Napraattopic deel 102
maandag 13 augustus 2018 om 17:13
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:06
TanteBedelia schreef: ↑28-08-2018 17:04Je vind mij DOM, maar gaat niet tegen reacties als in laten slapen en verzuipen in.
Goed dan ben ik maar DOM.
Ze vroeg om een naam, ze krijgt een discussie over mopshondjes en daarna komen de tips om de bestaande nestjes in te laten slapen of verzuipen.
Maar mijn reactie is DOM.
Prima.
Ik zeg ook niet dat ik jou dom vind, maar je reactie. Als jij mag oordelen over andermans posts, dan mag ik dat toch ook?
En.. drama much met je DOM DOM DOM.

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:07
Dat topic is al dagen off topic en nu kan dat ineens niet meer? Bijzonder.fashionvictim schreef: ↑28-08-2018 17:04Ja, er werd gevraagd om deze discussie niet meer in dat topic te doen omdat het daar off topic was.

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:09
TanteBedelia schreef: ↑28-08-2018 15:31Wat een idiote reacties op dat topic over naam mopshondje.
Maar goed dat is mijn mening.
Er werd alleen om een NAAM gevraagd. meer niet.
Ja, jij vindt het idioten.
Mensen die alleen aan zichzelf denken en hun kop in het zand steken vind ik dan weer idioot.
Nu jij het er niet mee eens bent val je er ineens over dat het 'offtopic' is?
Wees een beetje consequent dan.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:09
TanteBedelia schreef: ↑28-08-2018 17:06Goede middag, ik kan niet kiezen tussen Christa of Bea als naam,.
En dan met vragen komen;
- heb je onderkomen
-genoeg geld
-heb je een man
- hoe is de woonsituatie
- werk je
- kan je wel kinderen opvoeden
- heb je ervaringen
-hoelang zijn jullie bij elkaar
Ik heb mijn buurman vermoord. Zal ik hem begraven:
- in de tuin
- op het kerkhof
- of in de kliko gooien
En als mensen dan reageren met je moet naar de politie, dan zeggen dat ze dat niet mogen zeggen want je vroeg gewoon iets. Ja ja.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:11
Nee hoor. Jij mag een andere mening hebben, daar vind ik helemaal niks van verder. Dit is echter gewoon de mijne en die mag ik gewoon uiten. En het irriteert me mateloos dat mensen bewust mijn mening gaan zitten verdraaien of een heel hysterisch drama gaan schoppen dat ik ze zogenaamd zo zou aanvallen of iets gemeens gezegd zou hebben terwijl dat helemaal niet zo is. Er is maar 1 persoon in dat topic tegen wie ik echt heel erg onaardig was en dat is Tornascence. En dat is nota bene de enige die er helemaal niet eens op reageert.Oudblond schreef: ↑28-08-2018 17:05FV: Je 'verwijt' in het topic dat 'mensen maar door blijven gaan'. Dat doe je zelf dus ook. En in zowat elk topic waar je off topic gaat roep je dat mensen moeten 'lezen'! ALs zoveel forummers jou 'verkeerd' lezen in zoveel verschillende topics dan krab ik me toch even in de grijze haardos.
Wat ik 'lees' (maar je gaf me al Nederlandse les terwijl jij niet goed las wat ik schreef) is dat jij coute que coute vindt dat jouw mening de enige juiste is.
De rest gaat heel zielig de Calimero lopen uithangen dat ze zo erg beledigd zijn terwijl ik a) niks over hen heb gezegd en b) verdraaien en liegen ook nog eens de boel bij elkaar.
En als ik daar dan terecht wat van zeg omdat ik er niet van gediend ben dat mensen over me liegen, ik ben mans genoeg om zelf te zeggen wat ik vind en zoals iedereen kan lezen doe ik dat ook gewoon, dan gaan ze het over de pseudo-psychologische hoek gooien en ineens doen alsof ze zogenaamd bezorgd zijn zoals jij deed. Terwijl ook jij heus wel beseft dat "so focking what" schrijven niks zegt over mijn gemoedstoestand.
Jij, en vele met jou, kunnen het gewoon niet hebben dat ik gewoon recht in je gezicht zeg wat ik van je denk en dat ik me niet laat wegjagen.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:11
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:12

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:13
Ik vond het idiote reacties. Dat staat er.LouisaDurrell schreef: ↑28-08-2018 17:09Ja, jij vindt het idioten.
Mensen die alleen aan zichzelf denken en hun kop in het zand steken vind ik dan weer idioot.
Nu jij het er niet mee eens bent val je er ineens over dat het 'offtopic' is?
Wees een beetje consequent dan.
Er had ook apart een topic geopend kunnen worden door de anti mopshond groepje.

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:15
@ FV, je veralgemeniseert gewoon heel erg en hebt het keer op keer over 'gezonde functionerende volwassenen'. Er valt sowieso nogal te discussieren over wat een 'functionerende volwassene' precies is.
Je gaat er behoorlijk fel in met bewoordingen als 'loser, lamzakkerig, in je nest liggen stinken', etc. En nee, dat was echt niet alleen tegen Tornacence, dat was keer op keer de FV-maatstaf nemen als maatstaf voor elke volwassene. Niet zo gek dat mensen daar op reageren, er zijn meer manieren om je leven te leiden.
Je gaat er behoorlijk fel in met bewoordingen als 'loser, lamzakkerig, in je nest liggen stinken', etc. En nee, dat was echt niet alleen tegen Tornacence, dat was keer op keer de FV-maatstaf nemen als maatstaf voor elke volwassene. Niet zo gek dat mensen daar op reageren, er zijn meer manieren om je leven te leiden.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:17
Ik stink niet in mijn bed hoor en ik ben gewoon een functionerende volwassene. Net dat topic gelezen. Mooi, dat oordelen over anderen.fashionvictim schreef: ↑28-08-2018 17:01En ik vind juist dat jij de boel verdraait. Jij reageert op dingen die ik helemaal niet gezegd heb en verdraait wat ik wel gezegd heb, en gaat daar dan op in mijn ogen belachelijke wijze op door. Dan gaan jij en koffiekop ineens allebei beweren dat het belachelijk is om het normaal te vinden dat mensen op een doordeweekse dag om half 9 niet in hun bed liggen, alleen maar om met me te kunnen strijden.
ik moet er gewoon om lachen. Jij gelooft heus niet echt dat het merendeel van de mensen op een doodgewone doordeweekse dag allemaal massaal om half 9 nog in hun nest liggen te stinken. En koffiekop1 ligt heus niet elke ochtend te hyperventileren van de stress omdat de wekker om 7 uur gaat.
Maar omdat jullie het coute que coute met me oneens willen zijn gaan jullie wel zulke onzin uit zitten kramen. Ik vind het gewoon een beetje zielig.
Ik heb helemaal niet gezegd dat je geen functionerende volwassene bent als je op je vrije dag weleens de luiwammes uithangt. Ik heb gezegd dat je geen functionerende volwassene bent als je nooit voor half 9 je bed uit komt.
En daar sta ik ook nog steeds volledig achter. Ik zou het echt een afknapper van jewelste vinden.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:18
Deze post laat wel zien dat jij er geen reet van begrijpt.TanteBedelia schreef: ↑28-08-2018 16:56Dus reacties als inlaten slapen en verzuipen vind je normaal.
Als je er geen verstand voor kunt opbrengen, waarom dan mensen die het wel kunnen en willen begrijpen als idioten wegzetten?
Quote FV: 'Jij, en vele met jou, kunnen het gewoon niet hebben dat ik gewoon recht in je gezicht zeg wat ik van je denk en dat ik me niet laat wegjagen.'
FV: Ik je willen wegjagen? Kom op zeg. Dat is echt jouw paranoia.
Ik schreef wat me de jongste tijd opvalt. En jij koos er voor om daar niet inhoudelijk op in te gaan maar taalles gaan te geven. Met wederom de boodschap dat ik moet 'lezen'! terwijl jij blijkbaar teveel op je paard zat om inhoudelijk te lezen wat ik schreef. Dat klopt namelijk: Je scheldt wel degelijk. Niet in dat topic, dat klopt. Maar ik schreef dan ook 'Het valt me op dat je steeds heftiger post. Boos wordt en gaat schelden. In meerdere topics over allerlei onderwerpen'.
Ik schreef wat me de jongste tijd opvalt. En jij koos er voor om daar niet inhoudelijk op in te gaan maar taalles gaan te geven. Met wederom de boodschap dat ik moet 'lezen'! terwijl jij blijkbaar teveel op je paard zat om inhoudelijk te lezen wat ik schreef. Dat klopt namelijk: Je scheldt wel degelijk. Niet in dat topic, dat klopt. Maar ik schreef dan ook 'Het valt me op dat je steeds heftiger post. Boos wordt en gaat schelden. In meerdere topics over allerlei onderwerpen'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dit dus.RégineFilange schreef: ↑28-08-2018 17:15@ FV, je veralgemeniseert gewoon heel erg en hebt het keer op keer over 'gezonde functionerende volwassenen'. Er valt sowieso nogal te discussieren over wat een 'functionerende volwassene' precies is.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:19
Nou en? Ik mag toch verdorie zelf wel weten welke maatstaf ik in mijn eigen leven gebruik? Of hoe ik praat? Wat kan jou dat nou schelen, verder? bij mij thuis zeggen we dat je om 9 uur nog in je nest ligt te stinken, ja. Wederom; ook dat is kennelijk op het Vivaforum een heeeeeeeeeeeeeeel bijzondere uitdrukking, in mijn omgeving is het net zo normaal als "ben je belatafeld" of "pas d'r op!" Gewoon een uitdrukking die je als ouder gebruikt als je je kind uit bed schopt.RégineFilange schreef: ↑28-08-2018 17:15Je veralgemeniseert gewoon heel erg en hebt het keer op keer over 'gezonde functionerende volwassenen'. Er valt sowieso nogal te discussieren over wat een 'functionerende volwassene' precies is.
En inderdaad, als je dan inderdaad een interessante discussie had willen hebben dan had je ook kunnen vragen wat ik versta onder functionerende volwassene, of kunnen vertellen wat jij daaronder verstaat, want dat is denk ik een interessant gesprek. Maar dat was helemaal het doel niet, een interessant gesprek. Het doel was voor de zoveelste keer weer mij de mond snoeren.
Am Yisrael Chai!

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:19
Ik heb mensen nooit voor idioten weggezet.LouisaDurrell schreef: ↑28-08-2018 17:18Deze post laat wel zien dat jij er geen reet van begrijpt.
Als je er geen verstand voor kunt opbrengen, waarom dan mensen die het wel kunnen en willen begrijpen als idioten wegzetten?

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:22
Maar wat jij onder schelden verstaat en wat ik eronder versta zijn duidelijk twee verschillende dingen. Ik vind "lig je nou nog steeds in je nest te stinken' een hele gewone uitdrukking. Of labbekakkerig een heel gewoon woord.Oudblond schreef: ↑28-08-2018 17:18Quote FV: 'Jij, en vele met jou, kunnen het gewoon niet hebben dat ik gewoon recht in je gezicht zeg wat ik van je denk en dat ik me niet laat wegjagen.'
Maar kennelijk mag je alleen posten op een bepaalde manier? Ik ga toch ook niet zo janken als jij woorden gebruikt die ik vervelend vind? Lees gewoon de essentie van wat mensen bedoelen ipv zo te mierenneuken op woordniveau. En dan ook nog eens alleen als het je uitkomt.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:24