Napraattopic deel 104
dinsdag 25 september 2018 om 10:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 30 september 2018 om 12:48
Nee hoor, dat had ze zelf al aangegeven wat door de mods gewist is.
zondag 30 september 2018 om 12:56
En dat levert haar geen ban op maar de post wordt gewoon gewist door de Modshifty schreef: ↑30-09-2018 12:40Nou inderdaad. Wat ongelofelijk lomp van Ikigai om tegen iemand die zo graag zwanger wil worden te beginnen over 'natuurlijke selectie'. Oftewel ze zegt dus gewoon dat er waarschijnlijk iets mis is met hun en dat ze beter geen kinderen kunnen krijgen. Dat is hetzelfde als tegen iemand met een ernstige ziekte zeggen dat het waarschijnlijk, vanuit natuurlijk oogpunt, beter is als ze 't loodje legt.
![]()

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 30 september 2018 om 13:05
Als natuurlijke selectie echt goed zou werken zou het hier op het forum een stuk gezelliger zijn.shifty schreef: ↑30-09-2018 12:40Nou inderdaad. Wat ongelofelijk lomp van Ikigai om tegen iemand die zo graag zwanger wil worden te beginnen over 'natuurlijke selectie'. Oftewel ze zegt dus gewoon dat er waarschijnlijk iets mis is met hun en dat ze beter geen kinderen kunnen krijgen. Dat is hetzelfde als tegen iemand met een ernstige ziekte zeggen dat het waarschijnlijk, vanuit natuurlijk oogpunt, beter is als ze 't loodje legt.
![]()
Zeg maar.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 30 september 2018 om 14:20
https://m.youtube.com/watch?v=bj2CPpDSMjELady*Voldemort schreef: ↑29-09-2018 21:29Er staat me nog iets bij van een lied over pijpen, en dan bedoel ik niet de rookwaar. Jammer dat ik het nergens kan vinden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 30 september 2018 om 14:41
En toch is het zo. Google maar eens een beetje. De natuur bepaalt dat de beste spermacel de eicel weet te bevruchten en die met beschadigd DNA niet (of minder makkelijk). 'Als de onvruchtbaarheid van de vader een genetische basis heeft - wat voor een onbekend maar waarschijnlijk fors deel het geval is - lopen de kinderen een kans ook onvruchtbaar te zijn. Er ontstaan zo families die voor hun voortbestaan afhankelijk zijn van kunstmatige voortplantingstechnieken.'shifty schreef: ↑30-09-2018 12:40Nou inderdaad. Wat ongelofelijk lomp van Ikigai om tegen iemand die zo graag zwanger wil worden te beginnen over 'natuurlijke selectie'. Oftewel ze zegt dus gewoon dat er waarschijnlijk iets mis is met hun en dat ze beter geen kinderen kunnen krijgen. Dat is hetzelfde als tegen iemand met een ernstige ziekte zeggen dat het waarschijnlijk, vanuit natuurlijk oogpunt, beter is als ze 't loodje legt.
![]()
Je kunt dus die verminderde vruchtbaarheid bij de man doorgeven aan je nageslacht. Wil je dat dan?

zondag 30 september 2018 om 15:12
willem1959 schreef: ↑30-09-2018 14:41En toch is het zo. Google maar eens een beetje. De natuur bepaalt dat de beste spermacel de eicel weet te bevruchten en die met beschadigd DNA niet (of minder makkelijk). 'Als de onvruchtbaarheid van de vader een genetische basis heeft - wat voor een onbekend maar waarschijnlijk fors deel het geval is - lopen de kinderen een kans ook onvruchtbaar te zijn. Er ontstaan zo families die voor hun voortbestaan afhankelijk zijn van kunstmatige voortplantingstechnieken.'
Je kunt dus die verminderde vruchtbaarheid bij de man doorgeven aan je nageslacht. Wil je dat dan?
Het is niet zo moeilijk om aan te tonen dat natuurlijke selectie bestaat, daar hoef ik niet voor te googlen.
Het is ook niet zo moeilijk om te zien dat je een enorme lompe hork bent als je dit als argument gebruikt bij iemand met een lichamelijke tekortkoming.

zondag 30 september 2018 om 15:19
En daarnaast is 'verminderde vruchtbaarheid' op zichzelf, als erfelijk gevaar, nou niet zo spannend dat dat een reden zou zijn om geen kinderen te nemen. Zou jij geen kinderen nemen als er op basis van jouw genen een kans is dat je kinderen verminderde vruchtbaarheid kunnen hebben? Als iedereen diezelfde afweging gemaakt zou hebben, denk ik dat we een hele hoop fijne mensen met (wel) hele waardevolle bijdragen gemist zouden hebben.

zondag 30 september 2018 om 15:46
Willem, zonder googlen, 100% van de onvruchtbare vaders zullen kleinkinderen krijgen. Maar of dat erfelijke oorzaken heeft? Volgens mij is er niets te erven bij onvruchtbaarheid.willem1959 schreef: ↑30-09-2018 14:41En toch is het zo. Google maar eens een beetje. De natuur bepaalt dat de beste spermacel de eicel weet te bevruchten en die met beschadigd DNA niet (of minder makkelijk). 'Als de onvruchtbaarheid van de vader een genetische basis heeft - wat voor een onbekend maar waarschijnlijk fors deel het geval is - lopen de kinderen een kans ook onvruchtbaar te zijn. Er ontstaan zo families die voor hun voortbestaan afhankelijk zijn van kunstmatige voortplantingstechnieken.'

zondag 30 september 2018 om 18:28
Geheimtaal

zondag 30 september 2018 om 18:42
Denk dat het slaat op die vaders in het voorbeeld van Willem die dan schijnbaar wel kinderen en kleinkinderen krijgen en zo de onvruchtbaarheid doorgeven.
Willem schijnt te denken dat onvruchtbaarheid valt op te lossen met moderne voortplantingstechnieken.

zondag 30 september 2018 om 19:07
Lekkerrrr! Kroket op een wit puntje met mosterd en komkommer.. hmmm
Hier: romige pasta met knoflookkip ,champignons en courgette.

zondag 30 september 2018 om 19:17
Oeh, dat klinkt beter dan hapjes op een verjaardagPipistrello schreef: ↑30-09-2018 19:12Ik weet nog wat ik eet.
Zo lekker uit eten op een terras in Spanje.
Gisteren tapas. Ik denk nu lekker pasta.

*zoek me steeds rot naar de smileys hier, vet irritant!

Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.

zondag 30 september 2018 om 19:18
Gezellig! Geniet ervan.Pipistrello schreef: ↑30-09-2018 19:12Ik weet nog niet wat ik eet.

zondag 30 september 2018 om 19:18
Oooohhhh, het was sarcastisch bedoeld

Ik dacht al

zondag 30 september 2018 om 19:21
Heerlijk Pip geniet van jouw vakantie.Pipistrello schreef: ↑30-09-2018 19:12Ik weet nog niet wat ik eet.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.