Napraattopic deel 105
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 19 november 2018 om 14:45
Hoe verklaar je dan dat er met man en macht gewerkt wordt, door vrijwilligers en allerlei internationale overheden, om die mensen veilig het water uit te krijgen?
Die hebben blijkbaar wel genoeg inlevingsvermogen om die vluchtelingen als mensen te kunnen zien, in plaats van als profiterende misdadigers die alleen uit zijn op gratis geld.
maandag 19 november 2018 om 14:48
Omdat er nu een discussie is over zp en dat is tegen de huisregels.
maandag 19 november 2018 om 14:48
Ik weet het echt niet meer, ik weet alleen dat ik het al eens eerder aan je had gevraagd. Ik vraag het nu omdat het wellicht een verklaring zou kunnen zijn waarom je denkt dat anderen geen empathie bezitten. Je lijkt oprecht niet te weten wat dat is en hoe dat voelt.
Am Yisrael Chai!
maandag 19 november 2018 om 14:52
Het grijpt mij wel bij de strot.
Die beelden van dat meisje uit Jemen, op sterven na dood door voedselgebrek.
En de arts ernaast die vertelt, dat ze binnen een paar dagen wel dood zal zijn, het heeft me dagenlang achtervolgd.
De beelden van de ellendige toestanden in vluchtelingenkampen op de Griekse eilanden, verschrikkelijk.
Het is toch erg, dat je geluk afhangt van de plek waar je geboren wordt en dat je daarin niets te kiezen hebt.
En dat allemaal doet je niks?
Echt niet?
maandag 19 november 2018 om 14:53
Zo typisch he, om er meteen weer een ándere tegengestelde extreme benadering tegenover te stellen. Alsof je of A denkt, óf B.Snarky schreef: ↑19-11-2018 14:45Hoe verklaar je dan dat er met man en macht gewerkt wordt, door vrijwilligers en allerlei internationale overheden, om die mensen veilig het water uit te krijgen?
Die hebben blijkbaar wel genoeg inlevingsvermogen om die vluchtelingen als mensen te kunnen zien, in plaats van als profiterende misdadigers die alleen uit zijn op gratis geld.
Dat is precies wat de hele discussie zo verziekt.
.
maandag 19 november 2018 om 14:58
Weer dat extreme. Óf het grijpt je allemaal bij de strot (dat je nog kunt ademen joh) óf het doet je allemaal niks. Het creeeren van een valse tegenstelling helpt de discussie niet naar een hoger niveau.karin6789 schreef: ↑19-11-2018 14:52Het grijpt mij wel bij de strot.
Die beelden van dat meisje uit Jemen, op sterven na dood door voedselgebrek.
En de arts ernaast die vertelt, dat ze binnen een paar dagen wel dood zal zijn, het heeft me dagenlang achtervolgd.
De beelden van de ellendige toestanden in vluchtelingenkampen op de Griekse eilanden, verschrikkelijk.
Het is toch erg, dat je geluk afhangt van de plek waar je geboren wordt en dat je daarin niets te kiezen hebt.
En dat allemaal doet je niks?
Echt niet?
.
Pardon.fashionvictim schreef: ↑19-11-2018 14:56Ongelooflijk, ik krijg net weer een waarschuwing voor iets wat ik helemaal niet gepost heb! In een topic waar ik nog nooit heb gepost zelfs.
¡Apagando las luces!
Dat heb ik niet verzonnen hoor, dat is zo'n beetje de enige strekking van de tig topics over vluchtelingen die hier continu maar bovenaan de lijst blijven staan. Of was je dat niet opgevallen?
Ik denk eerder dat het totale gebrek aan empathie van veel mensen de hele discussie verziekt.
maandag 19 november 2018 om 15:00
Nou ja zeg, het kan dus blijkbaar altijd nog gekker.fashionvictim schreef: ↑19-11-2018 14:56Ongelooflijk, ik krijg net weer een waarschuwing voor iets wat ik helemaal niet gepost heb! In een topic waar ik nog nooit heb gepost zelfs.
maandag 19 november 2018 om 15:05
wtf inderdaad. Verbied dan gewoon alles over zp.fashionvictim schreef: ↑19-11-2018 15:02Ook zo lafjes, dat Lees ook over Arie Boomsma nu aan de zijkant. Want oh jee, we zouden toch stelling nemen en de pro Pieten ermee wegjagen?
maandag 19 november 2018 om 15:09
Heb je iets geschreven over de waarschuwing voor iets wat je niet gepost hebt?
Indien ja, die zoveelste blunder mag daar niet staan natuurlijk.
maandag 19 november 2018 om 15:10
Misschien hebben ze de moderatie uitbesteed aan een Mindfuckbot.
maandag 19 november 2018 om 15:11
Ja, ik heb daar geschreven dat ik werd gewaarschuwd voor andermans post. Ik verwachtte eigenlijk uitgebreide excuses voor de onzorgvuldigheid, geen gum.
Am Yisrael Chai!
maandag 19 november 2018 om 15:11
ja waarom zou je dat horen te zeggen he? Waarom hoor je te zeggen: sterkte of beterschap als iemand ziek is. Of Gecondoleerd als iemand overleden is? is dat zo'n rare gewoonte dat je het belangrijk vindt om je daar tegen af te zetten?
maandag 19 november 2018 om 15:13
Bizar. Dezelfde als gisteren zal wel aan de knoppen zitten.fashionvictim schreef: ↑19-11-2018 15:11Het wil dus overigens ook zeggen dat degene die die post wel heeft geplaatst er ongestraft mee weg komt.
maandag 19 november 2018 om 15:16
Ik heb zo’n idee dat het juist precies andersom is...fashionvictim schreef: ↑19-11-2018 15:02Ook zo lafjes, dat Lees ook over Arie Boomsma nu aan de zijkant. Want oh jee, we zouden toch stelling nemen en de pro Pieten ermee wegjagen?
maandag 19 november 2018 om 15:17
En ik geloof dat wel. Streker nog ik weet dat er zat mensen zijn die zich wel zorgen maken over andermans welbevinden.
Ik geloof ook dat er mensen zijn die dat niet kunnen of willen. Zegt wat over hen. En niet positief.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 15:19
10.54% gewijzigd
maandag 19 november 2018 om 15:19
Waarvoor ben je gewaarschuwd? In welk topic?fashionvictim schreef: ↑19-11-2018 15:11Het wil dus overigens ook zeggen dat degene die die post wel heeft geplaatst er ongestraft mee weg komt.
maandag 19 november 2018 om 15:21
In het Bij1 topic zegt iemand dat ze er niet mee zit als iemand Sylvana Simons iets aandoet (inmiddels verwijderd). FV heeft een waarschuwing gekregen voor die opmerking. Kafka.