Napraattopic deel 102

13-08-2018 17:13 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Loullah schreef:
16-08-2018 12:46
Mooi stukje Jolly maar deze forummer reageert wel vaker brutaal op dingen die niet eens persoonlijk naar haar toe bedoeld zijn. Ik vind dat je haar nu neerzet alsof ze labiel is en geen controle heeft over haar eigen handelingen. Ik denk dat ze juist heel berekenend te werk gaat. Pas wanneer het averechts werkt gaat ze zo tekeer en eisen dat iedereen (inclusief mods) doet wat zij zegt. Dit gedrag zie je ook vaak bij kleuters.
Dat denk ik dus niet. Maar het maakt niet uit wat wij denken, dat kunnen wij helemaal niet weten.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
16-08-2018 12:50
Drie regels en de laatste zin ging over FV.
Dat is een (door de mods) gekuiste versie. Gisteren stond er iets heel anders.
doornroosje9 schreef:
Ja die bedoel ik.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Loullah schreef:
16-08-2018 12:46
Mooi stukje Jolly maar deze forummer reageert wel vaker brutaal op dingen die niet eens persoonlijk naar haar toe bedoeld zijn. Ik vind dat je haar nu neerzet alsof ze labiel is en geen controle heeft over haar eigen handelingen. Ik denk dat ze juist heel berekenend te werk gaat. Pas wanneer het averechts werkt gaat ze zo tekeer en eisen dat iedereen (inclusief mods) doet wat zij zegt. Dit gedrag zie je ook vaak bij kleuters.
Dat denk jij, en dat mag je natuurlijk denken.

Ik lees FV al heel veel jaar op dit forum, en ik heb altijd moeite met haar gehad. Niet eens als diskwalificatie bedoeld, maar gewoon moeite omdat zij en ik zo anders communiceren dat ik altijd moeite heb moeten doen om me niet in de gordijnen te laten jagen, en moeite heb willen doen om haar niet in de gordijnen te jagen. Kortom, het is nu niet bepaald mijn hartsvriendin die ik door dik en dun hoe dan ook positief wens te zien. Ik vind wel dat ze vaak interessante visies en meningen geeft en ben daardoor meestal wel geïnteresseerd in gesprek.

En nee, zoals ze tegenwoordig schrijft, schreef ze vroeger gewoon niet. Het is best mogelijk in theorie dat ze heel gewiekst bewust probeert het gesprek voor zichzelf hier onmogelijk te maken, maar daar zou ik dan graag een motief bij kunnen bedenken. Het is minstens zo mogelijk dat ze zich echt opgejaagd voelt hier, en dat dáárom te pas en te onpas (jazeker, vaak roept ze dat al terwijl daar nog niets van te zien is) roept. Ik denk dat het dat laatste is, maar kan dat niet bewijzen. Wat wel simpel feit is, ze reageerde vroeger veel minder heftig, en veel minder paranoïde dan nu. Die verandering komt ergens vandaan. Ik zie genoeg gebeuren dat verklarend zou kunnen zijn. Ik zie geen enkel feit dat jouw verklaring ondersteunt. Dan ben ik een simpele ziel, en hang met een slag om de arm de verklaring aan met onderbouwing van feiten.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
blijfgewoonbianca schreef:
16-08-2018 12:51
Nou, en waarom denk je dat ?
Er zijn mensen die al 100 jaar elkaar tegenkomen op dit forum. Die hebben vaak zat fitties, gedoetjes, gezeur en gezanik zien gebeuren en elkaars reacties daar op. Maar jij als newbe weet het beter. Tuurlijk, joh.
Mag een newbie dan geen mening hebben? Wat een dictatuur zeg.
Lady*Voldemort schreef:
16-08-2018 12:52
Dat is een (door de mods) gekuiste versie. Gisteren stond er iets heel anders.
Die eerste post van RB? Er staat toch niet bij dat er iets veranderd is aan die post?

Als die post idd veranderd is, heb ik het origineel niet gelezen.
Life is short. Eat dessert first.
redbulletje schreef:
16-08-2018 10:43
Als ik dat zou lezen dan zou ik dat hoogstwaarschijnlijk gewoon komen bevestigen met 'n ;-D erachter
Terwijl die tweede verwijzing ook over mij zou kunnen gaan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ze voelt zich enorm opgejaagd en dat is echt niet iets wat net pas is ontstaan. Ze is voor alles uitgemaakt. Op een gegeven moment is de koek gewoon op. En nu ook weer iets persoonlijks.
doornroosje9 schreef:
16-08-2018 12:54
Die eerste post van RB? Er staat toch niet bij dat er iets veranderd is aan die post?

Als die post idd veranderd is, heb ik het origineel niet gelezen.
Ik zie dat op de eerste pagina vh topic een complete post is verwijderd, daar zal dan ? (RedBulletje weet dat) een uitgebreide versie hebben gestaan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
16-08-2018 12:47
Als je zo graag mee wil praten is het ook wel zo handig als je een klein beetje op de hoogte bent.
Ik ga geen lijstje maken want dat betekent binnen no time een ban.
Degenen die hun hand in eigen boezem zouden kunnen steken zouden het nooit toegeven, al zou ik 8000 quotes plaatsen.
Namen en rugnummers zijn niet nodig. Ik lees net dat je bedoelt dat iemand zich opgejaagd kan voelen wanneer anderen in dezelfde topics reageren. Hm, ja, dat gebeurt in topics, daar worden discussies gevoerd. Het moment dat je denkt dat bepaalde mensen daar steeds verschijnen om jou persoonlijk een hak te zetten vind ik rieken naar zelfoverschatting. M.i. gaat het niet om de forummer zelf, maar om de mening die hij/zij etaleert, waarop tegengas gegeven mag worden.

Het gevoel (subjectief) dat je wordt opgejaagd rechtvaardigt vervolgens niet dat je helemaal uit je plaat kunt gaan.

Het lijkt me heel naar als je dat gevoel hebt dat je wordt opgejaagd. Ik denk dat ik dan even niet meer zou komen, of een andere nick zou nemen, al dan niet tijdelijk. Mijn eigen rust is me meer waard dan wat gedoe op een forum. Het forum moet een leuk tijdverdrijf zijn, niets meer, niets minder.

Volgens mij vinden een heleboel forummers elkaar we/niet leuk, grappig, sympathiek, slim, etc. Dat hoef je je niet persoonlijk aan te trekken. Zou wat zijn, zeg, als ik denk dat jij, of iemand anders, mij maar een gekkie vindt en ik daar vervolgens van in de put raak of boos door word.
JollyRider schreef:
16-08-2018 12:53
Dat denk jij, en dat mag je natuurlijk denken.

Ik lees FV al heel veel jaar op dit forum, en ik heb altijd moeite met haar gehad. Niet eens als diskwalificatie bedoeld, maar gewoon moeite omdat zij en ik zo anders communiceren dat ik altijd moeite heb moeten doen om me niet in de gordijnen te laten jagen, en moeite heb willen doen om haar niet in de gordijnen te jagen. Kortom, het is nu niet bepaald mijn hartsvriendin die ik door dik en dun hoe dan ook positief wens te zien. Ik vind wel dat ze vaak interessante visies en meningen geeft en ben daardoor meestal wel geïnteresseerd in gesprek.

En nee, zoals ze tegenwoordig schrijft, schreef ze vroeger gewoon niet. Het is best mogelijk in theorie dat ze heel gewiekst bewust probeert het gesprek voor zichzelf hier onmogelijk te maken, maar daar zou ik dan graag een motief bij kunnen bedenken. Het is minstens zo mogelijk dat ze zich echt opgejaagd voelt hier, en dat dáárom te pas en te onpas (jazeker, vaak roept ze dat al terwijl daar nog niets van te zien is) roept. Ik denk dat het dat laatste is, maar kan dat niet bewijzen. Wat wel simpel feit is, ze reageerde vroeger veel minder heftig, en veel minder paranoïde dan nu. Die verandering komt ergens vandaan. Ik zie genoeg gebeuren dat verklarend zou kunnen zijn. Ik zie geen enkel feit dat jouw verklaring ondersteunt. Dan ben ik een simpele ziel, en hang met een slag om de arm de verklaring aan met onderbouwing van feiten.
Ik ben niet zo iemand die alles nog weet wat iemand gepost heeft, maar ik herinner me een FV van 9 jaar geleden die hele goede, interessante, doordachte posts schreef in een topic. Misschien was ze ergens anders al feller hoor, dat weet ik niet. Wel denk ik dat er een reden moet zijn voor het felle reageren van nu, en dat er een wisselwerking is tussen haar reacties en hoe erop gereageerd wordt hier. En waarschijnlijk wat andere dingen. Maar ik denk dat 'weer terug aanvallen' gewoon niet tof is.

Oftewel, helemaal met Jolly eens dus, al ben ik niet zo handig in het verwoorden.
Solomio schreef:
16-08-2018 12:58
Terwijl die tweede verwijzing ook over mij zou kunnen gaan.
Ik wilde het dan ook niet te persoonlijk en smerig maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Loullah schreef:
16-08-2018 12:54
Mag een newbie dan geen mening hebben? Wat een dictatuur zeg.
Wen er maar aan.
“RiRi” schreef:
16-08-2018 12:58
Ze voelt zich enorm opgejaagd en dat is echt niet iets wat net pas is ontstaan. Ze is voor alles uitgemaakt. Op een gegeven moment is de koek gewoon op. En nu ook weer iets persoonlijks.

Soms kan iemand ook kijken naar welk van hen eigen gedrag of manier van communiceren bepaalde reacties oproepen.

Echt hoor, dit is actie reactie.
Soms hebben mensen gewoon genoeg van die manier van forummen dat ze er wat van gaan zeggen.

Wil je dat niet, stop met forummen of bekijk eens of je zelf een aandeel hebt. Of miep niet zo. Mag ook.
Moeten we hier niet over ophouden? Want het begon met een opmerking over het verleden van FV en als we zo doorgaan eindigen we straks in een psychoanalyse, terwijl ze zelf niet mee kan praten. Lijkt me niet zo fijn.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 16-08-2018 13:09
1.62% gewijzigd
Tjezus, wat vals
JollyRider schreef:
16-08-2018 12:36
Wat ik niet snap, maar al sinds de kleuterschool zie gebeuren, is dat iemand eerst wordt opgejaagd, en als hij/zij dan gaat huilen (kleuterschool), of schoppen/schelden, dan staat iedereen er omheen met opgetrokken wenkbrauwen. Wat ráár, wat een onvolwassen gedrag, wat hysterisch!

Je hoeft geen hekel aan FV te hebben om te zien dat ze inderdaad steeds extremer reageert. Maar je moet wel of een heel laffe meeloper zijn, of een enorme hekel aan FV hebben, of echt dikke poep in je ogen, als je jezelf of anderen graag wijsmaakt dat FV zich zo onbegrijpelijk hysterisch gedraagt.

Ik vermoed dat ik niet de enige ben die FV eigenlijk gewoon mag, en het uiterst pijnlijk vind om te zien hoe ze inderdaad zichzelf onmogelijk aan het maken is. Maar het is de pijnlijke waarneming van iemand zien verdrinken, nadat ze door anderen het water in is geduwd die nu staan toe te kijken en roepen "had je maar moeten leren zwemmen he".

Ja, FV reageert bizar. Maar hoe kan je dat aanzien zonder zelfs maar je af te vragen hoe dat zo komt.
Mee eens.
Ik kom FV zelden tegen op het forum trouwens.

Wat jij hier beschrijft zie ik bijv ook gebeuren bij Yggdrasil. Dat er door bepaalde forummers op haar gejaagd wordt.
En hé, dat zijn dan deels weer dezelfde forummers die hier het gejaag op FV zo enorm afkeuren.

't Blijft een boeiend fenomeen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
simbalabimba schreef:
16-08-2018 12:45
Het is nog gewoon te lezen? Normaal gesproken zou ik/iemand dr naar kunnen linken, maar ik houd mn ledematen graag aan mn lijf.

De post is weggehaald, ivm privacy. Stond op pagina 1.
Such fun!1
Oakes schreef:
16-08-2018 13:03
Ik lees net dat je bedoelt dat iemand zich opgejaagd kan voelen wanneer anderen in dezelfde topics reageren. Hm, ja, dat gebeurt in topics, daar worden discussies gevoerd. Het moment dat je denkt dat bepaalde mensen daar steeds verschijnen om jou persoonlijk een hak te zetten vind ik rieken naar zelfoverschatting.
Mensen die het niet willen begrijpen gaan het ook nooit willen begrijpen. Hooguit als ze zelf een keer zo enorm “ de lul “ zijn.
.
Eens, MevrouwJack. Misschien kan het in algemene zin worden besproken 'wat doe je wanneer je je opgejaagd voelt op een forum'.
doornroosje9 schreef:

Dat is niet de post waar het over ging.
Such fun!1
16-08-2018 13:09
Mensen die het niet willen begrijpen gaan het ook nooit willen begrijpen.
.
Inderdaad. Dat mes snijdt aan twee kanten.
Lucifer2018 schreef:
16-08-2018 13:05
Soms kan iemand ook kijken naar welk van hen eigen gedrag of manier van communiceren bepaalde reacties oproepen.

Ik gok dat “ witte mannen zijn boze mannen “ en “ Nederland is een racistisch land “ , “ ik vind Hollandse verjaardagsfeesten niet leuk “ , “ Zwarte Piet is racisme “ of dat soort dingen ( let op : DIT ZIJN GEEN QUOTES. WAARSCHIJNLIJK OOK GEEN JUISTE WEERGAVE ) erg kwaad bloed heeft gezet
.

Echt hoor, dit is actie reactie. Yep. Maar van wie was nou de actie en van wie de reactie?
Soms hebben mensen gewoon genoeg van die manier van forummen dat ze er wat van gaan zeggen.

Wil je dat niet, stop met forummen of bekijk eens of je zelf een aandeel hebt. Of miep niet zo. Mag ook.
Solomio schreef:
16-08-2018 13:08
Mee eens.
Ik kom FV zelden tegen op het forum trouwens.

Wat jij hier beschrijft zie ik bijv ook gebeuren bij Yggdrasil. Dat er door bepaalde forummers op haar gejaagd wordt.
En hé, dat zijn dan deels weer dezelfde forummers die hier het gejaag op FV zo enorm afkeuren.

't Blijft een boeiend fenomeen.
Ik kan zo een handjevol forummers bedenken die altijd negatief worden aangesproken. Zelfs als ze zouden zeggen dat de zon buiten schijnt, worden ze gepakt op hun woorden.
16-08-2018 13:14
Vast.
Lucifer2018 schreef:
16-08-2018 13:05

Echt hoor, dit is actie reactie.

Klinkt mooi, en als je je echt totaal niet kan inleven in FV kan ik je eigenlijk alleen maar feliciteren.

Zelf herken ik minstens een paar elementen:
- Dit forum niet los kunnen laten. Met alle negatieve ervaringen is het toch ook al de langste tijd van mijn volwassen leven een virtuele plek waar ik mensen heb leren kennen en waarderen, boeiende gesprekken heb gehad, anderen heb geholpen maar vooral zelf veel heb kunnen leren en reflecteren. Je kan denken "het is maar een forum" en dat is ook zo. Maar zeker voor sommigen is het heel veel meer dan "zomaar een forum", het is, zonder het al te pathetisch te willen laten klinken, ook gewoon mijn vaste ankerplaats en steunpunt in mijn volwassen leven. Ik heb hier zoveel van mijn eigen ideeen en ervaringen op zoveel gebied kunnen delen en toetsen. Dit forum is zelf geen persoon, maar de deelnemers zijn dat wel. Veel anoniem en betekenisloos voor me, maar veel ook echt belangrijk. Als je dat niet kent, snap ik dat je het aanstellerig kan vinden. Als je het wel kent, dan moet je kunnen begrijpen waarom iemand hier maar terug blijft komen. Ik heb hele reeksen Nicks versleten, heb me bijzonder onaardig behandeld gevoeld, ben uitgelachen omdat ik vertrok en weer terugkeerde. Allemaal niet fijn, kwetsend, beledigend. Zeker. Maar ik heb voor mezelf geconstateerd dat ik een hele reeks mensen hier niet kan of wil missen. Van mensen waarmee ik eerder worstel dan plezier heb tot mensen waar ik eigenlijk gewoon dol op ben. En weet je, zelfs die voor mij lastige mensen als Meds, Feow, Impala, FV, Red Bulletje, noem ze maar op, zelfs die wil en kan ik niet missen. Bijvoorbeeld omdat ze werkelijk heel warm en steunend reageerden toen ik een keer echt om hulp vroeg vanuit diepe nood. Omdat ze me helpen relativeren, begrijpen dat meerdere invalshoeken mogelijk zijn, etc. etc.

Je kan zeggen "blijf dan weg", maar na jaren in een club rondhangen is wegblijven niet zo makkelijk.

- Emotioneel reageren. Ja, ik zie dat FV heel emotioneel reageert, vaak onevenredig emotioneel en vijandig naar mensen waarbij ik denk "waarom nou, wat is nou de aanleiding?". Maar dan kijk ik naar mezelf en bedenk hoe vaak mensen dat aan mij hebben gezegd: joh, doe eens niet zo beledigd, of arrogant, of passief-agressief, of wat dan ook. En dan constateer ik dat je met de beste bedoelingen soms niet overkomt zoals je bedoelt, en soms zelf niet door hebt dat je echt anders bent dan je denkt of zou willen.

Kortom, ik zie wat je schrijft en feliciteer je als je daar zelf naar kan leven. Maar je mist iets, als je niet ziet dat dat niet voor iedereen zo werkt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven