Napraattopic deel 102
maandag 13 augustus 2018 om 17:13
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 16 augustus 2018 om 13:17
Jep.Ana_Isabel** schreef: ↑16-08-2018 13:15Ik kan zo een handjevol forummers bedenken die altijd negatief worden aangesproken. Zelfs als ze zouden zeggen dat de zon buiten schijnt, worden ze gepakt op hun woorden.

donderdag 16 augustus 2018 om 13:17
Als meelezende newbie (vergeleken bij vele anderen tenminste) roept dit toch wel vragen bij mij op. (Zoals: wie of wat is HRS?). Maar vooral vraag ik me af, waarom iemand die zich zo opgejaagd en onprettig voelt, blijft forummen? Je doet dat toch voor je plezier. Zou het dan niet beter zijn om te anonimiseren, even pauze te nemen en terug te keren onder een nieuwe nick? Of zeg ik nu iets geks?
edit: JollyRider heeft mijn vraag denk ik al beantwoord. Het forum is niet alleen maar voor wat leuk tijdverdrijf, begrijp ik. Het lijkt eerder een wespennest als ik het hier allemaal zo lees
edit: JollyRider heeft mijn vraag denk ik al beantwoord. Het forum is niet alleen maar voor wat leuk tijdverdrijf, begrijp ik. Het lijkt eerder een wespennest als ik het hier allemaal zo lees

anoniem_362599 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 13:22
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
19.92% gewijzigd
donderdag 16 augustus 2018 om 13:20
Nee, je zegt zeker niks geks. Heb ik ook een tijdje gedaan (half jaar pauze, geen anonimisatie) toen ik merkte dat ik me van alles begon aan te trekken hier. Was toen o.a. door ziekte sowieso wat labieler dan normaal en merkte dat ik door van alles werd getriggerd.popita schreef: ↑16-08-2018 13:17Als meelezende newbie (vergeleken bij vele anderen tenminste) roept dit toch wel vragen bij mij op. (Zoals: wie of wat is HRS?). Maar vooral vraag ik me af, waarom iemand die zich zo opgejaagd en onprettig voelt, blijft forummen? Je doet dat toch voor je plezier. Zou het dan niet beter zijn om te anonimiseren, even pauze te nemen en terug te keren onder een nieuwe nick? Of zeg ik nu iets geks?
Tjezus, wat vals
donderdag 16 augustus 2018 om 13:20
Als je mee had gelezen had je al zeker twee keer gelezen wat de HRS is.popita schreef: ↑16-08-2018 13:17Als meelezende newbie (vergeleken bij vele anderen tenminste) roept dit toch wel vragen bij mij op. (Zoals: wie of wat is HRS?). Maar vooral vraag ik me af, waarom iemand die zich zo opgejaagd en onprettig voelt, blijft forummen? Je doet dat toch voor je plezier. Zou het dan niet beter zijn om te anonimiseren, even pauze te nemen en terug te keren onder een nieuwe nick? Of zeg ik nu iets geks?
Sommige mensen - zoals ik - zijn enorm gehecht aan hun nick. Bovendien haal je sommige er meteen uit vanwege hun mening, hun schrijfstijl, hun kapotte toetsenbord, ...daar helpt een andere nick niet tegen, hoor.
Jij zou je dus weg laten treiteren? Tsja, zit niet in iedereens aard.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 16 augustus 2018 om 13:21
Je zou aan mensen als RiderM, Ritmeester, BugsBunny, Rocinante en nog een hele reeks kunnen vragen hoe makkelijk het is om opnieuw te beginnen onder een andere nick. Ik vrees dat wij allemaal zouden zeggen: je neemt jezelf mee, waarheen je ook gaat, onder welke naam je ook verschijnt.popita schreef: ↑16-08-2018 13:17Als meelezende newbie (vergeleken bij vele anderen tenminste) roept dit toch wel vragen bij mij op. (Zoals: wie of wat is HRS?). Maar vooral vraag ik me af, waarom iemand die zich zo opgejaagd en onprettig voelt, blijft forummen? Je doet dat toch voor je plezier. Zou het dan niet beter zijn om te anonimiseren, even pauze te nemen en terug te keren onder een nieuwe nick? Of zeg ik nu iets geks?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

donderdag 16 augustus 2018 om 13:23
Jolly legde het net heel goed uit.popita schreef: ↑16-08-2018 13:17Als meelezende newbie (vergeleken bij vele anderen tenminste) roept dit toch wel vragen bij mij op. (Zoals: wie of wat is HRS?). Maar vooral vraag ik me af, waarom iemand die zich zo opgejaagd en onprettig voelt, blijft forummen? Je doet dat toch voor je plezier. Zou het dan niet beter zijn om te anonimiseren, even pauze te nemen en terug te keren onder een nieuwe nick? Of zeg ik nu iets geks?
Voor mijzelf heeft het forum niet dezelfde betekenis,daarvoor ben ik hier te onregelmatig, maar ik snap wel dat het voor veel mensen een soort tweede thuis is. (Bij gebrek aan een beter woord.)

donderdag 16 augustus 2018 om 13:23
Het probleem is dat je na een tijdje toch weer herkend wordt en je forumverleden vaak erbij gesleept wordt.popita schreef: ↑16-08-2018 13:17Als meelezende newbie (vergeleken bij vele anderen tenminste) roept dit toch wel vragen bij mij op. (Zoals: wie of wat is HRS?). Maar vooral vraag ik me af, waarom iemand die zich zo opgejaagd en onprettig voelt, blijft forummen? Je doet dat toch voor je plezier. Zou het dan niet beter zijn om te anonimiseren, even pauze te nemen en terug te keren onder een nieuwe nick? Of zeg ik nu iets geks?
edit: JollyRider heeft mijn vraag denk ik al beantwoord. Het forum is niet alleen maar voor wat leuk tijdverdrijf, begrijp ik. Het lijkt eerder een wespennest als ik het hier allemaal zo lees![]()
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 16 augustus 2018 om 13:24
Ben hier eens wat vaker dan!Ana_Isabel** schreef: ↑16-08-2018 13:23Jolly legde het net heel goed uit.
Voor mijzelf heeft het forum niet dezelfde betekenis,daarvoor ben ik hier te onregelmatig, maar ik snap wel dat het voor veel mensen een soort tweede thuis is. (Bij gebrek aan een beter woord.)

(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

Ik hou zo van jouw manier van formuleren.JollyRider schreef: ↑16-08-2018 13:21Je zou aan mensen als RiderM, Ritmeester, BugsBunny, Rocinante en nog een hele reeks kunnen vragen hoe makkelijk het is om opnieuw te beginnen onder een andere nick. Ik vrees dat wij allemaal zouden zeggen: je neemt jezelf mee, waarheen je ook gaat, onder welke naam je ook verschijnt.

donderdag 16 augustus 2018 om 13:25
Eens.

donderdag 16 augustus 2018 om 13:26

Ik moet mijn kudde onderhouden hé!

blijfgewoonbianca schreef: ↑16-08-2018 13:20Als je mee had gelezen had je al zeker twee keer gelezen wat de HRS is.
Sommige mensen - zoals ik - zijn enorm gehecht aan hun nick. Bovendien haal je sommige er meteen uit vanwege hun mening, hun schrijfstijl, hun kapotte toetsenbord, ...daar helpt een andere nick niet tegen, hoor.
Ik lees niet altijd alle topics van A tot Z dus dat zal ik gemist hebben denk ik

En weg laten treiteren? Ik zou eerder afwegen wat het me waard is. Maar ik ben nog niet zo gehecht aan het forum dus het zou me ook niet veel kunnen schelen. Dan niet, zou ik denken. In andere situaties ben ik meer van het proberen uit te praten.

Ik spreek voor mijzelf.
In het begin toen ik hier lid werd was ik een brok emotie, ik zag dit forum als een dagboek om mijn problemen aan te kaarten. Als nieuweling weet je niet hoe de vork in de steel zit binnen de community, dus ga je jezelf verdedigen. Ik ben voor alles uitgemaakt hier. Ik heb zelfs nog wel eens avonden gejankt om de pijnlijke woorden van forummers.
Inmiddels weet ik hoe het hier werkt en heb ik vriendschappen opgebouwd. Ik heb ontzettend veel geleerd hier van andere forummers en ook veel over mezelf.
In het begin toen ik hier lid werd was ik een brok emotie, ik zag dit forum als een dagboek om mijn problemen aan te kaarten. Als nieuweling weet je niet hoe de vork in de steel zit binnen de community, dus ga je jezelf verdedigen. Ik ben voor alles uitgemaakt hier. Ik heb zelfs nog wel eens avonden gejankt om de pijnlijke woorden van forummers.
Inmiddels weet ik hoe het hier werkt en heb ik vriendschappen opgebouwd. Ik heb ontzettend veel geleerd hier van andere forummers en ook veel over mezelf.
anoniem_374094 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 13:28
0.28% gewijzigd

Klopt helemaal, ik haal ze er ook vaak zo uit. Had het vandaag nog hier op napraat. Ik dacht van he een nieuw lid maar kreeg al snel door wie het was. Ik zou zelf nooit onder een andere nick gaan schrijven. Vind ik ook wel een beetje laf.blijfgewoonbianca schreef: ↑16-08-2018 13:20Als je mee had gelezen had je al zeker twee keer gelezen wat de HRS is.
donderdag 16 augustus 2018 om 13:27
Hey, die van mij is net zo groot. Geen smoezen!
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

donderdag 16 augustus 2018 om 13:28
JollyRider schreef: ↑16-08-2018 13:21Je zou aan mensen als RiderM, Ritmeester, BugsBunny, Rocinante en nog een hele reeks kunnen vragen hoe makkelijk het is om opnieuw te beginnen onder een andere nick. Ik vrees dat wij allemaal zouden zeggen: je neemt jezelf mee, waarheen je ook gaat, onder welke naam je ook verschijnt.
ja dat is ook waar natuurlijk.
donderdag 16 augustus 2018 om 13:28
Ach dat hangt er maar vanaf. Een wespennest is het zeker af en toe, maar er zijn ook nog een heleboel forummers die gewoon schrijven op de topics die hen interesseert en met succes verder overal ver vandaan blijven hoor. Die worden ook echt niet meteen herkend als ze zich een nieuwe nick aanmeten.
Tjezus, wat vals

donderdag 16 augustus 2018 om 13:29
Ik heb het gezien. Ik was tegelijk aan het typen.Ana_Isabel** schreef: ↑16-08-2018 13:23Jolly legde het net heel goed uit.
donderdag 16 augustus 2018 om 13:30
Laf, laf,...ja, in sommige gevallen wel ja.Blondie456 schreef: ↑16-08-2018 13:26Klopt helemaal, ik haal ze er ook vaak zo uit. Had het vandaag nog hier op napraat. Ik dacht van he een nieuw lid maar kreeg al snel door wie het was. Ik zou zelf nooit onder een andere nick gaan schrijven. Vind ik ook wel een beetje laf.
Maar ik kan me ook situaties voorstellen waarbij het wel handig is om te wisselen. Als de buurvrouw je nick weet en je graag je ervaringen post op de sekspijler, bijvoorbeeld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 16 augustus 2018 om 13:31
Dit valt me op en mn gedachten schieten alle kanten op. Weet even niet zo goed wat en hoe ik t wil zeggen.“RiRi” schreef: ↑16-08-2018 13:26Ik spreek voor mijzelf.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

donderdag 16 augustus 2018 om 13:31
Daar ben je. Ik was je al kwijtJollyRider schreef: ↑16-08-2018 13:21Je zou aan mensen als RiderM, Ritmeester, BugsBunny, Rocinante en nog een hele reeks kunnen vragen hoe makkelijk het is om opnieuw te beginnen onder een andere nick. Ik vrees dat wij allemaal zouden zeggen: je neemt jezelf mee, waarheen je ook gaat, onder welke naam je ook verschijnt.