Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 14 september 2018 om 20:46
+100
Hier trouwens een keer een rel met een moeder, die als hulpouder inderdaad wel zeer onflatteus op een paar foto’s was beland. En die foto’s stonden doodleuk op de website van school. Die moeder zei dat ze bezwaar had (echt terecht hoor, ze zag eruit als een krolse walvis in een frietkraam). En vroeg of haar foto eraf mocht. Maar dat deed school niet. Want ze had toestemming voor haar kind gegeven om foto’s te delen dus dan mochten foto’s van haar ook wel, en ze was nu eenmaal bij de activiteit geweest. En de kinderen stonden er wel leuk op...
vrijdag 14 september 2018 om 20:59
Dat is pas interessant.MonteCara* schreef: ↑14-09-2018 20:22Oh, nu gaat het over klassenfoto's.
Volgende week wordt het 25+ graden!
vrijdag 14 september 2018 om 21:23
Maar dat is dan toch de omgekeerde wereld. je bent akkoord als je geen nee hebt gezegd.shifty schreef: ↑14-09-2018 20:41Ik bedoel vooral dat er een soort algemeenheid gaat ontstaan ten opzichte van alle onderwerpen die nu per onderdeel apart onder de loep worden genomen. Op een bepaald moment is een soort vanzelfsprekendheid en hoef je alleen nog aandacht te besteden aan de bijzonderheden. Op dit moment is alles nog 'bijzonder' omdat het niet vanzelfsprekend is.
In dit voorbeeld wordt het dan bijvoorbeeld 'standaard' dat als je aanwezig bent dat je op de foto komt en dat deze gepubliceerd wordt door de school die de foto tenslotte maakt. Dat is dan niet gebaseerd op wat elke individu wil, maar op de werkbare gemeenschappelijke deler. Als je dat anders wil zal je dus als uitzondering actie moeten ondernemen.
Het is de bedoeling juist dat het nee is tenzij je actie onderneemt. Dat is waar bijvoorbeeld de consumentenbond al jaren voor heeft gestreden en dat nu eindelijk doordringt. En dan zou dit weer andersom gaan. Lijkt me niet.
vrijdag 14 september 2018 om 21:40
_Inkie_ schreef: ↑14-09-2018 21:23Maar dat is dan toch de omgekeerde wereld. je bent akkoord als je geen nee hebt gezegd.
Het is de bedoeling juist dat het nee is tenzij je actie onderneemt. Dat is waar bijvoorbeeld de consumentenbond al jaren voor heeft gestreden en dat nu eindelijk doordringt. En dan zou dit weer andersom gaan. Lijkt me niet.
Nee hoor, in mijn beleving is dat gewoon de nieuwe wereld, maar zijn we daar nog niet aan gewend.
Al jaren gebruiken we een bonuskaart, een airmailskaart, een spaarkaart voor het tanken, een registratie bij een website, google, whatsapp, facebook, windows, etc. Elke dag genereert iedereen een enorme hoeveelheid data die allemaal gebruikt wordt. Dat we toestemming geven (als we whatsapp installeren bijvoorbeeld) is een wassen neus, net zo goed als dat geen hond de gebruiksvoorwaarden van Microsoft leest bij een update. Internet/informatica = delen en delen is geen éénrichtingsverkeer.
Het zal in de toekomst gewoon normaal worden en mensen zullen bewuster moeten omgaan met wat ze niet delen dan wat ze wel delen.
vrijdag 14 september 2018 om 21:53
Ik maakte laatst ergens een FB groep voor en er waren mensen die er niet in wilden want privacy bla bla. Absoluut geen FB.
Dus een Whats app groep gemaakt want dat wilden ze wel. Vul ik de telefoonnummers in bij mijn contacten en wat denk je de mensen die niet op FB wilden daarvan krijg ik in Google contacten automatisch hun adres er al bij. Hoezo zuinig op hun privacy
Dus een Whats app groep gemaakt want dat wilden ze wel. Vul ik de telefoonnummers in bij mijn contacten en wat denk je de mensen die niet op FB wilden daarvan krijg ik in Google contacten automatisch hun adres er al bij. Hoezo zuinig op hun privacy
vrijdag 14 september 2018 om 21:59
_Inkie_ schreef: ↑14-09-2018 21:53Ik maakte laatst ergens een FB groep voor en er waren mensen die er niet in wilden want privacy bla bla. Absoluut geen FB.
Dus een Whats app groep gemaakt want dat wilden ze wel. Vul ik de telefoonnummers in bij mijn contacten en wat denk je de mensen die niet op FB wilden daarvan krijg ik in Google contacten automatisch hun adres er al bij. Hoezo zuinig op hun privacy![]()
Precies! Hier een tijdje geleden de opmerking dat iemand niet in de buurtapp wilde want daar zat een commercieel bedrijf achter, hij deed dat dan liever met whatsapp ...
vrijdag 14 september 2018 om 22:30
Ouders bij ons op school moeten begin van elk schooljaar toestemming geven voordat we foto's mogen gebruiken op een besloten deel van de website. En als ze het niet eens zijn met een bepaalde foto kunnen ze dat aangeven en halen we die foto direct weg.
Daarnaast geldt hetzelfde (aan het begin van elk schooljaar toestemming geven) voor het maken van groepsfoto's en portretfoto's die middels een potaal getoond worden.
Er zijn dus leerlingen die nooit op de foto mogen, leerlingen die enkel op de klassenfoto mogen en misschien ook (maar die heb ik niet) leerlingen die enkel op de klassenfoto mogen.
Daarnaast geldt hetzelfde (aan het begin van elk schooljaar toestemming geven) voor het maken van groepsfoto's en portretfoto's die middels een potaal getoond worden.
Er zijn dus leerlingen die nooit op de foto mogen, leerlingen die enkel op de klassenfoto mogen en misschien ook (maar die heb ik niet) leerlingen die enkel op de klassenfoto mogen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 14 september 2018 om 22:51
Maar goed, de Belgen dus. Ze zouden eens moeten stoppen met al die rare topics waaruit vooral blijkt dat ze te stom zijn om te poepen. En nee, dan bedoel ik niet neuken.
Je maakt mij toch echt niet wijs dat het typisch Belgisch is om je altijd en overal maar op je kop te laten zitten door nonkels, grootjes en meer van dat al.
Je maakt mij toch echt niet wijs dat het typisch Belgisch is om je altijd en overal maar op je kop te laten zitten door nonkels, grootjes en meer van dat al.
vrijdag 14 september 2018 om 22:58
Lady*Voldemort schreef: ↑14-09-2018 22:51Maar goed, de Belgen dus. Ze zouden eens moeten stoppen met al die rare topics waaruit vooral blijkt dat ze te stom zijn om te poepen. En nee, dan bedoel ik niet neuken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 14 september 2018 om 23:01
Ik zweer het... den smoor is erover.Lady*Voldemort schreef: ↑14-09-2018 22:51Maar goed, de Belgen dus. Ze zouden eens moeten stoppen met al die rare topics waaruit vooral blijkt dat ze te stom zijn om te poepen. En nee, dan bedoel ik niet neuken.
(Poepen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 14 september 2018 om 23:05
https://motherboard.vice.com/nl/article ... aar-neuken
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 14 september 2018 om 23:34
Oh alle Belgen dus. Eh ok.Lady*Voldemort schreef: ↑14-09-2018 22:51Maar goed, de Belgen dus. Ze zouden eens moeten stoppen met al die rare topics waaruit vooral blijkt dat ze te stom zijn om te poepen. En nee, dan bedoel ik niet neuken.
Ik kak gelukkig erg regelmatig. Dat dan wel weer.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 15 september 2018 om 00:09
Ook niet door die stomme gansen.Lady*Voldemort schreef: ↑14-09-2018 22:51Maar goed, de Belgen dus. Ze zouden eens moeten stoppen met al die rare topics waaruit vooral blijkt dat ze te stom zijn om te poepen. En nee, dan bedoel ik niet neuken.
zaterdag 15 september 2018 om 01:40
_Inkie_ schreef: ↑14-09-2018 21:23Maar dat is dan toch de omgekeerde wereld. je bent akkoord als je geen nee hebt gezegd.
Ach, met de donorwet is dit ook gebeurd.
Such fun!1
zaterdag 15 september 2018 om 05:26
Deze discussie wordt hier ook met regelmaat gevoerd. Misschien eens een apart topic over openen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)