Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Oudblond, wat heftig om zulke beladen feestdagen te hebben met zoveel verdrietige herinneringen.
Veel sterkte alvast :redrose:
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
Oudblond schreef:
04-11-2018 14:55
Ik heb mijn oude moeder streng toegesproken dat zij me dit niet gaat flikken! Zegt ze gortdroog: ' Nee hoor, dat bewaar ik voor je verjaardag'.
:proud: lekker adrem.
Nu maar hopen dat dat niet echt zo is!
Maman :heart:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Head* schreef:
04-11-2018 14:31
Ik zie mijn ouders best vaak en kan het prima met ze vinden. Maar kerst, bah. Sowieso dat hele opgeklopte, "kijk eens hoe geweldig leuk het allemaal is" gedoe rondom sinterklaas, kerst en oud en nieuw vind ik vervelend. Ben altijd blij als het januari is.
Dat herken ik helemaal niet, dat opgeklopte.
Bij ons is het gelukkig gewoon gezellig, hebben we een hoop lol, spelen we stomme spelletjes en maken we altijd een heerlijke wandeling door het bos.
Oudblond schreef:
04-11-2018 14:55
Ik heb mijn oude moeder streng toegesproken dat zij me dit niet gaat flikken! Zegt ze gortdroog: ' Nee hoor, dat bewaar ik voor je verjaardag'.
Fijn is dat ;-D
vrouwjagersma schreef:
04-11-2018 11:48
Dat is inderdaad opvallend. Er zijn overigens best veel forummers die geen goede relatie met hun eigen ouders hebben, maar ook op die gevoelens rust een taboe.
Dat wordt wel altijd hard geroepen, maar waag ik te betwijfelen.
Heel veel vrouwen die vreselijke moeders hebben en hun eigen kinderen een liefdevolle opvoeding weten te geven geven.
Daar zijn genoeg topics over en dan volgt er altijd een koor van herkenning.
karin6789 schreef:
04-11-2018 16:35
Dat wordt wel altijd hard geroepen, maar waag ik te betwijfelen.
Heel veel vrouwen die vreselijke moeders hebben en hun eigen kinderen een liefdevolle opvoeding weten te geven geven.
Daar zijn genoeg topics over en dan volgt er altijd een koor van herkenning.
Nou, hier wel hoor. Moeder al dood toen ik 8 was, vader die gewoon nooit aan kinderen had moeten beginnen, oma die haar uiterste best heeft gedaan op afstand maar die een zoon had die dus niet wilde deugen.....fijn! Toen kreeg ik een stel gescheiden schoonouders, waarvan moe alcoholist, pa (toen nog) buiten beeld met nieuwe vrouw. Toen iedereen dood, behalve schoonpa en zijn nieuwe vrouw. Hebben we weer contact, blijkt stiefmoe een bitch naar mij toe, maar was al wel snel hemelen......weer zo fijn :facepalm:
Voor zoon vind ik het echt jammer, had op z'n 15e geen grootouders meer, maar met kerst? Heerlijk! Geen gezeik meer van wie, wat, waar, wanneer moet komen opdraven.
Verder heb ik niet zoveel met kerst, Mannen hier wel, dus ach, we maken er maar wat van, maar de aanloop er naartoe vind ik 100 x gezelliger dan de opgelegde dagen zelf. Als ze er een dag van zouden willen weghalen, mijn zegen hebben ze.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
04-11-2018 17:02
Nou, hier wel hoor. Moeder al dood toen ik 8 was, vader die gewoon nooit aan kinderen had moeten beginnen, oma die haar uiterste best heeft gedaan op afstand maar die een zoon had die dus niet wilde deugen.....fijn! Toen kreeg ik een stel gescheiden schoonouders, waarvan moe alcoholist, pa (toen nog) buiten beeld met nieuwe vrouw. Toen iedereen dood, behalve schoonpa en zijn nieuwe vrouw. Hebben we weer contact, blijkt stiefmoe een bitch naar mij toe, maar was al wel snel hemelen......weer zo fijn :facepalm:
Voor zoon vind ik het echt jammer, had op z'n 15e geen grootouders meer, maar met kerst? Heerlijk! Geen gezeik meer van wie, wat, waar, wanneer moet komen opdraven.
Verder heb ik niet zoveel met kerst, Mannen hier wel, dus ach, we maken er maar wat van, maar de aanloop er naartoe vind ik 100 x gezelliger dan de opgelegde dagen zelf. Als ze er een dag van zouden willen weghalen, mijn zegen hebben ze.
?
Jij onderstreept met je bericht toch mijn punt?
karin6789 schreef:
04-11-2018 17:20
?
Jij onderstreept met je bericht toch mijn punt?
Ja? Hoe dan?
Als je bedoelt dat ik er het beste van maak voor man en kind, ja, dat klopt. Geen idee hoe, maar ik doe mijn best.
Als je bedoelt dat het allemaal niet zo ernstig is met al dat negatieve gedoe rondom familie e.d. tijdens kerst, nee want geen 'last' van.
There is always something happening, and it's usually right now
Oudblond schreef:
04-11-2018 14:49
Ik vind de feestdagen vreselijk. Veel mensen gestorven in die periode en verjaardagen van overledenen in die periode. Voor onze familie is het blijkbaar een 'dodelijke' periode want letterlijk op elke feestdag is er een overlijden geweest. En vermits RK opgevoed, zit ik dus weer in tig-herinnerings misdiensten.
Bij ons ook en ik ben niet Rk opgevoed maar heb genoeg herinneringen waardoorik altijd vanaf oktober best snel emo ben..
Grobbekuiken_ schreef:
04-11-2018 17:23
Ja? Hoe dan?
Als je bedoelt dat ik er het beste van maak voor man en kind, ja, dat klopt. Geen idee hoe, maar ik doe mijn best.
Als je bedoelt dat het allemaal niet zo ernstig is met al dat negatieve gedoe rondom familie e.d. tijdens kerst, nee want geen 'last' van.
Ik bedoel dat mensen open zijn over de slechte relatie met ouders/schoonouders.
Dat daar geen taboe op rust op het forum.
Vlinder1963 schreef:
04-11-2018 17:25
Bij ons ook en ik ben niet Rk opgevoed maar heb genoeg herinneringen waardoorik altijd vanaf oktober best snel emo ben..
Liefst wil ik 2 maanden winterslaap. NIemand zien of horen. En gewoon opladen ipv tot diep in mijn reserve te wroeten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
18.25 en mijn lijf denkt dat het laat ´s avonds is. Wat heb ik toch een hekel aan dat klok verzetten. Heb er al het hele weekend last van, zo moe, bah!
Oudblond schreef:
04-11-2018 18:26
Liefst wil ik 2 maanden winterslaap. NIemand zien of horen. En gewoon opladen ipv tot diep in mijn reserve te wroeten.
Heel herkenbaar :hug:
Oudblond schreef:
04-11-2018 18:26
Sterkte Blond.

Ik wil ook wel een paar maanden winterslaap. Of in ieder geval tot de dagen weer lengen.
Head* schreef:
04-11-2018 18:27
18.25 en mijn lijf denkt dat het laat ´s avonds is. Wat heb ik toch een hekel aan dat klok verzetten. Heb er al het hele weekend last van, zo moe, bah!
Dan doet het echt wel veel met je want in het zomeruur is het nog een uur vroeger. Maar ik herken het wel: al weet ik dat dat bij mij komt omwille van minder uren licht op een dag. Dat gaat nu heel snel. Vanaf eind december winnen we weer aan licht.
fashionvictim schreef:
04-11-2018 11:09
Ja, dat vooral, daarom verbaasde het me zo want haar stem klinkt jong. Maar gister heb ik gelijk van alles zitten opzoeken en toen ontdekte ik dat ze voor een kinderserie van Netflix ook een cover van Blackbird heeft gezongen, en daarin heeft ze juist weer wel een oudere stem. Het lijkt dus ook een vorm van techniek ofzo, die jonge sound.
Even een reactie puur zangtechnisch; je kunt inderdaad in zekere mate met zangtechniek beïnvloeden hoe jong of oud je klinkt. Er zijn trucjes om je klankkleur zo te veranderen dat je jonger of ouder klinkt. Dit heeft te maken met de manier waarop je je kaak houdt, met de ruimte die je maakt en hoe je je lucht stuurt. Meestal werkt dit tot op zekere hoogte, maar ik denk dat Sia dit of heel goed beheerst, en daarnaast gewoon een dijk van een stem heeft waar ze veel mee kan.
"After all this time?" "Always."
Oudblond schreef:
04-11-2018 18:31
Dan doet het echt wel veel met je want in het zomeruur is het nog een uur vroeger. Maar ik herken het wel: al weet ik dat dat bij mij komt omwille van minder uren licht op een dag. Dat gaat nu heel snel. Vanaf eind december winnen we weer aan licht.
Ja, meer licht!! Ik stem voor meer licht!

Die donkere dagen voor kerst zijn voor mij vaak ook donkere dagen in mijn gemoed. Snel moedeloos, verdrietig etc. Ik ga zoveel mogelijk naar buiten, maar zal echt opgelucht zijn als we langere dagen hebben.
In de zomer een uur vroeger opstaan vind ik niet erg, ben sowieso een vroege vogel en kan die omschakeling makkelijker maken.
Hier is het 'feestseizoen' al begonnen. Vuurwerk. En geen kleintje!
Oudblond schreef:
04-11-2018 14:49
Ik vind de feestdagen vreselijk. Veel mensen gestorven in die periode en verjaardagen van overledenen in die periode. Voor onze familie is het blijkbaar een 'dodelijke' periode want letterlijk op elke feestdag is er een overlijden geweest. En vermits RK opgevoed, zit ik dus weer in tig-herinnerings misdiensten.
Mijn vader is gestorven 2 dagen voor mijn verjaardag en das vlak voor kerst. Er valt dus niets meer te vieren voor mij. Vind de versiering wel prettig in huis in deze kut donkere maanden maar het kersteten doe ik alleen nog voor mn moeder.
Severus_Snape schreef:
04-11-2018 18:36
Even een reactie puur zangtechnisch; je kunt inderdaad in zekere mate met zangtechniek beïnvloeden hoe jong of oud je klinkt. Er zijn trucjes om je klankkleur zo te veranderen dat je jonger of ouder klinkt. Dit heeft te maken met de manier waarop je je kaak houdt, met de ruimte die je maakt en hoe je je lucht stuurt. Meestal werkt dit tot op zekere hoogte, maar ik denk dat Sia dit of heel goed beheerst, en daarnaast gewoon een dijk van een stem heeft waar ze veel mee kan.
Ah, dank je wel voor je reactie, leuk om te lezen! Ik ontdekte hoe oud ze was omdat ik carpool karaoke had zitten kijken (daar is ze nog onherkenbaar met die pruik tot op d'r kin) en daarin hebben ze het inderdaad ook over een specifieke techniek die ze heeft waarbij de manier waarop ze haar kaak houdt ook van belang is. Naar aanleiding daarvan ging ik googelen.
Am Yisrael Chai!
Ik heb een fijne schoonmoeder. Stoere, lieve, betrokken vrouw. Bovendien heeft ze de familie-kersttraditie een paar jaar geleden afgeschaft :)
fashionvictim schreef:
04-11-2018 18:51
Ah, dank je wel voor je reactie, leuk om te lezen! Ik ontdekte hoe oud ze was omdat ik carpool karaoke had zitten kijken (daar is ze nog onherkenbaar met die pruik tot op d'r kin) en daarin hebben ze het inderdaad ook over een specifieke techniek die ze heeft waarbij de manier waarop ze haar kaak houdt ook van belang is. Naar aanleiding daarvan ging ik googelen.
Graag gedaan. Toevallig ben ik zelf de laatste tijd hier veel mee bezig, hoe wil ik in bepaalde nummers klinken.
Wat betreft Sia; ik had ook niet door dat ze van 1975 was, ik dacht jonger. Terwijl als je goed naar haar teksten luistert je wel iemand hoort met veel levenservaring, al hoeft dat ook niet altijd samen te hangen met je leeftijd.
"After all this time?" "Always."
Oudblond schreef:
04-11-2018 18:39
Hier is het 'feestseizoen' al begonnen. Vuurwerk. En geen kleintje!
Pfff.
Van mij mag die hele winter overgeslagen worden. En ik ben hier thuis niet de enige. Vanmiddag heeft onze brugpieper in zee gezwommen. Jawel ;-D
'Best lekker,' zei hij, 'maar zomers ga je wel makkelijker verder dan tot je billen' ... :D

We vertikken gewoon te erkennen dat het winter is.
Die verontruste NL'er is die hier ook onder een andere nick? Of lijken al die mensen op elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven