Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 14 september 2018 om 18:21
vrijdag 14 september 2018 om 18:29
Is hier pas nog geweest. Een discussie kan toch veel beter in een apart topic?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 14 september 2018 om 18:31
vrijdag 14 september 2018 om 18:34
Deze discussie is ook al 100 keer geweest dus ik laat het hierbij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 14 september 2018 om 18:35
Net hoorde ik op tv dat scholen de klassenfoto’s niet meer op hun schoolsite mogen zetten zonder toestemming van de ouders, als er bijvoorbeeld 2 ouders geen toestemming geven worden de gezichten van die kinderen geblurt, vinden jullie niet dat de privacy wet veel te ver gaat zo?
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
vrijdag 14 september 2018 om 18:37
Ik vind dat goed.Leefvandaag schreef: ↑14-09-2018 18:35Net hoorde ik op tv dat scholen de klassenfoto’s niet meer op hun schoolsite mogen zetten zonder toestemming van de ouders, als er bijvoorbeeld 2 ouders geen toestemming geven worden de gezichten van die kinderen geblurt, vinden jullie niet dat de privacy wet veel te ver gaat zo?
vrijdag 14 september 2018 om 18:49
Nee. Volledig terecht.Leefvandaag schreef: ↑14-09-2018 18:35Net hoorde ik op tv dat scholen de klassenfoto’s niet meer op hun schoolsite mogen zetten zonder toestemming van de ouders, als er bijvoorbeeld 2 ouders geen toestemming geven worden de gezichten van die kinderen geblurt, vinden jullie niet dat de privacy wet veel te ver gaat zo?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 14 september 2018 om 18:52
Nee. Waarom moet die foto op de website?Leefvandaag schreef: ↑14-09-2018 18:35Net hoorde ik op tv dat scholen de klassenfoto’s niet meer op hun schoolsite mogen zetten zonder toestemming van de ouders, als er bijvoorbeeld 2 ouders geen toestemming geven worden de gezichten van die kinderen geblurt, vinden jullie niet dat de privacy wet veel te ver gaat zo?
¡Apagando las luces!
vrijdag 14 september 2018 om 19:06
Leefvandaag schreef: ↑14-09-2018 18:35Net hoorde ik op tv dat scholen de klassenfoto’s niet meer op hun schoolsite mogen zetten zonder toestemming van de ouders, als er bijvoorbeeld 2 ouders geen toestemming geven worden de gezichten van die kinderen geblurt, vinden jullie niet dat de privacy wet veel te ver gaat zo?
Ik denk dat het 'kinderziektes' zijn. We zijn met z'n allen aan het bedenken hoe we nou een goeie omgangsnorm kunnen vinden in de gigantische hoeveelheid persoonlijke data die iedereen genereert. Ik denk dat het enerzijds geen zin heeft om dat allemaal te willen afschermen en dat het aan de andere kant meer zin heeft om specifieke data als privacy-data te benoemen.
In het geval van zo'n klassefoto heeft het volgens mij geen enkele zin om eerst die foto te maken en vervolgens met de pet rond te gaan om te informeren of je er wel op wil staan. Als je er bij aanwezig bent terwijl je weet dat er een foto wordt genomen, dan ben je er mee akkoord dat die gepubliceerd wordt. Dat soort automatismes moeten nog groeien denk ik.
vrijdag 14 september 2018 om 19:26
Ik vind dat toch wel 2 verschillende dingen hoor. Ik wil wel een klassenfoto maar ik ga er niet automatisch mee akkoord dat school die dan op het internet zet.shifty schreef: ↑14-09-2018 19:06Ik denk dat het 'kinderziektes' zijn. We zijn met z'n allen aan het bedenken hoe we nou een goeie omgangsnorm kunnen vinden in de gigantische hoeveelheid persoonlijke data die iedereen genereert. Ik denk dat het enerzijds geen zin heeft om dat allemaal te willen afschermen en dat het aan de andere kant meer zin heeft om specifieke data als privacy-data te benoemen.
In het geval van zo'n klassefoto heeft het volgens mij geen enkele zin om eerst die foto te maken en vervolgens met de pet rond te gaan om te informeren of je er wel op wil staan. Als je er bij aanwezig bent terwijl je weet dat er een foto wordt genomen, dan ben je er mee akkoord dat die gepubliceerd wordt. Dat soort automatismes moeten nog groeien denk ik.
vrijdag 14 september 2018 om 19:26
OnzinLeefvandaag schreef: ↑14-09-2018 18:35Net hoorde ik op tv dat scholen de klassenfoto’s niet meer op hun schoolsite mogen zetten zonder toestemming van de ouders, als er bijvoorbeeld 2 ouders geen toestemming geven worden de gezichten van die kinderen geblurt, vinden jullie niet dat de privacy wet veel te ver gaat zo?
vrijdag 14 september 2018 om 19:49
Die topics worden verwijderd.
Mensen mogen geen topics openen over dat onderwerp en 'we' mogen er ook niet over napraten...ok...
Nou ja, dan maar een wijntje of biertje
vrijdag 14 september 2018 om 20:09
Kreeg een hele waslijst aan ja/nee vinkjes om in te sturen naar school. Facebook: ja/nee. Klas: ja/nee. School: ja/nee. Uitjes: ja/nee. Krant: ja/nee. App: ja/nee. Media algemeen: ja/nee.Leefvandaag schreef: ↑14-09-2018 18:35Net hoorde ik op tv dat scholen de klassenfoto’s niet meer op hun schoolsite mogen zetten zonder toestemming van de ouders, als er bijvoorbeeld 2 ouders geen toestemming geven worden de gezichten van die kinderen geblurt, vinden jullie niet dat de privacy wet veel te ver gaat zo?
Yes, No, Maybe, I don't know, can you repeat the question
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
vrijdag 14 september 2018 om 20:17
Dat denk ik ook & hier wordt vooraf toestemming gevraagd. Alleen zijn niet alle fotomomenten gepland. Zeker tijdens uitjes, feestdagen, klassenvieringen, ouders die foto's maken.shifty schreef: ↑14-09-2018 19:06Ik denk dat het 'kinderziektes' zijn. We zijn met z'n allen aan het bedenken hoe we nou een goeie omgangsnorm kunnen vinden in de gigantische hoeveelheid persoonlijke data die iedereen genereert. Ik denk dat het enerzijds geen zin heeft om dat allemaal te willen afschermen en dat het aan de andere kant meer zin heeft om specifieke data als privacy-data te benoemen.
Het is vorig jaar zelfs een paar keer voorgekomen dat ouders die geen toestemming hadden gegeven aan school foto's van hun kind publiekelijk te maken, zelf foto's hadden gemaakt tijdens schoolfeestelijkgedoe en die vervolgens met andere kinderen erop via hun eigen social media accounts het www inslingerden. Ehm...
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
vrijdag 14 september 2018 om 20:24
Waarom?
Ik vind jouw bijdragen helemaal niet zo brallerig. De insteek dat je maar beter kunt zorgen voor een eigen inkomen om een eventuele scheiding te kunnen overleven zonder meteen naar de soos te hoeven hollen, die snap ik helemaal. Erger nog, die insteek heb ik zelf ook.
Maar al dat semi-feministische gedoe over gemene mannen die hun baantje belangrijker vinden dan dat van hun vrouw en boehoeh snik snik, ja dat vind ik gebral. Zoek dan gewoon een leukere vent of zo, of doe het gewoon zonder vent.
vrijdag 14 september 2018 om 20:28
Hier krijg je een code en heb je alleen toegang tot je eigen kind en daar de klassefoto van.
Op mijn werk zijn de jongeren heel blij dat er bij feesten niet meer de foto van hun aanmelding levensgroot mag worden vertoond (we deden die dag een soort doorlopende voorstelling).
vrijdag 14 september 2018 om 20:37
Ja lekker he? Een heuse Indian Summer! Ik ben er echt dol op. Overdag 25 graden en des nachts 7 graden, dus ik kan gewoon lekker slapen zonder weg te drijven. En ik heb nu drie weken vakantie, dus van die 25 graden overdag heb ik op mijn werk ook al geen last, joechei. En ik heb de tijd om in mijn t-shirt lekker herfstwandelingen te maken, man man ik heb er zo'n zin in!MonteCara* schreef: ↑14-09-2018 20:22Oh, nu gaat het over klassenfoto's.
Volgende week wordt het 25+ graden!
vrijdag 14 september 2018 om 20:41
Ik bedoel vooral dat er een soort algemeenheid gaat ontstaan ten opzichte van alle onderwerpen die nu per onderdeel apart onder de loep worden genomen. Op een bepaald moment is een soort vanzelfsprekendheid en hoef je alleen nog aandacht te besteden aan de bijzonderheden. Op dit moment is alles nog 'bijzonder' omdat het niet vanzelfsprekend is.
In dit voorbeeld wordt het dan bijvoorbeeld 'standaard' dat als je aanwezig bent dat je op de foto komt en dat deze gepubliceerd wordt door de school die de foto tenslotte maakt. Dat is dan niet gebaseerd op wat elke individu wil, maar op de werkbare gemeenschappelijke deler. Als je dat anders wil zal je dus als uitzondering actie moeten ondernemen.
vrijdag 14 september 2018 om 20:44
Lady*Voldemort schreef: ↑14-09-2018 20:34Oh ja, en de aanname dat al die luie thuisblijfwijven nu de economie moeten gaan redden vind ik ook gebral. Zo werkt het namelijk niet. Al is het alleen maar omdat er nou eenmaal geen werk is voor 230.000 half of helemaal niet opgeleide mevrouwen.
Jazeker wel; dat werk wordt gecreëerd door al die mannen die thuis gaan zitten kijken hoe het huishouden vanzelf gaat.