Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lucifer2018 schreef:
30-09-2018 12:47
Je doet een oproepje aan Ikigai?
Nee hoor, dat had ze zelf al aangegeven wat door de mods gewist is.
shifty schreef:
30-09-2018 12:40
Nou inderdaad. Wat ongelofelijk lomp van Ikigai om tegen iemand die zo graag zwanger wil worden te beginnen over 'natuurlijke selectie'. Oftewel ze zegt dus gewoon dat er waarschijnlijk iets mis is met hun en dat ze beter geen kinderen kunnen krijgen. Dat is hetzelfde als tegen iemand met een ernstige ziekte zeggen dat het waarschijnlijk, vanuit natuurlijk oogpunt, beter is als ze 't loodje legt.
:frusty:
En dat levert haar geen ban op maar de post wordt gewoon gewist door de Mod :facepalm:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
shifty schreef:
Nou inderdaad. Wat ongelofelijk lomp van Ikigai om tegen iemand die zo graag zwanger wil worden te beginnen over 'natuurlijke selectie'. Oftewel ze zegt dus gewoon dat er waarschijnlijk iets mis is met hun en dat ze beter geen kinderen kunnen krijgen. Dat is hetzelfde als tegen iemand met een ernstige ziekte zeggen dat het waarschijnlijk, vanuit natuurlijk oogpunt, beter is als ze 't loodje legt.
Als natuurlijke selectie echt goed zou werken zou het hier op het forum een stuk gezelliger zijn.
Zeg maar.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Shifty, je hebt een PB.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
30-09-2018 13:42
Shifty, je hebt een PB.

:mail:
Lady*Voldemort schreef:
29-09-2018 21:29
Er staat me nog iets bij van een lied over pijpen, en dan bedoel ik niet de rookwaar. Jammer dat ik het nergens kan vinden.
https://m.youtube.com/watch?v=bj2CPpDSMjE
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
shifty schreef:
En toch is het zo. Google maar eens een beetje. De natuur bepaalt dat de beste spermacel de eicel weet te bevruchten en die met beschadigd DNA niet (of minder makkelijk). 'Als de onvruchtbaarheid van de vader een genetische basis heeft - wat voor een onbekend maar waarschijnlijk fors deel het geval is - lopen de kinderen een kans ook onvruchtbaar te zijn. Er ontstaan zo families die voor hun voortbestaan afhankelijk zijn van kunstmatige voortplantingstechnieken.'

Je kunt dus die verminderde vruchtbaarheid bij de man doorgeven aan je nageslacht. Wil je dat dan?
willem1959 schreef:
30-09-2018 14:41
En toch is het zo. Google maar eens een beetje. De natuur bepaalt dat de beste spermacel de eicel weet te bevruchten en die met beschadigd DNA niet (of minder makkelijk). 'Als de onvruchtbaarheid van de vader een genetische basis heeft - wat voor een onbekend maar waarschijnlijk fors deel het geval is - lopen de kinderen een kans ook onvruchtbaar te zijn. Er ontstaan zo families die voor hun voortbestaan afhankelijk zijn van kunstmatige voortplantingstechnieken.'

Je kunt dus die verminderde vruchtbaarheid bij de man doorgeven aan je nageslacht. Wil je dat dan?

Het is niet zo moeilijk om aan te tonen dat natuurlijke selectie bestaat, daar hoef ik niet voor te googlen.

Het is ook niet zo moeilijk om te zien dat je een enorme lompe hork bent als je dit als argument gebruikt bij iemand met een lichamelijke tekortkoming.
En daarnaast is 'verminderde vruchtbaarheid' op zichzelf, als erfelijk gevaar, nou niet zo spannend dat dat een reden zou zijn om geen kinderen te nemen. Zou jij geen kinderen nemen als er op basis van jouw genen een kans is dat je kinderen verminderde vruchtbaarheid kunnen hebben? Als iedereen diezelfde afweging gemaakt zou hebben, denk ik dat we een hele hoop fijne mensen met (wel) hele waardevolle bijdragen gemist zouden hebben.
Solomio schreef:
30-09-2018 13:05
Als natuurlijke selectie echt goed zou werken zou het hier op het forum een stuk gezelliger zijn.
Zeg maar.
Ik gok dat het juist nog ongezelliger word met al die sterke overlevers.
willem1959 schreef:
30-09-2018 14:41

Willem, zonder googlen, 100% van de onvruchtbare vaders zullen kleinkinderen krijgen. Maar of dat erfelijke oorzaken heeft? Volgens mij is er niets te erven bij onvruchtbaarheid.
Avondeten broodjes Kwekkeboom kroket of frikandel speciaal.
Pannenkoeken :cheer:
Irma3110 schreef:
30-09-2018 15:46
Willem, zonder googlen, 100% van de onvruchtbare vaders zullen kleinkinderen krijgen. Maar of dat erfelijke oorzaken heeft? Volgens mij is er niets te erven bij onvruchtbaarheid.
Die snap ik niet.
Lady*Voldemort schreef:
30-09-2018 18:11
Die snap ik niet.
Geheimtaal
Lady*Voldemort schreef:
30-09-2018 18:11
Die snap ik niet.
Denk dat het slaat op die vaders in het voorbeeld van Willem die dan schijnbaar wel kinderen en kleinkinderen krijgen en zo de onvruchtbaarheid doorgeven.

Willem schijnt te denken dat onvruchtbaarheid valt op te lossen met moderne voortplantingstechnieken.
TanteBedelia schreef:
30-09-2018 18:05
Avondeten broodjes Kwekkeboom kroket of frikandel speciaal.
Lekkerrrr! Kroket op een wit puntje met mosterd en komkommer.. hmmm

Hier: romige pasta met knoflookkip ,champignons en courgette.
Heb ik toch op die irritante betweter gereageerd :facepalm:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik weet nog niet wat ik eet.
Zo lekker uit eten op een terras in Spanje.

Gisteren tapas. Ik denk nu lekker pasta.
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 19:15
2.24% gewijzigd
Hapjes gehad bij de verjaardag van mijn zusje. Nu geen honger meer. Ga wel snaaien als ik trek krijg :-P)
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Pipistrello schreef:
30-09-2018 19:12
Ik weet nog wat ik eet.

Oeh, dat klinkt beter dan hapjes op een verjaardag :thumbsup: ! Smakelijk eten voor straks!

*zoek me steeds rot naar de smileys hier, vet irritant! (6) *
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Pipistrello schreef:

Gezellig! Geniet ervan.
lemoos2 schreef:
30-09-2018 18:42
Denk dat het slaat op die vaders in het voorbeeld van Willem die dan schijnbaar wel kinderen en kleinkinderen krijgen en zo de onvruchtbaarheid doorgeven.

Willem schijnt te denken dat onvruchtbaarheid valt op te lossen met moderne voortplantingstechnieken.
Oooohhhh, het was sarcastisch bedoeld :lightbulb:

Ik dacht al :proud:
Kippensoep met stokbrood, trouwens.
Pipistrello schreef:

Heerlijk Pip geniet van jouw vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven