Napraattopic deel 105
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 19 november 2018 om 15:24
Ik zei het wat cru. Een ander soort Piet vind ik prima. Maar als je ergens woont waar hooligans iets komen verstoren dat een leuk kinderfeest zou moeten zijn, dan vind ik het een rotfeest. Heel de sfeer die eromheen hangt, vreselijk toch? Natuurlijk is het leuk en gezellig om thuis met je gezin te vieren, maar door alle ophef eromheen vind ik het echt niet leuk meer.blijfgewoonbianca schreef: ↑19-11-2018 14:22Ik snap niet dat mensen het ineens een klotefeest vinden als er een ander soort Piet komt. Wat is daar nou klote aan ? Als je kinderen wijs kunt maken dat Sint honderden jaren oud is, een boek heeft met alle namen, dat er een knol op een dak kan springen, dan kun je ze ook verkopen dat Pieten een metamorfose hebben ondergaan.
...
maandag 19 november 2018 om 15:24
Ik snap ook niet waarom mods er zelf zo'n groot ding van maken. Ik hield het expres vaag en zei alleen "kijk het even na, je waarschuwt me net per ongeluk" maar in plaats van daar even op te reageren met een "oh sorry, ik zal het gelijk ongedaan maken, dank voor je melding" gaan ze het tig keer wissen en dan weer mailen waardoor het gelijk weer een enorm ding wordt.
Am Yisrael Chai!
maandag 19 november 2018 om 15:28
Dit is precies wat ik bedoel. Ikfashionvictim schreef: ↑19-11-2018 14:29Hoe kun je nu zeggen dat het een generaliserend oordeel is als het een feit is dat racistisch geweld, bedreigingen, racistische scheldpartijen op dit forum door proPieters altijd worden verdedigd? In de gisteren verwijderde discussie heb ik een aantal maal gevraagd wat de pro's ervan vinden dat letterlijk iedereen die zich ooit publiekelijk anti heeft uitgesproken dat met doodsbedreigingen en racistische scheldkanonnades heeft moeten bekopen. Ook mensen als de Ombudsman die gewoon hun werk doen bijvoorbeeld. Daar komt dan GEEN ENKELE reactie op. Wie zwijgt, stemt toe.
Vind het erg generaliserend om te zeggen, wie zwijgt stemt toe. Misschien hebben de normaal-denkende en reagerende pro-Pieters nog geen kans gehad om te reageren? (Omdat je niet online was bijvoorbeeld). Of dat hard schreeuwen niet iedereen in het bloed zit. Zelfs niet als pro-Piet.... dus jouw reactie bevestigt precies wat ik bedoel Fv!
maandag 19 november 2018 om 15:29
Wie zwijgt, stemt toe is een heel oud Nederlands spreekwoord dat ik niet verzonnen heb.*Labalade* schreef: ↑19-11-2018 15:28Dit is precies wat ik bedoel. Ik
Vind het erg generaliserend om te zeggen, wie zwijgt stemt toe. Misschien hebben de normaal-denkende en reagerende pro-Pieters nog geen kans gehad om te reageren? (Omdat je niet online was bijvoorbeeld). Of dat hard schreeuwen niet iedereen in het bloed zit. Zelfs niet als pro-Piet.... dus jouw reactie bevestigt precies wat ik bedoel Fv!
Am Yisrael Chai!
maandag 19 november 2018 om 15:32
die normaal denkende propieters zullen na het filmpje van die nazihooligans hun mening inmiddels hebben bijgesteld hoop ik?*Labalade* schreef: ↑19-11-2018 15:28Dit is precies wat ik bedoel. Ik
maandag 19 november 2018 om 15:34
Ik vroeg dat gisteren in de ochtend en later aan het einde van de middag nog eens. In die tijd waren er allerlei mensen met me in gesprek die het wel over ander geweld en andere (door hen zelf en bepaalde media verzonnen) bedreigingen hadden. Dan is het toch gek dat je niet reageert op het feit dat de Ombudsman met de dood bedreigd is en allerlei racistische ellende gemaild kreeg?*Labalade* schreef: ↑19-11-2018 15:28Dit is precies wat ik bedoel. Ik
Am Yisrael Chai!
maandag 19 november 2018 om 15:34
Maar gaat niet altijd op dus. Ook oude gezegden zijn niet perse wetmatighedenfashionvictim schreef: ↑19-11-2018 15:29Wie zwijgt, stemt toe is een heel oud Nederlands spreekwoord dat ik niet verzonnen heb.
maandag 19 november 2018 om 15:36
Ik kan niet spreken voor die mensen. Ik weet wel dat ik zelf vaak op mijn handen ga zitten (algemeen gesproken) omdat ik geen abbo op ban-land wil.fashionvictim schreef: ↑19-11-2018 15:34Ik vroeg dat gisteren in de ochtend en later aan het einde van de middag nog eens. In die tijd waren er allerlei mensen met me in gesprek die het wel over ander geweld en andere (door hen zelf en bepaalde media verzonnen) bedreigingen hadden. Dan is het toch gek dat je niet reageert op het feit dat de Ombudsman met de dood bedreigd is en allerlei racistische ellende gemaild kreeg?
maandag 19 november 2018 om 15:37
maandag 19 november 2018 om 15:38
maandag 19 november 2018 om 15:41
Het erge is dat die mensen wél reageren en menen neutraal te zijn, maar ondertussen posten ze dubieuze links om de mensen van KOZP bepaalde opmerkingen of acties in de schoenen te schuiven die ze waarschijnlijk nooit gezegd of gedaan hebben. Over de anti pieten zeggen ze weinig, pas wanneer ze aangedrongen worden om afstand te doen van hooligans en openlijk racisme geven ze enigszins een afkeurende reactie op het gedrag van die pro pieten. Orangetree en Sjulia zijn daar goede voorbeelden van. Ik heb in beide topics veelvuldig dit soort mensen zien reageren, zogenaamd heel neutraal en nuchter. Wanneer je hen aanspreekt op hun hypocrisie dan reageren ze verontwaardigd. Alsof je ze aanvalt terwijl ze zelf niet pro of anti zijn. Schei toch uit man. "Geen" standpunt is ook een standpunt.*Labalade* schreef: ↑19-11-2018 15:28Dit is precies wat ik bedoel. Ik
maandag 19 november 2018 om 15:41
Hoezo zou een normaal denkend iemand, pro of anti piet, zich laten beïnvloeden door nazi hooligans ? Wat is dat nou weer voor onzin?
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 15:43
4.29% gewijzigd
.
maandag 19 november 2018 om 15:42
denk aan het Palingoproep (https://nl.wikipedia.org/wiki/Palingoproer)
erg vergelijkbaar. voor&tegenstanders, gingen met elkaar op de vuist. Voorstanders vonden het nou eenmaal Cultuur & Traditie. Tegenstanders vonden het niet meer kunnen.
Je kunt prachtige parallellen trekken naar nu. Ik hoop alleen niet, dat er nu zoveel doden gaan vallen.
maandag 19 november 2018 om 15:47
Mee eens.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑19-11-2018 15:41Het erge is dat die mensen wél reageren en menen neutraal te zijn, maar ondertussen posten ze dubieuze links om de mensen van KOZP bepaalde opmerkingen of acties in de schoenen te schuiven die ze waarschijnlijk nooit gezegd of gedaan hebben. Over de anti pieten zeggen ze weinig, pas wanneer ze aangedrongen worden om afstand te doen van hooligans en openlijk racisme geven ze enigszins een afkeurende reactie op het gedrag van die pro pieten. Orangetree en Sjulia zijn daar goede voorbeelden van. Ik heb in beide topics veelvuldig dit soort mensen zien reageren, zogenaamd heel neutraal en nuchter. Wanneer je hen aanspreekt op hun hypocrisie dan reageren ze verontwaardigd. Alsof je ze aanvalt terwijl ze zelf niet pro of anti zijn. Schei toch uit man. "Geen" standpunt is ook een standpunt.
Am Yisrael Chai!
maandag 19 november 2018 om 15:48
En dat kwartje gaat heus wel een keer vallen.
De meeste mensen willen geen racist zijn of die verdenking op zich laden.
Zogenaamd "neutraal erin staan" kan gewoon niet meer, dat snapt vanaf nu (bijna) iedereen wel.
maandag 19 november 2018 om 15:50
Nee hoor, dat doen de meeste mensen automatisch en zouden dat niet eens kunnen tegenhouden al zouden ze het willen.
Ik denk dat jij aan die empathie een soort constante factor toekent. Alsof je je dan constant bedrukt zou moeten voelen omdat je constant aan het meeleven bent. Zo werkt het niet. Dat je je kan verplaatsen in een persoon die iets ergs mee maakt (ook al ken je die persoon niet) wil niet zeggen dat je constant het leed van de wereld met je mee draagt.
Is ook bullshit. Het is gewoon een poging tot framen.
Ik zou werkelijk niet weten waarom ik me zou moeten distantiëren van welke mafkezen dan ook omdat mijn kleurvoorkeur voor Piet zwart is. Ik rel niet, doe geen oproepen tot geweld, ga niet tussen de kinderen schelden of roepen. Maar hé, het is zo lekker, dat zwart-witdenken.
Ik geloof er niks van dat mensen er neutraal in staan, zeker na dit weekend met al het gebeuren rondom verschillende intochten. Een weldenkend mens vindt daar iets van.
Best een enge gedachte gang, ga je dan ook als iemand voor je neus vermoord wordt je schouders ophalen en doorlopen?
maandag 19 november 2018 om 15:52
Stel je niet zo aan zeg. Je houdt nog steeds van drama zie ik?DuchessMeganMarkle schreef: ↑19-11-2018 15:50Ik geloof er niks van dat mensen er neutraal in staan, zeker na dit weekend met al het gebeuren rondom verschillende intochten. Een weldenkend mens vindt daar iets van.
Best een enge gedachte gang, ga je dan ook als iemand voor je neus vermoord wordt je schouders ophalen en doorlopen?
maandag 19 november 2018 om 15:53
Maar waarom zou jij daar een voorkeur voor hebben?nessemeisje schreef: ↑19-11-2018 15:50Is ook bullshit. Het is gewoon een poging tot framen.
Ik zou werkelijk niet weten waarom ik me zou moeten distantiëren van welke mafkezen dan ook omdat mijn kleurvoorkeur voor Piet zwart is.
Het interesseert kinderen geen bal welke kleur piet heeft.
maandag 19 november 2018 om 15:56
Vanwege herkenning. De vrijwilligers die hier rondlopen als zwarte Piet zijn mensen die zich ook op andere gebieden veelvuldig inzetten voor bijvoorbeeld sportclubs, muziekverenigingen, maar ook Pabostudenten, leerkrachten. Die zijn met een roetveeg herkenbaar voor de kinderen. En nee, niet voor de 2-jarigen, maar wel voor de oudere kinderen die ook nog geloven.