Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
lilalinda schreef:
19-11-2018 15:42
denk aan het Palingoproep (https://nl.wikipedia.org/wiki/Palingoproer)
erg vergelijkbaar. voor&tegenstanders, gingen met elkaar op de vuist. Voorstanders vonden het nou eenmaal Cultuur & Traditie. Tegenstanders vonden het niet meer kunnen.
Je kunt prachtige parallellen trekken naar nu. Ik hoop alleen niet, dat er nu zoveel doden gaan vallen.

En je zou denken als zo'n mooi voorbeeld gewoon beschikbaar is, dat we niet met z'n allen op de vuist gaan en en passant ook nog een kinderfeestje om zeep helpen. Maar dat is toch blijkbaar wat te veel gevraagd. Heel erg triest allemaal.
nessemeisje schreef:
19-11-2018 15:50
Is ook bullshit. Het is gewoon een poging tot framen.
Ik zou werkelijk niet weten waarom ik me zou moeten distantiëren van welke mafkezen dan ook omdat mijn kleurvoorkeur voor Piet zwart is. Ik rel niet, doe geen oproepen tot geweld, ga niet tussen de kinderen schelden of roepen. Maar hé, het is zo lekker, dat zwart-witdenken.
Wat als mensen aangeven dat ze daar last van hebben? Is je voorkeur nog steeds dat zwarte piet ‘zwart moet zijn’ met de bijbehorende slavernij kenmerken?
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 19-11-2018 15:58
1.52% gewijzigd
nessemeisje schreef:
19-11-2018 15:56
Vanwege herkenning. De vrijwilligers die hier rondlopen als zwarte Piet zijn mensen die zich ook op andere gebieden veelvuldig inzetten voor bijvoorbeeld sportclubs, muziekverenigingen, maar ook Pabostudenten, leerkrachten. Die zijn met een roetveeg herkenbaar voor de kinderen. En nee, niet voor de 2-jarigen, maar wel voor de oudere kinderen die ook nog geloven.
Dan verf je ze roze, of blauw.
nessemeisje schreef:
Vanwege herkenning. De vrijwilligers die hier rondlopen als zwarte Piet zijn mensen die zich ook op andere gebieden veelvuldig inzetten voor bijvoorbeeld sportclubs, muziekverenigingen, maar ook Pabostudenten, leerkrachten. Die zijn met een roetveeg herkenbaar voor de kinderen. En nee, niet voor de 2-jarigen, maar wel voor de oudere kinderen die ook nog geloven.
Slap antwoord!
Ja kom, laten we de discussie hier gaan voeren. Ik zal de mods vast even inseinen dat napraat ook dicht kan. :facepalm:
shifty schreef:
Nee hoor, dat doen de meeste mensen automatisch en zouden dat niet eens kunnen tegenhouden al zouden ze het willen.

Ik denk dat jij aan die empathie een soort constante factor toekent. Alsof je je dan constant bedrukt zou moeten voelen omdat je constant aan het meeleven bent. Zo werkt het niet. Dat je je kan verplaatsen in een persoon die iets ergs mee maakt (ook al ken je die persoon niet) wil niet zeggen dat je constant het leed van de wereld met je mee draagt.
Tuurlijk ken Ik empathie en leef ik ook met mensen mee. Maar écht meeleven is wel zo ongeveer beperkt tot mijn inner circle. En tuurlijk zou ik ook liever zien dat niemand in armoede of onder een dictatuur zou hoeven te leven. Maar ik lig er persoonlijk ook niet wakker van dat dat nou eenmaal niet de realiteit is.

En verder zingt sinds deze discussie opeens dit prachtige liedje uit de flower power musical Hair door mijn hoofd:

How can people be so heartless
How can people be so cruel
Easy to be hard
Easy to be cold

How can people have no feelings
How can they ignore their friends
Easy to be proud
Easy to say no

Especially people who care about strangers
Who care about evil and social injustice
Do you only care about the bleeding crowd
How about a needing friend
I need a friend

https://m.youtube.com/watch?v=aCs1rkAXZ9o
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 16:07
2.26% gewijzigd
.
nessemeisje schreef:
Sure, daar hadden ze regenboogpieten voor bedacht en dat was ook niet goed.
shifty schreef:
19-11-2018 15:59
Ja kom, laten we de discussie hier gaan voeren. Ik zal de mods vast even inseinen dat napraat ook dicht kan. :facepalm:
Ja echt hoor wtf, als ze dit wel toelaten snap ik het ook niet meer.
Afbeelding
nessemeisje schreef:
dan ruil je even met het naburige dorp, of met de korfbalvereniging
Afbeelding
lilalinda schreef:
19-11-2018 16:00
Of dat.
OFF TOPIC ALLEMAAL
Such fun!1
nessemeisje schreef:
Is ook bullshit. Het is gewoon een poging tot framen.
Ik zou werkelijk niet weten waarom ik me zou moeten distantiëren van welke mafkezen dan ook omdat mijn kleurvoorkeur voor Piet zwart is. Ik rel niet, doe geen oproepen tot geweld, ga niet tussen de kinderen schelden of roepen. Maar hé, het is zo lekker, dat zwart-witdenken.
Om dezelfde reden dat veel, met name rechtsgerichte mensen, vinden dat moslims zich keer op keer moeten distantiëren van allerlei gewelddadige Vollidioten die zeggen in naam van de Islam te handelen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
DuchessMeganMarkle schreef:
19-11-2018 15:57
Wat als mensen aangeven dat ze daar last van hebben? Is je voorkeur nog steeds dat zwarte piet ‘zwart moet zijn’ met de bijbehorende slavernij kenmerken?
Welke bijbehorende slavernijkenmerken? Gouden oorringen? Die zijn hier allang exit. Dikke rode lippen? Ook allang exit.
Dus dan blijft de kleur over. Daar hebben mensen 'last' van? Waarom zou je last moeten hebben van hoe een fictief figuur eruit ziet? En dan ben je beledigd. Dat is een keuze en niet iets waardoor een ander automatisch voor op zijn knieën moet. Of om met Stephen Fry te spreken:

Afbeelding

En nou ga ik Sintkadootjes bestellen.
Ga even lekker door Duchess.
lilalinda schreef:
19-11-2018 16:00
Heb je énig idee wat er allemaal bij zo'n organisatie komt kijken? Hoeveel werk dat daar in zit? En dan moet je vervolgens naar een dorp verderop omdat wat Amsterdammers hebben bedacht dat een fictief figuur niet zwart mag zijn? Dat gaat gewoonweg niet gebeuren.
shifty schreef:
19-11-2018 15:59
We zitten al over de 3000, dan moet er sowieso een slotje op.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
nessemeisje schreef:
Ah, vanwege herkenning.
Wat vind jij er eigenlijk van dat de ombudsman met de dood bedreigd werd en een vrachtwagenlading racistische mails en post kreeg toen hij zei dat Zwarte Piet discriminerende elementen bevat en daarmee kinderen kan schaden?
fashionvictim wijzigde dit bericht op 19-11-2018 16:08
0.14% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
oudebaas schreef:
19-11-2018 16:03
Om dezelfde reden dat veel, met name rechtsgerichte mensen, vinden dat moslims zich keer op keer moeten distantiëren van allerlei gewelddadige Vollidioten die zeggen in naam van de Islam te handelen.
Bammm bammm. Zo eens!!!!!!
Halleluja!! Afbeelding
Slapjes.

Gelukkig is dit topic al vol.

Het is alsof je logica tegen een amoebe aan houdt en dan verwacht dat het aankomt.

Speklapjes met sla.
DuchessMeganMarkle schreef:
19-11-2018 15:58
Slap antwoord!
Nee hoor, ik leg het uit. Dat dat jouw brein te boven gaat kan ik niks aan doen. Héb jij kinderen uberhaupt?
nessemeisje schreef:
19-11-2018 16:06
Heb je énig idee wat er allemaal bij zo'n organisatie komt kijken? Hoeveel werk dat daar in zit? En dan moet je vervolgens naar een dorp verderop omdat wat Amsterdammers hebben bedacht dat een fictief figuur niet zwart mag zijn? Dat gaat gewoonweg niet gebeuren.
Regenboogpieten. Opgelost.
fashionvictim schreef:
19-11-2018 16:07
Ah, vanwege herkenning.
Wat vind jij er eigenlijk van dat de ombudsman met de dood bedreigd werd en een vrachtwagenladingen racistische mails en post kreeg toen hij zei dat Zwarte Piet discriminerende elementen bevat en daarmee kinderen kan schaden?
Belachelijk, maar dat lijkt me logisch. Ik doe dat dan ook niet. Ik vier vreedzaam Sinterklaas met mijn kinderen.
En de kinderombudsman is toch een vrouw heden ten dage?
nessemeisje schreef:
19-11-2018 16:06
"Wat Amsterdammers"? :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven