Napraattopic deel 105
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 14 november 2018 om 22:37
Ach, de wapenwedloop komt weer langzaam op gang. Mensen zijn zo dom, we blijven doen wat we altijd al deden.
En zo’n puntensysteem via de telefoon is de moderne variant op de Stasi en de KGB.
Net zo ziek.
woensdag 14 november 2018 om 22:39
Ik denk meer in cyberwar. Veel logischer these days. Maar die gaan we ook bestrijden.
woensdag 14 november 2018 om 22:39
Oké, grote kans dat ik nu weer niet begrepen ga worden. Maar hier schiet ik dan weer spontaan van in de error-stand.
Zeg jij nu dat vroeger de discussies beter waren?
En zouden dan vroeger ook discussies geweest zijn over dat vroeger de discussies beter waren?
En zouden dan vroeger de discussies over dat vroeger de discussies over vroeger beter waren ook beter geweest zijn?
Toen ik even later las over chippen kreeg ik er nog negentienvierentachtig loopings bij, waarvan er ook een langs "leef! Met je eigen talent, en iedereen is mooi, en je bent wie je bent" ging...
Error x tig. En met blote voeten naar bed
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 14 november 2018 om 22:43
Ik kom uit een "liever een Rus in mijn keuken dan een raket in de tuin"-nest.
Zou een leuke discussie geweest zijn, vroeger.
(Ik kreeg trouwens een Rus in mijn tuin, erewoord)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 14 november 2018 om 22:54
Nee, vroeger waren de discussies niet beter, maar anders. Punt. Jij bent ook ouder dus jij snapt dat best. Ik word moe van de eeuwige discussies van nu. Het blijft maar doorgaan.
Ik heb weer mensen van mijn fb moeten gooien ivm: blijf af van onze Hollandse tradities enzovoorts met de meest debiele plaatjes en dergelijke ongein.
Is dat nu niet een keer klaar?
Als jij de “andere” poster had, dan was de kans er geweest dat je nu in een communistisch regime had geleefd.
Wij moesten daar niets van hebben. Wij wilden onze vrijheid behouden.
Ik heb weer mensen van mijn fb moeten gooien ivm: blijf af van onze Hollandse tradities enzovoorts met de meest debiele plaatjes en dergelijke ongein.
Is dat nu niet een keer klaar?
Als jij de “andere” poster had, dan was de kans er geweest dat je nu in een communistisch regime had geleefd.
Wij moesten daar niets van hebben. Wij wilden onze vrijheid behouden.
woensdag 14 november 2018 om 22:58
woensdag 14 november 2018 om 23:05
In zijn eentje red ie niks.
Anyway, ik ga te bedde, morgen stel ik mij weer in dienst van het land.
Trusten.
Zonder kobo met honderden boeken maar met een ouderwetsch papieren boek begeef ik mij naar boven.
donderdag 15 november 2018 om 00:18
DuchessMeganMarkle schreef: ↑14-11-2018 22:07Ik heb net gekeken echt super eng. Dit moeten we niet willen.
Er is een andere kant aan deze medaille die we wel willen. En die techniek wordt door heel veel mensen ook al breed omarmd. Het 'liken' bijvoorbeeld en het geven van een recensie. Kijk bijvoorbeeld op marktplaats; daar beoordelen mensen (kopers/verkopers) elkaar. Dat komt voort uit een behoefte aan validatie. We willen graag weten of we handelen met betrouwbare personen. Ik denk dat niemand het een slecht idee vind als iemand (individu) door de beheerder (de overheid) van marktplaats wordt geknikkerd (vrijheidsbeperking) als die persoon 1000 slechte beoordelingen heeft en dus onbetrouwbaar is. En toch zijn dat dan beoordelingen door willekeurige niet onafhankelijke en niet deskundige personen.
Deze vorm van corrigerend beoordelen is dan vaak niet overheidsgestuurd (communisme) maar commercieel gestuurd (Kapitalisme). Bij Kapitalisme hebben we het idee dat we dit meer zelf in de hand hebben, maar dat is een soort schijnveiligheid. Het gekke is natuurlijk dat we overheid wantrouwen en commerciële bedrijven niet. We spuien onze ziel en zaligheid op facebook/windows/ios/whatsapp/google maar als de overheid iets van je wil staan we op onze achterste benen over onze privacy.
Ik snap dat ergens wel; we ontlenen een soort macht aan onze status als consument. We denken dat we daarmee commerciële bedrijven kunnen beheersen omdat zij ons nodig hebben. Maar daarmee 'vergeten' we vaak dat commerciële bedrijven niet dezelfde belangen hebben. Commerciële bedrijven hebben niet de belangen van mensen/klanten voor ogen. De overheid wel, maar bij de overheid zien we dat niet zo; de overheid is een soort noodzakelijk kwaad. En dat is deels terecht omdat de overheid niet 'klantvriendelijk' functioneert. Ik denk daarom dat we er veel mee te winnen hebben door de structuur van onze overheid aan te passen. Pas dan hebben we grip op hoe we met informatie omgaan.
donderdag 15 november 2018 om 00:35
Zeg maar dag tegen je seksleven.