Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
DuchessMeganMarkle schreef:
19-11-2018 13:40
Hitler had ook een heel volk achter zich, dat waren niet alleen maar domme mensen.
het was na WO 1 en er was veel armoede. Mensen waren niet kritisch en liepen klakkeloos achter hun leider aan die beterschap beloofde en de schuld van alle ellende aan de joden gaf.

Nu zie je hetzelfde rechtse partijen willen het volk dom en kritiekloos maken. Daarom de constante aanval op de journalistiek, wantrouwen in de overheid aanwakkeren, angst voor vreemdelingen aanwakkeren, angst voor links aanwakkeren en zelf nepnieuws en leugens verspreiden. Hou het volk dom, verdeel en heers. Dat doet trump succesvol. Erdogan en Poetin ook. En in Europa zijn we ook op weg
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 13:50
0.13% gewijzigd
lilalinda schreef:
19-11-2018 13:44
In de dorpen om mijn stad heen, hoor ik dat ook:
"wie doen niet aan racisme, bij ons is het nog ouderwets gezellig".
Maar dat zijn dan intochten vol gitzwarte pieten, inclusief oorbellen en dikke rode lippen. Dat er geen ophef is (nog niet) wil niet zeggen, dat in die dorpen het geen-racisme zou zijn.
Of Zwarte Piet racisme is, dat is een discussie, geen vaststaand feit. Dus om per definitie te spreken over een racistisch feest dat vrolijk gevierd is, is gewoon stemmingmakerij. Want zo zien de kindjes en veel van die ouders het niet als ze langs de kant aan het zwaaien zijn niet. Ook de vrijwilligers die er uren en uren tijd in hebben zitten zetten zich niet in om er een racistisch feest van te maken. Ze maken er een (kinder)feestje van en iedereen is welkom. Overigens hier geen dikke rode lippen en geen oorringen. Verder wel zwart.
nessemeisje schreef:
19-11-2018 13:50
Of Zwarte Piet racisme is, dat is een discussie, geen vaststaand feit. Dus om per definitie te spreken over een racistisch feest dat vrolijk gevierd is, is gewoon stemmingmakerij. Want zo zien de kindjes en veel van die ouders het niet als ze langs de kant aan het zwaaien zijn niet. Ook de vrijwilligers die er uren en uren tijd in hebben zitten zetten zich niet in om er een racistisch feest van te maken. Ze maken er een (kinder)feestje van en iedereen is welkom. Overigens hier geen dikke rode lippen en geen oorringen. Verder wel zwart.
zwarte piet is racistisch klopt ook niet. Zwarte piet is een symbool ontstaan vanuit racisme en kan racistisch worden opgevat is een betere constatering
impala schreef:
19-11-2018 13:43
Je hebt het nu over doodschieten. Net niet. Ik reageerde wat je net zei. Moet je niet opeens je tekst gaan veranderen. Dat ze verdrinken, ja dat zou je kunnen zien als eigen risico als je op een gammel overbevolkt bootje stapt.
Iedereen weet precies wat deze forummer allemaal schreef.

Mensen die blij zijn dat vluchtelingen verdrinken, vind ik net zo erg hoor. Dan ben je niet helemaal goed in je hoofd.
Life is short. Eat dessert first.
Gaan ze nu de napraat weghalen?
Rosabella1 schreef:
19-11-2018 13:27
Ach schei toch uit,iedereen hier was godsblij toen ze eindelijk een permaban kreeg dus zo hard zal het wel niet aankomen.
Overdrijven is ook een vak.
Het komt niet hard aan maar ik vind het vrij respectloos om het zo neer te zetten. Jij mocht haar toch!?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik begrijp dat niet, dat je dan niet kunt inzien dat je door de schoorsteen geen bos krullen kunt krijgen en dikke rode lippen en een gitzwarte kleur.
impala schreef:
19-11-2018 13:45
Waar zeg ik dat ik zelf pro piet ben? Ik ben vooral anti extremisten. Of ze nou pro of anti zijn. Zíj zijn het probleem.
Ik ben zelf niet anti piet. Maar ook geen pro activist. En baal vooral van die: als je niet voor ons bent, ben je tegen ons-stemmingmakerij.
Maar ik neem aan dat jij niet staat te juichen als mensen sterven. Dat vind ik een groot verschil.
TanteBedelia schreef:
19-11-2018 13:52
Nee joh, een waarschuwing volstaat.
Orangetree schreef:
19-11-2018 13:48
Nee, dat was een land wat diep in de schulden zat, waar mensen door die schulden (ontstaan uit de eerste wereldoorlog) in enorme armoede leefden en een zondebok uitzochten die ze de schuld konden geven. Beloof mensen de hemel als ze in de hel leven en ze gaan als makke schapen over de dam heen. Erger kon het toch niet worden voor ze. Hitler speelde daar feilloos op in en gaf ze die zondebok. Overigens was het wel zo dat de meeste Duitse gewone burgers geen flauw idee hadden van de concentratiekampen e.d. Zelfs de mensen in het leger niet die na de oorlog verplicht naar de beelden moesten kijken die de geallieerden in de kampen hadden gemaakt. Ze zijn gewoon blind gevolgd. Wisten niet eens wat er echt gaande was.

Hetzelfde als vluchtelingen de schuld geven van het feit dat je geen baan kunt vinden en dat vluchtelingen alles maar gratis krijgen e.d. Of noem een andere dwarsstraat.
Er waren overigens ook heel veel Duitsers die Hitler vanaf het begin hebben verafschuwd.
En het was nog een heel stuk gevaarlijker om daarvoor uit te komen dan om in 2017 tegen zwarte piet demonstreren. Maar het principe is hetzelfde: bek houden, anders rekent de gewelddadige meute met je af. Glijdende schaal waar je op tijd bij moet zijn.
lilalinda schreef:
19-11-2018 13:44
In de dorpen om mijn stad heen, hoor ik dat ook:
"wie doen niet aan racisme, bij ons is het nog ouderwets gezellig".
Maar dat zijn dan intochten vol gitzwarte pieten, inclusief oorbellen en dikke rode lippen. Dat er geen ophef is (nog niet) wil niet zeggen, dat in die dorpen het geen-racisme zou zijn.
Precies.

Ik was gisteren in een andere stad naar de intocht. Geen zin in de zwarte piet met bijbehorende aanhangers van mijn woonplaats.
Roetveegpieten overal, nergens gedoe. Kinderen blij en een leuke sfeer.

Totdat er een man achter mij die de hele tijd heel hard zwarte piet moest roepen. En maar lachen. Dan ben je niet tof in je hoofd hoor.

Dom racistisch ...volk. Baalde een beetje maar gelukkig was dat er maar een. En geen stad-dorp vol.
doornroosje9 schreef:
19-11-2018 13:54
Maar ik neem aan dat jij niet staat te juichen als mensen sterven. Dat vind ik een groot verschil.

Ik vind ook,zonder dat je gaat juichen als er mensen sterven, dat er zat 'mildere' denkwijzes zijn die gewoon naar en vreselijk zijn.
nessemeisje schreef:
Toch heeft de discussie mij (bijna doorzichtig blank) laten inzien, dat wat ik altijd als leuk onschuldig feest zag, voor anderen wel degelijk niet zo lollig moet zijn geweest. En dat het nu niet meer past in een multi-culti-samenleving.
Waarbij ik echt niet denk, dat al die vrijwilligers racisten zijn.
TanteBedelia schreef:
Hoezo moet napraat weg?
impala schreef:
19-11-2018 13:45
Waar zeg ik dat ik zelf pro piet ben? Ik ben vooral anti extremisten. Of ze nou pro of anti zijn. Zíj zijn het probleem.
Ik ben zelf niet anti piet. Maar ook geen pro activist. En baal vooral van die: als je niet voor ons bent, ben je tegen ons-stemmingmakerij.
ik zag je reactie in de quote. Ik zeg expliciet niet dat als je niet voor ons bent je tegen ons bent.

Ik zeg juist: als je geen afstand neemt van die extremisten en van racistisch geweld van oa. neonazi's, dan geloof ik niet dat je zelf geen racist bent. Ik ben van mening dat iedereen die echt niet racistisch is dergelijk extremisme verafschuwt. Wie het niet verafschuwt, vindt het kennelijk ook niet zo erg.

Je mag prima tegen me zijn. Of voor me. Dat maakt me echt niet zoveel uit. Het gaat om het feit dat er een heleboel mensen die neonazi's van gister - maar ook die neonazi's in Charlottesville eerder, dat topic is nog gewoon terug te lezen - niet veroordelen. Dat zegt iets over hen.
Am Yisrael Chai!
doornroosje9 schreef:
19-11-2018 13:54
Nee. Maar als iemand zegt: het is niet mijn probleem als ze verdrinken, dan veroordeel ik dat ook niet.
.
lilalinda schreef:
19-11-2018 13:58
Toch heeft de discussie mij (bijna doorzichtig blank) laten inzien, dat wat ik altijd als leuk onschuldig feest zag, voor anderen wel degelijk niet zo lollig moet zijn geweest. En dat het nu niet meer past in een multi-culti-samenleving.
Waarbij ik echt niet denk, dat al die vrijwilligers racisten zijn.
Nou, dat gepest gebeurde vroeger al in de jaren 90. Donkere kindjes bij mij uit de klas werden gewoon uitgescholden. Zij bleven gewoon thuis tijdens het sinterklaas gebeuren.
impala schreef:
19-11-2018 13:59
Nee. Maar als iemand zegt: het is niet mijn probleem als ze verdrinken, dan veroordeel ik dat ook niet.
Dat zegt dus iets over jou.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 19-11-2018 14:05
22.52% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
TanteBedelia schreef:
:rofl:

Daarom werkt censuur gewoonweg niet. Gewoon beter modereren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-11-2018 13:53
Ik begrijp dat niet, dat je dan niet kunt inzien dat je door de schoorsteen geen bos krullen kunt krijgen en dikke rode lippen en een gitzwarte kleur.
De pro kamp zal hierop zeggen dat die dingen al aangepast zijn maar ze snappen niet dat dat slechts de oppervlakte is. Zwarte piet moet gewoon verdwijnen vanwege zijn oorsprong. Klaar.
impala schreef:
19-11-2018 13:32
Je wil toch niet zeggen dat wie pro Piet is, nu ook een neo nazi is omdat die óók meeliepen en pro piet zijn (of misschien wel vooral anti-anti-piet) ?
Wie pro Piet is heeft de schijn tegen. Ik heb nog geen pro-Pieten expliciet afstand zien nemen van hun extreem rechtse medestanders. Laat staan dat deze hooligans door pro-pieters zijn gecorrigeerd.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Overigens was mijn moeder ook geen fan van het sinterklaas feest.
impala schreef:
19-11-2018 13:59
Dat snap ik dus niet. Het gaat over mensen hè. En ik begrijp dat hele 'als ik het maar goed heb, de rest kan verrekken' ook niet. Het is puur toeval dat wij het hier zo goed hebben, voor hetzelfde geld was je ergens anders geboren. En niemand die het een barst kan schelen en niemand die wil helpen. Leuk.
nessemeisje schreef:
Hoe kan een historisch vaststaand feit ter discussie staan?
Je bent zwanger of niet. Je heb blauwe ogen of niet. Dat het niet altijd zichtbaar is wil niet zeggen dat het er niet.
anoniem_378266 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 14:09
0.69% gewijzigd
Gat,gat,gatverdamme. Zo, dat moest er even uit. Schijtziek word ik van bepaalde mensen, bepaalde uitlatingen en zogenaamde onnozelheid en bepaalde discussies en het kutte gemodereer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven