Napraattopic deel 105
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 27 oktober 2018 om 16:26
Sorry hoor, maar je hapt. Hier ga je toch niet serieus op in?!fashionvictim schreef: ↑27-10-2018 16:21Hoe kan je nu steeds blijven zeggen dat de koppeling tussen melk en racisme volslagen idioot is, als dat helemaal niet de stelling is? En wat bedoel je met "polariserend standpunt uitdragen"? En wie bedoel je daarmee? Mij soms? Want nogmaals: ik reageer helemaal niet op de stelling melk = racisme. Ik reageer op de stelling "racisten zijn fan van melk vanwege een bizarre racistische ideologie".
En welke gemeenschappelijke factoren bedoel je? En wat bedoel je met "een karikatuur van hoe de discussie hier gaat"?
Dit zijn serieuze vragen hoor, ik begrijp echt niet wat er in jouw post staat. Je gebruikt een heleboel grote woorden maar zegt niks concreets en als ik je vraag concreet te worden herhaal je diezelfde vage woorden.
Edit: En de koppeling tussen melk en racisten (wat dus niet hetzelfde is als melk en racisme) wordt niet door mij of PETA gemaakt, maar door de racisten zélf. Het enige wat PETA doet is het grote publiek daarop attenderen.
zaterdag 27 oktober 2018 om 16:32
En ondertussen zeg je wél dat jij op zou houden met melk drinken, als je melk zoú drinken.fashionvictim schreef: ↑27-10-2018 16:21Hoe kan je nu steeds blijven zeggen dat de koppeling tussen melk en racisme volslagen idioot is, als dat helemaal niet de stelling is? En wat bedoel je met "polariserend standpunt uitdragen"? En wie bedoel je daarmee? Mij soms? Want nogmaals: ik reageer helemaal niet op de stelling melk = racisme. Ik reageer op de stelling "racisten zijn fan van melk vanwege een bizarre racistische ideologie".
En welke gemeenschappelijke factoren bedoel je? En wat bedoel je met "een karikatuur van hoe de discussie hier gaat"?
Dit zijn serieuze vragen hoor, ik begrijp echt niet wat er in jouw post staat. Je gebruikt een heleboel grote woorden maar zegt niks concreets en als ik je vraag concreet te worden herhaal je diezelfde vage woorden.
Edit: En de koppeling tussen melk en racisten (wat dus niet hetzelfde is als melk en racisme) wordt niet door mij of PETA gemaakt, maar door de racisten zélf. Het enige wat PETA doet is het grote publiek daarop attenderen.
Dus je neemt het wel degelijk serieus en vindt het helemaal niet volslagen idioot.
.
zaterdag 27 oktober 2018 om 16:36
Nee, je hebt eigenlijk ook gelijk. In andere topics heb ik weleens serieus met Shifty gediscussieerd dus ik ging er eigenlijk - ten onrechte - blijkbaar vanuit dat hij nu ook een serieuze discussie tot doel had.
@Shifty: never mind, ik hap inderdaad en kennelijk mis ik iets.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 27 oktober 2018 om 16:37
zaterdag 27 oktober 2018 om 16:39
Slaat dit op de opmerking van Shifty? ik heb niet de indruk dat het luchtig bedoeld was, hij heeft het een aantal keer herhaald en me zelfs persoonlijk aangesproken hierover dat ik hem teleurstelde ofzo, ik weet het niet precies meer. Dus volgens mij bedoelde hij het juist heel serieus.
Maar goed, het zal wel allemaal, straks wordt me weer een ban aangenaaid dus ik hou al op.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 27 oktober 2018 om 16:46
fashionvictim schreef: ↑27-10-2018 16:21Hoe kan je nu steeds blijven zeggen dat de koppeling tussen melk en racisme volslagen idioot is, als dat helemaal niet de stelling is? En wat bedoel je met "polariserend standpunt uitdragen"? En wie bedoel je daarmee? Mij soms? Want nogmaals: ik reageer helemaal niet op de stelling melk = racisme. Ik reageer op de stelling "racisten zijn fan van melk vanwege een bizarre racistische ideologie".
Ik probeer niet iets uit te lokken. Ik ben hier ook serieus in.
Ik zeg dat de koppeling volslagen idioot is en peta grijpt de koppeling juist aan om een punt te maken. Ik zeg dat peta stom is dat ze dat doen en jij gaat peta verdedigen. Ik zeg daarnaast dat het jammer is dat mensen verschillen benadrukken in plaats van zoeken naar overeenkomsten.
Een volkomen idioot uitgangspunt gebruiken om een standpunt te verdedigen terwijl er niet wordt gekeken naar het gemeenschappelijke daarbij; namelijk dat het een volkomen idioot uitgangspunt is, vind ik typerend voor de discussie hier over racisme.
Maar ik denk dat we gewoon moeten concluderen dat ik het jou niet kan uitleggen en/of dat jij mij niet kan begrijpen en vice versa. Of dat we het beiden gewoon niet anders kunnen zien. Dus dat we dit gewoon dan verder moeten laten rusten.
zaterdag 27 oktober 2018 om 16:57
Je zei het idd een beetje anders. Dat het voor jou een extra argument tégen het drinken van melk is.
Citeren mag niet, maar linken wel.
viewtopic.php?f=9&t=430143&start=#p29175349
Kut die functie werkt dus niet meer, linken naar een post. Zo dan maar
, bij mij pagina 6.
.
En ik kan Shifty in dit geval prima volgen.
.
zaterdag 27 oktober 2018 om 17:12
zaterdag 27 oktober 2018 om 17:30
zaterdag 27 oktober 2018 om 17:31
@Impala en Shifty:
Ik heb serieus de indruk dat jullie kennelijk een heel ander Nederlands spreken dan ik.
@Impala: ik vind het vervelend dat je mijn woorden verdraait omdat je kennelijk niet begrijpt wat ik zeg. Dat was initieel een van de belangrijkste redenen om je onder de negeerknop te zetten, want jouw reacties op mijn woorden zijn slecht voor mijn bloeddruk. Voor mijn eigen gemoedsrust ga ik dus wederom je posts maar gewoon niet meer lezen.
@Shifty: ik was vergeten dat we nog steeds in napraat zaten te discussieren. We gaan er niet uitkomen en dit soort discussies veroorzaken ook weer gezeik waar ik geen zin in heb.
@Pipistrello: point taken en excuus.
Ik heb serieus de indruk dat jullie kennelijk een heel ander Nederlands spreken dan ik.
@Impala: ik vind het vervelend dat je mijn woorden verdraait omdat je kennelijk niet begrijpt wat ik zeg. Dat was initieel een van de belangrijkste redenen om je onder de negeerknop te zetten, want jouw reacties op mijn woorden zijn slecht voor mijn bloeddruk. Voor mijn eigen gemoedsrust ga ik dus wederom je posts maar gewoon niet meer lezen.
@Shifty: ik was vergeten dat we nog steeds in napraat zaten te discussieren. We gaan er niet uitkomen en dit soort discussies veroorzaken ook weer gezeik waar ik geen zin in heb.
@Pipistrello: point taken en excuus.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 27 oktober 2018 om 17:52
Nu toch maar eens gelezen waar het allemaal om gaat, het topic dus.
Vond het vooral mooi om te zien dat waar er één ontspoorde en FV onterecht dingen toebedeelde, de rest (incl. Shifty by the way) hier op insprong en corrigeerde.
De verbroederende opmerking van Shifty kan ik ook helemaal volgen.
Jammer, eigenlijk was iedereen het wel eens.
Vond het vooral mooi om te zien dat waar er één ontspoorde en FV onterecht dingen toebedeelde, de rest (incl. Shifty by the way) hier op insprong en corrigeerde.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
zaterdag 27 oktober 2018 om 18:05
wat is dit voor onzin, waarom mag dit blijven staanNora2018 schreef: ↑27-10-2018 13:02dit forum is wel heel erg vol met groen links vrouwtjes die in alles over zwarten racisme zien.
en in plaats van een discusie gaan ze dan stafen want dan mag een ander niet meer op het forum
deze vrouwen zijn erger dan de nsb want de nsb was een open organisatie en deze vrouwen stiekeme klikkers
zielige klikkers zonder eer
zaterdag 27 oktober 2018 om 18:07
|Courage| schreef: ↑27-10-2018 17:52Nu toch maar eens gelezen waar het allemaal om gaat, het topic dus.
Dat topic gaat weer eens een hele rare kant op.
zaterdag 27 oktober 2018 om 18:09
the_Wicked_Witch schreef: ↑27-10-2018 17:56Kippensoep. En ik moet zo nog naar een feestje en heb zo'n zin om in mijn joggingbroek met Netflix op de bank te hangen![]()
Ik blijf weg van Netflix. Gisteren dacht ik even een aflevering van The Haunting of Hill House te kijken. Het werden alle nog zes te kijken afleveringen en 02.00 op de klok
zaterdag 27 oktober 2018 om 18:10