Het gezemel hier gaat toch altijd door, en als je er 1 keer zelf aan meedoet kan je er donder op zeggen dat dáár dan weer pagina's lang over doorgezemeld wordt, want dan heb je meteen geen recht van spreken meer. Of zo. Het zal wel. ;-) Gewoon niks van aantrekken en je eigen ding doen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
zazamaenade schreef:
11-08-2018 13:09
Mensen, ik vind het echt jammer dat Napraat vooral een gezelligheidsvereniging van forummers is geworden, met allerlei in-side grapjes en gebbetjes.
Ik misgun niemand haar of zijn lol, maar op deze manier kapen jullie een topic wat eigenlijk voor iets anders bedoeld is.
Hoe groot is de moeite om een bar/café-topic te openen en het daar gezellig te hebben ?
En kom alsjeblieft niet met flauwe opmerkingen dat ik jaloers zou zijn of iets anders in die trant.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik denk dat het forum/dit topic in praktijk niet kan functioneren zoals je wil. Een topic wat nergens over gaat (een gezelligheidstopic) valt stil. En een napraat topic wat alleen inhoudelijk over het forum/topics mag gaan ook. En het scheiden van inhoudelijke en gezellige kletspraat is in praktijk ook niet te doen.

Er is blijkbaar behoefte aan een topic waar mensen bij elkaar kunnen komen die een mening hebben over het forum/topics en die daarnaast ook gewoon gezellig met elkaar willen kletsen. Ik maakte er een grapje over (via koreaanse spam naar de worst van Jolly), maar in praktijk werkt het wel zo. Wanneer had deze conversatie afgesplitst moeten worden naar een ander topic? En dan zou ieder voor zich dat tijdens de conversatie ook nog voor zichzelf moeten bepalen (dus niet terugkijkend naar wanneer het nou eigenlijk off-topic werd). Dat is gewoon niet te doen.
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 13:34
0.07% gewijzigd
zazamaenade schreef:
11-08-2018 13:09
Mensen, ik vind het echt jammer dat Napraat vooral een gezelligheidsvereniging van forummers is geworden, met allerlei in-side grapjes en gebbetjes.
Ik misgun niemand haar of zijn lol, maar op deze manier kapen jullie een topic wat eigenlijk voor iets anders bedoeld is.
Hoe groot is de moeite om een bar/café-topic te openen en het daar gezellig te hebben ?
En kom alsjeblieft niet met flauwe opmerkingen dat ik jaloers zou zijn of iets anders in die trant.

Is geworden? Altijd zo geweest.
En net of er wat na te praten is tegenwoordig.

Daarnaast ligt die schroom die je noemt in een volgende post echt bij jou. Ik link ook wel eens naar een topic of geef een opmerking waar dan vervolgens niet op gereageerd wordt. Jammer dan.
Ik word trouwens wel knettergek van al die Aziatische meuk hier op het forum
zazamaenade schreef:
11-08-2018 13:31
No, this is the corridor.

Jullie staan heel druk te praten op de gang en daar feestjes te organiseren.
Heel gezellig, maar het verstopt de boel wat en er kan niemand meer door ;-)

Mooi :heart:
Such fun!1
JollyRider schreef:
11-08-2018 13:27
Dus je wil hier doen wat anderen hier ook doen, maar jij voelt daar schroom bij, begrijp ik dat goed?

Nee, dat begrijp je niet goed.
Je maakt het nu op een onaangename wijze persoonlijk.
Ik probeer hier iets aan te kaarten.
Als jij dat op deze manier wilt afdoen zijn wij uitgepraat hoor, hier ga ik geen energie in steken.
nounou
Falathiel schreef:
11-08-2018 13:33
Ik word trouwens wel knettergek van al die Aziatische meuk hier op het forum

Ja ik ook, maar dat is ook al drie miljard keer gezegd en doen de mods/TD toch niks aan, dus daar over napraten heeft ook al weinig nut.
zazamaenade schreef:
11-08-2018 13:34
Als jij dat op deze manier wilt afdoen zijn wij uitgepraat hoor, hier ga ik geen energie in steken.

Heeft geen nut. Je bent niet de eerste en ook niet de laatste ;-)
MarindaH schreef:
11-08-2018 13:30
Joh, heb je je jolly lolly nog niet gehad? Je snapt heel goed wat Zaza bedoelt en ze heeft nog gelijk ook. Er is al eerder geageerd tegen de Napraat als kletstopic. Meestal houdt het vanzelf weer op.
Het ageren of het slappe gelul geklets?
Vriendelijk.
Dankjewel Dana :bigkiss:
Star² schreef:
11-08-2018 13:33
Is geworden? Altijd zo geweest.
En net of er wat na te praten is tegenwoordig.

Daarnaast ligt die schroom die je noemt in een volgende post echt bij jou. Ik link ook wel eens naar een topic of geef een opmerking waar dan vervolgens niet op gereageerd wordt. Jammer dan.

En dit is dus precies wat ik bedoel.
Zo'n opmerking valt dan middenin een zee van gezelligheid van anderen.
Wanneer die gezelligheid zou opschuiven naar een eigen kamer zouden opmerkingen langer blijven staan, en zou er misschien nog op een ander gereageerd worden, een half uur of uur later.
Door de vorm die Napraat nu heeft gebeurt dat niet, denk ik, en blijven het vaak bij losse opmerkingen.
Ik lees Napraat ook maar heel sporadisch omdat ik helemaal geen interesse heb in de grapjes en gebbetjes onderling, en daardoor zal ik ongetwijfeld ook interessante opmerkingen van andere forummers missen.
Dat vind ik jammer.
En het is dus niet alleen persoonlijke schroom waar ik het over heb. Die schroom, dat is één van de gevoelens die ik erbij heb, meer niet.
En dat vind ik absoluut niet het belangrijkste wat erover te zeggen is.
nounou
zazamaenade schreef:
11-08-2018 13:40
Wanneer die gezelligheid zou opschuiven naar een eigen kamer zouden opmerkingen langer blijven staan, en zou er misschien nog op een ander gereageerd worden, een half uur of uur later.
Door de vorm die Napraat nu heeft gebeurt dat niet, denk ik, en blijven het vaak bij losse opmerkingen.
Ik lees Napraat ook maar heel sporadisch omdat ik helemaal geen interesse heb in de grapjes en gebbetjes onderling, en daardoor zal ik ongetwijfeld ook interessante opmerkingen van andere forummers missen.
Dat vind ik jammer.
En het is dus niet alleen persoonlijke schroom waar ik het over heb. Die schroom, dat is één van de gevoelens die ik erbij heb, meer niet.
Die gzelligheid en de grapjes en gebbetjes zijn natuurlijk ook een manier om de rijen gesloten te houden :)
Vriendelijk.
Star² schreef:
11-08-2018 13:36
Heeft geen nut. Je bent niet de eerste en ook niet de laatste ;-)

Dat kan. Ik wilde het toch maar weer eens gezegd hebben, want ik mis echt een plek zoals Napraat van oorsprong bedoeld is.
En ik hoop wel degelijk dat het enige zin heeft dat ik het aankaart.
nounou
zazamaenade schreef:
11-08-2018 13:34
Ht kan toch beide? En napraten en een beetje kletsen. Scheiden lukt denk ik echt niet zomaar
Is ikigai nu verdwenen uit haar eigen (h)echte topic?
Oifa schreef:
11-08-2018 13:46
Ht kan toch beide? En napraten en een beetje kletsen. Scheiden lukt denk ik echt niet zomaar

Dat heeft ze net toch meerdere keren uitgelegd?
Such fun!1
zazamaenade schreef:
11-08-2018 13:46
Dat kan. Ik wilde het toch maar weer eens gezegd hebben, want ik mis echt een plek zoals Napraat van oorsprong bedoeld is.
En ik hoop wel degelijk dat het enige zin heeft dat ik het aankaart.
Je hebt natuurlijk wel en punt, maar ik denk dat het moeilijk te scheiden is.
patatjedubbelmayo schreef:
11-08-2018 13:44
Die gzelligheid en de grapjes en gebbetjes zijn natuurlijk ook een manier om de rijen gesloten te houden :)
Groepjesvorming, wat ik je brom!
It's PartyTime!
zazamaenade schreef:
11-08-2018 13:40
Dat vind ik jammer.
Je hebt gelijk.
Goed, dat je je hebt uitgesproken.
patatjedubbelmayo schreef:
11-08-2018 13:44
En jij hebt ook gelijk, het is hier vaak een ons kent ons sfeertje.
The_Smile schreef:
11-08-2018 13:52
Groepjesvorming, wat ik je brom!

Inderdaad. En waar is Feow als je d'r nodig hebt om stickers uit te delen voor zuigen?
Toch jammer dat we hier nu geen grapjes over Chinees meer mogen maken. (Al was ik het eens met de kritiek. Hm.)
Afbeelding
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
karin6789 schreef:
11-08-2018 13:53
En jij hebt ook gelijk, het is hier vaak een ons kent ons sfeertje.
Dat valt best mee
Dana schreef:
11-08-2018 13:55
Toch jammer dat we hier nu geen grapjes over Chinees meer mogen maken. (Al was ik het eens met de kritiek. Hm.)
Afbeelding
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven